Home Forums Leesclub 175: Noodlot Noodlot, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #30255 |

Vragen ThrillZone leesclub Noodlot                    

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend. 

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Marlen Visser specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Noodlot is het derde verhaal van Marlen Visser dat in boekvorm verschijnt. Ga je na het lezen van Zonder gezicht de eerdere boeken (Stem! en Meesterdeal) en volgende boeken ook lezen?

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 60

De karakters
    Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

De periode is daar te kort voor, het speelt allemaal binnen een week.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik vond Evy wel een leuk en ondernemende dame. Ze was niet bang en stapte overal op af. Maar ook haar oom Victor vond ik wel sympathiek, al zo lang alleen en dan zo openstaan voor een nichtje die al heel lang niets heeft laten horen. Dat hij iets geheim hield was wel duidelijk.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, ik zou dat niet weten. Elk personage heeft zijn eigen specifieke rol en de karaktereigenschappen die daarbij horen. Ga je daar iets aan veranderen, dan verander je de dynamiek van het verhaal.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

Dit was perfect. Het las makkelijk en was toch niet te eenvoudig. Als lezer werd ik meegenomen in de geheimen van Vierschoten en zo moet het ook zijn.

Kun je de schrijfstijl van de schrijver specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Deze vind ik lastig, ik houd het maar op een vlotte en heldere schrijfstijl

Noodlot is het derde verhaal van Marlen Visser dat in boekvorm verschijnt. Ga je na het lezen van Zonder gezicht de eerdere boeken (Stem! en Meesterdeal) en volgende boeken ook lezen?
    De stem heb ik gelezen en die vond ik ook erg goed. Ik denk dat ik in de bieb ga kijken naar meer van haar boeken, want ze bevallen zeker.

Marieke
    Bijdrager
    Post count: 36

Je leert Evt in het verhaal wel beter kennen. Vond t wel opmerkelijk dat zij voor een journaliste behoorlijk naïef blijkt te zijn, mijn mening althans. Vond dat persoonlijk wat jammer, irritant en minder voorstelbaar.

Hoofdpersoon Evy natuurlijk, maar ik was ook getriggerd door Oom Victor. Vernam wel dat hij dingen verborg, maar gedurende t verhaal leert de lezer ook hem beter kennen.

De naïviteit van Evy, hield me wel bezig, vond het niet logisch dat zij Bepaalde keuzes maakte. Nam haar hierdoor wat minder serieus.

De auteur

Heerlijk vlot geschreven, leest goed weg.

Kun je de schrijfstijl van Marlen Visser specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Vlot geschreven, situaties worden beeldend beschreven, to de point, snelle schakelingen, schakeringen, leest prima weg. Er gebeurt veel.

Noodlot is het derde verhaal van Marlen Visser dat in boekvorm verschijnt. Ga je na het lezen van Zonder gezicht de eerdere boeken (Stem! en Meesterdeal) en volgende boeken ook lezen?
    Ja!
    Meesterdeal staat nog op mijn lijstje, en ik ga zeker naar haar andere boek op zoek.

corina n
    Bijdrager
    Post count: 17

De karakters.
    Vond het karakter van Evy wel wat evolueren aan het einde, daar leerde je haar beter kennen
    Evy was wel Mijn favoriete persoon in het boek, omdat ze niet veel ondernam om overal achter te komen. Oom Victor vond ik wel sympathiek omdat hij ook blij was met Evy haar komst.
    Zeker zou ik aan Evy wat willen veranderen, haar keuzes waren soms wat vreemd/niet logisch zeker gezien het feit dat ze journaliste is.

De auteur.
    De schrijfstijl in het boek was prima, goed te volgen ook. Vlot geschreven.
    Ik vind het moeilijk om de schrijfstijl te beschrijven, het boek was makkelijk weg te lezen, geen ingewikkelde schrijfstijl, een vlotte duidelijke schrijfstijl.
    Dit was het eerste boek dat ik van deze schrijfster gelezen heb en denk dat ik de André boeken ook ga opzoeken, ben er wel nieuwsgierig naar geworden.

Inge de Zwart-Ras
    Bijdrager
    Post count: 12

Nee, ik vond de karakters niet evolueren, ik denk zelf dat dat komt omdat het verhaal zich maar in een week afspeelt.

Mijn favoriete personage is Evi, je leest natuurlijk het meest over haar. De andere personages leer je niet echt goed kennen.

Nee, ik zou niks willen veranderen, de personages zijn zoals de schrijfster ze bedoeld heeft.

De auteur

Ja, ik vind de schrijfstijl passen bij het soort verhaal. Alles verloopt snel en Marlen heeft een vlotte schrijfstijl.
    Kun je de schrijfstijl van Marlen Visser specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ik vind dat de schrijfstijl van Marlen wel filmisch genoemd kan worden. Tijdens het lezen zag ik de setting en personages voor me. Ik denk dat als dit boek verfilmd zou worden, ik alles vreemd zou vinden, omdat ik er een bepaalde voorstelling van gemaakt heb.

Noodlot is het derde verhaal van Marlen Visser dat in boekvorm verschijnt. Ga je na het lezen van Zonder gezicht de eerdere boeken (Stem! en Meesterdeal) en volgende boeken ook lezen?
    Ik ben na het lezen van Noodlot zeker nieuwsgierig geworden naar de andere boeken van Marlen en ben dan ook van plan die ook te gaan lezen.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 113

Na het lezen #1

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Nee, dat hangt ook deels af van de tijdspanne waarin het verhaal zich afspeelt, anderhalve week en de personen zijn wat mij betreft, goed beschreven, je ziet ze zo voor je!

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Natuurlijk Evy, zij maakt het verhaal! Opvallend hoe makkelijk ze het vertrouwen wint van mensen maar soms gedraagt ze zich ook veel jonger dan dat ze is.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, dat is eigenlijk helemaal niet nodig.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl is vlot, beeldend en past zeker goed bij het verhaal.

Kun je de schrijfstijl van Marlen Visser specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. De schrijfstijl is vooral duidelijk, beeldend en uitnodigend, je leest makkelijk nog even een hoofdstuk verder.

Noodlot is het derde verhaal van Marlen Visser dat in boekvorm verschijnt. Ga je na het lezen van Noodlot de eerdere boeken (Stem! en Meesterdeal) en volgende boeken ook lezen? Ja, dat lijkt mij leuk.

Danielle1983
    Bijdrager
    Post count: 14

De karakters

– Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Nee, dat vond ik niet, is het ook een te korte periode voor.

– Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?

Mijn favoriete personage is Evy, ik kon me helemaal inleven in haar.

– Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Nee, ik wil niets aan de personages veranderen, ik vind ze goed zoals ze zijn.

De auteur

– Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

De schrijfstijl vind ik goed, mooie opbouw van een normaal naar een spannend verhaal.

– Kun je de schrijfstijl van Marlen Visser specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.

Ik vind de schrijfstijl meeslepend en spannend.

– Noodlot is het derde verhaal van Marlen Visser dat in boekvorm verschijnt. Ga je na het lezen van Zonder gezicht de eerdere boeken (Stem! en Meesterdeal) en volgende boeken ook lezen?

Misschien wel, dit boek is me in ieder geval goed bevallen

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 208

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Nee, dat had ik bij dit verhaal niet.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Dat is Evy de hoofdpersoon in het verhaal. Je leert haar ook het beste kennen. Haar oom Victor vond ik ook wel sympathiek
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik vond Evy als journalist wel wat naief
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl leest prima weg maar er mocht van mij nog wel meer spanning in.
    Kun je de schrijfstijl van Marlen Visser specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Meeslepend
    Noodlot is het derde verhaal van Marlen Visser dat in boekvorm verschijnt. Ga je na het lezen van Zonder gezicht de eerdere boeken (Stem! en Meesterdeal) en volgende boeken ook lezen?Jazeker ga ik meer van d’r lezen. Marlen Visser heeft me echt verrast met dit boek

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 85

De karakters

Naar mijn idee niet! Overigens zijn de personages goed zoals ze zijn, je kan je inleven in hen!

Ik denk dat ik dan toch ga voor Evy, zijmis hoofdpersoon maar van haar krijg je ook het eerste te weten en met haar leef je ook het meeste mee in het verhaal.

Nee, voor mij waren ze goed zoals Visser ze in het verhaal heeft gezet!

De auteur

Ja Terwijl je vaak bij thrillers toch een wat ‘moeilijker’ taalgebruik aantreft. Visser heeft eenvoudig en makkelijk taalgebruik. Daarom leest het boek ook erg vlot.

Kun je de schrijfstijl van Marlen Visser specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ik vind het meeslepend maar ook spannend!

Ik ga zeker meer van haar lezen. Dit was mijn eerste kennismaking met Visser en die smaakt meteen naar meer!

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 161

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Evy evalueert zeker, want van de rustige journaliste wordt het steeds meer een journaliste die meer de spanning opzoekt. Victor stelt zich steeds meer open richting Evy en vindt het prettig dat ze in de buurt is. Van de dorpsbewoners van Vierschoten zou je verwachten dat ze niet zoveel prijsgeven over hun gewonnen prijs en het verleden maar er zijn een aantal mensen die toch een boekje opendoen wat ten goede komt aan het verhaal.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Mijn favoriete personage is Evy, omdat ze geen angsten kent, doorzettingsvermogen heeft en alles op alles zet om de waarheid te achterhalen.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik zou wel meer van Manuel willen weten, waarom hij soms zo agressief uit de hoek komt, wat zijn gevoelens zijn voor Evy en hoe hij de toekomst ziet.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl is vlot, er zit spanning in het verhaal en het kan nog alle kanten opgaan dus past goed bij het verhaal.

Kun je de schrijfstijl van Marlen Visser specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. De schrijfstijl vind ik filmisch, want dit verhaal zou zo maar een film kunnen zijn met ook wel een aantal ongeloofwaardigheden.

Noodlot is het derde verhaal van Marlen Visser dat in boekvorm verschijnt. Ga je na het lezen van Zonder gezicht de eerdere boeken (Stem! en Meesterdeal) en volgende boeken ook lezen? Meesterdeal heb ik al gelezen en vond ik ook een goed boek dus ik ga zeker wel meer boeken van deze schrijfster lezen.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 133

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja dat vind ik wel, zeker Evy en Victor, maar toch ook de andere personen in Vierschoten.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Eigenlijk gewoon Evy wel, omdat ze het er niet bij laat zitten en echt wel op onderzoek uit gaat.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee dat is iets voor de schrijver!

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?Ja best wel…….het is vlot geschreven, geen moeilijke taal, het gaat alle kanten op en ik vind het alsof ik er bij ben. Daarom zou je er zo een film van kunnen maken.
    Kun je de schrijfstijl van Marlen Visser specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Filmisch, ik zie een film over dit onderwerp zeker al voor me.
    Noodlot is het derde verhaal van Marlen Visser dat in boekvorm verschijnt. Ga je na het lezen van Zonder gezicht de eerdere boeken (Stem! en Meesterdeal) en volgende boeken ook lezen? Dit was het eerste boek wat ik gelezen heb van Marlen, maar ik wil zeker wel eens een eerder boek van haar lezen.

Sylvia
    Bijdrager
    Post count: 42

De karakters

De tijd is te kort om de personages te zien evolueren, wel leer je ze beter kennen.
    Evy is mijn favoriete personage, ik kan echt ‘in’ haar kruipen tijdens het lezen.
    Ik vind de personages prima zo.

De auteur

De schrijfstijl is heerlijk en past zeker ook bij het verhaal.
    Ik vind haar schrijfstijl meeslepend, maar ook heel realistisch. Ik wil zeker meer van haar gaan lezen.

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 106

1 Het evolueren van de karakters

Ik vind niet dat de karakters evolueren maar dat komt misschien omdat het hele boek in een korte termijn zich afspeelt, net twee weken.

Ik heb niet echt een favoriet personage.

De personages vind ik goed, voor mij hoeft geen van de personages te veranderen.

De auteur

De schrijfstijl past wel bij het verhaal,niet te moeilijk.

De schrijfstijl van Marlen Visser is beeldend maar soms vond ik de schrijfstijl te veel uitweiden.

Ik denk wel dat ik de andere boeken van Marlen Visser ooit nog wel ens ga lezen.

Jaimy
    Bijdrager
    Post count: 25

De karakters

– niet echt, ze zijn vooral gebrand op hun eigen meningen en hun eigen roddels.

– dan ga ik voor Victor. Ik heb wel medelijden met hem dat hij zo lang zonder familie geweest is en ook niet echt vrienden heeft of een plekje in de buurt.

– nee, de personages zijn precies goed zoals ze zijn.

De auteur

– ja, het is zo geschreven dat je er snel in zit en ook steeds verder wil lezen. Het is niet heel luguber of gedetailleerd maar wel precies zo geschreven dat je weet dat er iets niet klopt.

– absoluut meeslepend, ik heb het boek in één ruk uitgelezen. Het zuigt je er ik en laat je niet meer los totdat het verhaal af is.

– ik heb zeker interesse in de overige boeken van Marlen Visser

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 180

De karakters

Je leert Evy wel kennen gedurende het verhaal.

Mijn favoriete personage was Evy, ook al had ze te horen gekregen dat ze haar beter niet zou moeien in het dorp, deed ze dapper verder.

Ik weet niet wat ik zou veranderen.

De auteur

De schrijfstijl past zeker en vast bij het verhaal. Heel vlotte schrijfstijl en mooi opgebouwd.

Filmisch.

Ja!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.