8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1775
    #2645 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (0 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Eindoordeel: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

maryam
    Bijdrager
    Post count: 249

Spanning: 6 punten, het plot is spannend, maar komt door de manier van schrijven, niet altijd zo over op mij als lezer.

Plot: 8, onderwerpen en personages maken dit verhaal boeiend

Leesplezier: 7 verhaal is boeiend, maar schrijfstijl en vooral de Vlaamse woorden en uitdrukkingen maakte het mij lastig om door te kunnen lezen. Ik werd hierdoor afgeleid van het verhaal.

Schrijfstijl: 6 Korte zinnen en hoofdstukken verteld door verschillende personages en over verschillende onderwerpen, vond ik minder prettig

Originaliteit: 7 niet zozeer het verhaal als wel de diverse personages maakte dit verhaal uniek.

Psychologie: 6 doordat de personages erg uitgewerkt zijn, laat het mij als lezer weinig te raden over van de beweegredenen van de personages.

Eindoordeel: 40 gedeeld door 6= 6,6

moonkager
    Bijdrager
    Post count: 20

Spanning: 6 punten, omdat Herman me wel in spanning houdt tot het einde toe.. dit heeft hij goed opgebouwd.

Plot: 6 punten, omdat het plot was verrassend, ik had graag meer geweten over deze persoon..

Leesplezier: 6 punten, omdat ik ondanks lichte irritatie toch heel ook genoten heb van Ondergrond.

Schrijfstijl: 5 punten, omdat het wat mij betreft iets minder rommelig had gemogen.. en minder grof..

Originaliteit: 7 punten, omdat erg origineel is wat betreft Charlotte dit vind ik erg origineel gekozen..

Psychologie: 7 punten, omdat vanwege charlotte de 7 punten.. maar ik blijf het jammer vinden ..

eind oordeel 6.2 .. voor Ondergrond – Herman de Jonghe..

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 284

Spanning: 6 punten, omdat het redelijk spannend is maar ik kon mijn aandacht er moeilijk bij houden.

Plot: 5 punten, omdat het voorspelbaar is.

Leesplezier: 4 punten, omdat ik me er echt moest doorworstelen.

Schrijfstijl: 5 punten, omdat ik niet echt hou van deze stijl.

Originaliteit: 6 punten, omdat er toch enkele verrassende dingen in zaten.

Psychologie: 5 punten, omdat sommige personages waren goed uitgewerkt maar niet allemaal zoals Charlie.

Eindoordeel: 5,1 punten

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 101

Spanning:4 In mijn opinie was het niet spannend. Door de onsamenhangend verhaallijnen had het geen boeiend effect.
    Plot:6 Uiteindelijk is het met uitzondering van Charlotte wel duidelijk hoe het met de rest is vergaan. De ontwikkeling van de plot groeide niet naar een climax.
    Leesplezier 3: Door de onsamenhangende, vele plotselinge wisselingen van verhaallijnen/personages was het een struggle om door te lezen.
    Schrijfstijl:4 Schrijfstijl was duidelijk, maar door veelvuldig gebruik van (herhaling zie antwoorden’na het lezen’ ) discriminerende bijvoeglijk naamwoorden waren storend.
    Originaliteit:4 Het was niet verrassend.
    Psychologie: 5 Weinig emotionele/ psychologische gedachtegang in verwerkt, waardoor het enig zins spanning miste.
    Eindoordeel:4,3

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Spanning: 5 punten, omdat ik eigenlijk de proloog het meest spannend vond. De rest van het verhaal kabbelde voort.
    Plot: 7 punten, omdat alle draden aan het einde van het boek mooi samen kwamen.
    Leesplezier: 5 punten, omdat ik regelmatig de draad kwijt raakte en passages een tweede keer heb gelezen.
    Schrijfstijl: 5 punten, omdat het vaak niet duidelijk was en dialogen staccato zijn.
    Originaliteit: 7 punten, omdat er weinig in thrillers wordt geschreven over sekseverandering bij een personage.
    Psychologie: 5 punten, omdat veel karakters niet worden uitgediept. Wat speelt zich in hun hoofd af?

Eindoordeel: 34 punten 5.6 punten = 3 sterren

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 159

Spanning: 6 punten, omdat het wel spannend was of George veilig zou blijven, maar het verhaal toch niet helemaal pakt
    Plot: 5 punten, omdat het me niet echt kon boeien doordat ik de hoofdpersonen niet aardig vind
    Leesplezier: 3 punten, de Vlaamse taal sprak met niet aan en omdat de hoofdpersonen me niet aanspreken
    Schrijfstijl: 3 punten, omdat deze mij niet aanspreekt, veel negativiteit en discriminerend
    Originaliteit: 6 punten, omdat ik het wel origineel vind dat Charlotte man wil worden, maar het toch niet leuk uitgewerkt vind
    Psychologie: 4 punten, omdat het verhaal mij niet heeft kunnen raken

Eindoordeel: 4,5

maria
    Bijdrager
    Post count: 349

Spanning: 7 punten, omdat ik wel door wilde lezen.

Plot: 7 punten, omdat het niet heel origineel was.

Leesplezier: 8 punten, omdat het prima te lezen was en vele personages en verhaallijnen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat dat staccato iets minder prettig is. Weinig hele mooie zinnen (zoals de regen weeft een gordijn)….

Originaliteit: 8 punten, omdat het voor mij een origineel onderwerp was.

Psychologie: 7 punten, omdat het iets meer diepgang had mogen hebben.

Eindoordeel: 7,3. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.