Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 69: Ondenkbaar Ondenkbaar, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 995
    #13251 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

justine
    Bijdrager
    Post count: 51

Spanning: 4 punten, omdat het gewoon spannend was (x 2) = 8 punten

Plot: 3 punten, omdat ik meer dacht dat dit om een leven na een aanslag ging (x2) = 6 punten

Leesplezier: 3 punten, omdat ik vaak het idee had dat het om een YA boek ging (x2) = 6 punten

Schrijfstijl: 4 punten, omdat die erg fijn is. (x2) = 8 punten

Originaliteit: 3 punten, omdat het onderwerp pesten vaker is voorbij gekomen (x2) = 6 punten

Psychologie: 3 punten, omdat we allemaal weten wat pesten voor gevolgen kan hebben (x2) = 6 punten

Punten zijn door Cees aangepast, in overleg met Justine.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Jolfri
    Bijdrager
    Post count: 14

Spanning: 7 punten, omdat ik bij een thriller meer spanning verwacht
    Plot: 6 punten, omdat de aanslag er niet echt in voorkomt, terwijl je dat wel denkt als je de achterflap leest.
    Leesplezier: 7 punten, omdat het lekker weg leest.
    Schrijfstijl: 7punten, omdat het vlot geschreven is. Wel moest ik er even inkomen door de verschillende personage in verschillende tijdsdelen.
    Originaliteit: 7 punten, omdat het een gemiddeld boek is.
    Psychologie: 8 punten, omdat er toch veel personages een ‘rugzakje’ hebben, wat ook wel goed beschreven is.

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 149

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal een wisselende spanningsopbouw heeft en net wat te veel stukken zonder spanning heeft om het een 8 te geven.

Plot: 8 punten, omdat de plot erg goed in elkaar zit.

Leesplezier: 8 punten, omdat je gewoon steeds verder wil lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek boeiend en vlot geschreven is.

Originaliteit: 8 punten, omdat de aanslagen wel als een rode draad door het boek heen lopen, maar de uitwerking dat niet als hoofdthema heeft.

Psychologie: 9 punten, omdat de karakters goed uitgewerkt zijn en je bij wijze van spreken in hun ziel kunt kijken.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 134

Spanning: 7 punten, omdat het redelijk spannend was

Plot: 8 punten, omdat de plot erg goed uitgewerkt was

Leesplezier: 9 punten, omdat ik er menig fijn leesuurtje plezier aan gehad heb.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik het een heel fijne ontspannen schrijfstijl vond.

Originaliteit: 8 punten, omdat het tóch een heel apart boek is.

Psychologie: 9 punten, omdat in alle karakters van de personen je binnen kunt kijken, en goede omschrijving.

Gemiddelde beoordeling: 8,3

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 71

Spanning: 8 punten, omdat je graag door wilde lezen om te weten hoe het af zou lopen.

Plot: 8 punten, omdat je regelmatig op het verkeerde been werd gezet en dat de spanning erin hield. Goede opbouw.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik geen enkele moeite hoefde te doen om de aandacht erbij te houden.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek prettig en vlot las.

Originaliteit: 8 punten, omdat er verschillende thema’s ter sprake kwamen en niet alleen de gevolgen van de aanslag, zoals ik in eerste instantie verwachtte.

Psychologie: 7 punten, omdat ik vond dat sommige gebeurtenissen net de handelingen daaruit voortvloeiend wat meer uitgediept hadden kunnen worden..

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

DennisScheerman
    Bijdrager
    Post count: 16

Spanning: 8 punten, omdat ik in een keer door heb gelezen naar het einde nadat eenmaal het verhaal op gang was.

Plot: 7 punten, omdat het plot erg fijn was maar ik totaal iets anders had verwacht.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik ondanks een kleine dip halverwege het verhaal het boek niet kon wegleggen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het fijn lezen was, alleen soms iets te vlug wisselde van perspectief.

Originaliteit: 10 punten, omdat dit de eerste thriller is die ik lees met dit onderwerp en gedachte gang en dit ook goed was uitgewerkt.

Psychologie: 7 punten, omdat het boek spannend was maar voor mij geen psychologische thriller was.

Totaal: 8,2

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 223

Spanning: 5 punten, omdat ik het niet echt spannend vond

Plot: .6. punten, omdat ik het meeste erg voorspelbaar vond
    behalve die plottwist dat Ralf achter het stalken e.d. zat.

Leesplezier: 7 punten, omdat het boek wel lekker vlot las maar ik vond het meer een YA ….

Schrijfstijl: ..8 punten, omdat de auteur wel een goede schrijfstijl heeft.

Originaliteit: .6. punten, omdat ik het niet echt zo origineel vond ondanks de actuele thema’s

Psychologie: .7. punten, omdat hoewel de personages niet echt helemaal genoeg uitgediept waren er nog wel het nodige in het verhaal zat op het gebied van psychologie zoals wat pesten met je leven doet en wat voor impact die aanslag had op de personages.

Gemiddelde beoordeling: 39:6 = 6.5.. punten wat overeenkomt met de drie sterren die ik wilde geven

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 223

Recensie geplaatst. Alleen de site heeft al een paar dagen een error.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 142

Spanning : 6 Omdat die er nauwelijks is, voor een thriller zeer zeker niet genoeg.
    Plot : 7 Was redelijk opgebouwd , maar je verwacht een thriller en krijgt iets anders voorgeschoteld.
    Leesplezier:7 Omdat het vlot leest.
    Schrijfstijl : 6 Omdat het voor mij zeer rommelig is, de verhaal- en tijdslijnen.
    Originaliteit: 6 Omdat pesterijen al vaker aan de orde geweest zijn evenals het uit zijn op wraak.
    Psychologie ; 6 Omdat sommige karakters ietwat verder uitgediept hadden mogen worden.
    Totaal : 38 = 6,4

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 103

Spanning: 7 punten, omdat het niet superspannend was.

Plot: 8 punten, omdat dat wel goed in elkaar zat.

Leesplezier: 8 punten, omdat het vlot las.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het in een aangename, vlotte schrijfstijl geschreven is.

Originaliteit: 8 punten, omdat het toch wel weer eens iets anders was dan anders.

Psychologie: 8 punten, omdat het geheel niet superspannend was, was de psychologische spanning wel constant aanwezig.

totaal: 7,8/10

Zohra
    Bijdrager

Ik heb ook recensie geplaatst maar inderdaad geeft error :'(

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 162

Spanning: 7.. punten, omdat ….niet heel erg , maar hier en daar wel.
    Plot: .7. punten, omdat ….toch nog verassend
    Leesplezier: .7. punten, omdat ….prettig lezen
    Schrijfstijl: .8. punten, omdat ….lekker gelezen
    Originaliteit: .8. punten, omdat ….Nog niet eerder een onderwerp als dit gezien
    Psychologie: .8. punten, omdat ….Goed in elkaar gezet en bedacht

gemiddeld : 7,5 recensie geplaatst.

Zohra
    Bijdrager

Unable to get users reviews: Internal error

Dit staat er bij de website van ThrillZone om een recensie te plaatsen, deze heb ik dus al een paar dagen geleden geplaatst.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 995

Unable to get users reviews: Internal error

Dit staat er bij de website van ThrillZone om een recensie te plaatsen, deze heb ik dus al een paar dagen geleden geplaatst.

Is mij bekend @zohra
    De redacteur van de site moet aan de slag

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.