Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 069: Ondenkbaar Ondenkbaar, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #13249 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 139

Tijdens het lezen zijn me nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen. Het boek leest prettig, lekker vlot.
    De ontwikkeling van de verhaallijn vind ik heel verrassend. Ik ben heel benieuwd hoe uiteindelijk alles bij elkaar gaat komen.
    Tot nu toe, ongeveer op de helft, ben ik geen geen opvallende fouten tegengekomen.

Jolfri
    Bijdrager
    Post count: 20

Het boek had ik zaterdag al uit (vrijdag in begonnen).

Er kwamen voor mij geen opmerkelijke citaten voorbij.

De verhaallijn ontwikkelt zich grotendeels wel als verwacht, hoewel ik in het begin had verwacht dat het meer over de aanslagen tijdens de Amsterdam Pride zou gaan. Maar het verhaal is een gevolg van de aanslag; er wordt verder weinig aandacht aan besteed.
    Wel moest ik er even inkomen tot ongeveer blz. 40 omdat de hoofdstukken steeds veranderen van personage en ook qua tijdsspanne. Maar daarna ken je de personages wel en leest het lekker door. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik het zo snel uit heb.

Eigenlijk had ik maar 1 zin die me verwarde. Dat is de 1e zin van blz. 173 ‘Loom kom ik onder de douche vandaag’. Ik heb de zin 3x gelezen 😉 Eerst dacht ik dat vandaag eigenlijk ‘vandaan’ moest zijn. Maar na de 3e keer lezen klopte het ook wel weer. Ligt misschien aan mij, maar het leest gek. Verder leest het boek lekker weg en is me niets ‘raars’ opgevallen.

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

Er is mij nog niet echt iets bijzonders opgevallen, mss dat het echt een boek is van nu.
    En dan niet alleen de schrijfstijl, die is snel, maar ook sommige woorden zoals Kekkie, wordt
    dus ook gebruikt bij DWDD.
    Maar verder niet iets bijzonders tot zover

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 166

Opmerkelijke citaten zijn me niet opgevallen.

Net zoals Jolfri zei, ik had meer over de aanslag zelf verwacht.
    Het heen en weer gaan in de tijd is in het begin een beetje verwarrend, maar dat went wel. Het is natuurlijk met een ebook niet zo makkelijk om snel even terug te bladeren om de data na te kijken.
    Voor de rest leest het heel vlot.

Bianca N
    Bijdrager
    Post count: 3

Jolfri, goed opgemerkt!
    Die zin moet natuurlijk ‘onder de douche vandaan’ zijn. Ik geef het meteen door aan de uitgever. 🙂

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 356

Net begonnen in het boek. Pagina 48. De boeken van LetterRijn liggen heerlijk in de hand altijd. Lekker glad en komt geen vouw in de rug. Duidelijk lettertype dat dus vlot leest.
    Het viel mij wel op dat de meeste hoofdstukken geschreven zijn in de ik-vorm en die van Ralf niet. Ik weet nog niet wat de reden daarvan is.
    Ik had wel iets typisch. Op pagina 29/30 1 november wordt er gezegd dat Ingrid elk moment kan bevallen. Ze had het begin juli verteld aan iedereen. Pas met vijf maanden dus? Lijkt mij erg laat.

Dini57
    Bijdrager

Dat drukfoutje van de douche was mij ook opgevallen. Verder correct Nederlands. Vanavond het laatste stukje lezen, dus het leest lekker vlot. Alleen ik vind het meer naar een YA neigen en de echte spanning ontbreekt voor een thriller.

Dini57
    Bijdrager

Voorlopig ontwikkelt het verhaal zich zoals ik wel verwachtte dus ik hoop dat ik nog verrast word.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 232

Ik vind het een goed boek. De korte hoofdstukken van alle personages
    nodigen uit tot verder lezen. Je bent tóch telkens weer benieuwd naar
    wat er verder gaat gebeuren. Het leest vlot weg. De schrijfstijl
    van Bianca is heerlijk ontspannen te noemen en tóch spanning.
    Geen vreemde citaten opgemerkt.

Dini57
    Bijdrager

Inmiddels uitgelezen. Wilde nog even opmerken dat ik het wel supersnel vond dat iemand begraven werd. Dinsdag overleden en vrijdag begraven. Zie epiloog. Wil niet spoileren.
    Bij sommige gelovigen of in warme landen gebeurt dit wel snel, soms na twee dagen maar is hier geen sprake van. En dit is ook nog een geval onder verdachte omstandigheden.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 271

Een vlotte schrijfstijl met korte hoofdstukken, voor mij zonder opmerkelijk citaten.
    Persoonlijk vind ik het wel verwarrend die steeds verspringende data.
    Vind het ook minder spannend dan verwacht.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 242

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Niet echt heel erg opmerkelijke dingen, het verhaal leest als een trein. Ik had hem in een avond uit en vond het erg spannend en pakkend.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

Nee niet echt. Ik had dus juist verwacht dat het meer om de aanslag zou draaien. Dat doet het natuurlijk ook wel maar niet als in. Het zoeken naar de daders, het achterhalen van het motief etc etc. Het verhaal begint met de aanslag maar draait daarna meer om de slachtoffers en wat het met hun leven gedaan heeft.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel.

Ik heb geen spelfouten ontdekt en meestal als het verhaal lekker leest en vlot gaat dan lees ik daar ook overheen. Dus dat is een goed teken.

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

Vanmorgen het boek uitgelezen, vond het spannend, een verhaal van deze tijd.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 139

Ik heb het boek ook uit. Het boek leest heel vlot en is daardoor zo uit.
    Ik had net als meerdere hierboven ook verwacht dat het verhaal meer over de aanslagen
    zou gaan en niet dat het alleen werd gebruikt om iets in te leiden.
    Ik vind wel dat je al vrij snel door hebt hoe het verhaal in elkaar steekt en dat
    maakt dat er weinig spanning in het verhaal zit.
    Wel lekkere korte hoofdstukken waardoor je steeds nog een hoofdstukje door leest.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.