Home Forums Leesclub 152: Ondergronds Ondergronds, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1775
    #26881 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

marcel
    Bijdrager
    Post count: 59

Ik zie een vrouw op een bankje in een metrostation, de kleurstelling is rood, voorbode van bloed? Op de achterzijde staat de inleiding van het verhaal en een synopsis over de schrijfster met een aantal citaten.

Ik ken de auteur niet maar als ik de achterflap moet geloven is ze heel goed.

Ik verwacht een spannend verhaal.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 327

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

De cover heeft voor mij een metro/treinstation weer. Met een mysterieuze vrouw op een bankje.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Geen specifieke verwachtingen omdat het de eerste keer is dat ik iets lees van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Een spannende thriller met een sterke vrouw in de hoofdrol

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 72

Ik vind het een onduidelijke cover. Het enige wat ik zie is een mevrouw op een bankje op een metrostation. Ik vind hem wat eenvoudig maar wie weet vind ik dat straks anders als ik het verhaal heb gelezen.

Ik heb nog nooit wat van haar gelezen. Maar als ik op de achterflap tegenkom wat ze allemaal heeft gedaan dan denk ik dat er iets moois gaat komen in dit boek!

Een fijne spannende thriller met een vrouwelijke rechercheur in de hoofdrol. Ik ben heel benieuwd!

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 220

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek. Op de voorkant overheerst de kleur rood. De titel Ondergronds in hoofdletters en rood. Verder de rode metro. Het lijkt erop dat er bloed gaat vloeien op of in het metrostation. Een vrouw op de voorkant die op een bankje zit en de metro voorbij laat zoeven. Waar wacht ze op? Op de cover schept de beschrijving een bepaalde verwachting. De verhaalomschrijving in zwart en de nadruk ligt eigenlijk op het filmische karakter van het verhaal. Dit staat in rood en met grote letters. Dus een verhaal met vaart, ritme en spanning!

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Ik had nog nooit van Lidewij Martens gehoord, maar wel een goede recensie van Steigereiland gezien. Dus ik verwacht een goed geschreven verhaal.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Ik verwacht filmische scènes en een spannend verhaal. Een beschrijving van de metro stations in de Bijlmer, de verlatenheid ervan. Doordat op de achterkant van de cover in rood en vet staat dat scenaristen filmisch schrijven verwacht ik dit.

naddyyyyy21041989
    Bijdrager
    Post count: 19

De cover voorspelt al dat er iets met een trein of metro is. Ik verwacht dat het een spannend boek wordt wat verrassend goed is geschreven omdat de schrijfster voor veel goede series heeft geschreven. Verwachting van dit boek is daarom misschien ook wel wat te hoog maar we zullen het zien.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 105

Cover: Als ik naar de voorkant kijk, denk ik aan een jonge vrouw die op een station zit te wachten. Voor haar zie ik beweging en dat moet een metro zijn.

Auteur: Ik heb Steigereiland gelezen van Lidewij Martens. Die had ik heel snel uit. Dus ik denk deze ook. Ik vind haar een goede auteur.

Verwachting: Ik denk dat dit boek net zo goed is als het vorige boek van Lidewij.

Anita
    Bijdrager
    Post count: 57

Cover:
    De overheersende kleuren zijn rood en wit. Op de achtergrond meen ik de witte tegels te zien kenmerkend voor een metrostation. Een sober, eentonig en onpersoonlijk decor. De rode grote letters die de titel vormen, de rode veeg suggereren dat er bloed, veel bloed gaat vloeien. Worden de slachtoffers meegesleurd door de metrostellen? Op de voorgrond, vrij klein een vrouw gezien vanop de rug. Zij ziet de metrostellen voorbijkomen. Is zij een toeschouwer van het bloedbad en blijft zij op haar stoel zitten, of zal zij ook opstappen en mee moeten in de gruwel? Ze lijkt ook heel eenzaam.

De auteur:
    Nog nooit gehoord van deze schrijfster, maar de achterflap leert me dat zij al heel wat ervaring heeft als scenarioschrijfster. Ik ben dus gemotiveerd om kennis te maken met haar boek.

Verwachtingen:
    Gezien haar ervaring in TV-wereld en de bewering dat haar thrillers ‘uitblinken in vaart, ritme en spanning’, verwacht ik een filmisch, ‘bloedstollend’ spannend verhaal.

Bookaholic_nl
    Bijdrager
    Post count: 6

Op de cover staat een vrij eenvoudig metrostation. Een vrouw zit op een bankje te wachten voor de metro. De voorbijrazende metro roept bij mij een gevoel op dat het verhaal vlot is geschreven. De kleur rood is inderdaad erg aanwezig, ik verwacht dan ook wel een gruwelijk verhaal.

Ik kende Lideweij Martens niet. Toen ik las dat zij verschillende scenario’s op haar naam had staan, werd ik enthousiast om wat van haar te lezen. De series die zij heeft geschreven vind ik erg goed en ik hoop ook dat dit boek mij gaat bevallen.

Het verhaal lijkt me erg spannend. Doordat er moorden worden gepleegd op verschillende metrostations, verwacht ik dat het verhaal niet stil gaat vallen; de spanning zal denk ik steeds weer oplaaien. Ook spreken verhalen van rechercheurs mij altijd wel aan. Ik verwacht dat ik een goed, spannend en leuk boek ga lezen.

AvSW
    Bijdrager
    Post count: 12

Cover:
    – Sterke kleuren: zwart, wit en rood met sterk en opvallend lettertype.
    – De achtergrond van metrotegeltjes met impressie van een voorbijzoevende metro geven de indruk van vaart en spanning.
    – Een vrouw zit op een bankje op het perron, en lijkt het hoofdpersonage te zijn.
    – De quote en het woord “thriller” laten me vermoeden dat het een spannend verhaal wordt. De korte inhoud die op de achterflap staat maakt me heel nieuwsgierig. Ik hou alvast van de schrijfstijl van dit stukje, en van het beschreven personage.

Auteur: De auteur heeft veel ervaring als scenarioschrijver, en krijgt heel knappe recensies. Zeer veelbelovend !

Verwachting: Alle bovenstaande elementen zorgen ervoor dat ik verwacht een spannend boek te gaan lezen met verrassende wendingen, geschreven in een vlotte beeldende schrijfstijl waardoor het verhaal veel vaart heeft.

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 93

Voor het lezen:

Cover: De afbeelding op de cover vind ik echt opvallen, in felrood komen de letters zo bij je b innen als je er naar kijkt. Wie is die geheimzinnige vrouw? Wacht ze op de metro misschien? Of heet de titel meer betekenis. Ik zal het snel gaan ontdekken. Qua uitvoering is de cover erg dun, en het papier ook. Het lijkt op paperbackpapier. Dat is wennen, want de kaft kan bij het lezen zo omkrullen. Of hoekjes krijgen, en dat vind ik jammer.

Auteur: van deze auteur las ik haar vorige boek Steigereiland. Lidewij schrijft het zo neer, dat je er bijna naar kijkt. Erg filmisch, dus dat verwacht ik opnieuw te geen beleven. Het vorige verhaal zit nog in mijn hoofd, dus dat is gh
    oed gedaan!

Verwachting:De verwachtingen van dit boek zijn dus hooggespannen. Ik las al de intro en dat leest als een trein, vlot en met snelle pen. Het maakt nieuwsgierig. Ik verwacht een topper van een boek, mogelijk nog beter dan Steigereiland. Een boek wat je maar moeilijk kan neerleggen. De naam Flo vind i kal helemaal leuk bedacht. Wat heeft Lidewij nog meer moois in petto voor de lezers?

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 82

Voor het lezen

De cover: voor mij is het duidelijk dat een vrouw zit te wachten op de metro.
    Waarom zit zij daar? is zij een dader of slachtoffer?

De auteur: haar vorige boek “Steigereiland” heb ik ook gelezen en daardoor wil ik dit boek ook heel graag lezen.Vond haar eerste boek enorm goed.

Verwachting: ik verwacht weer net zo’n spannend boek als het vorige.

P. Holla
    Bijdrager
    Post count: 21

Cover: Er zit een vrouw op een bank op een metrostation. Er raast iets Metro? supersnel voorbij. Wil zij ervoor springen of was deze metro te snel voor haar. Waar wacht ze op?

Auteur: Ik heb van deze auteur nog geen boeken gelezen. Aangezien ze wel schrijft voor de serie Flikken Maastricht, die ik volg, ben ik razend benieuwd naar haar schrijfstijl.

Verwachting: Ik verwacht een razendsnelle thriller die mij van begin tot eind in haar greep houdt, zeker omdat op de achterflap staat dat haar thrillers uitblinken in vaart, ritme en spanning.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 157

Op de voorkant staat een voorbij flitsende metro en een vrouw op een bankje. De titel staat precies achter tralies en het is vooral de rode kleur die voorkomt.

Ik ken de auteur niet.

Ik hoop op een spannend verhaal.

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 63

Je ziet de tegels van een metrostation. De metro is rood. Dit geeft voor mij de kleur van spanning en angst. Ook zit er een vrouw op een bankje op het metrostation. De rode letters geven voor mij een spannend gevoel.

Ik ken de schrijfster niet, dus ben zeer benieuwd. Wel verwacht ik door de teksten op de achterkant een goede schrijfster.

Het lijkt mij een spannend boek.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.