Home Forums Leesclub 126: Omdat ik je mis Omdat ik je mis, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1487
    #22904 |

Vragen ThrillZone leesclub Omdat ik je mis                                      

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Jacqueline Coppens specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Ga je na het lezen van Omdat ik je mis  haar debuut  Evenwicht en eventuele volgende boeken van  Jacqueline Coppens  ook lezen?

Sorayalatten
    Bijdrager
    Post count: 12

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja vooral bij Esmee en Arend. Waar ze eerst mijlenver van elkaar afstaan vinden ze elkaar soms toch weer terug vond die ontwikkeling erg mooi. Ook dat Esmee sterker word waar ze eerst zwak oogte werd ze steeds sterker vooral toen ze toch de politie inlichtte e.d.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Nee niet echt. Vond alle personages op hun eigen manier mooi weer gegeven en kon daardoor met ze meeleven

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja absoluut! Jacqueline heeft een meeslepend verhaal gemaakt waar je tot het laatst in spanning zit.

Kun je de schrijfstijl van Jacqueline Coppens specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ja zoals ik hierboven aangaf erg meeslepend. Heb het verhaal vrijwel in 1 ruk uitgelezen omdat je zo word meegezogen in het verhaal.

Ga je na het lezen van Omdat ik je mis haar debuut Evenwicht en eventuele volgende boeken van Jacqueline Coppens ook lezen?
    Ja! Evenwicht staat al op mijn lijstje en hoop dat er snel nog meer boeken komen!

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 101

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Het karakter van Esmee evolueert wel. Ze kiest steeds meer voor zichzelf en doet wat haar het beste lijkt.
    2. Heb je een favoriet personage? Zo ja wie spreekt je het meest aan en waarom.

Ik vind Esmee het meest favoriet. Ondanks haar grote verdriet door het gemis van Vera probeert ze haar leven weer op te pakken. Ze probeert een goede moeder voor Xander te zijn.
    3 Zou je een bepaald personage willen veranderen? wat zou dat zijn?
    Ik zou niemand willen veranderen, dat zou afbreuk doen aan het verhaal

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past , zo ja of nee, waarom.
    De schrijfstijl past zeker bij het verhaal. Het verhaal loopt als een trein en het boek leest vlot.
    5. Kun je de schrijfstijl van Jacquelien Coppens specifiek beschrijven : bijv filmisch, meeslepend, staccato o.i d.
    Ik vind dit een spannend verhaal dat filmisch is beschreven.
    6. Ga je na het lezen van “omdat ik je mis “ haar debuut “ evenwicht” en eventuele volgende boeken ook lezen?
    Evenwicht heb ik al gelezen, daarom wilde ik dit boek ook graag lezen en zal ik alle volgende boeken zeker ook lezen.

moedrie
    Bijdrager
    Post count: 71

De Karakters

heb je het gevoel dat de karakters evolueren.Zo ja, hoe

Esmee en Arend groeien door de ontwikkelingen steeds meer naar elkaar toe ,en Xander die wordt volwassen en zelfstandiger.

Heb je een favoriete personage zo ja, wie spreekt je het meeste aan en waarom?

Bas vond ik wel wat mysterieus hebben, had wel wat meer over hem willen weten.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn ?

denk niet dat je iets moet veranderen dan wordt het verhaal ook anders.

De auteur

vindt je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past zo ja of nee waarom?

vond de schrijfstijl prettig lezen alleen in het begin moest ik naar de datum kijken of even terug bladeren .

kun je de schrijfstijl van Jacqueline Coppens specifiek beschrijven

spannend en meeslepend je moest gewoon door lezen, zeker toen alles bij elkaar kwam.

Ga je na het lezen van Omdat ik je mis haar debuut Evenwicht ook lezen ?

als het op mijn pad komt zeker wel, ben wel nieuwsgierig geworden.

justine
    Bijdrager
    Post count: 134

De karakters
    Ja, ze groeien zeker, Esmee groeit het meest. Je ziet haar langzaam maar zeker sterker naar voren komen.
    Nee deze keer niet, vind ze allemaal goed.
    nee absoluut niet
    De auteur
    Ik geloof het wel, maar vraag mij af of er een soort schrijfstijl bij een soort verhaal is of past.
    Kun je de schrijfstijl van Jacqueline Coppens specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Jawel hoor, vind het behoorlijk realistisch en het zou zo maar kunnen gebeuren bij jezelf
    Ga je na het lezen van Omdat ik je mis haar debuut Evenwicht en eventuele volgende boeken van Jacqueline Coppens ook lezen? Ja dat denk ik wel. Vind het een fijne schrijfster met een mooi verhaal en mooie opbouw

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Renate
    Bijdrager
    Post count: 36

Gedurende het verhaal krijg je wat meer zicht op Esmee. En de keuzes die ze maakt en heeft gemaakt. Van mij had dit nog wel wat meer mogen zijn. Wat meer psychologische diepgang en minder een opsomming van feiten en gebeurtenissen.

Arend, haar man blijft eerst op de achtergrond maar gaat tijdens de 2e helft van het boek ook meer ‘leven’.

Het karakter van Jeanine ontvouwt zich geleidelijk aan. Dat vind ik een sterk deel van dit boek. Als lezer wordt je hierin meegenomen tot er onverwachtse wendingen in komen en ze heel anders blijkt te zijn dan je dacht!

Max is wat zijdelings betrokken maar maakt me wel nieuwsgierig..

Ik vind het een goed in elkaar gepuzzeld plot en vond de ontknoping verrassend. Er worden veel details verteld van gebeurtenissen. Het grootste deel van dit boek wordt verteld vanuit Esmee. Af en toe een stukje vanuit de journalist of de politie.
    De gebruikte schrijfstijl past binnen het ontrafelen van de misdrijven. De spanning zit een laag dieper en die is wel voelbaar maar minder leesbaar. Van mij had daar wat meer over geschreven mogen worden. Ik weet niet goed hoe ik dat moet omschrijven. Soms vond ik het wat rommelig door de stapeling van feiten en gebeurtenissen. Doordat de grote lijn me wel aansprak bleef het gelukkig wel spannend. Las soms wat minder ‘geolied’.

Ik ben zeker wel geïnteresseerd in meer boeken van Jacqueline. Eigenlijk hoop ik dan dat ze wat meer tekst gaat gebruiken waardoor ook dat stuk in een boek gaat leven wat ik nu een beetje miste…

Margriet
    Bijdrager
    Post count: 7

De karakters
    Gedurende het verhaal leef je je steeds meer in in Esmee.
    Het duurde even voordat ik in het verhaal zat van alle karakters.

Favoriet persoon had ik niet echt. Hoewel je wel echt in de gedachten van Esmee kruipt.

Zou je iets willen veranderen?
    Ik wist niet zo goed welke kant het verhaal van Bas op zou gaan. Soms dacht ik dat hij verliefd was op Esmee.

De schrijfstijl is heel realistisch.
    Vooral het laatste gedeelte sprak mij erg aan. Toen gebeurde er veel in heel korte tijd. De spanning werd echt op gebouwd
    Dat miste ik in het begin

Ik zou zeker nog meer boeken van deze schrijfster willen lezen!!!

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 85

De karakters

Ja, Bij Esmee merk je dat in het begin best onzeker is, en in getogen. Je zit te wachten totdat ze tegen haar man in gaat. OF op ander vlak meer assertiever zal worden.
    Ook Arend komt tot inkeer en heeft langzaam aan in de gaten dat er meer aan de hand is. Het kwartje valt. Heel mooi.
    Xander die gedurende het boek geen keuze wil maken, komt toch tussenbeide met zijn mening. Heel mooi.

Niet zozeer, Bas was wel vrijpostig tegen Esmee, niet zo handig, maar daarnaast ook scherp van blik. Gezien de ontwikkelingen. Hij was vrolijk, dat gaf wat bite aan het verhaal. Dat was leuk. Hoe gaat het met hem?

Esmee, ik zou haar niet laten meegaan. Ik had het nog even online verder laten gaan. Het hield abrupt daar op. Als iemand dan zo vreemd gaat doen, ga je toch niet zomaar mee? Arend had al lang op zijn kop gekregen, door “mijn” Esmee.

De auteur

De schrijfstijl is prettig, ik verwachtte meer spanning. Het kabbelt soms wat. Het is een milde thriller.
    De auteur schrijft uitvoering, soms iets te. Bijvoorbeeld: Ik hoef niet te lezen dat ze bij V&D zijn geweest. Een warenhuis is prima. In een prettige schrijfstijl neemt ze je mee het verhaal in.

Ga je na het lezen van Omdat ik je mis haar debuut Evenwicht en eventuele volgende boeken van Jacqueline Coppens ook lezen?
    Misschien.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 130

Esmee probeert ondanks het gemis van haar dochtertje de draad van het leven weer op te pakken en je merkt dat ze steeds meer voor haarzelf opkomt en er is voor haar zoon Xander en ook probeert ze klaar te staan voor haar man Arend.
    Favoriet is toch wel Esmee en daarna Bas. Esmee, omdat ze zo sterk is en Bas omdat hij zo lief is en toch ook wel beetje mysterieus.
    Zelf zou ik niets veranderen aan de personages.

Het is een prettige vlotte schrijfstijl wat makkelijk weg leest waarbij de spanning heerlijk opbouwend is en ook beeldend door de uitvoerige beschrijvingen van de omgeving.
    Best wel meeslepend, daar je verder wilt blijven lezen!
    Ik denk zeker wel dat ik haar andere boek nog ga lezen en eventuele volgende!

Anna10
    Bijdrager
    Post count: 9

1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja vooral Esmee en Arend. Esmee wordt steeds sterker en mooi om te lezen dat Arend en Esmee toch steeds meer naar elkaar toegroeien.
    2. Heb je een favoriet personage? Zo ja wie spreekt je het meest aan en waarom.
    Ja Esmee,ze is zo sterk en vasthoudend en doet zo haar best ondanks haar grote verdriet.Ik leef erg met haar mee.
    3. Zou je een bepaald personage willen veranderen? wat zou dat zijn?
    Nee ik zou geen personage willen veranderen,het moet blijven zoals de auteur heeft bedacht.

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl is vlot,boeiend en meeslepend,het past prima bij het verhaal. het verdriet en de wanhoop worden goed beschreven,want je kan het bijna zelf voelen.
    5. Kun je de schrijfstijl van Jacqueline Coppens specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d
    beeldend en meeslepend
    6.Ga je na het lezen van Omdat ik je mis haar debuut Evenwicht en eventuele volgende boeken van Jacqueline Coppens ook lezen?
    ja ik ga zeker op zoek naar haar andere boeken.

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 19

De karakters:
    1. Ik vind dat bij Esmee het sterkst. Ze komt gaandeweg steeds meer op voor zichzelf.
    2. Mijn favoriete personage is Esmee. Ze ontwikkeld zich naarmate het boek vordert, vind ik. Ze legt zich niet zomaar neer
    bij de verdwijning van Vera.
    3. Ik zou niks aan een bepaald personage willen veranderen.

De auteur:
    1. De schrijfstijl past zeker bij het soort verhaal. Ik vond het lettertype fijn lezen; daardoor las het verhaal snel.
    2. De schrijfstijl is zeker wel meeslepend; je blijft lezen in dit boek.
    3. Ik ga zeker haar debuut nog lezen en evt. haar volgende boeken.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 157

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Vooral bij Esmee. Van een verdrietige vrouw naar een vrouw met doorzettingsvermogen
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Esmee, haar persoonlijkheid raakt me terwijl ik haar man Arend vind ik maar een eikel en bij Xander kan ik niet echt iets zeggen. Ook Stancy vind ik geweldig.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee hoor, zo is het goed.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ik vind van wel. Elke keer voel je de spanning en net als je denkt, kom op, gebeurt er nog iets, dan weet Coppens je weer te verrassen.Ook de personages heeft ze goed neergezet.
    Kun je de schrijfstijl van Jacqueline Coppens specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Zeer zeker meeslepend
    Ga je na het lezen van Omdat ik je mis haar debuut Evenwicht en eventuele volgende boeken van Jacqueline Coppens ook lezen? Evenwicht heb ik ook mogen lezen en ook in de toekomst hoop ik meer van haar te mogen lezen

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 124

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ik zie dat bij Esmee duidelijk. Ze is een treurige moeder die veel verdriet heeft om het verlies van haar kind. Toen er een doorbraak kwam in de zaak nam ze risico’s en zette ze ook haar eigen leven op het spel.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Esmee is mijn favoriete personage. Een krachtige vrouw en ze gaat er helemaal voor. Haar dochter moet teruggevonden worden.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik zou wel meer emoties van Arend en Xander willen zien.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, want het is een prettige schrijfstijl. Het boek zou wel wat spannender mogen zijn, want dat miste ik in het eerste deel van het boek.

Kun je de schrijfstijl van Jacqueline Coppens specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Je kunt je goed inleven in het verhaal. Een moeder die verdriet heeft om haar dochter en een gestoorde man die door het verlies van zijn zusje helemaal doordraait maar ook heel gewiekst is.

Ga je na het lezen van Omdat ik je mis  haar debuut  Evenwicht en eventuele volgende boeken van  Jacqueline Coppens  ook lezen? Ik heb wel interesse in deze boeken alleen hoop ik dat ze van begin tot eind spannend zijn.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 164

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Esmee merk je het meeste aan, ze probeert haar angsten te overwinnen, te leven met haar verdriet en ik heb het gevoel dat dit steeds beter gaat.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Lastig, Ik leef mee met Xander, met Arend en Esmee, tja ik erger me aan haar slachtofferrol maar voel ook wel sympathie. Er is niet echt een favoriet personage.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Dit blijft een lastige vraag. Denk dat er een goed evenwicht is en ook voldoende contrast zoals tussen Esmee en Arend om ieder karakter goed uit de verf te laten komen. Had Arend iets meer toegankelijk willen maken maar ja dan verstoor je waarschijnlijk evenwicht in boek.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl is heel toegankelijk, leest makkelijk weg maar heeft voldoende diepgang uitstekend passend bij het boek.
    De schrijfstijl is meeslepend en brengt je in verwarring waardoor je door wil lezen.
    Ga je na het lezen van Omdat ik je mis haar debuut Evenwicht en eventuele volgende boeken van Jacqueline Coppens ook lezen? Ik heb evenwicht gelezen, ik volg haar nu op Hebban en ga zeker een volgend boek van haar lezen

karanina
    Bijdrager
    Post count: 42

De karakters

1. Vooral Esmee groeit in het verhaal. In het begin is ze vooral met haar eigen verdriet bezig en ziet niet echt wat er in haar gezin gebeurt. Arend blijf ik een nare, egoïstische man vinden. Xander vind ik ook af en toe een beetje vreemd. Het ene moment is hij vol liefde voor zijn moeder, terwijl hij haar het andere moment afbekt en heel veel op zijn vader lijkt.

2. Ik voel de meeste sympathie voor Esmee, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat zij het grootste deel van het verhaal draagt. Ik vind haar emoties ontzettend goed beschreven en kan goed begrijpen waarom ze die emoties niet met Arend kan delen.

3. Nee, alle personages zijn meer dan voldoende uitgewerkt en passen perfect in het verhaal.

De auteur

4. De schrijfstijl is heel prettig en past bij het verhaal. De enige kanttekening die ik wil maken is dat het boek niet echt spannend is, zoals het volgens de noemer ‘thriller’ wel zou moeten zijn.

5. Schrijfstijl van dit verhaal vind ik wel meeslepend. Ik merkte dat ik wilde blijven lezen.

6. Ik heb Evenwicht gelezen en ik zal een volgend boek van Jacqueline ook zeker gaan lezen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.