Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 054: Onderuitgehaald Onderuitgehaald, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #10457 |

Na het lezen #2 

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Loes den Hollander prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind jeOnderuitgehaald een typisch Nederlande thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Loes den Hollander vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Loes zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Loes den Hollander mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 132

De plot
    1.Wat vind je van het plot? Goed verwerkt en daardoor pas laat pikte ik degene op die het gedaan had
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Slim en zeer goed opgebouwd
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Wel verwacht maar niet zien aankomen vooral omdat Sigrid zich heel schuldig voelde meer als Fokke en Wieke.

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het verhaal is heel boeiend maar voor Loes haar doen ook best vinnig en dat maakte het lezen toch wel extra leuk.
    5.Vind je de schrijfstijl van Loes den Hollander prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Loes schrijft heel prettig, als je het weglegt en na een dag weer opppak zit je zo weer in het verhaal
    6.Vind jeOnderuitgehaald een typisch Nederlande thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Ja het is typisch nederlands mede door het niet hebben van een zwemdiploma van Freddy maar ook het snelle trouwen van Fokke dat vind ik typisch Nederlands
    7.Stel….Loes den Hollander vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Loes zijn? Het is geloofwaardig en lekker nederlands

Dit boek
    8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het boek in het boek maakte dit boek voor mij heel uniek
    9.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Loes den Hollander mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Loes(en Harrie) vertel lekker jullie verhaal op jullie manier, daar genieten we enorm van!

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 80

De plot

Wat vind je van het plot?
    Het plot komt gestaag tot stand.
    Het ganse boek zit vol spanning. Enkel de laatste hoofdstukken wordt er geweid aan het plot.
    Het plot is totaal onverwacht en ik had totaal geen idee wie de schrijfster was van de hoofdstukken die men toegestuurd kreeg.
    Het plot is verrassend en ondoorzien.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Het boek is vrij lang, er wordt zeer traag naar het plot opgebouwd.
    De structuur van het plot zit zeer mooi in elkaar.
    Wie had dit kunnen denken.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Zoals reeds vermeld had ik dit einde totaal niet zien aankomen.
    Iemand die een kleinere rol speelt in het boek, een hoofdpersonage laten spelen in het boek.
    Tevens ook in het plot de meer uitgewerkte personage van Engel die een erg belangrijke rol speelt naarmate het het verhaal ten einde loopt.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik heb steeds moeilijkheden met de start van een nieuw boek. Ik lees zoveel.
    Ik moet vaak de eerste 5 hoofdstukken stukjes van herlezen om weer mee te zijn. Ook bij dit boek had ik dat maar het is niet anders dan anders.
    Het boek blijft intrigreren, spanning wordt opgebouwd en verlaagt weer even om nadien terug op te bouwen.
    Het verhaal bleef mijn volle aandacht houden, eraan beginnen heeft even geduurd maar het uitlezen ging zeer vlot.
    Voornamelijk de laatste 40 pagina’s van de e-pub heb ik in 1 keer verslonden.

Vind je de schrijfstijl van Loes den Hollander prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is zeer aangenaam. Het is helemaal niet moeilijk om een goed onderbouwd verhaal te schrijven in begrijpbare taal. Ik heb zelfs bijna niets moeten opzoeken. Concentratie was dus geen enkel probleem bij dit boek.

Vind je Onderuitgehaald een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Heel af en toe worden er typisch Nederlandse uitdrukkingen gebruikt zoals ‘die zal wel ontzettend getrouwd zijn’: een uitdrukking die we in België nooit gebruiken. Nog ééntje: ‘Ben jij al geland’ na een avondje drinken. Dit wordt in België enkel en alleen gebruikt bij het landen van een vlucht.

Stel….Loes den Hollander vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Loes zijn?
    Onheilspellend, spanning, thrillerkanon, knappe plotwending

Biek
    Bijdrager
    Post count: 15

Plot vraag 1-3:
    Ik had het plot deels zien aankomen, zat qua dader op het goede spoor. Dit was totaal niet storend, daar het verhaal van het begin tot het eind boeiend was.
    Ik ben ervan overtuigd dat velen de plot verrassend vinden, vanwege het lezen van veel thrillers ben ik vanaf het begin af aan alert in het zoeken naar een dader.
    Toch vind ik het een goed gekozen plot, past perfect bij de opbouw van het verhaal.
    4. Ik vond het zeker een boeiend verhaal, vanaf de eerste bladzijde heb ik me vast gezogen in het boek, stoppen was geen optie, had het boek dan ook binnen 24u uit.
    5.Ik vind de schrijfstijl van Loes heerlijk, heb ooit een keer eerder een boek van haar gelezen. Het leest makkelijk weg maar bevat toch een flinke dosis spanning, zeker niet te simpel, gewoon goed.
    6. Nou, ik vind Onderuitgehaald niet perse een Nederlandse thriller, er zijn zeker ook buitenlandse auteurs te noemen die soortgelijke verhalen schrijven.
    7. Ik zou Onderuitgehaald een familiethriller willen noemen. Een spannend boek waarin alles draait om een familie.
    8. Onderuitgehaald is zeker geen boek zoals zovelen. tijdens het lezen heb ik niet gedacht aan een soort gelijk boek wat ik al gelezen heb. Voor mij was deze origineel.
    9. Ga zo door, ik kijk nu al ut naar een volgend boek van Loes
    7. Ik zou het een gezinsthriller noemen, wel een echt vrouwen boek.
    7.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 346

Er wordt langzaam maar zeker naar het plot toegewerkt, alleen wordt op een bepaald moment wel duidelijk wie de dader moet zijn. Als je een voor een de mogelijke daders af streept, blijft er maar een over.

De opbouw is goed, maar de “oplossing” komt niet onverwacht.

Ja, was de enige mogelijkheid.

Algemeen

Het is een boeiend verhaal en ik had geen moeite mijn aandacht erbij te houden. Ook als je een paar dagen geen gelegenheid hebt gehad om te lezen, zit je meteen weer in het verhaal.

Vind je de schrijfstijl van Loes den Hollander prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Heerlijk vlotte schrijfstijl en geen ingewikkelde zaken.

Vind je Onderuitgehaald een typisch Nederlande thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik weet nooit wat nou typisch Nederlands of Scandinavisch of Vlaams, enz is aan een thriller. Het is een goed verhaal en dat is het belangrijkste.

Stel…. Loes den Hollander vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Loes zijn?
    Het is een geloofwaardig verhaal, zo zo in werkelijkheid kunnen gebeuren.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik heb nog niet eerder een boek gelezen waarin zo veel verschillende dingen spelen in een gezin en dat maakt het uniek.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Loes den Hollander mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Doorgaan met schrijven van dit soort thrillers. Ik heb heerlijk ontspannen uren beleefd aan deze thriller en ga zeker meer boeken van Loes den Hollander lezen.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 155

Na het lezen #2

De plot

Lange tijd laat Loes je in het ongewisse wat betreft de ware toedracht en de dader en de plot komt als een complete verrassing.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Zeer goed uitgewerkt.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee, niet zien aankomen.

Algemeen

Het verhaal loopt iets trager dan ik gewend ben van Loes den Hollander (maar dit kan ook aan mij liggen hoor) maar had wel steeds mijn volle aandacht.

Zoals altijd is haar stijl eenvoudig en snel te lezen.

Vind je Onderuitgehaald een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik vind het niet een typische Nederlandse thriller omdat het ook in een ander land zou kunnen afspelen.

Stel….Loes den Hollander vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Loes zijn?
    Een echte ‘Loesthriller’.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Niet echt heel uniek, er zijn vele boeken geschreven over families.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Loes den Hollander mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Je hebt wederom een sterke thriller geschreven en ik hoop dat er nog vele zullen volgen. Dus lekker blijven schrijven!

AT
    Bijdrager
    Post count: 112

De plot
    Het is een mooi opgebouwd plot waarbij je vooral Sigrid en haar geschiedenis beter leert kennen. Door de hoofdstukken die ze ontvangt wordt de spanning mooi opgebouwd.
    Ik vind de afwisseling met de hoofdstukken die ze ontvangt in de enveloppen een mooie constructie.
    Een paar hoofdstukken voor de ontknoping had ik door dat Mitzy wel eens de dader zou kunnen zijn.

Algemeen

Ja dit boek had steeds mijn aandacht. Ik vond het boeiend, maar het had van mij iets complexer gemogen. Het was een lekker tussendoortje.

Vind je de schrijfstijl prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Het is een zeer gemakkelijke schrijfstijl. Het zijn korte overzichtelijke hoofdstukken, alles wordt goed uitgelegd. Simpel bijna.

Vind je Onderuitgehaald een typisch Nederlande thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Dat vind ik een moeilijke vraag omdat ik nog niet zoveel Nederlandse thrillers heb gelezen. Misschien is het typisch dat het in een familie wordt geplaatst en er geen grote criminele activiteiten zoals witwassen, drugs bijgehaald worden?

Dit boek vind ik Lekkere whodunit.

Nee, ik vind dit geen uniek boek. Zal ook geen boek zijn dat me bij gaat blijven, maar dat is ook niet erg. Met die verwachting ben ik er ook niet aan begonnen.

Probeer het plot iets complexer te maken en werk de karakters wat beter uit; dan maar wat meer bladzijden!

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 99

De plot

Redelijk snel had ik door wie de dader zou moeten zijn. In het begin zijn er diverse personen verdacht, dat is een mooie puzzel maar toch had ik het redelijk snel door. Dit stoorde niet bij het leesplezier.
    Er wordt langzaam aan naar een slot toegewerkt en dat is goed opgebouwd waarbij er in eerste instantie verschillende mensen verdacht konden zijn. De delen van het manuscript zijn op mooie wijze verwerkt.

Ja, ik had redelijk snel door hoe het zat maar het bleef fijn om te lezen.
    Algemeen

Fijn boek om te lezen, niet al te moeilijk en lekker ontspannend.
    Haar boeken zijn zeer toegankelijk, hebben een prettige leesstijl.
    Het is geen boek die ik in een hokje kan stoppen.
    Een vrouwenthriller
    Dit boek

Voor mij heeft het boek niet iets specifieks, een lekkere whodunnit.
    Naast het schrijven van thrillers lekker blijven genieten van de mooie momenten van het leven. Bedankt voor de fijne leeservaring.

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 135

De plot

Wat vind je van het plot? Echt “des Hollanders”. Heel veel mogelijke daders. Je weet dat de dader een “bekende” zal zijn vanuit het verhaal. Maar wie….
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Alle mogelijke daders blijven verborgen. De auteur geeft af en toe wat slinkse hints zodat je meer verdenkingen gaat koesteren. Die net zo snel weer teniet worden gedaan. Ook als je weet wie de dader is, kloppen alle lijntjes.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Deze dader was één van mijn verdachten. Dus ja, ik had het zien aankomen…maar dat geldt ook voor 2 of 3 andere mogelijke plotwendingen

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het verhaal heeft me van het begin af aan geboeid. Soms een beetje simpel verwoord, maar de spanning was voor mij constant aanwezig. Dit maakte dat het lastig was het verhaal weg te leggen. Ook omdat het snel voor mij snel las en ik dus ook makkelijk kon doorlezen (nog even 1 hoofdstukje, want ach, ze zijn zo kort….)
    Vind je de schrijfstijl van Loes den Hollander prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Zoals hierboven al gemeld vind ik de schrijfstijl toegankelijk. Geen moeilijke woorden of zinnen. Korte hoofdstukken. Dit maakt het voor mij een prettig “tussendoor”boek.
    Vind je Onderuitgehaald een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Dit vind ik altijd een lastig te beantwoorden vraag. Maar…ja…het gaat om een familieverhaal. Dit vind ik toch wel echt een kenmerk voor een Nederlandse trhiller. De woonplaats wordt goed beschreven waaruit blijkt dat het in Nederland plaatsvindt.
    Spannend, familie, liefde.

Elk boek is uniek. Verhalen lijken op elkaar, maar de uitwerking is uniek. Voor mij was het unieke aan dit boek dat ik de hoofdpersoon niet persé sympathiek vond. Zeker niet in het begin van het verhaal. Ik heb in het begin zelfs gedacht dat Sigrid de “foute” was in dit verhaal. Die sympathie kwam later wel. Ten koste overigens van haar zus en vader.

Tips heb ik niet voor Loes den Hollander. Ik geniet van haar boeken. Van de één wat meer dan van de ander. Ik zal in de toekomst haar boeken zeker blijven lezen.

Bianca.Blok
    Bijdrager
    Post count: 12

De plot

Toch wel een verrassend plot.
    Gedurende het verhaal ga je zitten puzzelen om te ontdekken wie het heeft gedaan. Ik had twee verdachten waarvan er een dus de juiste was, maar het hoe en waarom bleven lang een raadsel. Goed opgebouwd.
    Nee totaal niet, wel een idee wie de dader was maar niet hoe het verhaal zou eindigen.

Algemeen

Het verhaal boeide me wel, helaas had ik minder tijd dan ik zou willen. Maar door de krachtige manier van schrijven bleef het verhaal me wel bij.
    Ik vind persoonlijk de schrijfstijl van Loes erg prettig. De korte en krachtige hoofdstukken zorgen ervoor dat je aandacht niet verslapt. Vaak is het nog even snel een hoofdstuk, waardoor je door het boek vliegt. Ik ben geen woorden of zinnen tegengekomen die ik niet begreep. Lekker toegankelijk voor iedereen.
    Vind jeOnderuitgehaald een typisch Nederlande thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Jeetje, wat is een typisch Nederlandse thriller… Huisje, boompje, beestje? Geen idee, maar het is wel herkenbaar waardoor het geloofwaardig overkomt.
    Spannend, geloofwaardig, krachtig en meeslepend.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het boek is niet per definitie uniek, van dit soort zijn er genoeg. Maar het valt of staat met de uitwerking van het totaal. En in die zin is Loes dan wel een top auteur.
    Heel simpel…ga vooral door met schrijven!!

Linda
    Bijdrager
    Post count: 107

De plot
    1. Wat vind je van het plot? Heel onverwachts, mooi dat het de schrijfster is gelukt het pas zo op het eind te onthullen.

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Bijna op het eind denk je dat Fokke zijn dochters de waarheid gaat vertellen in Barjols en dat het dan heel vredelievend afloopt met bijvoorbeeld de bruiloft van Fokke en Mitzy.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het zeker niet zien aankomen, vond Engel ook wel een verdachte met die vriend bij de politie.

Algemeen
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, door de korte hoofdstukken leest het vlot weg en omdat ik mij vooral in het begin best irriteert aan Sigrid en Freddy wilde ik graag doorlezen.

5. Vind je de schrijfstijl van Loes den Hollander prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het is een heerlijke schrijfstijl, heel duidelijk en een mooie afwisseling tussen flasbacks en het manuscript van Mitzy waardoor het verhaal steeds completer wordt, ik ging langzaam begrijpen hoe het precies zat.

6. Vind je Onderuitgehaald een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Nee, dit verhaal zou zich in ieder land kunnen afspelen.

7. Stel….Loes den Hollander vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Loes zijn? Een mooi gepuzzel, als lezer weet Loes je verschillende verdachten de revue te laten passeren, heel knap.

Dit boek
    8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik vind het uniek dat er door verschillende personen een beeld wordt geschetst van Freddy, ze komt zelf niet aan het woord, is al overleden en toch krijg je een goed beeld van haar.

9. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Loes den Hollander mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Blijf zo doorgaan, je fans zitten smart te wachten op je volgende boek!

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 214

Het plot was uiteindelijk verrassend.

Er werd naar toe gewerkt maar zeker geen haast gemaakt. Er waren meerdere mensen fie in aanmerking kwamen en die werden stuk voor stuk gereduceerd.

Ik heb het uiteindelijk deels zien aankomen. Het was een bijzonder einde en op sommige punten niet geheel bevredigend.

Het was zeer zeker een boeiend verhaal en het had mijn volle aandacht. Het probleem was het boek weg te moeten leggen omdat ik geen tijd meer had om verder te lezen.

De schrijfstijl van Loes den Hollander is een heerlijke stijl die juist door de korte hoofdstukken zeer goed leesbaar is.

Ja ik denk wel dat het typisch Nederlands is. Niet zozeer om de genoemde straten en steden maar de stijl is niet zo gecompliceerd.

Dit boek is spannend, geloofwaardig en emotioneel. Zeer realistisch.

Dit boek is niet uniek maar om nou te zeggen dat het een boek is als zovele, dat is ook niet xo.

Ga zo door met je boeken, met het schrijven. Je maakt heerlijk leesbare, spannende en realistische boeken.

dikkiedik
    Bijdrager
    Post count: 48

De plot

Ik vond het plot vindingrijk, als lezer werd je regelmatig op het verkeerde been gezet.
    Er wordt uit twee verschillende verhaallijnen gewerkt, de taal waarin het verhaal gepresenteerd wordt, wisselt ook met het perspectief van waaruit geschreven wordt. De auteur bouwt het verhaal goed op.
    Het duurde lang eer ik de ontknoping doorhad. dat heeft Loes den Hollander goed verborgen gehouden. Ook leuk dat het verhaal ‘goed’ afloopt.

Algemeen

Ik vond het een heel boeiend verhaal, had het ook in no-time uit. Dat betekent dus ook dat het steeds mijn volle aandacht had.
    De schrijfstijl van Loes is prettig. Ze schrijft in korte compacte hoofdstukken, haar taalgebruik is niet moeilijk, je hoeft niet geconcentreerd te lezen.
    Vind jeOnderuitgehaald een typisch Nederlande thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nee, dat vind ik niet ,dit verhaal had ook in een ander land kunnen spelen.
    Realistisch en geloofwaardig, spannend en origineel

Dit boek

Wat het specifiek maakt is denk ik de auteur. Ze heeft een heel herkenbare en eigen schrijfstijl.
    Er is hier maar één raad mogelijk: ga zo door en blijf ons boeien!

Hilde van den Bosch
    Bijdrager
    Post count: 24

1.Wat vind je van het plot?
    De plot zit heel vernuftig in elkaar. Tot op het laatst werd ik in twijfel getrokken wie nu achter de dood van Freddy heeft gezeten.
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Eigenlijk waren er twee raadsels op te lossen; Wie heeft Freddy vermoord? en Wie is de manuscriptschrijver of schrijfster? Dat bleef tot op het laatst spannend of dit een en dezelfde persoon was.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Voor mij was het einde toch wel verrassend, ergens houd je altijd wel in je achterhoofd rekening met meerdere scenario’s maar dit einde was niet mijn eerste gedachten.

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het is zeker een boeiend verhaal en ik bleef goed in het verhaal zitten. Zeker het afwisselende met het manuscript van Hansje de Wit zorgde voor afwisseling en hield me bij de les.
    5.Vind je de schrijfstijl van Loes den Hollander prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Zoals al eerder omschreven ben ik fan van Loes mede door haar aangename schrijfstijl. Vlot, to the point en korte hoofdstukken. Het viel me enigszins op in deze thriller dat de ondertoon wat “vinnig” was, harder ook en dan met name in de seksscènes.
    6.Vind jeOnderuitgehaald een typisch Nederlande thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Onderuitgehaald is een Nederlandse thriller. De personages, de omgeving, de karakters kun je zo voor de geest halen en het verhaal zou zo maar een blok verder in mijn omgeving kunnen afspelen.
    7.Stel….Loes den Hollander vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Loes zijn?
    Vlotte toegankelijke thrillers!

Dit boek
    8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het verhaal op zich is niet uniek; een slachtoffer, een dader. Dood, (bi)seksualiteit en een stiefmoeder komen in meer verhalen voor. Het verhaal van Sigrid deed me aan Assepoester denken. De onrechtvaardige behandeling die Sigrid van haar boze stiefmoeder Freddy krijgt en dan de overwinning na haar dood en de komst van de mooie prins Engel.
    9.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Loes den Hollander mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Mijn advies luidt dat ik graag nog veel meer boeken van Loes wil lezen in de toekomst dus ga zo door. Wel heb ik misschien een tip voor een onderwerp; het syndroom van Münchhausen by Proxy intrigeert met enorm. Behalve dat er autobiografische boeken over geschreven zijn ben ik dit ziektebeeld nog niet tegengekomen in fictieve thrillers.

Sylvia
    Bijdrager
    Post count: 37

De plot

Het plot zit goed in elkaar: tot het laatste moment twijfelde ik over wie de moordenaar van Freddy is geweest. Uiteindelijk was het iemand waar ik het totaal niet van verwachtte.
    Het is zo geschreven dat bij mij iedereen wel een keer ‘verdacht’ is geweest, heel slim geschreven dus, daardoor blijf je lezen, want je wilt graag weten hoe het nu daadwerkelijk in elkaar steekt.
    Ik was totaal verrast door dit einde. Voor mij was het verhaal dus geheel niet voorspelbaar.

Algemeen

Ik vond het een echte page-turner en had het boek dan ook al in een paar dagen uit. Meteen vanaf het begin zat ik al goed in het verhaal, alhoewel het me wat moeite kostte om de diverse tijdlijnen te onderscheiden.
    Eigenlijk heb ik deze vraag al beantwoord bij de vorige vraag :-). Ik vind deze schrijfstijl heerlijk om te lezen.
    Wat is typisch Nederlands? Ik vind het altijd wel leuk om herkenning te vinden in plaatsen en dergelijke. Ook vind ik het prettig dat je jezelf terug kunt vinden in de personages. Je herkent wel typisch Nederlandse situaties.
    Spannend, het zou een waargebeurd verhaal kunnen zijn.

Dit boek

Het maatschappelijke thema is me pas in dit boek opgevallen. Het schijnt dat Loes dit terug laat komen in al haar boeken, ik ga dus nog zeker meer van haar lezen.
    De enige opmerking die ik bij dit boek heb, is dat de tijdlijnen niet altijd duidelijk waren. Dit komt misschien omdat ik het Ebook had en dit heeft dan ook meer te maken met de tekstopmaak.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.