Home Forums Leesclub 129: Op de vlucht Op de vlucht, Na het lezen #1

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1520
    #23353 |

Vragen ThrillZone leesclub Op de vlucht                                 

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Sharon Bolton specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Ga je na het lezen van Op de vlucht  de vorige en volgende boeken van  Sharon Bolton  ook lezen?
    MissyP
    Bijdrager
    Post count: 152

De karakters
    Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Tja echt evolueren is lastig, want de vlucht speelt zich in maar een paar dagen af, maar je leert hoofdrolspeelsters Jessica Lane en haar zus Isabel wel steeds beter kennen door de terugblikken op voorgaande jaren.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? De beide zussen hebben mijn hart gestolen!
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Zeker niets veranderen.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De korte hoofdstukken passen heel goed bij de snelheid van het verhaal. Ook de terugblikken maken het verhaal steeds spannender. Geen moeilijke schrijfstijl, je vliegt gewoon door het boek heen, daar houd ik van!
    Kun je de schrijfstijl van Sharon Bolton specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Filmisch, denk ik, kan het verhaal zo voor me zien! Heerlijk!
    Ga je na het lezen van Op de vlucht de vorige en volgende boeken van Sharon Bolton ook lezen? Jazeker, ga zeker op zoek naar meer boeken van haar! Dit verhaal smaakt voor mij naar meer!

Liane
    Bijdrager
    Post count: 45

Karakters:
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik zie geen echt duidelijke evolutie van karakters. De enige verandering die ik zie, is bij de nonnen.

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    “Jessica” spreekt mij het meeste aan. Zij speelt een duidelijke hoofdrol en haar karakter is het meeste uitgediept. Zij is op de vlucht en je leeft als het ware met haar mee.

3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Sharon Bolton heeft gekozen voor deze personages. Het is niet aan lezers om het te willen veranderen.

Auteur:
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Bij “prooi en roofdier” boeken moet de snelheid er echt goed inblijven. Dat heeft Sharon B goed gedaan door de hoofdstukken lekker kort te houden. Ook het terugblikken naar het verleden bouwt de spanning op en geeft beetje bij beetje wat meer informatie weg, waardoor je nog nieuwsgieriger wordt.
    Daarnaast houdt het makkelijke taalbebruik de aandacht goed vast.

5.Kun je de schrijfstijl van Sharon Bolton specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    De schrijfstijl is zeer vlot (geen poëtisch geneuzel). En beeldend. Je hoeft weinig moeite te doen om het voor je te zien.

6.Ga je na het lezen van Op de vlucht de vorige en volgende boeken van Sharon Bolton ook lezen?
    Uiteraard! Geen twijfel over mogelijk. Ik heb haar eerdere werk ook gelezen.De “Lacey Flint” serie heb ik bijna letterlijk verslonden en ook Kleine Zwarte Leugens is een topper. Ik kan de boeken van Sharon Bolton iedereen aanraden.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 140

De karakters
    1. De hoofdpersonages evolueren niet echt, wel leert de lezer ze steeds beter kennen en komt er telkens iets meer duidelijkheid over hun verleden.
    2. In het 1e en 2e deel van het boek spreekt Jessica mij het meest aan. Ondanks dat zij een vreselijke crash meegemaakt heeft, slaat zij op de vlucht en weet zij met succes onder de radar te blijven. In deel 3 van het boek, wanneer er meer duidelijk wordt over de jeugd van Jessica en Isabel, kreeg ik sympathie voor Isabel en begrip voor haar keuzes.
    3. Alle personages passen in het verhaal, aan het einde van het boek moest ik even terugbladeren om MoJo beter te plaatsen maar ik zou zeker niets veranderen.

De auteur
    4. Sharon Bolton weet een constant snelheid in het verhaal te behouden, dit houdt je als het ware aan het boek gekluisterd. Tevens schrijft zij zeer beeldend, iets wat ik altijd kan waarderen. Doordat de hoofdstukken redelijk kort zijn en er gewisseld wordt tussen heden en verleden blijft het een boeiend geheel.
    5. Zeker filmisch, het geheel was heel beeldend.
    6. Ja, ik ben zeker van plan om ook de vorige boeken van Sharon Bolton te gaan lezen, deze eerste kennismaking smaakt naar meer!.

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 73

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja, de non lijkt een heel ander persoon te worden, eindelijk de persoon die ze al jaren wil zijn. De rest blijft hetzelfde.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Isabel omdat zij veel mee maakt en de band die ze met haar zus heeft is mooi omschreven.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Mojo was niet altijd even duidelijk voor mij wie dit nu was en wat zij precies met het verhaal te maken had. Uiteindelijk wordt dit wel duidelijker maar misschien meer in begin van het boek uitleggen wie zij is.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Heel beschrijvend, veel details. Past goed bij het verhaal.

Kun je de schrijfstijl van Sharon Bolton specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Meeslepend, gedetailleerd,

Ga je na het lezen van Op de vlucht de vorige en volgende boeken van Sharon Bolton ook lezen? Ja 🙂 ben reuze benieuwd

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 34

De karakters

Dit is niet echt een boek waarin de karakters evolueren, het speelt zich allemaal af in een heel kort tijdsbestek en de karakters hebben zich al geëvolueerd. Ik denk wel dat de karakters zich ontzettend moesten aanpassen aan de situatie. Ook heb ik het idee dat Moeder Hildegard zich in een heel kort tijdsbestek heeft geëvolueerd.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Jessica vind ik toch wel de meest sympathieke personage. Isabel of zuster Maria Magdalena is erg op zichzelf en kon je niet echt grip op krijgen.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, de personages waren allemaal erg goed en ik zou hier niets aan veranderen.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Of de schrijfstijl bij dit verhaal past weet ik niet, wel vond ik het een hele prettige schrijfstijl.

Kun je de schrijfstijl van Sharon Bolton specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Ik denk dat staccato hier wel van toepassing is. Maar ook meeslepend past hier wel bij.

Ga je na het lezen van Op de vlucht de vorige en volgende boeken van Sharon Bolton ook lezen? Om eerlijk te zijn heb ik alle vertaalde boeken van Sharon Bolton al gelezen. Ik vind haar namelijk een ontzettend goede auteur.

Rietje
    Bijdrager
    Post count: 40

De karakters
    – Eigenlijk alleen Isabel. Ze is het klooster ingegaan en vraagt zich af door de gesprekken met van Jessica of ze de juiste keuze heeft gemaakt. Ze is een dappere vrouw.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    – Moira, doordat ze haar eigen pad in het leven heeft gekozen.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    -Nee ik zou aan niemand wat willen veranderen.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    – Door de vlotte schrijfstijl en korte hoofdstukken werd ik het hele boek meegenomen in het verhaal, het was geen moment saai. Ook door de terugblikken werd de spanning opgebouwd. Het was moeilijk om het boek weg te leggen. Dit is precies wat ik verwacht van een thriller.
    Kun je de schrijfstijl van Sharon Bolton specifiek beschrijven.
    – Spannend en meeslepend.
    Ga je na het lezen van Op de vlucht de vorige en volgende boeken van Sharon Bolton ook lezen?
    – Ik heb al meerdere boeken van haar gelezen en wil zeker de ontbrekende en toekomstige boeken lezen.

Francis
    Bijdrager
    Post count: 64

De karakters

1. Jessica en Isabel beide wel. Jessica door wie ze is geworden vanuit het verleden, en Isabel door wat ze na de crash met de ballon gaat doen.
    2. Jessica en Isabel, de zussen zijn heel close met ieder hun eigen leven. Jessica die uitgegroeid is naar een goeie politieagente en Isabel als non met een geheim.
    3. Ik zou niks aan de personages veranderen, iedereen wordt goed neergezet zo.

De auteur

4. De snelheid waarmee het verhaal geschreven is past goed bij de vlucht van de hoofdpersoon. De korte hoofdstukken en de terugblikken zorgen ervoor dat alles mooi samenkomt.
    5. Het is een meeslepend verhaal dat zeer zeker ook als film de moeite waard zou zijn.
    6. Ik ga zeker nog wat van haar lezen, dit verhaal was super.

saartje
    Bijdrager
    Post count: 39

Karakters
    1 evolutie: Ik bond niet zo heel veel evolutie in de karakters buiten bij de nonnen dan die veranderden toch wel behoorlijk gedurende het verhaal.
    2 Favoriet: Ik denk Jessica zij is het hoofdpersonage en toch wel een sterke intelligente vrouw die altijd de moordenaar een stap voor blijft.
    3 veranderen: Ik zou niks veranderen niet omdat ik ze goed of slecht vond maar gewoon omdat ik niet weet wat ik zou veranderen en aan welk personage. Sharon heeft het geschreven zoals zij het goed vond…
    De auteur
    4 schrijfstijl: past bij verhaal ja of nee: Ik denk het wel, er zat best wel vaart in het verhaal dat hoort zo bij achtervolgings verhalen. De hoofdstukken waren eerder kort ook dit past bij het verhaal.
    5 specifiek schrijfstijl: die zou ik filmisch en grafisch noemen zoals de hersenen van de piloot in de mand beschreven werden nou dat zou ik dus echt wel grafisch noemen. Verder kreeg je van alles een goed beeld werd alles goed beschreven zodat je je levendige voorstellingen kon maken filmisch dus.
    6 nog boeken lezen van Bolton: niet zo snel denk ik of het moet al echt een onderwerp zijn dat me heel erg ligt. Ik vond dit boek niet slecht geschreven maar het was gewoon echt niet mijn boek. Ik had veel moeite om geboeid te blijven en het boek weer op te pakken want het boeide me helemaal niet en dat ligt volledig aan mij niet aan Bolton het complot van de moordenaar was gewoon niet mijn ding. Maar dan ben je terughoudend naar een volgend boek want misschien boeien haar onderwerpen mij niet zo.

Carla
    Bijdrager
    Post count: 5

Hoofdpersonage vind ik wel evolueren, de andere karaktersvind ik niet.
    Jessica vind ik erg sympathiek maar ook de non in het klooster omdat ze eerst zo streng overkomt maar uiteindelijk erg sympathiek is.
    Ik zou zeker niet een personage willen veranderen, is tenslotte de schrijster die dit bepaalt en ik zou niets willen aanpassen wat een schrijver heeft opgeschreven.

De schrijfstijl past echt bij het boek.
    Haar schrijfstijl vind ik erg filmisch en erg spannend.
    Ik ga zeker meer boeken van haar lezen.

JulieVanCauteren
    Bijdrager
    Post count: 10

1. De nonnen maken de grootste evolutie door. Zeker als je ziet dat het boek zich maar op enkele dagen afspeelt.
    2. De zussen zijn mijn favoriet. Al moet ik zeggen dat hun broer toch ook wel in de buurt komt.
    3. Nee. Ik vind de personage heel goed neergezet.
    4. Ik heb weinig ervaring met thrillers. Maar ik vond deel 1 traag op gang komen maar deel 2 en 3 was spannend en las heel
    vlot.
    5. Ik vind de schrijfstijl heel waarheidsgetrouw. Als je het leest dan ben je precies mee op de vlucht. Ik heb in mijn hoofd
    een duidelijk beeld van het klooster bijvoorbeeld.
    6. Mijn man leest steeds thrillers. Ik heb dit boek op zijn nachtkastje gelegd. Ik zou zeker nog een boek van haar lezen.
    Het boek kleine zwarte leugens spreekt me wel aan.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.