15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #10447 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 346

Cover: Omdat ik een ePub heb en dus een cover met alleen grijstinten het boek even op internet opgezocht. Je ziet duidelijk iemand die onder water is. De ondertitel (als de waarheid boven water dreigt te komen) vind ik heel passend bij de foto.
    De achterkant van het boek kan ik niet zien en daar heb ik dus geen opmerkingen over.

Auteur: ik hoop op een van haar betere boeken. Niet al haar boeken spreken me aan, maar sommige juist heel erg. Ik hoop dus dat dit er een is die me wel aanspreekt.

Verwachting: Lastig te zeggen. Een spannend boek, maar dat is een beetje een dooddoener als het om een thriller gaat. Ik laat me gewoon graag verrassen.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 132

Cover: Een vrouw in het water, toepasselijk bij flaptekst ziet er netjes en verzorgt uit. In de boekhandel zou mijn aandacht hierdoor getrokken worden.

Auteur:Loes is van uitgever veranderd en ook prive heeft ze tijdens het schrijven tegenwind gehad. Als ik de verhalen mag geloven is ze vinniger in haar verhaal.Ik hoop dat het zo is en ik verwacht weer een goed boek te lezen van Loes.

Verwachting: psychologische thriller met veel plotwendingen.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 214

De cover toont een vrouw die onder water zit. Op het eerste gezicht ontspannend maar waarom dan die hand naar boven. Is de hand uitgestoken of drijft de hand?
    De naam Loes beslaat meer dan 2/3 van de cover. Ik vind dit verwarrend, heet het boek Loes onderuit gehaald? Waarom de auteursnaam zo prominent aanwezig? De tekst vraagt je aandacht en nodigt uit om in het boek te willen kijken.
    De auteur ken ik al van vele boeken die ik met veel plezier heb gelezen. Ik vind Loes een zeer goede schrijfster en verwacht dat zij dit nu ook weer waar zal maken.
    Mijn verwachtingen van het boek zijn hoog gespannen. Opnieuw verwacht ik een spanning die oploopt met een plot die van te voren niet te verwachten valt. Het zal nog dagen in mijn hoofd rond gonzen.

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 80

De cover (ebook) vertoont een vrouw doch door het epub bestand is niet veel duidelijk wat betreft verdere details van de tekening. De titel zag ik eerst niet staan. In het groot staat LOES; Huh, zo noemt dit boek toch niet?

Loes Den Hollander? Wel al van gehoord maar nooit iets van gelezen. Recensies van haar andere boeken las ik wel. Ik verwacht dan ook wel een litheraire thriller, geen saaie thriller.
    Gaat hij typisch ‘hollands’ zijn voor mij als Vlaming? Ben erg benieuwd.

Ik hoop op een boek met goede opbouw van spanning en werken naar een hoogtepunt.
    Hopelijk niet te veel informatie die overbodig is en het saai maken.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 107

Een mysterieuze cover, je ziet n vrouw slap in het water hangen, is dit Freddy? En erg chic dat de letters van voornaam van de schrijfster voelbaar zijn op de cover. Verder een herkenbare stijl van de Crime Compagnie.

Een hele goede en mijn favoriete chrijfster, deze zomer de Omnibus Aangetast & Genadeklap gelezen en Voorbedacht ligt nog op mijn te lezen stapeltje. Ik gok dat deze thriller ook veel sterren krijgt!

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Een hele spannende thriller, haar thrillers lezen altijd ontzettend vlot en snel en kun je moeilijk wegleggen dus ik vrees dat ik deze zo uit heb!

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 155

De cover laat een vrouw zien die onder water is. De letters vind ik niet zo goed gekozen; beetje onduidelijke titel. De ondertitel intrigeert. De kleuren zijn passend en mooi.
    Loes den Hollander ken ik van eerdere boeken die ik over het algemeen erg goed vind.
    Mijn verwachting van dit verhaal is dat het een psychologische thriller is met een onderhuidse spanning.

Hilde van den Bosch
    Bijdrager
    Post count: 24

De cover is even wennen; nieuwe uitgever dus nieuw uiterlijk. De kleine doodskopjes van Crime Compagnie vallen op. Ik hoop alleen niet dat mijn man het boek straks gaat ordenen in het rijtje van Linda Jansma. De gestanste lettes op de voorkant vind ik wel stoer!
    Water… Verdrinkingsdood…hekder en duidelijk.

Brrr…op een of andere manier huiver ik altijd bij het horen/zien van een verdrinkingsdood. Ik verwacht dat Loes me de stuipen op het lijf jaagt met haar Onderuitgehaald. Ik heb er ontzettend veel zin in! Loes haar schrijfstijl is vlot en krachtig. Direct, duidelijk en geen poespas.

Ik verwacht heel veel van Onderuit gehaald. Zeker omdat Loes deze thriller schreef tijdens de ziekteperiode van haar man. Ik hoop daar iets in te herkennen of misschien ook niet maar er wel weer een verhaal staat waar je U tegen zegt.,

Bianca.Blok
    Bijdrager
    Post count: 12

Ik vind het een typische Crime Compagnie cover hebben.
    Wel een cover die uitnodigt om te bekijken in een boekhandel. Minimaal kleurgebruik en opgelegde letters zorgen geven het boek een stoere uitstraling. De vrouw onder water lijkt in eerste instantie de tweede vrouw en stiefmoeder van de hoofdpersonages uit het boek te zijn…ik ben dus benieuwd!

met “dekmantel” heeft Loes mij aan haar schare fans kunnen toevoegen, ook nu verwacht ik weer dat ik een aantal fijne leesuurtje voor de boeg heb. Dit boek bleek een uitlaatklep voor haar te zijn tijdens het ziekbed van haar man. Benieuwd of dit merkbaar is.

Ik verwacht dat Loes er weer een lekker spannend verhaal met heel veel losse eindjes van heeft gemaakt. Ik houd ook erg van haar korte hoofdstukken, daardoor gebeurt er veel en wil ik blijven lezen.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 107

De cover is mooi uitgevoerd in blauw (water) waarin een vrouw drijft.
    De letters vind ik niet mooi gekozen. De naam LOES is heel groot aanwezig en de achternaam veel kleiner eronder.
    De in rood uitgevoerde titel vind ik niet mooi. Het is in ‘handschrift ‘ afgedrukt waardoor het moeilijk te lezen is.
    De inhoud van het verhaal op de achterflap zorgt dat ik niet kan wachten met starten met lezen.

Ik ben fan van Loes Den Hollander en ben extra benieuwd naar dit boek, omdat ze een hele zware tijd heeft gehad en nog heeft. Ook is ze overgestapt naar een andere uitgever. Ik ben benieuwd of dat te merken is aan het verhaal.

Ik hoop weer op een spannend verhaal. Wat is er nou precies gebeurd bij het verdrinken van Freddy. Wie heeft er mee te maken?

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 99

De cover vind ik erg mooi, een vrouw onder water (heb de e-pub, dus grijstinten) duidt m.i. op een verdrinkingsdood. Maar van wie is nog even afwachten verwacht. Loes den Hollander heeft hopelijk nog wat verrassingen voor ons in petto.
    Wel een typische Crime Compagnie cover, die vind ik altijd erg mooi en herkenbaar.

Ik heb al meerdere boeken van Loes den Hollander gelezen en in de kast staan. Boeken die ik graag lees. Ik hoop dat ik ook deze keer weer heerlijk kan lezen. Ben wel benieuwd of een nieuwe uitgever invloed heeft op haar stijl. Loes heeft uiteraard haar eigen stijl maar misschien heeft de eindredactie het beste in haar boven gehaald.

Biek
    Bijdrager
    Post count: 15

Cover: De cover trekt gelijk mijn aandacht, dit komt door verschillende factoren. De naam Loes staat garant voor een aantal heerlijke uurtjes leesplezier. Herkenning van de Crime compagnie, de boeken die zijn uitbrengen hebben mij nog nooit teleur gesteld. De cover laat iemand zien die onder water zit, ik twijfel door de houding of degene echt verdrinkt of dat er iets anders is gebeurd. De kleuren stralen een vrouwenthriller uit, dit bevestigt ook de achterflap.

Auteur: Langer geleden al een paar boeken van Loes gelezen, zij staan stuk voor stuk garant voor een verhaal waarin een gezin vaak de hoofdrol speelt. De term familiethriller bestaat volgens mij niet, maar dat is in mijn ogen het genre wat Loes op het lijf geschreven is.

Verwachtingen: Ik verwacht een lekker spannend verhaal waarin familiedrama’s tot op de bodem uit gezocht worden. Buiten de spanning hoop ik het gevoel te krijgen dat ik onderdeel ben van de familie als of het mijn buren zouden kunnen zijn

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 135

De cover zou mij in eerste instantie niet aanspreken. In de boekwinkel zou ik het boek hebben opgepakt omdat ik het herken als een boek van Loes den Hollander, maar als het van een voor mij onbekende auteur zou zijn geweest zou het mij niet hebben aangesproken. De kleurstelling vin dik mooi. Het blauw/witte met de rode letters van de titel. De subtitel is een leuk woordspel. Mooi gevonden. Het plaatje moest ik even goed bekijken.

De achterkant vind ik erg duidelijk. Heldere teksten. Mooi kleurgebruik. (Inmiddels heb ik het boek al uit en dan blijkt als je de tekst op de achterkant terugleest dat er een fout in staat)

Alle thrillerboeken van Loes den Hollander heb ik gelezen. Vrijwel allemaal met groot plezier. Het belooft een paar uurtjes fijn leesplezier. De auteur zorgt in haar boeken voor spanning, niet al te complexe situaties beschreven in soepele zinnen.

Een echte Loes den Hollander-verhaal. Een geheim dat een familie bezig houdt. Wie weet er nog meer van? Alle personen kunnen daders zijn.

Sylvia
    Bijdrager
    Post count: 37

Aangezien ik een epub heb ontvangen, heb ik eerlijk gezegd niet zo gelet op de cover. Ik heb het dus op internet opgezet en het is in ieder geval een toepasselijke cover. Verder hecht ik niet zoveel waarde aan een cover.

Ik heb nog nooit iets gelezen van Loes, maar wel veel over haar gehoord. Ik ga wel heel neutraal aan het boek beginnen en ben benieuwd naar haar schrijfstijl.

Ik verwacht een spannende thriller, maar ook een realistisch verhaal.

AT
    Bijdrager
    Post count: 112

Cover: Ik vind het een hele mooie cover. Een wat vage foto van een vrouw in het water, met groot links LOES in hoofdletters. Fraaie vormgeving.

Auteur: Ik heb nog nooit iets van Loes den Hollander gelezen, maar weet dat ze een van de meest gewaardeerde Nederlandse thrillerschrijfsters is. Ik heb dus hooggespannen verwachtingen.

Verwachting: Ik verwacht een heel spannend verhaal. Op de achterkant staat dat drie mensen besluiten de ware toedracht van de dood van hun stiefmoeder en vrouw te verzwijgen, maar dat dit zeven jaar later toch lijkt te veranderen. Dat vind ik een mooi startpunt van het verhaal. Je bent al meteen nieuwsgierig als lezer of toch nog iemand anders het wist of dat een van de drie toch uit de school gaat klappen… Spannend.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.