15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #10451 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 132

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal niet voorspelbaar is.

Plot: 7.5 punten, omdat het verhaal lekker vinnig is en niet zo gemoedelijk als de voorgaande boeken.

Leesplezier: 8 punten, omdat het heel herkenbaar is en erg lekker leest.

Schrijfstijl: 7.5 punten, omdat Loes heel perfectisch is en dat lees je.

Originaliteit: 8 punten, omdat niemand iets deed om Freddy uit het water te halen.

Psychologie: 8 punten, omdat het voorspelbare het onvoorspelbare is en dat geweldig is uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 80

Spanning: 7,5 punten, omdat in het boek een trage opbouw van spanning zit maar naar het einde toe wel zeer goed wordt weergegeven.

Plot: 8,5 punten, omdat het plot totaal niet voorzienbaar was

Leesplezier: 7,5 punten, omdat door de verschillende kleuren in de teksten, bij het lezen van hoofdstukken (epub bestand) die de zus krijgt, het soms moeilijk is om te zien wat het is.

Schrijfstijl: 6,5 punten, omdat het soms van de hak op de tak springt in eenzelfde hoofdstuk

Originaliteit: 8 punten, omdat je er maar moet opkomen wat het plot is.

Psychologie: 6 punten, omdat er niet al te veel psychologische aspecten aan bod komen

Gemiddelde beoordeling: 7,33 punten

Biek
    Bijdrager
    Post count: 15

Spanning:8, van het begin tot het einde is mijn nieuwsgierigheid gewekt, en nodigt de spanning uit tot doorlezen.
    Plot: 6, de dader was voor mij niet verrassend.
    Leesplezier: 9 van de eerste tot de laatste bladzijde genoten van het boek
    Schrijfstijl: 9. fijne duidelijke schrijfstijl. korte hoofdstukken die uitnodigen door te lezen.
    Originaliteit: 9 een goed bedacht thema met een maatschappelijke boodschap
    Psychologie: 7 als lezer hoef je weinig na te denken, het boe leest makkelijk weg.

eindcijfer: een mooie 8

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 346

Spanning: 8 punten, omdat door de vele wendingen het verhaal blijft boeien.

Plot: 6 punten, omdat het aan het eind iets te veel voorspelbaar was.

Leesplezier: 7,5 punten, omdat ik heerlijk ontspannen heb kunnen lezen, maar in de ePub de hoofdstukken van Hansje zo licht in kleur zijn dat ze soms moeilijk te lezen waren.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek vlot geschreven is en de korte hoofdstukken uitnodigen om “nog een hoofdstuk” te lezen, ook al wil je eigenlijk stoppen.

Originaliteit: 8,5 punten, omdat ik nog niet eerder een boek heb gelezen met dit thema.

Psychologie: 8 punten, omdat er veel onderliggende aspecten op een heldere manier uitgewerkt worden.

Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 155

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal iets trager verliep dan ik gewend was van Loes.

Plot: 9 punten, omdat het als een verrassing kwam

Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal boeit

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl eenvoudig en to the point is.

Originaliteit: 7 punten, omdat er vaker boeken verschijnen met familietoestanden

Psychologie: 8 punten, omdat er veel in de hoofden van de personages omgaan en dit goed wordt beschreven

Gemiddeld:8 punten

AT
    Bijdrager
    Post count: 112

Spanning: 7 punten, omdat ik niet echt op het puntje van mijn stoel zat. Dat kwam pas heel laat in het boek.

Plot: 7 punten, omdat het een mooi familiedrama is dat zich langzaam ontrafelt.

Leesplezier: 7 punten, omdat het lekker leest.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat vlot leest en nooit moeilijk of ingewikkeld is.

Originaliteit: 6 punten, omdat het een beetje voelt als 13 in dozijn.

Psychologie: 7 punten, omdat ik alleen Sigrid goed vond uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 135

Spanning: 8 punten, omdat er veel mogelijke daders zijn en niet direct duidelijk is wat er nu precies is gebeurd. Ook het tweede perspectief zorgt voor een extra spanning

Plot: 7 punten, omdat het plot heel goed in elkaar zit maar ook omdat dit één van de vele plots zouden kunnen zijn. Als lezer kan je meedenken, maar je hebt niet voldoende feiten om de dader uiteindelijk te ontmaskeren.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik genoten heb van de sneltreinvaart van korte hoofdstukken, spanning en ontwikkelingen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik dit voor dit soort verhalen een heel geschikte schrijfstijl vind. Toch zou ik niet alleen boeken in deze schrijfstijl willen lezen omdat het me niet genoeg uitdaagt. Als afwisselingen vind ik het heerlijk.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik ondanks het spannende plot ik toch een beetje moeite heb met het evil stepmom verhaal (komt dat omdat ik zelf stiefmoeder ben :))?

Psychologie: 7 punten, omdat de personages redelijk vlak zijn uitgewerkt. Dit komt de snelheid van het verhaal ten goede, maar de diepgang wordt hierdoor gemist.

Gemiddeld komt dit uit op een 45/6 = 7,5

Bianca.Blok
    Bijdrager
    Post count: 12

Spanning: 7 punten, Ik had al vrij snel 2 daders op het oog, alleen het hoe en waarom was ik nog niet uit.

Plot: 8 punten, Onverwacht en toch wel verrassend

Leesplezier: 8 punten, Korte hoofdstukken…heerlijk

Schrijfstijl: 8 punten, Recht toe, recht aan zonder poespas.

Originaliteit: 6 punten, Niet echt iets dat ik nog nooit heb gelezen.

Psychologie: 8 punten, Door het manuscript werd het verhaal net iets ingewikkelder..

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten!

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 99

Spanning: 7 punten, omdat ik niet op het puntje van mijn stoel zat maar wel een mooie opbouw

Plot: 7 punten, omdat ik vrij snel doorhad wie de dader was.

Leesplezier: 8 punten, omdat het een fijn boek is om in te lezen waarin je wel even lekker kan induiken.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het nergens echt moeilijk wordt, je kunt lekker doorlezen en de personages zijn overzichtelijk.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik niet omver geblazen werd door het thema. Het redigeren van eens script die verwijst naar de persoonlijke situatie van de hoofdpersoon vind ik wel origineel.

Psychologie: 7 punten, omdat Loes den Hollander niet helemaal tot op de bodem gaat qua ontrafeling van de gevoelens. Zeker geen minpunt want het is een plezierig boek.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 107

Spanning: 8 punten, omdat het mooie puzzel is wie er achter die manuscripten schuil gaat.

Plot: 9 punten, omdat het best wel lang duurt voordat je door hebt wie de dader is.

Leesplezier: 8 punten, omdat je het boek moeilijk kunt wegleggen, vooral de speurtocht langs de bekenden van Freddy door Sigrid is mooi beschreven, ze willen weinig prijs geven maar tussen de regels door kun je toch langzaam de puzzel oplossen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het heel vlot leest, korte hoofdstukken en een mooie afwisseling tussen de diverse personen.

Originaliteit: 8 punten, omdat de persoonlijke frustraties en de diverse relaties van Freddy wel heel ver gaan.

Psychologie: 7 punten, omdat de beweegredenen van Fokke en de achtergrond van Mitzy verder niet worden beschreven.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 214

Uiteindelijk komt hier mijn eindoordeel van Onderuitgehaald

Spanning: 9 punten, omdat het boek tot het einde toe blijft trekken aan je. Op het einde loopt de spanning op.

Plot: 8 punten, omdat het verrassend is. Helaas had ik wat meer verwacht van Fokke.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik heel veel moeite had om het boek weg te leggen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik epub lees en de overgang heel onduidelijk was.

Originaliteit: 8 punten, omdat Loes erin slaagt om te schrijven over het echte leven zonder overgewaardeerde helden.

Psychologie: 9 punten, omdat het boek dwingt tot nadenken. Het is niet alleen de vraag wie heeft het gedaan maar ook waarom en hoe.

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

dikkiedik
    Bijdrager
    Post count: 48

Spanning: 9 punten, Onderuitgehaald is een spannend, beklemmend boek.

Plot: 8 punten, het plot is verrassend maar de karakters hadden meer uitgewerkt mogen worden.

Leesplezier: 8 punten, ik heb genoten, kon het boek maar moeilijk weg leggen.

Schrijfstijl: 7 punten, korte en bondige schrijfstijl

Originaliteit: 8 punten, onverwachte maar wel realistische ontwikkelingen.

Psychologie: 7 punten, hier hadden een aantal karakters diepen uitgewerkt mogen worden!

Eindbeoordeling: 7,8

Hilde van den Bosch
    Bijdrager
    Post count: 24

Spanning: 8 punten, omdat ik continue benieuwd was wie achter de dood van Freddy zou zitten

Plot: 8 punten, omdat er meerdere personen betrokken konden zijn bij de dood van Freddy en niet helemaal duidelijk was of haar dood een ongeluk of een misdrijf was en of de schrijver/ster van het manuscript wel dezelfde persoon was.

Leesplezier: 8 punten, omdat de boog gespannen bleef en ook wel de herkenbaarheid van het verlies van een ouder op jonge leeftijd.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het vlot is en de heerlijke korte hoofdstukken.

Originaliteit: 7 punten, omdat het verhaal an sich niet uniek in zijn soort is.

Psychologie: 7 punten, omdat de karakters van Fokke, Wieke en Engel meer diepgang mochten hebben.

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

Sylvia
    Bijdrager
    Post count: 37

Spanning: 8,5 punten, omdat de spanning goed opgebouwd wordt. Eigenlijk wil je het boek helemaal niet wegleggen en in 1 ruk uitlezen.

Plot: 9 punten, omdat het niet voorspelbaar is. Het einde was voor mij dan ook een verrassing.

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek vlot leest, door prettig taalgebruik en korte hoofdstukken.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het boek een heel prettig taalgebruik heeft, alleen in het begin had ik moeite met de tijdlijnen.

Originaliteit: 7,5 punten, omdat het verhaal an sich is niet heel origineel.

Psychologie: 8 punten, omdat het maatschappelijke thema van de ‘boze stiefmoeder’ is toch wel een hot item.

Heel erg bedankt voor deze eerste kennismaking met Loes. Ik ga zeker meer van haar boeken lezen!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.