Home Forums Leesclub 126: Omdat ik je mis Omdat ik je mis, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1451
    #22896 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 98

Ik ben nu ruim halverwege het boek. Ik moest even aan de grote letterdruk wennen, maar dit boek leest vlot.

Ik vind het een goed verhaal, moest in het begin even terug kijken waar en wanneer het vorige hoofdstuk zich afgespeeld had. Na een poosje zat ik zo in het verhaal dat dat niet meer nodig was.

Ik heb tnt geen bijzondere citaten of taalfouten ontdekt, óf ik ga zo op in het verhaal dat ik het niet opmerk.

moedrie
    Bijdrager
    Post count: 68

ben nu op blz.160 moest in het begin steeds even kijken hoe wie wat waar maar nu komen er weer veel andere dingen bij waardoor je gaat puzzelen en gissen,en maakt ook dat je steeds verder wil lezen , zal best wel goed komen hoop ik.

ben nog geen rare zinsopbouw of foutjes tegen gekomen .

vindt het grote lettertype heerlijk lezen.

Margriet
    Bijdrager
    Post count: 5

Heerlijke grote letters.Vooral s ‘avonds erg fijn. Als je eigenlijk te moe bent om te lezen maar toch nog 1 bladzijde wil lezen..en dan nog 1

Het verhaal leest makkelijk weg.
    Ben al over de helft en wil graag weten hoe het afloopt maar van mij mag er nu wel wat meer spanning in komen.

Ik ben geen rare zins opbouwen oid tegen gekomen.

moedrie
    Bijdrager

ben nu op blz.160 moest in het begin steeds even kijken hoe wie wat waar maar nu komen er weer veel andere dingen bij waardoor je gaat puzzelen en gissen,en maakt ook dat je steeds verder wil lezen , zal best wel goed komen hoop ik.

ben nog geen rare zinsopbouw of foutjes tegen gekomen .

toch op blz.391 weet je, Stan, voor ons het moeilijk,
    volgens mij is het woordje is vergeten

vindt het grote lettertype heerlijk lezen.

Astrid Koelma
    Bijdrager

Heerlijke letters. Groot maar niet te groot. In de eerste 2 hoofdstukken pakte het me nog niet. Begreep dat je de kennismaking met de hoofdpersonen eerst goed moest hebben, maar vond het wat te. Gaandeweg kreeg de inhoud me te pakken. Kon het niet meer neerleggen en heb het in anderhalve dag ( moest ook nog tussendoor slapen en huishouden er tussen proppen 🤣) uitgelezen. Hoewel sommige acties van Esmee dom lijken, vraag ik me als moeder toch af of ik ‘t anders zou hebben gedaan. Denk het eigenlijk niet, zeker haar gezinssituatie.

Renate
    Bijdrager
    Post count: 34

Ik was van plan om halverwege dit item in te vullen, maar vond het boek zo spannend worden dat ik hem niet kon wegleggen en al uit heb. 😉

De grote letters was wennen, maar leest wel lekker. Heb wel het idee dat het boek met kleinere letters een heel stuk dunner zou zijn. Het neemt veel ruimte in.

Doordat bij de hoofdstukken steeds de datum vermeld staat is snel duidelijk wat wanneer plaatsvond. Dit leest plezierig.

Wat ik opvallend vond in het verhaal en op mij wat ongeloofwaardig overkwam is hoe zorgzaam Xander en ook Bas zijn voor Esmee. Ik heb 2 puberzonen maar de keren dat zij spontaan drinken voor mij verzorgden zijn toch echt op 1 hand te tellen. En ik heb niet het idee dat ze daarin een uitzondering zijn…

Soms is het puzzelen hoe de verschillende verhaallijnen verbonden zijn, maar dat maakt dit boek juist spannend. Ik vind het knap bedacht hoe deze verhalen uiteindelijk in elkaar passen!

Ik ben een klein foutje tegengekomen:op blz. 158 staat dat Esmee zich omkleedt in haar oude kloffie. Halverwege blz. 159 staat nog eens dat ze haar oude plunje aantrekt…

Ik vind het prettig dat in het boek zoveel aandacht is voor de gedachtes van vooral Esmee, dat maakt het voor mij extra boeiend om te lezen.

Astrid Koelma
    Bijdrager

Geen speciale citaten.
    Niet eens met Moedrie. De zin klopt. Voor Stancy en Bart is het moeilijk. Als mensen, als ouder of aanstaande ouder en als agent. in tegenstelling tot de ouders van Vera en Jolande waar het een hel voor is.

moedrie
    Bijdrager

Geen speciale citaten.
    Niet eens met Moedrie. De zin klopt. Voor Stancy en Bart is het moeilijk. Als mensen, als ouder of aanstaande ouder en als agent. in tegenstelling tot de ouders van Vera en Jolande waar het een hel voor is.

ik dacht :voor ons IS het moeilijk,maar voor de ouders is dit de hel.
    dat leest makkelijker ik struikelde over deze zin vandaar,

of: voor ons moeilijk,maar voor ouders is dit de hel .

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 122

Een lekker groot lettertype dus ik vlieg door de bladzijdes heen. Erg leuk dat je twee verhaallijnen en op een gegeven moment drie verhaallijnen leest. De spanning vind ik ontbreken. Hopelijk komt dat nog.

Sorayalatten
    Bijdrager
    Post count: 10

Ben al ruim over de helft en vind het boek heerlijk weg lezen! Dat de letters wat groter zijn vind ik op zich wel fijn.
    Ik ben niet echt bijzondere citaten tegen gekomen maar vind de afwisseling van heden, verleden en naar de dader wel heel goed gedaan. Dit houd het extra spannend en sterkt me dieper en dieper in het verhaal

Anna10
    Bijdrager
    Post count: 7

wat een fijn lettertype,daardoor leest het boek erg gemakkelijk.
    Geen bijzondere citaten of spelfouten tegengekomen.
    Wel goed de verhaallijnen in de gaten houden,maar ik vind het boek prachtig tot nu toe.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 125

Wel even wennen die grote lettertype, maar het leest hierdoor nog vlotter weg. Ik ben nog maar net begonnen en ik moet zeggen dat ik nu toch wel rap verder wil gaan lezen. Het lijkt dat de spanning gaat toenemen. Het is nu nog meer de kennismaking van de karakters in het verhaal.

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 15

Ik ben gisteravond in het boek begonnen. Groot lettertype, dat zie je niet zo vaak. Leest wel lekker snel. Ik ben nu op blz 80; vanmiddag verder lezen.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 125

Ik ben nu op blz 160 en het verhaal maakt dat ik nu toch echt rap wil doorlezen om te weten wat dat onderbuikgevoel het me geeft. Klopt mijn gevoel? Ik ben zeer nieuwsgierig!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.