Home Forums Leesclub 126: Omdat ik je mis Omdat ik je mis, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1487
    #22898 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Sorayalatten
    Bijdrager
    Post count: 12

Spanning: 7,5 punten, omdat het een goed boek was met spanning maar niet genoeg spanning voor een echte thrillerfan

Plot: 8,5 punten, omdat het boek had een goed en onverwachts plot.

Leesplezier: 10 punten, omdat je dit boek in 1 ruk uitleest omdat het mij bleef boeken.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik de schrijfstijl van Jaqcueline erg fijn vond lezen

Originaliteit: 8 punten, omdat in mijn ogen het verhaal zeker origineel was door de dader en een onvoorspelbaar einde.

Psychologie: 6,5 punten, omdat ik het persoonlijk niet erg psychologisch vond doordat ze niet echt werd bespeeld (werd niet verteld in het boek)

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

justine
    Bijdrager
    Post count: 134

Spanning: 8 punten, omdat het prachtig werd opgebouwd
    Plot:8 punten, omdat het origineel is
    Leesplezier:8 punten, omdat het mooie korte hoofstukken zijn.
    Schrijfstijl:8 punten, omdat die gewoon prettig is
    Originaliteit:9 punten, omdat het een heel origineel plot is
    Psychologie:8 punten, omdat je toch iedereen ziet groeien, vooral Esmee

Gemiddelde beoordeling: 8.16 punten

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 19

Spanning: 8 punten, omdat het mooi werd opgebouwd.
    Plot : 7 punten, omdat ik het voor een gedeelte aan had zien komen.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het lekker snel las.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een fijne schrijfstijl was.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het toch een verhaal was dat anders was.
    Psychologie: 7 punten, omdat de karakters zich niet allemaal goed ontwikkelen.

Gemiddelde beoordeling: 7,6

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 101

Spanning 9 punten omdat ik het erg spannend vond
    Plot 9 punten omdat het net weer anders liep dan ik verwacht had
    Leesplezier: 9 punten. Ik moest even aan de grote letterdruk wennen maar het las vlot.
    Schrijfstijl: 9 punten. Omdat Jacqueline een fijne schrijfstijl heeft
    Originaliteit: 8 punten omdat ik één keer het idee had dat ik een deeltje al eerder had gelezen
    Psychologie: 9 punten omdat de karakters zich goed ontwikkelen.

Gemiddeld: 8,8

moedrie
    Bijdrager
    Post count: 71

Spanning : 9 punten omdat het wel spannend is

Plot : 10 punten omdat het een zeer verassend ei de is.

leesplezier: 9 punten omdat het makkelijk doorleest.

schrijfstijl: 9 punten omdat het begrijpelijk zonder toevoegingen te lezen is

otginaliteit: 9 punten omdat ik het een zeer verassend einde vond.

psychologie: 9 punten omdat je echt psychisch moet zijn om dit te kunnen doen

totaal 9.1

Anna10
    Bijdrager
    Post count: 9

Spanning : 10 punten ,het boek is heel erg spannend,ik kon het maar moeilijk wegleggen

Plot 10 punten het is een goed opgebouwd slot met veel spannning en een verrassend eind

leesplezier 10 punten Het boek leest vlot en heeft je in de greep en blijft boeien

schrijfstijl 9 punten Begrijpelijke schrijfstijl die vlot leest

otginaliteit 9 punten Het onderwerp is redelijk origineel en het einde erg verrassend

psychologie 9 punten omdat jje de karakters goed voor je ziet,en ze zich goed ontwikkelen

totaal 9.3

Margriet
    Bijdrager
    Post count: 7

Spanning: 8 word goed opgebouwd
    Plot : 8 zag ik niet aankomen
    Leesplezier : 8 je wilt blijven lezen
    Schrijfstijl: 8 leest lekker weg
    Originaliteit: 8 heel ander plot dan je verwacht
    Psychologie: 8 je kan je tot op zekere hoogte goed inleven in de karakters

Gemiddeld 8

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 130

Spanning: 9 punten, omdat het een opbouwende spanning is in het verhaal
    Plot:9 punten, omdat deze ondanks onderbuikgevoel toch wel wat verrassend was
    Leesplezier 9 punten, omdat ik volop genoten heb van deze thriller
    Schrijfstijl:8 punten, omdat deze vlot en makkelijk leesbaar was.
    Originaliteit: 8 punten, omdat er meerdere boeken zijn over vermissing van een kind.
    Psychologie: 8 punten, omdat er een goede ontwikkeling was in de karakters

Gemiddelde beoordeling:8,5 punten

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 164

Spanning:9 punten, omdat het boek onmogelijk weg te leggen valt

Plot 9 punten, omdat er zoveel twist en onverwachte stukjes in zaten en een einde dat ik niet verwacht had.

Leesplezier: 9,5 punten, omdat ikgenoten heb van het boek .

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het makkelijk leest maar wel voldoende uitgediepte karakters heeft, het blijft niet aan de oppervlakte.

Originaliteit: 8 punten, omdat het niet een heel uniek boek is.

Psychologie: 8,5 punten, omdat het boek de karakters, met name Esmee voldoende uitdiept.

Gemiddelde beoordeling: 8,8 punten

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 124

Spanning:7 punten, omdat niet het hele verhaal spannend was. Vooral de eerste helft niet.

Plot: 8 punten, omdat het goed in elkaar zit en voor mij onverwachts was

Leesplezier:7,5 punten, omdat naarmate het boek vorderde mijn leesplezier steeds groter werd.

Schrijfstijl:8 punten, omdat het lekker weg leesten goed in elkaar zit.

Originaliteit: 8 punten, omdat de onderwerpen goed zijn en van deze tijd.

Psychologie: 8 punten, omdat dit het hele verhaal terug kwam en vooral bij Vera en Jeanine.

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

karanina
    Bijdrager
    Post count: 42

Spanning: 7 punten, omdat er pas in de tweede helft van het boek spanning in kwam

Plot: 9 punten, omdat die uiteindelijk wel verrassend was.

Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal me bleef boeien

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal heel fijn las

Originaliteit: 8 punten, omdat ik vooral de S P O I L E R heel origineel vond.

Psychologie: 8 punten, omdat het verhaal en de personages wel in mijn hoofd bleven zitten.

Gemiddelde beoordeling 8.3

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 157

Spanning:.8 punten, omdat …de spanning steeds voelbaar was met veel verdachte personages

Plot:.9. punten, omdat ik het wel aan zag komen wie de dader was maar het toch een verrassende twist had.

Leesplezier:.9 punten, omdat ik het boek niet weg kon leggen….

Schrijfstijl:.9 punten, omdat …het vlot en beeldend geschreven is.

Originaliteit:..8 punten, omdat ik over het onderwerp vermissing al vaker heb gelezen maar Coppens het toch weer vernieuwend brengt….

Psychologie:.9. punten, omdat het verhaal goed in elkaar zit en de inbreng van de politie, vooral Stancy, vond ik erg origineel….

Gemiddelde een 8,6 dus een dikke welverdiende 4 sterren

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 85

Mijn punten en uitleg:

Spanning:.. 6,5 punten, omdat het zeker een verhaal is met spannende momenten, maar had daar iets meer van mogen hebben. Voor de echter thrill-seeker zal dit geen hoog spanningslevel geven.

Plot:.. 7,5 punten, omdat het een goed verloop is qua verhaal, met een verrassende ontknoping. Al kan je als lezer mogelijk iets bedenken, met wie er iets aan de hand kan zijn.

Leesplezier:.. 7,5 punten, omdat het verhaal heel prettig en vloeiend leest. Soms blijft het wat vaag, en heb je als lezer toch wat afstand. Daarnaast moet je er wel even bij blijven voor de stukken van – toen- en -nu- schakelen door elkaar heen, het verhaal beschrijft stukken uit verschillende periodes, wat nu veel in boeken wordt gebruikt. Maar wil niet zeggen dat het altijd heel fijn leest.

Schrijfstijl:.. 8 punten, omdat de prettige schrijfstijl mede een mooi verhaal maakt, en veel leesplezier daarmee samenhangt.

Originaliteit:..7.5 omdat het mooi bedacht is. Een origineel format, die niet vaak voorkomt.

Psychologie:.. 7 punten, omdat personages worden goed weergegeven, met name Esmee. Die in begin best ingetogen is, komt een beetje meer tot leven. Als lezer ga je haar beter begrijpen.. al zou je haar in het begin een beetje wakker willen schudden en aanzetten tot handelen. Haar handelen is niet altijd te rijmen. Ook de jongen met het verdriet, kan je als lezer goed volgen, en ook wat er in zijn hoofd allemaal afspeelt. Al blijven er losse eindjes.

Eindgemiddelde: 7,3 voor dit boek. Het krijgt 3,5 sterren.

Renate
    Bijdrager
    Post count: 36

Spanning: 9 punten, omdat het het hele boek duurt voor je als lezer ontdekt wie de dader is. En omdat er ook in het nu spannende dingen plaatsvinden.

Plot: 9 punten, omdat ik het knap bedacht vind.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik dit boek ‘te makkelijk’ lezen vond.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat er iets uitgebreider aandacht aan de personen besteed mag worden en gebeurtenissen.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik het knap vind om zo’n aangrijpend onderwerp om te zetten naar een spannend verhaal met een verrassende ontknoping!

Psychologie: 7 punten, omdat ik hier meer diepgang zou wensen.

Gemiddelde beoordeling: 47 punten : 6 = 7,8

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.