11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1775
    #2641 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 284

Cover: Ik vind de cover mooi maar waarom er een vlinder opstaat begrijp ik niet, hopelijk word dit duidelijk in het boek.

Auteur: Ik ken de auteur niet dus kan ik hem nog niet beoordelen.

Verwachting: Het gaat door in Mechelen net zoals de boeken van Sterre Carron dat maakt het al gemakkelijker om te situeren waar het verhaal doorgaat. Hopelijk is dit ook een spannend verhaal waar het plot voor verrassingen zorgt

moonkager
    Bijdrager
    Post count: 20

Cover: Het boek zag ik in Antwerpen op de Boekenbeurs en viel het mij gelijk al op. De uitstraling heeft iets mysterieus en ook iets sprookjesachtig. Het Hart in de grond.. doet mij niet echt lief aan eerder Duister en Donker…

Auteur: Een Vlaming, ik heb een zwak voor de Vlaamse thrillers, op de één of andere manier zit dat in mijn roots en is dat iets wat mij raakt het taaltje de manier van schrijven. Van Herman de Jonghe heb ik nooit eerder iets gelezen en eerlijk gezegd nooit eerder van gehoord.

Verwachting: Wanneer ik de achterkant lees verwacht ik een aangrijpend boek, een bomaanslag sowieso in deze tijd is nogal wat het maakt en hoop los bij de mensen denk ik. Ik vind het fijn dat er een vrouwelijke commissaris de hoofdpersonage is. Vraag me niet waarom maar dat doet het goed tegenwoordig. Volgens mij is er meer aan de hand als alleen de Bomaanslag, het boek triggert me eigenlijk al vanaf dat ikhem in handen had in Antwerpen. Daarom ben ik blij dat ik mee mag doen met deze Leesclub.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 249

Cover: mysterieus, donker. Doet denken aan Afrikaans landschap. Intrigeert me.

Auteur: ken ik niet, maar ik ben sinds kort helemaal fan van Nederlandse en Vlaamse thrillerauteurs.

Verwachting: als ik de omslag lees en met het nieuws van de afgelopen dagen in mijn achterhoofd (aanslag in Berlijn) lijkt het een heel actueel onderwerp.

angela93
    Bijdrager
    Post count: 6

Cover: ik vind de cover mooi als je er goed naar kijkt. Het zou geen cover zijn die mij in de boekwinkel opvalt en ik zou hem zeker niet oppakken, maar als je er echt naar kijkt, is het best een mooie cover. Wel enigszins grauw vind ik. Ik ben wel benieuwd in hoeverre de cover het verhaal dekt.
    Auteur: ik ben benieuwd naar de auteur en dan vooral omdat het een Belgische auteur is. Ik heb nog niet eerder iets van een Belgische auteur gelezen. Ik ben daardoor ook erg benieuwd naar de schrijfstijl en de woordkeuze.
    Verwachting: het verhaal lijkt mij erg spannend en ik denk dat er veel laagjes en verdiepingen in het verhaal zitten. Het is bovendien ook een actueel onderwerp en ik ben benieuwd hoe de schrijver daarmee omgaat.

maria
    Bijdrager
    Post count: 349

cover:apart, sinister, vlinder als boomwortelstructuur, verstrikt onder de grond,kan niet wegvliegen
    auteur:ken de auteur niet
    Verwacht : een spannend verhaal en met die bomaanslag en terroristen eng actueel.Dina die tegen een bepaalde bureaucratie aanloopt? Tegengewerkt wordt wat frustrerend is.Wat is er met die Burundese familie aan de hand. Tegen buitenlanders? Vrouwelijk commissaris!

Monique en Chris
    Bijdrager
    Post count: 15

Mooie cover, beetje veel info over het boek. Benieuwd hoe de vlinder in het verhaal past. De auteur is mij onbekend, verder lijkt me het een spannend boek.

Claudje744
    Bijdrager
    Post count: 22

Cover: Ik vind de cover echt heel erg mooi. Schilderachtig. De vlinder = symbool van de onsterfelijke ziel en voor de kortstondigheid van het leven. De vlinder staat ook symbool voor de 3 stadia die de menselijke ziel doorloopt( leven, dood en wederopstanding) .
    Een wegvliegende vlinder wordt over het algemeen beschouwd als een bevrijdend symbool
    Op de achterkant van het boek staat ook “Ondergrond beweegt zich diep in de aarde en diep in de ziel van drie mensen….”
    Erg mooi bedacht de ondergrondse vlinder 🙂

Auteur: ik ben niet zo heel erg bekend met de Vlaamse auteurs dus ik moet tot mijn spijt bekennen dat ik Herman de Jonghe ook niet kende. Sorry…

Verwachting van het boek: N.a.v. de cover en de korte tekst op de achterkant verwacht ik een spannend verhaal vol intriges. Ik hoop toch wel op een enigszins goede afloop.

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Cover: Aansprekende illustratie, aardse kleuren. Wortelstelsel van een boom in de vorm van een vlinder. Wat betekent “Ondergrond” in dit geval? Er staat niet “Ondergronds” wat in het geval van een wortelstelsel logisch zou lijken.
    Dat de voor- en achterflap een extra omgevouwen strook hebben komt de stevigheid van het boek ten goede. Het boek voelt heel apart aan in mijn handen. Het lettertype is niet zwart, maar eerder donkergrijs. Wat lastiger te lezen in de avond.
    De beschrijving op de achterflap beloofd me een spannend verhaal wat letterlijk de grens overgaat.

Auteur: Voor mij een geheel onvekende auteur, maar ik ben boeken van obze zuiderburen wel heel erg gaan waarderen.

Verwachting: Ik hoop op een spannend, solide en stevig verhaal.

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 159

Cover: ik zag er ook een vlinder in, in het wortelstelsel onder de grond van de boom en begreep de link niet helemaal. Maar zoals Moonkager opmerkt, kan het ook heel goed een hart zijn met de 4 kamers. Ben benieuwd waarom voor deze vorm gekozen is.
    Het verhaal op de achterflap spreekt mij veel meer aan dan de voorkant. Ik zou het boek niet opgepakt hebben om de achterflap te lezen, ben ik bang.

Auteur: is voor mij geen bekende, ben zeer benieuwd

Verwachting: op basis van de achterflap verwacht ik een spannend verhaal

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 101

Vlak nadat ik het boek had ontvangen had ik al de vragen m.b.t. voor het lezen al beantwoord. Vreemd dat mijn berichtje niet is geplaatst. Naar aanleiding van een e-mail dat ik dit nog niet had gedaan , dan hier nogmaals en hoop dat het nu wel goed wordt geplaatst.

Cover: Het is een grimmige afbeelding. Met name door de wortels in de vlinder roept het grimmig gevoel bij me op. Het past bij de thema thriller. De titel is in duidelijke eenvoudig lettertype weergeven. Het kleurgebruik past bij de natuur van de boom en vlinder. In mijn opinie is het een origineel ontwerp.

Auteur: Toen ik me inschreef voor de leesclub kwam de naam me vaag bekend voor, maar ik heb niet eerder een boek van zijn hand gelezen.

Verwachting: Mb.t. de auteur had ik geen verwachting , omdat ik zijn schrijfstijl niet kende. Bij dit genre verwacht ik wel elementen die spanning in het verhaal brengt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.