Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 126: Omdat ik je mis Omdat ik je mis, Tijdens het lezen

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 198

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Niet echt citaten maar wel leuke opmerkingen. Zoals deze, bijna op het einde van het boek, vraag Esmee zich af of Arend met zijn nieuwe liefde Myrna alleen maar lepeltje – lepeltje zal liggen, maar ze weet al dat Arend haar zal verslinden met mes en vork…
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ik had geen verwachtingen, dus dan is elke verhaallijn prima, maar dit wordt wel steeds duidelijker en spannender
    Vooralsnog vind ik het een prima verhaal, en wordt de spanning mooi opgebouwd.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

>opmerkelijke citaten kwam niet zozeer tegen. Er staat er 1 op blz 206:< Het oerinstinct van een leeuwin die opzoek gaat naar haar verloren welp.>. Deze zin toont echte strijdbaarheid. Al vind ik Esmee veelal en zeker in het eerste deel van het boek, heel gelaten en passief van houding. Constant struggelen maar zeker geen actieve leeuwin. Zelfs al Bas een beetje vrijpostig wordt, zet ze hem niet op zijn nummer. Of vraagt ze niet door. Als Bas weer terug in de woning gaat, haar woning, vind ze het allemaal maar goed. Heel bijzonder.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

>De verhaallijn is best matig voor een thriller. Ik vind het meer een spannende roman, er is weinig vaart in het verhaal. Al zie je de plot mogelijk met beetjes aankomen, dan toch vond ik het einde een beetje vreemd overkomen. Tientallen vragen kwamen bij mij boven drijven. Het directe begin is al spannend, al voelt dit personage gedurende het hele verhaal, erg jong aan. Dat gaf wat verwarring, waardoor ik een aantal keer moest terug bladeren, qua jaartallen en leeftijd.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen

> Blz 391 daar mist inderdaad het woordje -is-, “voor ons IS het moeilijk”. . Anders leest het niet.
    > Enkele kleine foutjes heb ik verder niet genoteerd, soms wat ouderwetse taal, zoals “mijnheer” of “moeder” ( waar is moeder”? Dit wordt nu niet meer gebruikt. Verder prima.

Wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 225

Ik kon me niet losrukken van het boek en heb het dus al uit. Wat kan ze goed schrijven en wat is het ontzettend spannend. Het is nog beter dan haar debuut, heel knap gedaan. Op bijzondere citaten heb ik niet gelet, schrijfstijl is zo meeslepend.

ingebrunn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 210

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.Ik sluit mijn slaapkamer en open die van Vera. In een krans van licht staart ze m, vanaf de foto op haar nachtkastje aan. Haar lippen bewegen, haar mond gaat open en dicht als een ademde vis. Ma-ma, kom je me halen. Deze raakt me enorm.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?Vanaf de eerste pagina weet het me te pakken. Het grote lettertype vind ik persoonlijk wel heel prettig. Beide tijdlijnen hebben mijn volledige aandacht en krijgen veel met elkaar te maken. De spanning is constant voelbaar

karanina
    Bijdrager
    Aantal berichten: 62

1. Ik ben geen opmerkelijke citaten tegengekomen. De vertelstijl vind ik heel prettig en het verhaal boeit me zeker.
    2. Het verhaal ontwikkelt zich niet precies zoals ik verwachtte, maar dat is in dit geval positief.
    3. Ik ben geen fouten of rare zinsopbouw tegengekomen.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.