Home Forums Leesclub 175: Noodlot Noodlot, Na het lezen #2

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #30258 |

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

LET OP: In principe is het verhaal, en dus ook de verhaallijn, zoals je het leest van begin tot eind en hoe de gebeurtenissen en acties elkaar telkens opvolgen, het (of ‘de’) plot.

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Noodlot een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Marlen Visser prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Marlen Visser vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? 

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Marlen Visser mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

corina n
    Bijdrager
    Post count: 17

Plot.
    Wat vind je van het plot?
    Het begin van het boek wat saai eigenlijk, maar dat werd meer dan goed gemaakt in het verdere verloop van het verhaal
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Het verhaal bouwde zich goed op, ik was wel nieuwsgierig hoe het verhaal zich ging ontwikkelen.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee het einde vond ik zeer goed en vooral de wending die het verhaal nam.

Algemeen:
    Vond je Noodlot een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin het wat minder boeiend vond maar naar mate ik verder las wilde ik echt wel door lezen.
    Vind je de schrijfstijl van Marlen Visser prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl vind ik prettig en goed te volgen, las makkelijk weg.
    Stel….Marlen Visser vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antWoord aan haar zijn.
    Ik vond het boek wel geloofwaardig, alhoewel ik de hoofdpersoon soms wel naïef vond. Het onderwerp was natuurlijk goed gekozen zodat het ook realistisch zou kunnen zijn.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Wat het boek uniek maakt is dat het een onderwerp is wat veel mensen aanspreekt, het winnen van een postcode loterij, dus dit is goed gekozen. Dat heeft zeker mijn nieuwsgierigheid opgewekt.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Marlen Visser mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Schrijf zo door en vooral hou deze fijne schrijfstijl aan, misschien leuk om in het begin al wat van spannend element in het boek Te verwerken.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 161

De plot

Wat vind je van het plot? Onverwachts alhoewel ik wel al snel had ontdekt wie er mee te maken had maar ik had niet verwacht dat het op deze manier zou zijn. Wat mij wel nieuwsgierig maakt is of het artikel van Evy haar baan heeft gered.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Er wordt goed naar het plot toegewerkt. En je ziet het je kunt niemand vertrouwen.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het niet zien aankomen. Erg goed gedaan dus.

Algemeen

Vond je Noodlot een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik ben er doorheen gevlogen dus het had mijn volle aandacht.

Vind je de schrijfstijl van Marlen Visser prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Makkelijk en prettig leesbaar met alleen de woorden sodom en gomorra waarvan ik de betekenis even op moest zoeken.

Stel….Marlen Visser vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Deels zou ik het verhaal realistisch willen noemen maar ook wel aangrijpend met de diverse gebeurtenissen.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het is een onderwerp passend bij deze tijd en leuk dat er eens een verhaal wordt geschreven over Postcodeloterij winnaars. Voor mij een uniek verhaal, omdat ik er nog niet eerder over heb gelezen.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Marlen Visser mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ik vind je schrijfstijl erg leuk en goed dus ik zou zeker op deze manier verder gaan.

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 60

De plot

Ik vond het goed opgebouwd met voldoende verrassingen en twist. Niet superspannend, maar wel zodanig dat je wilt weten hoe het zit.

Goede opbouw, veel mogelijke daders en goed afgesloten. Goed gedaan dus.

Ja en nee, de wijze waarop de ontmaskering valt was origineel, de dader geen verrassing en het feit dat het dan toch anders in elkaar zit was ook te verwachten, maar het werkelijke einde had ik niet verwacht.

Algemeen

Ja, vanaf het begin werd ik meegesleept met Evy en haar onderzoek. Het was dan ook sneller uit dan gepland.

Vind je de schrijfstijl van Marlen Visser prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is precies goed, niet te moeilijk en niet te makkelijk, maar duidelijk en het zorgt ervoor dat je je kan concentreren op het verhaal.

Stel….Marlen Visser vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek is intrigerend, met spanning in een hoog tempo

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het is niet uniek, een verslaggever die op zoek gaat naar een verhaal en dan in veel meer terecht komt dan was voorzien. Maar de setting van een klein Nederlands dorpje waar een postcodekanjer is gevallen is wel heel origineel en maakt het herkenbaar en eigen.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Marlen Visser mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Zo doorgaan, ik geniet echt van je boeken.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 113

De plot

Wat vind je van het plot? Leuk en origineel, met vooral een verrassend einde. Je voelt wel aan wie erbij betrokken is maar zo’n eind had ik niet verwacht.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Goed, de personen en hun beweegredenen zijn allemaal goed uitgewerkt, vooral door het vertrouwen dat Evy hen geeft, wordt de puzzel langzaam completer.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik voelde wel langzaam aan wie Evy in het bos zou aantreffen maar had niet verwacht dat het zo zou eindigen.

Algemeen

Vond je Noodlot een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, ik vond het uitgangspunt erg leuk en Evy werkte natuurlijk redelijk onder tijdsdruk omdat ze na anderhalve week weer op haar werk moest verschijnen.

Vind je de schrijfstijl van Marlen Visser prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl is vlot en makkelijk, ik vond het echt een boek voor op vakantie!

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik vind het wel vrij uniek dat de schrijfster de documentaire van Patrick Lodiers als uitgangspunt heeft genomen en ook het echt gebeurde feit van een rechtszaak aanspannen als er te weinig saldo op je bankrekening staat tijdens het innen van de loten in het boek heeft verwerkt.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Marlen Visser mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ik hoop dat er nog een volgend boek komt, ben heel benieuwd en dat zou ik graag willen lezen!

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 208

Wat vind je van het plot? Geweldig
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het boek vond ik niet heel spannend maar het plot maakte veel goed.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Deze zag ik totaal niet aankomen
    Algemeen

Vond je Noodlot een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het had voor mij nog spannender gemogen maar het verhaal was pakkend genoeg zodat het me wel bezig hield en ik door wou lezen.
    Vind je de schrijfstijl van Marlen Visser prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het verhaal is heel toegankelijk geschreven en leest erg vlot.
    Stel….Marlen Visser vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? realistisch en geloofwaardig zou ik kiezen
    Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het thema is echt van deze tijd wat het verhaal ook boeiend houdt.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Marlen Visser mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Blijf zo door schrijven maar van mijn kant mag er nog meer spanning in

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 133

Een goed plot, alhoewel ik het einde wel een beetje te snel vond, er had nog iets achteraan mogen komen.
    Er is goed naar toe gewerkt, het konden best veel daders zijn.
    Nee ik zag het niet helemaal aankomen.

Ik vond het in elk geval boeiend genoeg om het in 1x uit te lezen.
    Ik vond het een fijne schrijfstijl, makkelijk te lezen en het was net alsof ik erbij was.
    Stel….Marlen Visser vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Filmisch.

Dit boek

Het heeft wel iets specifieks voor mij omdat de het heel herkenbaar is wonen in een klein dorp em de een praat niet meer met de ander etc.
    Blijf schrijven!

Danielle1983
    Bijdrager
    Post count: 14

De plot

Het plot vond ik goed,ik had nog wel willen weten hoe het verder afloopt, het stopt ineens.

De structuur is goed, het loopt mooi naar het einde toe.

Een deel had ik verwacht, een deel niet

Algemeen

Ik vond het best boeiend, maar niet zo boeiend dat ik niet kon stoppen met lezen.

De schrijfstijl is prettig.

Geloofwaardige thriller

Dit boek

Best een uniek boek, omdat dit ook in het echte leven kan voorkomen.

Ja, misschien een ander einde of een vervolg maken.

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 106

De plot

1 Het plot is geloofwaardig.

2 Het plot behandelt twee hedendaagse onderwerpen en dat maakt het voor mij prettig om te lezen.
    Wel vond ik het middenstuk wat langdradig terwijl er dan op de laatste paar bladzijden ineens heel veel moet gebeuren.

3 Een deel van het einde had ik verwacht maar er kwam toch weer een hele andere wending aan het verhaal wat het wel prettig maakt om te lezen.

Algemeen

4 Ik vind Noodlot zeker een boeiend verhaal vanwege de hedendaagse onderwerpen. Zoals ik al zei vond ik het middenstuk wat langdradig waardoor ik mij wel ertoe moest zetten om door te lezen.Het einde was echter wel weer boeiend genoeg om snel door te willen lezen.

5 De schrijfstijl vind ik prettig en het kost mij geen moeite om het boek te lezen.

6 Dit boek vond ik realistisch. Haar andere boeken heb ik nog niet gelezen.

Dit boek

7 Dit boek maakt het voor mij uniek omdat het twee hedendaagse onderwerpen behandelt.

8 Ik zou haar aanraden om door te gaan met het schrijven van dit soort boeken.

Marieke
    Bijdrager
    Post count: 36

De plot

Wat vind je van het plot? Wel verrassend! Ik was ff op t verkeerde been gezet.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het verhaal werkte rustig naar het einde toe. Uiteindelijk kreeg ik wel op mijn vragen een antwoord. Ik miste wel een beetje spanning.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Deels niet verwacht.
    Vond je Noodlot een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, het had mijn aandacht. Heb het in zeer korte tijd uitgelezen, omdat t verhaal mij boeide, en ik wilde weten hoe t afliep.

Vind je de schrijfstijl van Marlen Visser prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Schrijfstijl is prettig, ze schrijft beeldend en vlot, geen ingewikkelde zinnen of moeilijke woorden, gewoon to the point en goed leesbaar.

Stel….Marlen Visser vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Oef, lastig. Vond t minder realistisch, Minder geloofwaardig. Had echt met de irritatie van mij aan de naïeve Evy te maken, dus zegt ook zeker iets over mij.. 😅😉 Maar ik zie dit boek wel als een leuke aflevering van een spannende serie, haha, heet dat dan filmisch? Den dan even goed aandacht voor spanningsopbouw… Maar het concept vh boek vond ik erg leuk!

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik vond het een leuk en toegankelijk boek, fijn tussendoor te lezen. Vond het woord “ thriller” op de voorzijde vh boek niet helemaal recht doen, qua spanning vond ik het minimaal, maar t boek was zeker onderhoudend.

Fijn blijven schrijven, ik heb vele plezierige uurtjes aan het boek beleefd, dank je wel!

Sylvia
    Bijdrager
    Post count: 42

De plot

Het verhaal zit goed in elkaar en is opbouwend. Het is niet direct duidelijk hoe de vork nu werkelijk in de steel zit. Tegen het einde kreeg ik wel een vermoeden wie de dader is, maar de werkelijke reden was voor mij een verrassing.

Ik vind de structuur erg goed, juist omdat het zo opbouwend is en er op het einde toch nog een verrassing is (voor mij althans).

Zoals hierboven al beschreven was het einde voor mij toch nog wel verrassend.

Algemeen

Ik vond het zeker boeiend en ik vond het geen enkel moment saai of langdradig worden.

Deze schrijfstijl leest heerlijk weg: geen moeilijke woorden of lange (onbegrijpelijke) zinnen. Dat is lekker ontspannen lezen dus.

Zeker realistisch en geloofwaardig, ik kan me goed voorstellen dat zoiets ook in het ‘echt’ kan gebeuren. Daarom is het ook makkelijk om je in het verhaal in te leven.

Dit boek

Het is voor mij niet een boek dat een echte topper is en me lang bij zal blijven, echter vond ik het wel heel leuk om te lezen! Toch is het ook geen ’13 in een dozijn boek’, het thema over de winnaars en verliezers van de PC loterij is namelijk in mijn ogen wel uniek. Hierbij moet ik wel opmerken dat hier niet zo diep op in wordt gegaan.

Blijf op zoek naar unieke thema’s, zodat het steeds vernieuwend is voor de lezer.

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 85

De plot

Ik vond het plot goed! Het hele verhaal eigenlijk ben je nieuwsgierig waar het naar toe gaat. Lang heb ik gedacht te weten hoe het af zou lopen maar aan het eind krijgt het verhaal opeens een hele andere wending en krijgt het een mooi plot!

Goed opgebouwd en uiteindelijk verrassend!

Ik had het dus niet aan zien komen, was erg verrast door de afloop.

Algemeen

Ik vond het een verhaal om van te genieten. Niet heel erg spannend maar zeker boeiend en je bent als lezer tot het einde nieuwsgierig.

Visser heeft een hele fijne toegankelijke schrijfstijl. Eenvoudige woordenkeus en daardoor al snel begrijpelijk. Je wordt hierdoor meteen goed meegenomen in het verhaal!

Realistisch en toch ook geloofwaardig. Het had zo maar echt kunnen gebeuren!

Dit boek

Ik vind het een boek als velen. Een fijn verhaal en genieten! De term thriller op de cover vind ik niet helemaal passend. Daarvoor ontbreekt denk ik de spanning.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Marlen Visser mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Fijn zo doorgaan, ik heb genoten!

Jaimy
    Bijdrager
    Post count: 25

De plot

– goed bedacht en ook goed uitgewerkt. Ik had dit zeker niet verwacht.

– je denkt in het begin dat het een heel andere kant opgaat, maar langzaam vormen zich toch wat lijntjes de andere kant op.
    Op het einde denk je te weten wat je kan verwachten, maar blijkt dit niet te kloppen.
    Ik hou ervan als een boek op zo’n manier is opgedeeld.

– zeker niet.

Algemeen

– absoluut, ik heb het dan ook in één ruk uitgelezen.

– het ging hartstikke vloeiend, niet heel simpel geschreven maar ook geen moeilijke woorden of ingewikkelde overdenkingen.

– meeslepend.

Dit boek

– het onderwerp van de loterij vind ik zeker uniek. De uiteindelijke plot is niet uniek, maar zo uitgewerkt dat het geen 12 in een dozijn is.

– vooral lekker zo doorgaan.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 180

De plot

Het plot was goed, kwam misschien wat traag op gang.

Het was een mooi opbouwend plot. Ik was heel nieuwsgierig!

Ik had het einde niet verwacht, heel goede wending! Niemand is te vertrouwen.

Algemeen

Ik vond het wel een boeiend verhaal, maar niet vanaf het begin. Vanaf een bepaald punt heb ik in 1 stuk doorgelezen.

Een heel goede en vlotte schrijfstijl.

Geloofwaardig en realistisch zou ik het noemen.

Dit boek

Voor mij was het niet zo uniek, want een journalist gaat op zoek naar informatie voor het verhaal en komt soms onverwachte dingen tegen.

Misschien het “begin” ook wat spannender maken. Eigenlijk benieuwd naar het vervolg?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.