Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 69: Ondenkbaar Ondenkbaar, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 995
    #13247 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 149

Cover: Een vrouw die tegen een muur zit, handen voor haar gezicht. Hier spreekt wanhoop uit en het lijkt erop dat ze niet naar de buitenwereld wil kijken, ondanks dat ze in ze zon zit. Aan de achterkant (waar de muur ook op te zien is) een samenvatting van het boek.

Auteur: niet eerder iets van haar gelezen, maar het feit dat haar eerste thriller genomineerd was voor de hebban debuutprijs belooft veel.

Verwachting: een goede psychologische thriller.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 162

Ik durf bijna niet te bekennen dat ik hem al uit heb. 🙂 In een avond dus dat zegt wel iets over het boek. Uiteraard had ik vooraf al het een en ander opgeschreven omdat ik wist dat ik de onderstaande vragen vooraf zou moeten beantwoorden.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Ik had het E-book dus dat vind ik moeilijk te beoordelen . De cover zit er wel bij natuurlijk. Een mooie afbeeldingen van een meisje ineengedoken na een aanslag?

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Het debuut van deze auteur heb ik ook voor een leesclub gelezen en als ik terug kijk naar wat ik daarvan vond. Ik vond dat boek een beetje oppervlakkig met af en toe delen meer in de stijl van een doktersromannetje geschreven. Luchtig en vlot en niet persee verkeerd bedoeld trouwens. Ik had toen gehoopt op wat meer echte spanning en een verhaallijn die wat meer te raden over liet. Ik weet nog dat de auteur toen zeer positief op al onze feed back gereageerd heeft en ik ben dus zeer benieuwd hoe dit verhaal is opgebouwd.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Er word natuurlijk geschreven over een aanslag in Amsterdam. Ik verwacht dus een beetje een boek vol spanning in de zoektocht naar het hoe en waarom naar motieven van die aanslag. Daders worden opgespoord en alles heeft met elkaar te maken?
    Een onderwerp die natuurlijk al een tijdje de nachtmerrie is van de Nederlander die grote evenementen bezoekt. Het maakt me nieuwsgierig en het lijkt me interessant.

DennisScheerman
    Bijdrager
    Post count: 16

Cover: De vrouw die met haar handen in het gezicht tegen de muur zit ziet er wanhopig en misschien depressief uit. Dit lijkt op een persoonlijk drama te wijzen.

Auteur: Ik had nog nooit van de auteur gehoord en ook nog nooit een thriller van Nederlandse bodem gelezen, dit maakte mij erg nieuwsgierig naar dit boek. Na wat kort onderzoek waaruit bleek dat ze genomineerd was voor de Hebban Thrillerdebuut prijs was ik erg benieuwd naar wat deze auteur zou brengen.

Verwachting: De aanslag in Amsterdam is een onderwerp wat dicht bij huis komt. Ik vermoed daarom dat dit boek mij heel anders zal raken dan dat elke andere Thriller dat zal doen. Daarbij ben ik zeer benieuwd naar de schrijfstijl met sprongen in de tijd vanuit verschillende perspectieven, als dit goed bij elkaar gebracht kan worden vermoed ik dat ik het boek binnen enkele dagen uit heb. Ik heb er zin in!

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 103

De vrouw op de cover is duidelijk de wanhoop nabij, ze ziet het niet meer zitten. Waarom? Dat zal het boek moeten duidelijk maken. Het is een cover die me wel aantrekt. Mocht ik het boek in een winkel zien liggen zou het zeker mijn aandacht trekken.
    Veel meer kan ik niet zien vermits ik een ebook heb.

Ik ken Bianca niet. ik zag wel dat ze nog een thriller (?) heeft geschreven, ik ben wel van plan deze ook te lezen, de korte inhoud van beide boeken staan me aan.

Wat verwacht ik? Een fijn leesbaar, spannend boek met de nodige plottwisten natuurlijk. Ik ben benieuwd

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 134

Cover: Een vrouw die heel erg in de put zit, of het niet meer ziet zitten.
    Ik heb het e-boek in het zwart-wit dus kan niet over de kleuren oordelen,
    maar de cover geeft aan dat het een erg emotioneel boek zal zijn.

Auteur: ik had nog nooit van haar gehoord, maar als er op de cover
    staat dat haar debuut Ongrijpbaar genomineerd werd voor de Schaduwprijs,
    denk ik dat ze met dit boek hier niet voor onder doet.
    Vind het fijn om door middel van dit boek, bekend te worden gemaakt met
    haar schrijfstijl.

Verwachting: het is écht een boek uit deze tijd, waarin we telkens verrast
    worden door aanslagen overal. En ja, hier zou het óók kunnen gebeuren, dus
    ga er met volle aandacht in beginnen. Erg spannend en emotioneel verhaal
    zal ons te wachten staan denk ik.

Jolfri
    Bijdrager
    Post count: 14

Cover: Ik zie een vrouw die moedeloos tegen de muur is gaan zitten omdat ze het allemaal niet meer begrijpt wat er om haar heen gebeurt.

Auteur: Bianca Nederlof ken ik nog niet. Ik heb al opgezocht dat haar 1e thriller in de bibliotheek verkrijgbaar is, dus die ga ik volgende week ook lenen als dit een goed boek is (wat ik wel verwacht). Ook mijn vriendin, die leerkracht is op de basisschool, kende haar naam niet i.v.m de kinderboeken die ze heeft geschreven. Dat maakt me wel nieuwsgierig; ik hou ervan nieuwe auteurs te ontdekken.

Verwachting: Het leuke er aan vind ik dat het in Amsterdam plaats vindt; meestal lees ik boeken die zich afspelen buiten Nederland.
    De korte samenvatting maakt je wel erg nieuwsgierig en deze zou ik daardoor ook bij de bibliotheek uitgekozen hebben. En verder laat ik me graag verrassen!

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 71

De cover ziet er prachtig uit qua kleur. De figuur met het hoofd in de handen laat wanhoop zien, geen uitzicht weten. “Ondenkbaar”

De auteur ken ik niet, ik ben heel benieuwd naar haar.

Mijn verwachting is een spannende psychologische thriller.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 142

Cover:
    Vrouw zit met hoofd in de handen tegen de muur.Wat gaat er in dat hoofd om? Verdriet? Wanhoop ?
    De kleur groen tussen/op de bakstenen vind ik mooi.
    Auteur:
    Mijn 1ste boek van deze auteur.
    Het zal dus een verrassing/ontdekking zijn.
    Maar een notitie voor de Hebban debuutprijs en de Schaduwprijs voor haar 1ste boek dat wil wel wat zeggen.
    Al kunnen meningen sterk verschillen.
    Verwachting:
    Een aanslag in Nederland.
    Dit komt wel heel erg dichtbij.
    Ik ben zelf niet zo erg angstig aangelegd moet ik bekennen,laat de angst mijn leven niet overheersen.
    Ik hoop op een boek vol met spanning en een boeiende schrijfstijl

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 89

Cover: de cover spreekt mij niet direct erg aan. Ik vind de kleurstelling wel mooi maar ik houd persoonlijk
    niet van echte personen op een cover. Het boek zou mij ook niet direct opgevallen zijn in een winkel.

Auteur: Ik moet eerlijk zeggen dat Bianca Nederlof voor mij nog een totaal onbekende schrijfster is. Ik had nog
    niet eerder van haar gehoord. Ik zag dat ze al eerder een thriller heeft geschreven. Ik ben heel benieuwd naar
    haar schrijfstijl.

Mijn verwachting van het boek is dat het een spannend boek zal zijn. Een aanslag, een vrouw die grimmige
    berichten ontvangt en een vreselijk gebeuren met een collega klinkt natuurlijk heel spannend. Het maakt mij
    in elk geval erg benieuwd naar het verhaal!

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 223

De cover waarop een vrouw zit tegen een muur met haar handen voor haar ogen. Het geheel doet een beetje depressief aan. De titel en naam van de auteur in witte letters die er verweerd uitzien net als de muur waar de vrouw tegenaan zit.

Ik las haar debuut dat ik erg goed vond, dus ik verwacht wel weer een goed boek.

Lilian
    Bijdrager
    Post count: 17

Eindelijk de tijd om aan dit boek te beginnen!
    De cover spreekt mij niet direct aan, maar de schrijfster wel! Ik heb Bianca ontmoet in Scheveningen op een erg zonnige dag, tijdens een meet en greet vanuit de uitgeverij LetterRijn.
    Vind het altijd fascinerend om wie er thrillers schrijven. Het zijn (bijna) altijd hele leuke en aardige mensen, hoe en waar halen ze de, soms zo heftige en lugubere ideeen vandaan. Ik ben dan ook erg benieuwd naar dit boek!

Severine
    Bijdrager
    Post count: 104

Cover: Je ziet een vrouw tegen de muur zitten met haar handen voor haar gezicht. Dit straalt wanhoop en radeloosheid uit.
    Mijn e-book is zwart-wit, maar als je het even op zoekt is het qua kleuren wel erg mooi.

Auteur: Ik heb nog niet eerder iets van haar gelezen, maar ik weet dat haar vorige thriller veel succes had.

Verwachtingen: Ik verwacht een erg spannende thriller, waarbij ook terrorisme aan bod komt.

PrinsesAstrid
    Bijdrager
    Post count: 24

De cover vind ik mooi. Je ziet een meisje tegen een muur aan zitten met haar handen voor haar ogen. Is dit net na de aanslag? Je voelt haar onvermogen en ziet dat ze het moeilijk heeft.

De auteur ken ik niet. Op bol.com heb ik de recensies gelezen van het eerste boek van Bianca, deze zijn positief en daarom heb ik mij ingeschreven voor deze leesclub. Bovendien zijn Thrillers mijn favoriete boeken.

Verwachting. Ik verwacht een spannend boek (thriller). Ben heel benieuwd wie de berichtjes naar Evelien stuurt en waarom. Wat gebeurt er met de collega van Evelien en wat zal zij tegenkomen in haar zoektocht.

justine
    Bijdrager
    Post count: 51

Cover: Die vond ik heel bijzonder, een vrouw radeloos tegen de muur. Heel mooi neergezet, heel sprekend. Dat geeft toch te denken.

Verwachting van de schrijver: Die had ik niet, voor mij een nieuwe kennismaking die niet verkeerd heeft uitgepakt. Echt een schrijfster van nu.

Verwachting verhaal: Een spannend verhaal, over een leven na een aanslag. Hoe het je leven zal veranderen.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.