Home Forums Leesclub 129: Op de vlucht Op de vlucht, Na het lezen #2

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1520
    #23356 |

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Op de vlucht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Sharon Bolton prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Sharon Bolton  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haarzijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sharon Bolton  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 34

De plot

Wat vind je van het plot? Het plot vond ik echt compleet onverwacht en ontzettend goed.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het zat heel goed in elkaar en er is heel goed over nagedacht.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik heb het helemaal niet aan zien komen terwijl ik toch, na de onverwachte wending halverwege, niet verwacht had nog een keer zo te worden verrast.

Algemeen

Vond je Op de vlucht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het verhaal was heel boeiend, vooral omdat ik wegens tijdgebrek, steeds elke keer maar kleine stukjes kon lezen zat ik toch elke keer direct weer in het verhaal.

Vind je de schrijfstijl van Sharon Bolton prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Sharon Bolton heeft een heel prettige en begrijpelijke schrijfstijl.

Stel….Sharon Bolton vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haarzijn? Vooral erg aangrijpend, maar ook boeiend en spannend.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik geloof niet dat ik ooit eerder een thriller heb gelezen vanuit het oogpunt van een luchtballon, dus dat is wel erg uniek. Ik vraag mij echt af hoe Sharon Bolton op dit idee is gekomen.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sharon Bolton mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Vooral veel boeken blijven schrijven, en nog een betere raad aan de uitgever, vooral de vertalingen blijven uitgeven.

Rietje
    Bijdrager
    Post count: 40

De plot
    De plot is mooi opgebouwd, er zat een duidelijke lijn in het verhaal. Het begint met het ballonongeluk. Tussendoor worden er dingen uit het verleden verteld. Het einde had ik niet helemaal zoals beschreven zien aankomen.
    Algemeen
    Het was niet moeilijk om mijn aandacht bij het verhaal te houden, vond het eerder moeilijk om weg te leggen. De schrijfstijl was meeslepend en makkelijk leesbaar. Ik zou het boek typeren als een verrassende en spannende thriller, met wat diepgang.
    Dit boek
    Ondanks dat er veel boeken zijn met een kat- en muisspel vond ik het toch een uniek boek. Het ballonongeluk vond ik erg origineel bedacht. De setting van het verhaal sprak me heel erg aan en het levensverhaal van Isabel en Jessica gaf het verhaal wat diepgang.
    Ik zou alleen maar tegen Sharon Bolton willen zeggen, ga zo door!

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 73

De plot

Wat vind je van het plot?
    Ik vond het heel verrassend, het bouwde steeds verder op en uit..waardoor er steeds meer duidelijk werd.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De structuur was heel fijn, het bouwde geleidelijk op. Niet te snel of van de hak op de tak. Alles duidelijk beschreven.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee, ik vond het verrassend wie de uiteindelijke overlevende was van het ongeluk en de dader.

Algemeen

Vond je Op de vlucht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja, binnen 2 dagen uitgelezen

Vind je de schrijfstijl van Sharon Bolton prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Nee, ik vond het echt fijn lezen. Veel verhaallijnen in het boek sluiten uiteindelijk naadloos op elkaar aan.

Stel….Sharon Bolton vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haarzijn?
    Geloofwaardig, aangrijpend

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Nee, een aparte thriller nog nooit zo een gelezen. Ik lees normaal.boeken zoals Ardlidge waarbij de politie een moord onderzoekt. Dat is in dit boek ook maar dit speelt niet direct de hoofdrol in het boek.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sharon Bolton mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Blijf zo doorgaan! Echt super

Liane
    Bijdrager
    Post count: 45

De plot
    1.Wat vind je van het plot?
    Ik dacht in het begin dat ik wist waar het naartoe zou gaan, maar er kwam een dusdanige twist in het verhaal, dat ik toch verrast werd.
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Het wordt mooi opgebouwd. Door het terugblikken naar het verleden en de verandering van perspectief wordt de plot langzaam prijsgegeven.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik dacht dat ik precies wist hoe het zat. Maar uiteindelijk kwam het einde als een verrassing. Overigens vond ik dat sommige dingen ineens uit de lucht kwamen vallen en ook iets te toevallig waren (beetje ongeloofwaardig). Minpuntje.

Algemeen
    4.Vond je Op de vlucht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het verhaal is zeker boeiend. Ik wilde weten hoe het zat dus het had zeker mijn volle aandacht. Dat komt ook door de korte hoofdstukken. Daardoor werd het nergens langdradig.
    5.Vind je de schrijfstijl van Sharon Bolton prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Sharon Bolton heeft een vlotte en makkelijke schrijfstijl. Beeldend. Geen moeilijke zinnen. Dus dat komt de snelheid ten goede.
    6.Stel….Sharon Bolton vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haarzijn?
    Spannend, filmisch en altijd met een goede plot.

Dit boek
    7.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik kan dit boek niet uniek noemen, daarvoor lees ik teveel thrillers. Maar het is goed opgebouwd, heeft spanning en een onverwachte twist.
    8.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sharon Bolton mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Behalve zeggen dat ze vooral moet blijven schrijven, wil ik vragen of ze een vervolg op Het Donkerste Water (Lacey Flint #4) wil schrijven.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 140

De plot
    1. Het plot vond ik erg goed, zo had ik het einde van het 2e deel bijvoorbeeld echt niet zien aankomen.
    2. Over de structuur van het plot is goed nagedacht aan het einde van het verhaal wordt alles pas duidelijk, hierdoor blijft het een heel boeiend boek.
    3. Ik had het zeker niet zien aankomen, achteraf moest ik ook even terugbladeren wat MoJo betreft, om er achter te komen dat alles klopt.

Algemeen
    4. Het boek was zeker heel boeiend, vanaf het moment dat de passagiers van de ballon verongelukken tot het einde van het boek had het steeds mijn volle aandacht.
    5. De schrijfstijl was prettig en beeldend, dit boek zou zo maar verfilmd kunnen worden. Korte hoofdstukken in duidelijk taal.
    6. Dit typisch een spannende thriller welke zeer beeldend geschreven

Dit boek
    7. Ik had nog nooit een thriller gelezen waarbij een ballonvaart betrokken was. Ook het feit dat één van de hoofdpersonages een non was, is voor mij nieuw. Dit waren voor mij unieke factoren.
    8. Ik vond het een geweldig boek dus een advies is denk ik overbodig, wellicht “gewoon lekker door gaan met schrijven”?

Francis
    Bijdrager
    Post count: 64

De plot

1. Het is goed opgebouwd en dan opeens krijgt het een onverwachte wending.
    2. Het is een goed opgebouwd verhaal, door heden en verleden in elkaar te laten overlopen krijg je een goed beeld van wat er speelt.
    3. Ik had dit einde zeker niet verwacht.

Algemeen

4. Ik vond het een zeer boeiend verhaal, ik vond het moeilijk om het boek af en toe weg te leggen.
    5. Ze heeft een prettige, duidelijke schrijfstijl.
    6. Ik vond het wel een aangrijpend verhaal, maar ook wel realistisch. Er kunnen ongelukken met luchtballonnen gebeuren door het weer, en zoals hier door onvoldoende kennis als de piloot wegvalt.

Dit Boek

7. Het was iets nieuws dat een ballonvaart de draad in het verhaal is, en de zigeunerfamilie. Er zijn wel meer van zulke verhalen, alleen dit decor was totaal anders.
    8. Vooral zo doorgaan, het is te mooi om niet te lezen. Vooral hoe ze de omgeving en York beschrijft, alsof je er zelf loopt.

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 152

De plot

1 Wat vind je van het plot? Het idee van een moord zien vanuit een luchtballon vind ik super! En heerlijk hoe alles uiteindelijk in elkaar past. Fantastisch!
    2 Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Goede opbouw, je komt steeds meer te weten over de jeugd van Jessica en Isabel en het werk van Jessica. Ik houd ook echt van dit soort perspectief en tijdswisselingen! Past bij spannende boeken.
    3 Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Het einde heeft mij zeer aangenaam verrast!

Algemeen

4 Vond je Op de vlucht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Zeker vind ik Op de vlucht een boeiend verhaal dat steeds mijn volledige aandacht had! Door die korte hoofdstukjes en perspectief wijzigingen vlieg je er door heen!
    5 Vind je de schrijfstijl van Sharon Bolton prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl van Sharon Bolton vind ik heel prettig en niet moeilijk, zoals aangegeven je vliegt er door heen, hoeft niet diep na te denken over wat er nu precies gebeurt
    6 Stel….Sharon Bolton vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Aangrijpend onderwerp, realistische problematiek en hedendaagse problematiek

Dit boek

7 Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Voor mij is het boek uniek door de ballontocht waaruit deze jacht voortkomt
    8 Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sharon Bolton mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ga alsjeblieft door!!!

saartje
    Bijdrager
    Post count: 39

De plot
    1 wat vond je: ik vond vooral de plot halverwege mind blowing. Ik werd even van men stoel geblazen die had ik niet zien aankomen. Het einde rond joh’ had ik met de naam enzo al een tijdje zien aankomen. De ontmoeting op het einde zonder teveel weg te geven vond ik wel ontroerend.
    2 structuur plot: de structuur was goed er werd opgewerkt naar het plot toe. Je hebt het iets over halverwege plot wat vaker gebeurt maar dat je in dit boek toch van je stoel doet vallen. Dan wordt er verder toegewerkt naar het einde waar alle puzzelstukken mooi in elkaar passen.
    3 verwacht: het einde had ik wat verwacht deels rond namen enzo een ander deel van een rechercheur had ik niet direct zien aankomen. Maar vooral de halverwege plot wauw daar had ze me even!
    Algrmeen
    4 boeiend: nee ik vond het geen boeiend verhaal en dat lag niet aan Bolton maar totaal aan mezelf. Ik denk dat er een groot publiek is voor dit boek of dit soort verhalen. Maar heel het complot waar de moordenaar en zijn familie inzaten boeide me totaal niet en ik had dan ook problemen om het boek weer op te pakken en het men volle aandacht te geven en geboeid te blijven. Het was een zware vlucht door het boek voor mij. 5 schrijfstijl: Die was zeker heel begrijpelijk Nergens moeilijke woorden. Geen ingewikkeld verhaal. Korte hoofdstukken allemaal vlot geschreven.
    6 Noemer: realistisch en geloofwaardig vooral want ik weet dat rond het complot deze dingen gebeuren in de wereld en de dingen met “broer” en zus tja die gebeuren ook in deze wereld en alles werd heel geloofwaardig beschreven. Aangrijpend was misschien enkel de ontmoeting op het einde voor mij.
    Dit boek
    7 Uniek: ja het verhaal van de ballonvlucht en het complot zijn best uniek niet iets dat je alle dagen leest. Dus ja uniek was het zeker een ster daarvoor alleen al.
    8 Raad: blijf vooral schrijven je bent een goede vlotte auteur die unieke verhalen kan schrijven waar zeker een publiek voor is dus doe gewoon verder met wat je goed doet schrijven.

Carla
    Bijdrager
    Post count: 5

Wat vind je van het plot? Plot zag ik pas op het einde aankomen, was wel verrassend
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?Spannend opbouw, je weet pas laat waar het naar toe gaat
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het einde niet zien aankomen, het was een complete verrassing

Vond je Op de vlucht een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het boek was boeiend en heb het met volle aandacht gelezen
    Vind je de schrijfstijl van Sharon Bolton prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Door de korte hoofdstukken leest het boek heerlijk weg.
    Stel….Sharon Bolton vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haarzijn? Realistisch en aangrijpend vanwege de problematiek.

Het boek vond ik op zich niet zo uniek, een spannende thriller
    Gewoon ddorgaan met deze boeken schrijven Sharon!

JulieVanCauteren
    Bijdrager
    Post count: 10

1. Wauw, dit had ik niet zien aankomen. Alle puzzelstukken vallen echt in elkaar tijdens de laatste hoofdstukken.
    2. Het plot is van mij zeker een 9/10. Ik had nog graag wat meer gelezen van Adam. Ik denk dat hier echt nog wel veel
    moeite ingestoken om zo’n mooi einde te maken.
    3. Ik had dit einde totaal niet zien aankomen. Ik dacht dat het stopte bij de ontmoeting met haar broer.
    4. Ik vond het eerste deel traag opgang komen. Hierdoor verloor ik een beetje de motivatie om verder te lezen. Eens we
    aan deel 2 kwamen was ik geboeid en ging het vlotter. In deel 1 maak je kennis met heel veel verhaallijnen wat veel
    voor mij.
    5. Ik vond de schrijfstijl niet moeilijk. En heel aangenaam om te lezen. Ik knap echter heel erg hard af op een tekst met
    veel moeilijke woorden.
    6. Spannend en realistisch
    7. Ik vond het boek speciaal omdat het zich afspeelde in een luchtballon. Ik had nog nooit een boek gelezen met dit
    gegeven.
    8. Doe verder zoals je bezig bent, je hebt er een fan bij.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.