Home Forums Leesclub 175: Noodlot Noodlot, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #30247 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 208

De cover vind ik erg mysterieus. Donkere kleuren en ik ben benieuwd naar wie de vrouw achter het raam is en wat zich daar afspeelt.
    De titel van het boek springt eruit en ook de naam van de auteur is duidelijk. De achterflap lijkt op een krantenartikel. Erg origineel. Het boek zou ik zeker oppkakken in de boekenwinkel.

De auteur ken ik nog niet en ik stap er dan ook blind in. Wel vind ik het heel erg leuk om boeken van voor mij onbekende auteurs te mogen lezen.

Een boek vol geheimen met een thema van deze tijd. Dit heeft me ook meteen besloten om deel te nemen. Ik kan niet wachten om te beginnen

corina n
    Bijdrager
    Post count: 17

De voorzijde van het boek vind ik mooi, beetje geheimzinnig die vrouw voor het raam,het maakt me nieuwsgierig.De achterzijde is leuk gedaan,in de vorm van krantenknipsel.
    De auteur van het boek was mij eerlijk gezegd onbekend, ben benieuwd.
    Ik verwacht een spannend boek te gaan lezen.

Danielle1983
    Bijdrager
    Post count: 14

Cover: Vind de cover heel mooi gedaan, een spannende voorkant en een krantenartikel als achterkant.

Auteur: Ik ken deze auteur nog niet, ben heel benieuwd naar haar boeken.

Verwachting: Ik verwacht dat het een spannend boek is wat lekker leest

Sylvia
    Bijdrager
    Post count: 42

Cover: De cover geeft een onheilspellend gevoel, dat past natuurlijk perfect bij een thriller.

Auteur: De auteur is mij onbekend, ik ga hier dus open in.

Verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal met veel geheimen en intriges, zoals die er vaak zijn in een kleine gemeenschap.

Marieke
    Bijdrager
    Post count: 36

Prachtige cover, mooie kleuren. Ziet er mysterieus uit. Zou de cover in een boekenwinkel oppakken om naar de inhoud te kijken..
    Achterzijde; een layout van een artikel uit een krant, met hierop een korte weergave vd inhoud van t boek. Het nodigt mij enorm tot lezen uit..diverse scenario’s over wat voor soort traumatische gebeurtenis dit geweest zou zijn…
    Ik word er erg benieuwd naar…

Auteur: qua naam ken ik haar, helaas nog niets van gelezen. Meesterdeal staat nog wel op mijn nog te lezen wensen lijstje.

Ik verwacht een -hoop ik- spannende thriller, hopelijk verrassend qua verhaal..
    Ben er erg benieuwd naar!

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 161

Een vrouw achter het raam maar je ziet niet of ze er met haar rug naar toe staat of juist naar buiten kijkt. De achterkant van het boek is een pagina uit de krant. Erg leuk gedaan. Ook leuk dat er een foto van de auteur op staat met een korte biografie.

Meesterdeal heb ik gelezen en was ik zeer enthousiast over dus ik verwacht hier ook wel wat van.

Een spannend boek en dit kan ook nog wel een waargebeurd zijn. Ik ben benieuwd naar de verhoudingen tussen de bewoners.

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 60

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Ik ben nooit zo bezig met een cover als ik een epub heb, maar ik zou het winkel wel zien en willen oppakken. De vrouw achter het raam en de kleurencombinatie straal wel wat mysterieus uit.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Ik las eerder een boek van haar en dat las prettig. Ik verwacht opnieuw een fijn lezende thriller.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Eerder las ik De Stem. Dat was een leuke thriller met humor. Ik hoop dat eigenlijk ook in deze thriller terug te vinden. Het idee van een dorp waar een grote prijs is gevallen vind ik erg leuk, dat moet wrijving en jaloezie opleveren.

Inge de Zwart-Ras
    Bijdrager
    Post count: 12

De omslag ziet er mysterieus uit. Wie staat er achter dat raam? En wat voor rol speelt deze persoon in het boek?
    De achterkant is in een totaal andere sfeer. Een krantenbericht over een grote prijs van de Postcodeloterij en een gebeurtenis/misdrijf waar een 14-jarig meisje bij betrokken is. Lijkt mij voldoende stof tot schrijven.

Ik heb nog nooit van deze schrijver gehoord, maar laat me altijd graag verrassen.

Mijn verwachtingen van dit boek zijn hoog gespannen. De Postcodeloterij intrigeert mij. Niemand durft zijn deelname te beëindigen en wát doet het met een straat, en in dit geval met een heel dorp als er een grote prijs valt?
    Het feit dat er dan ook nog iets gebeurd is met dat meisje maakt mij erg nieuwsgierig.

Jaimy
    Bijdrager
    Post count: 25

De cover vind ik heel mooi! De kleuren zijn echt prachtig samen en dat valt voor mij echt op. Ik ben benieuwd naar de persoon achter het raam. Het silhouet maakt het onheilspellend wat me direct nieuwsgierig maakt.

Ik las nog niks van Marlen Visser dus ik ben vooral heel benieuwd naar haar schrijfstijl.

Het boek lijkt me heel spannend. Iedereen wil wel de loterij willen (denk ik) maar dit verhaal geeft er wel een nare draai aan denk ik! Eens zien of ik nog steeds mee wil doen aan de postcodeloterij na het lezen van Noodlot.

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 106

De cover nodigt mij uit om snel te gaan lezen. Ziet er wel onheilspellend uit maar zoals ik al zei ook erg uitnodigend om te weten te komen wiens silhouet het is.

De auteur ken ik niet dus ik heb nog geen verwachting wat betreft haar schrijven.

Het verhaal trekt mij ook omdat ik hoop ooit eens een grote prijs te winnen maar of ik dat nog wil na het lezen van dit boek dat wet ik nog niet.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 113

Cover: Het boek vind ik een mooi en handzaam met een opvallende en originele achterzijde. Leuk gedaan, het is net een pagina van de krant en nodigt uit om te beginnen met lezen. De voorkant is mysterieus, van wie zie je het silhouet?

Auteur: de schrijfster ken ik niet, niet eerder een boek van haar gelezen. Ik laat me graag verrassen!

Verwachting: Ik moest gelijk denken aan de documentaire “1 Dorp, 1 postcode, 43 miljoen van Patrick Lodiers en ik las in een interview met de schrijfster dat dit ook dit haar startpunt was. Ik verwacht een spannend verhaal met afgunst, jaloezie en omgaan met verlies. Komt Evy achter de waarheid van iets wat zich in het verleden heeft afgespeeld omdat ze een buitenstaander is of juist niet? Wie vertrouwt wie?

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 180

De cover is mysterieus door de donkere kleuren, maar toch zie je de schaduw van een vrouw in het licht. Een mooie cover, misschien de achterkant nog meer doen lijken op een krantenartikel.

Ik ken deze auteur niet. Benieuwd naar het verhaal.

Benieuwd naar de gebeurtenissen. Ik verwacht een spannend verhaal.

Inge
    Bijdrager
    Post count: 18

Cover: De cover vind ik er onheilspellend uitzien, vooral door de kleuren van de wolken. Zie nog geen verband met het verhaal, ben benieuwd of ik daar na het lezen anders over denk. De achterkant vind ik origineel, met het krantenartikel.

Auteur: Heb de vorige 2 boeken van Marlen gelezen en vond dat er een enorme stijgende lijn in haar schrijfkunsten zat. Hopelijk denk ik daar na dit boek nog steeds zo over, dan is Noodlot echt een topper!

Verwachting: Zelf doe ik mee aan de Postcodeloterij omdat ik het niet zou kunnen uitstaan als er een grote prijs in mijn buurt valt en ik zou niks winnen. Weet niet of die prijs een grote rol in het boek zal spelen, aangezien het nu lijkt te gaan om de traumatische gebeurtenis van een paar jaar eerder.

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 85

Een prachtige cover, zowel aan de voor- als achterzijde. De voorzijde heeft iets mysterieus. Geen idee wat hier achter zit als je de achterflap leest. Waarschijnlijk wordt het duidelijk als je het boek hebt gelezen. De achterflap vind ik erg leuk en origineel. Een soort van krantenartikel met daarin de korte omschrijving waar het boek over gaat, mooi gedaan!

Ik had nog nooit van de auteur gehoord en dus ook nooit iets van haar gelezen of over haar gelezen. Ik laat me dus helemaal verrassen.

Aan de hand van de korte inhoud heb ik ingeschreven voor de leesclub. Ik hou van het ontdekken van nederlandse auteurs en ook de korte inhoud nodigt uit tot, denk ik, een spannend verhaal. Ben benieuwd!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.