15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #13258 |

Vragen ThrillZone leesclub Ondenkbaar

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Bianca Nederlof vergelijkbaar?
    justine
    Bijdrager
    Post count: 190

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Het is maar een beetje, maar je leert ze wel beter kennen. Het is wat oppervlakkig.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Nee, ik heb absoluut geen favoriet. Vond de 1 leuk, de ander triest, of een loser, maar geen favoriet.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, niks aan doen, zo past het allemaal in het verhaal.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Jazeker, snel, vlot, korte hoofdstukken en alles blijft wat losjes, zonder diepgang.
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Bianca Nederlof vergelijkbaar?
    Geen idee, wie het weet mag het zeggen.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 139

De karakters

De meeste personages maken wel een ontwikkeling door. Het is tevens een gevolg van wat de verschillende personen meemaken. Het verhaal wordt vanuit verschillende perspectieven verteld, dus je kijkt wel direct in iemands binnenwereld en dan zie je duidelijker of karakters evolueren.

Nee, ik heb geen favoriet personage, ik kon voor bijna iedereen sympathie opbrengen, omdat je duidelijk ziet welke beweegredenen iemand heeft voor zijn gedrag. En veel weten doet veel begrijpen.

Ik zou aan geen enkel personage iets willen veranderen, zo heeft de auteur het bedoeld.

De auteur

De schrijfstijl past prima bij het verhaal, lekker vlot geschreven. Ik hoefde geen moeite te doen mijn aandacht erbij te houden.

Met wie ik Bianca Nederlof zou kunnen vergelijken? Dat vind ik moeilijk te zeggen, maar misschien met Melissa Skaye?

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 232

De karakters

Ja zeker. Je begint met stukjes van elke persoon, maar terugkomend in de
    hoofdstukken leer je ze steeds beter kennen en ze groeien met het verhaal mee.
    Psychologisch gezien komt er veel van hun karakter los.

Ook ik heb geen favoriet persoon. Ze zijn allemaal bezig een leven op te bouwen
    en hebben allemaal hun min- en pluspunten. De auteur heeft het zo bedoeld, dus
    zou ik zéker niets aan willen veranderen. Ze zijn zoals ze zijn.

De auteur

De schrijfstijl past zéker bij dit verhaal. Lekker vlot geschreven en geen
    ingewikkelde verbintenissen. Aangezien ik een e-Pub had kon ik niet terug kijken
    maar was ook niet nodig. Het verhaal is fijn geschreven en relaxt om te lezen.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Bianca Nederlof vergelijkbaar?
    Ik zou het niet kunnen zeggen. Ik kan Bianca met geen enkele andere auteur vergelijken.
    Het is haar eigen stijl en is prima en leuk zo.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 166

De karakters

– Je leert ze wel een voor een goed kennen, omdat het uit verschillende perspectieven verteld wordt gaat dat vlotter dan anders.

Ik had toch het meest sympathie voor Lieke. Ralf zijn personage zat ook wel goed in elkaar.

– Nee, die zijn allemaal goed zoals ze zijn, duidelijk in hun gedrag en waarom ze doen wat ze doen.

De auteur

– Heel vlotte schrijfstijl, aangenaam om te lezen. Ik lees ook wel graag boeken die wisselen van perspectief en tijd.
    Ik verwachtte wel dat aan de hand van de korte inhoud er meer over de aanslag zelf zou te lezen zijn.

– Marelle Boersma meets Isa Maron

Jolfri
    Bijdrager
    Post count: 20

De karakters
    * Ja, dat gebeurt zeker wel. Je leert de karakters steeds beter begrijpen in waarom ze doen wat ze doen. Vooral Ralf en Evelien.

* Jennifer; ze is een aardig persoontje die het hart op de goede plaats heeft.

*Eric, wat minder het slachtofferrol. Ik ergerde me soms aan hem 😉 Ik had zelf zijn personage anders ingevuld.

De auteur
    * ja hoor, het is een vlotte schrijfstijl, want makkelijk wegleest. Daarom ben ik nu begonnen in de 1e thriller ‘Ongrijpbaar’ van Bianca.

* Geen idee, het is een schrijfstijl wat me niet bekend voorkomt.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 242

De karakters

Ja zeker evalueren de karakters, naarmate het boek vordert leer je ze beter kennen. En leer je de achtergrond van de karakters kennen en word duidelijk waarom ze doen wat ze doen.

Ik heb wel medelijden met de stagiaire , wat een rotleven heeft ze gehad. Evelien kan ik dan ook niet erg veel sympathie voor vinden. Jennifer is lief en begripvol.

Nee ik zou niks aan de karakters willen veranderen.

De auteur

Ja op zich wel , het boek is heerlijk spannend .
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Bianca Nederlof vergelijkbaar?

De schrijfstijl heeft iets weg van Mariëlle Boersma maar niet volledig hoor. Elke auteur is uniek natuurlijk.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 271

Karakters
    Ja bepaalde karakters evolueren/veranderen.Zo o.a ralf.In het begin is hij een zeer zorgzame jongeman en op het einde is hij enkel nog uit op wraak.
    Een echt favoriet personage heb ik niet.Misschien wat sympathie voor Lieke die in haar leven heel veel last gehad heeft (en nog steeds heeft trouwens) van pesterijen.Ze is een triest figuurtje.
    Ik zou niets aan de personages veranderen.
    Auteur
    De schrijfstijl is redelijk vlot al vind ik de afwisselende tijdlijnen in dit boek niet zo geslaagd.Voor mij een beetje té rommelig.
    Ik kan Bianca met niemand vergelijken.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 130

De karakters

Ik vind van wel. Doorheen het verhaal leer je de personages beter kennen, en zie je ze ook stelselmatig veranderen.
    Dat het verhaal vanuit verschillende perspectieven wordt verteld maakt ook dat je deze evolutie sneller ziet. Vind ik een pluspunt.

Ik vind Jennifer het sympathiekst. Ze komt op mij over als een lief en aardig persoon.

Nee, ik vind alle personages goed zoals ze zijn. Elk heeft zijn eigen karakter in dit verhaal en daar hoeft absoluut niets aan veranderd worden.

De auteur

Ja, ik vind de schrijfstijl zeker passen. Het boek leest erg vlot. Het wisselen van perspectief/tijd vind ik een meerwaarde in dit verhaal.

Geen idee, ik vind het moeilijk om auteurs te vergelijken, want vaak hebben ze hun eigen schrijfstijl. En dit vind ik van Bianca ook.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 346

De karakters

Ja, ik vind van wel. Evelien ten goede en Ralph ten kwade.

Nee, eigenlijk niet.

Nee, de karakters zijn goed uitgewerkt en zijn zoals ze moeten zijn.

De auteur

Ja, door het wisselend perspectief bouwt het verhaal goed op. Het verspringen in tijd vond ik eerst wat lastig (goed in de gaten houden wat de datum is van het stuk dat ik las), maar later vond ik het juist een heel fijne vorm.

Dat zou ik zo niet weten, denk ook niet dat schrijvers echt met elkaar te vergelijken zijn.

DennisScheerman
    Sleutelbeheerder
    Post count: 29

De karakters

Dat de characters evolueren is misschien een stap te ver, ik denk dat een grotere bewustzijn wordt gecreëerd omtrent wie ze zijn en waarom ze bepaalde zaken wel of niet doen. Evelien is hier een duidelijk voorbeeld van.

Sander, ik herken mij heel erg in zijn reacties op Evelien, nuchter, betrouwbaar en actiegericht wanneer het moet.

Eric, zijn standpunt over de aanslag was moeilijk te begrijpen, echter hoorde dit bij het verhaal dus misschien moet het ook precies zo zijn.

De auteur

Schrijfstijl past goed bij het verhaal, soms een stuk dagboek een andere keer vanuit de hoofdpersoon. Je leeft zo erg mee met de personen en begrijpt hun beweegredenen.

Moeilijk te zeggen, ik heb nog weinig van dit soort type boeken gelezen en ben daarom kan ik me ook niks vergelijkbaars bedenken, ben wel geïnteresseerd in meer van dit.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 356

De karakters

Echt evolueren vind ik ze niet.
    Je leert wel de karakters wat beter kennen naarmate het boek vordert.
    Een favoriete personage had ik niet.
    Ik zou ook niet weten aan welk personage ik iets zou willen veranderen.

De auteur

De schrijfstijl past wel bij dit verhaal.
    Vlot en makkelijk, hoewel het in mijn ogen meer naar een YA neigt.
    Ik zou haar niet zo snel kunnen vergelijken met een andere auteur.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 139

De karkaters
    Je leert de karakters wel iets beter kennen tijdens het verhaal en vooral hoe
    de aanslag hun allemaal op hun eigen manier beïnvloed heeft. Maar echt evolueren niet.
    Ik had geen favoriet personage en dat vind ik eigenlijk wel jammer. Een boek leest toch
    anders als je een favoriet personage is, of dit nu een leuk persoon is of een slecht persoon
    die heel goed uitgewerkt is maakt dan niet uit.
    Ik zou niks aan een personage willen veranderen, de schrijver heeft ze bedacht en ze zo neergezet
    zoals zij het heeft bedoeld. En dat is prima.

De schrijfstijl
    De schrijfstijl is heel simpel en het verhaal leest hierdoor heel snel weg. Wat mij betreft
    alleen wat te simpel, ik had meer het gevoel dat het een Young Adult verhaal was.
    Ik zou zo niet weten met welke auteur ik Bianca Nederlof zou kunnen vergelijken. Vind dit altijd
    een lastige vraag.

Lilian
    Bijdrager
    Post count: 25

De karakters

Doordat het verhaal steeds vanuit een ander perspectief wordt verteld leer je de karakters stukje bij beetje beter leren kennen. Echt evolueren doen ze niet, alleen Ralf hij transformeert van een lief, zorgzaam persoon in een op wraak beluste engerd.
    In dit boek heb ik mezelf niet kunnen inleven in één personage, dus geen favoriet. Maar er was wel een karakter waar ik een hekel aan begon te krijgen, namelijk Evelien, door haar getreiter en gepest.
    Het is niet nodig om een karakter aan te passen, het was prima zo.

De auteur

De schrijfstijl is prettig en leest vlot weg. De indeling van de hoofdstukken vond ik in het begin lastig, steeds switchen tussen personage, maar door de vlotte schrijfstijl was ik daar snel aan gewend. Uiteindelijk vond ik het zelfs erg leuk om steeds vanuit een ander perspectief de verhaallijn te zien groeien. Het leest zo makkelijk weg, dat het wel een Young Adult lijkt, maar dat doet niets onder aan het verhaal. Het past goed en de verhaallijnen komen uiteindelijk samen. Ook de dagboekfragmenten vond ik goed gekozen.
    Een auteur is moeilijk te vergelijken met een andere auteur, ze hebben allemaal zo hun schrijfstijl en eigen manier van vertellen. Ik kan dan ook niet zeggen met wie ik Bianca Nederlof zou vergelijken.

Lilian
    Bijdrager
    Post count: 25

Vergeet ik nog te vermelden dat ik Bianca afgelopen zomer heb mogen ontmoeten tijdens een Meet en Greet in Scheveningen. Ik vind het altijd zo grappig, dat zo’n lief persoon zulke verhalen weet te verzinnen en op papier krijgt!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.