Home Forums Leesclub 129: Op de vlucht Op de vlucht, Beoordeling

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1520
    #23351 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 34

Spanning: 10 punten, omdat ik vooral aan het eind, op het puntje van mijn stoel zat.

Plot: 10 punten, omdat ik het eind helemaal niet aan heb zien komen.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het hele boek door heb genoten en mij geen enkele keer heb geërgerd.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat ik de manier van schrijven van Sharon Bolton heel erg prettig vind.

Originaliteit: 10 punten, omdat ikzelf nog nooit eerder een boek heb gelezen waarin een moord wordt gezien vanuit een luchtballon.

Psychologie: 10 punten, omdat het psychologisch ook allemaal precies goed in elkaar stak.

Gemiddelde beoordeling: 10 punten

Rietje
    Bijdrager
    Post count: 40

Spanning: : 9 punten, omdat ik vooral het kat en muisspel spannend vond.
    Plot: : 9 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zit en mooi is afgerond.
    Leesplezier :10 punten, omdat ik constant door wilde lezen.
    Schrijfstijl :10 punten, omdat het makkelijk en vlot is geschreven.
    Originaliteit:10 punten, omdat ik vooral het ballonongeluk erg origineel vond.
    Psychologie : 9 punten, omdat de emoties van de personages goed voelbaar waren.

Gemiddelde beoordeling 57 punten = 9,5

Bedankt Bruna en Cees (Thrillzone) voor het organiseren van deze leesclub. Met ontzettend veel plezier heb ik dit boek gelezen.

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 73

Spanning: 8 punten, omdat het spannend geschreven is.

Plot: 9 punten, omdat het verassend verloopt en ontverwacht eindigt.

Leesplezier: 9 punten, omdat het was fijn geschreven en las fijn weg

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het las echt super prettig

Originaliteit:9 punten, omdat ik nog nooit zo een verhaal gelezen heb.

Psychologie: 8punten, omdat het is verrassend en je gaat erover nadenken en meevoelen met dr hoofdpersonen.

Francis
    Bijdrager
    Post count: 64

Spanning: 10 punten, omdat ik soms nauwelijks adem kon halen als ik stukken van Jessica haar vlucht las.

Plot: 9 punten, omdat het verhaal goed naar de ontknoping toe loopt, en dan opeens een andere wending krijgt.

Leesplezier: 10 punten, omdat het heel goed en beeldend geschreven is.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het duidelijk en begrijpelijk is geschreven.

Orginaliteit: 10 punten, omdat het een ballonvaart in de hoofdrol heeft en de vreemde zigeunerfamilie, die er rare activiteiten op na houden door iets uit het verleden.

Psychologie: 9 punten, omdat de hoofdpersonen rationeel handelen naar hun eigen standpunten.

Gemiddelde beoordeling: 9.5 punten

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 152

Spanning: 10 punten, omdat het boek van begin tot eind spannend is, met zijn verrassende plot!
    Plot: 10 punten, omdat die uniek is en zeer verrassend
    Leesplezier: 10 punten, omdat ik heel erg heb genoten van dit boek en moeite had om het weg te leggen
    Schrijfstijl: 10 punten, omdat ik houd van dit soort perspectief- en tijdwisselingen en dit ook goed past bij spannende boeken
    Originaliteit: 10 punten, omdat ik het een uniek verhaal vind door de ballonvaart en de jacht die daar op volgt
    Psychologie: 10 punten, omdat de hoofdpersonen nogal wat hebben meegemaakt in hun jeugd, waardoor ze verschillende wegen hebben gekozen, maar wel goed contact houden, door de achterliggende reden van de misdaden van de zigeunerfamilie etc

Gemiddelde beoordeling: 10 punten

saartje
    Bijdrager
    Post count: 39

Spanning: 7 omdat de vlucht voor de moordenaar wel zenuwslopend was. Maar een zeven omdat het complot mij niet boeide en de spanning er dus niet genoeg kon inhouden om het boek terug te willen oppakken.
    Leesplezier: 6 Zelf beleefde ik niet echt veel leesplezier omdat het verhaal niet aan mij besteed was
    Schrijfstijl: 8 omdat ze een goede vlotte gemakkelijke schrijfstijl heeft.
    Originaliteit: 9 omdat het verhaal uniek was zoals je dat niet zo vaak tegenkomt.
    Psychologie: 10 omdat ze goed doorheeft hoe de menselijke psyche zoals wat het verleden van Bella met haar gedaan heeft en wat de gevolgen zijn. Hoe een moordenaar denkt en een slachtoffer daar is zij echt heel goed in.
    Gemiddelde beoordeling: 6,7 punten

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 140

Spanning: 8,5 punten, het verhaal begint razend spannend en gedurende het verhaal blijft deze spanning goed aanwezig
    Plot: 10 punten, omdat het geheel goed in elkaar zat en er niets te vroeg prijs gegeven werd, sommige wendingen had ik ook echt niet zien aankomen.
    Leesplezier: 8,5 punten, omdat het boek van het begin tot het einde boeide, de vaart bleef er hierdoor lekker in.
    Schrijfstijl: 7,5 punten, vlot geschreven, makkelijke taal en korte hoofdstukken.
    Originaliteit:. 8,5 punten, een moord aanschouwen vanuit een luchtballon vond ik heel origineel, ook de wisseling tussen de zussen vond ik leuk bedacht.
    Psychologie: 8 punten, omdat de schrijfster het verleden van de personages en de beweegredenen van de moordenaar blootlegt.

Totaal 51 punten: 8,5 gemiddeld.

Carla
    Bijdrager
    Post count: 5

Spanning: 10 punten, omdat ik moest blijven lezen en het boek in twee dagen gelezen heb.

Plot:8 punten, omdat ik het een verrassend plot vond en het op laatst pas zak aankomen.

Leesplezier:9 punten, omdat sinds tijden geen boek zo snel uit heb gelezen.

Schrijfstijl:8 punten, omdat de korte hoofstukken erg prettig lezen.

Originaliteit:8 punten, omdat orgaan handel toch niet vaak voorkomt in boeken.

Psychologie:8 punten, omdat er telkens goed beschreven wordt over de beweegredenen van personagen.
    Totaal 51 punten: 8,5

Liane
    Bijdrager
    Post count: 45

Spanning:8 punten, omdat het echt wel spannend is, maar het liet mij ook weer niet op het puntje van mijn stoel zitten

Plot:7,5 punten, omdat het einde wel verrassend was. Maar het een en ander kwam ook ineens uit de lucht vallen. Sommige dingen waren nèt iets te toevallig.

Leesplezier:9 punten, omdat het een goed verhaal is. Met een toffe twist halverwege. Het hield mijn aandacht.

Schrijfstijl:10 punten, omdat het zo soepel loopt. Korte hoofdstukken. Makkelijk taalgebruik.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een vrij standaard kat- en muisspel is (6), maar de wissel tussen de zussen vond ik weer zeer origineel (10)….dus gemiddeld 8.

Psychologie:9 punten, omdat je meegevoerd wordt in het verleden van de zussen en hun achtergrond. Het is een cadeautje wat zich langzaam uit laat pakken. Daar waar je denkt te weten hoe het zit, volgt er een plottwist die ik niet aan zag komen.

51,5 punt….gemiddeld 8,5

JulieVanCauteren
    Bijdrager
    Post count: 10

Spanning: 8 punten, omdat het echt wel een spannend boek was. Je wil echt weten hoe alles nu in elkaar zat. Zowel voor de momenten in het verleden als in het heden.
    Plot: 9 punten, omdat ik dit echt geweldig vond. Alle stukjes vallen in elkaar. Ik had graag nog 1 of 2 hoofdstukken gelezen over Adam zelf.
    Leesplezier: 8punten, omdat het even geduurd heeft voor ik in het verhaal zat. Maar eens je erin zit wil je het boek niet meer wegleggen.
    Schrijfstijl: 10 punten, omdat het een heel vlotte schrijfstijl is. Je krijgt een beeld van hoe de mensen zich voelen en hoe alles eruit ziet. Je zit precies mee in de luchtballon.
    Originaliteit: 8punten, omdat ik nog nooit een verhaal las waar een luchtballon aan te pas kwam. OF waar alles uit dit perspectief bekeken wordt. Ook het geven van het kloosters was tof.
    Psychologie: 9 punten, omdat je heel goed kan meevoelen met alle personages.

Gemiddelde beoordeling: 8,6punten

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.