Home Forums Leesclub 152: Ondergronds Ondergronds, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1782
    #26887 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

marcel
    Bijdrager
    Post count: 59

Spanning: 6 punten, omdat deze er te weinig in zat

Plot: 6 punten, omdat het te ongeloofwaardig was

Leesplezier: 6 punten, omdat het een moetje was om het uit te lezen

Schrijfstijl: .6. punten, omdat ik het niet prettig te lezen vond

Originaliteit: 6 punten, omdat ik het niet origineel vond

Psychologie: 6 punten, omdat ik het niet gemerkt heb

Gemiddelde beoordeling: .6. punten

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 327

Spanning: .6. punten, omdat de echte spanning uit bleef

Plot: 7.. punten, omdat zit op zich goed in elkaar, maar wat ver gezocht.

Leesplezier: ..7 punten, omdat het boek vlot las.

Schrijfstijl: ..7 punten, omdat aangename schrijfstijl ….

Originaliteit: .7. punten, omdat je het motief en de ontknoping niet ga raden. .

Psychologie: 7.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .6,8. punten

P. Holla
    Bijdrager
    Post count: 21

Spanning: 6 punten, omdat er geen echte spanning was.
    Plot: 7 punten, omdat klopt niet helemaal bij verhaallijn, werd wel goed uitgeschreven.
    Leesplezier: 6,5 punten, omdat in het begin was het saai, boek leest wel vlot weg.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het goed vanuit de Amsterdamse gedachtegoed is geschreven.
    Originaliteit: 7 punten, omdat de Noord/Zuidlijn best wel een beladen onderwerp was met al die huizen die verzakte in Amsterdam.
    Psychologie: 6,5 punten, omdat alleen in het einde er wat kwam als motief voor de ontknoping.

Gemiddelde beoordeling: 6,7 punten

Anita
    Bijdrager
    Post count: 57

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 7 punten, omdat ik me toch lange tijd heb afgevraagd wie nu achter die misdaden zat.

Plot: 6 punten, omdat het mij ongeloofwaardig overkwam en ik de indruk had dat het einde vlug afgehaspeld moest worden.

Leesplezier: 7.5 punten, omdat ik het boek toch wel graag heb gelezen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het verhaal goed gestructureerd is, aangepast aan de personages, omdat het boek vlot leest.

Originaliteit: 7 punten, omdat het verhaal concreet is opgebouwd rond de Noord/Zuidlijn in Amsterdam, het zich in de Ondergrondse afspeelt, je als lezer van metrostation naar metrostation gaat.

Psychologie: 6 punten, omdat de psychologie van de dader samenhangt met de plot en daar kan ik mij echt moeilijk in vinden.

Gemiddelde beoordeling: 6.75 punten

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 221

Spanning: .7. punten, omdat er voldoende spanningsopbouw zat. De manier waarop de moorden van halte naar halte gingen. Leuk gedaan.….

Plot: .7. punten, omdat ik de ontknoping niet geloofwaardig vond. Ook het “overleg” met Marianne vond ik niet erg geloofwaardig. De werkwijze van Flo was behoorlijk eigenzinnig en niet geloofwaardig.

Leesplezier: .7. punten, omdat het wel prettig las,maar ik mij stoorde aan de manier waarop iedere keer het verleden van Flo erin voor kwam. Dit had geen toegevoegde waarde voor mij.

Schrijfstijl: .7. punten, omdat ik het opmerkelijk vond dat het Marianne in de ene zin was en de volgende zin werd ze weer Mary genoemd. Daardoor heb ik meerdere malen stukjes teruggelezen om tot de conclusie te komen, dat het dezelfde persoon was.

Originaliteit: .7. punten, omdat nde aanleg noord/zuidlijn best in de belangstelling heeft gestaan….

Psychologie: .7. punten, omdat …je wel inzicht krijgt hoe het komt dat Flo is wie ze is.en waardoor het gekomen is..

Gemiddelde beoordeling: .7. punten

AvSW
    Bijdrager
    Post count: 12

Mijn beoordeling:

Spanning: 4 punten, omdat ik het boek niet spannend vond.
    Plot: 4 punten, omdat de plot op zich goed bedacht was, maar slecht uitgewerkt en bijgevolg ongeloofwaardig.
    Leesplezier: 3 punten, omdat ik het boek alleen uitgelezen heb voor de leesclub. Anders was ik er vroeger mee gestopt.
    Schrijfstijl: 5 punten, omdat de auteur zeer eenvoudige zinnen gebruikt. Dit leest wel vlot, maar laat weinig indruk na.
    Originaliteit: 4 punten, omdat het verhaal zeker niet uniek is, wel chaotisch en oppervlakkig.
    Psychologie: 4 punten, omdat er zeer weinig psychologische uitwerking van de hoofdpersonages is. Ik voelde me ook absoluut niet verbonden met het hoofdpersonage.

Gemiddelde beoordeling: 4 punten

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 158

Spanning: 6 punten, omdat er voor mij wat te weinig spanning in zat.
    Plot: 6 punten, omdat het niet geloofwaardig was.
    Leesplezier: 7 punten, omdat het wel vlot las.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het een vlotte schrijfstijl was (in het begin wel wat moeten wennen).
    Originaliteit: 6 punten, omdat ik het motief en de ontknoping niet kon raden.
    Psychologie: 6 punten, omdat het einde misschien wat meer uitgewerkt mocht zijn.
    Gemiddelde beoordeling: 6,3 punten
    Misschien vooraf toch wat meer verwacht van het boek.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 105

Spanning: 7 punten, omdat het een verhaal is wat door kabbelt.

Plot: 8 punten, omdat het erg verrassend was en ik het niet helemaal aan zag komen.

Leesplezier: 8 punten, omdat de manier van “vertellen” erg prettig vind.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik vind dat Lidewij op een fijne wijze schrijft.

Originaliteit: 9 punten, omdat ze de hoofdpersoon neer zet als stoere vrouw die haar mannetje staan.

Psychologie: 6 punten. Ik vond dat de personen niet goed ontwikkelden. Flo bleef erg hangen in haar verleden.
    46 : 6 = 7.8 afgerond 8

Gemiddelde beoordeling: .. punten

naddyyyyy21041989
    Bijdrager
    Post count: 24

Spanning: 8,5 punten, het verhaal bouwt heerlijk op

Plot: 8,5 punten, vanwege de opbouwende spanning.

Leesplezier: 9 punten, kon het boek zeer moeilijk weg leggen.

Schrijfstijl: 9 punten, makkelijk te lezen boek, weinig moeilijke woorden en heerlijk dat er soms wat Amsterdams in naar voren komt.

Originaliteit: 8 punten, meestal zijn het mannen in de hoofdrol

Psychologie: 8 punten, omdat je toch wel wat te weten komt over Flo

Gemiddeld aantal punten; 8,5 en dat heeft dit boek zeer verdient vind ik

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 93

Spanning: ..8 punten, omdat de spanningsboog steeds meer op kruipt en aan het eind kan je het boek moeilijk loslaten.

Plot: 8 punten, omdat mooie structuur qua verhaal, en zeer mooi einde.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik vind dat het begin even wennen is, door lange zinnen. Maar later kom je dan ook echt in het verhaal. Het leest vlot, en fijn. Zoals een thriller moet zijn.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl mij tevens veel leesplezier geeft.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik vind dat het goed uitgedacht is, qua plot en verhaal.

Psychologie: .7 punten, omdat ik sommige personages beter had willen leren kennen. Er waren wat losse eindjes bij een aantal. Iets meer diepgang had gemogen, bij een aantal personen als Vanessa, Brian, ed.

>>Gemiddeld cijfer: 7,8

Bookaholic_nl
    Bijdrager
    Post count: 6

Spanning: 5 punten, omdat ik het boek veel spannender had verwacht.

Plot: 7 punten, omdat Het verhaal goed in elkaar zit. Goed bedacht.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik moeite had om er doorheen te komen. Het verhaal pakte me niet zo.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat dit voor mij prima was.

Originaliteit: 6 punten, omdat er naar mijn mening meerdere boeken zijn met hetzelfde thema/onderwerp.

Psychologie: 6 punten, omdat de personages wat mij betreft wat meer uitgediept hadden mogen worden.

Gemiddeld cijfer: 6,2

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 72

Spanning: 8 punten, omdat het niet heel spannend is naar mij mening maar toch zeker tot het einde blijft boeien.

Plot: 8 punten, omdat tot het einde het niet duidelijk is hoe het af gaat lopen.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik er van genoten heb, fijn boek om te lezen!

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk taalgebruik heeft en heerlijk vlot leest!

Originaliteit: 8 punten, omdat er meer van dit soort boeken zijn maar het toch prima in elkaar zit!

Psychologie: 8 punten, omdat personages mooi worden beschreven, je krijgt zelf een inkijkje in het privé leven van de hoofdpersoon.

Gemiddelde beoordeling: 48 punten en dus een 8 voor het totale boek!

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 83

Beoordeling

Spanning: 6 ,vond het niet echt heel spannend.
    Plot: 5 ik vond het ongeloofwaardig t.o.v. de rest van het boek.
    leesplezier : 6, het las wel makkelijk maar het bleef niet hangen, moest vaak even terug bladeren om te weten hoe het ook al weer zat.
    Schrijfstijl: 7 het leest wel vlot.
    Originaliteit: 7 het gegeven was wel redelijk origineel.
    Psychologie: 6.
    Gemiddeld 6,1

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 63

Spanning: 4 punten, omdat ik het boek niet echt spannend vond

Plot: 4 punten, omdat het leek alsof het boek aan het eind afgeraffeld was.

Leesplezier: 5 punten, omdat het voor mij een moetje was om het boek uit te lezen.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat de schrijfstijl lekker vlot is. Wel moet ik zeggen dat het boek daardoor weinig indruk heeft achtergelaten.

Originialiteit: 4 punten, omdat het voor mij niet uitblonk in originaliteit.

Psychologie: 4 punten, omdat er voor mij te weinig psychologische gedachtes in het boek voorbijkomen.

Gemiddeld: 4,5 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.