15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

corina n
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

Spanning : 7 punten omdat ik het begin niet erg spannend vond
    Plot : 8 punten omdat naarmate het boek vorderde ik het steeds spannnender vond
    Leesplezier: 8 punten omdat ik het boek met plezier heb gelezen
    Schrijfstijl: 9 punten ik vond het boek makkelijk lezen door de fijne schrijfstijl
    Originaliteit : 8 punten omdat ik het een wel heel leuk onderwerp vond
    Psychologie : 7 punten omdat ik sommige beweegredenen niet altijd even goed begreep van bepaalde personen
    Gemiddelde beoordeling 8 punten.

corina n
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

Sorry eindbeoordeling is 7,8 punten

tesdro
    Bijdrager
    Aantal berichten: 165

Spanning: 8 punten, omdat door de wendingen in het verhaal de spanning er in bleef zitten.

Plot: 8 punten, omdat het onverwachts was en ik het zo niet aan zag komen. Ik had wel een vermoeden maar dit pakte toch anders uit.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik erg genoten heb van het verhaal en de gebeurtenissen die zich voordeden waardoor de spanning er in bleef.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het prettig leesbaar is en door de hoofdstukken te benoemen met een dag was het eenvoudig te volgen.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het onderwerp over Postcodeloterij winnaars nog niet eerder ben tegengekomen in een verhaal.

Psychologie: 8 punten, omdat er bij diverse personen in het verhaal wel wat speelde om het verhaal zo te maken.

Gemiddelde beoordeling: 8.2 punten

Marieke-miek
    Bijdrager
    Aantal berichten: 60

Spanning: 8.5 punten, omdat er veel gebeurd en de opbouw goed is
    Plot: 8.5 punten, omdat er veel gebeurd in een hoop tempo en het af en toe weet te verrassen
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik het met veel plezier heb gelezen, het was te snel uit
    Schrijfstijl: 8.5 punten, omdat het gewoon goed is gedaan en goed bij dit boek past
    Originaliteit: 8 punten, omdat de basis van een postcodekanjer in een klein dorpje en de gevolgen ervan goed bedacht is
    Psychologie: 7.5 punten, omdat het niet heel veel diepgang had, maar ik als lezer wel getriggerd werd om mee te denken met wat er allemaal gebeurde

Gemiddelde beoordeling: 8.3 punten

Linda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 116

Spanning: 8 punten, omdat door de afwisseling van de gesprekken van met de diverse inwoners, het verhaal nog alle kanten op kon.

Plot: 8,5 punten, omdat je wel langzaam aanzag komen wie Evy in het bos zou treffen maar het einde toch nog verrassend was.

Leesplezier: 8,5 punten, omdat het boek vaart had en je graag nog een hoofdstuk door wilde lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot en makkelijk geschreven is, de beschreven inwoners zie je ook echt voor je.

Originaliteit: 8,5 punten, omdat door de Postcode prijs als uitgangspunt te nemen je al twee kanten creert, winnaars en verliezers!

Psychologie: 7 punten, omdat het psychologisch niet zo diep gaat, er zijn wel de nodige frustraties maar die worden redelijk luchtig beschreven.

Gemiddelde beoordeling: 8,1 punten

ingebrunn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 210

Spanning: .7. punten, omdat …ik geen moment op et puntje van mijn stoel zat. Er had meer spanning in gemogen.

Plot: .9. punten, omdat …het goed in elkaar zat en heel erg verrassend was.

Leesplezier: .9. punten, omdat …het pakkende verhaal met een mooi thema me toch in zijn greep hield.

Schrijfstijl: 9.. punten, omdat hetvlot geschreven is en erg toegangelijk….

Originaliteit: .8. punten, omdat het een mooi hedendaags thema heeft….

Psychologie: ..7 punten, omdat er niet genoeg diepgang in zit

totaal 49 punten en een mooie 8.1…

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

Spanning: 7 punten, omdat het spannender kon

Plot: 7 punten, omdat het goed op gebouwd was en ik het niet zag aankomen
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik het met plezier gelezen heb

Schrijfstijl: 8 punten, omdat plezierig te lezen en makkelijk

Originaliteit: 8 punten, omdat het onderling gekonkel ik nog niet ken in een boek

Psychologie: 7 punten, omdat het iets beter uit gewerktkon worden zeker het einde, dat vond ik een beetje afgeraffeld

Gemiddelde beoordeling: 7.5 punten

foxlake
    Bijdrager
    Aantal berichten: 111

Beoordeling:

Spanning: 7 punten het mocht van mij wel wat spannender.

Plot: 7 punten omdat ik het soms wat langdradig vond.

Leesplezier: 7,5 punten omdat ik het al met al toch met plezier gelezen heb.

Schrijfstijl: 8 punten omdat het gewoon fijn leest.

Originaliteit: 8 punten omdat het twee hedendaagse onderwerpen behandelt.

Psychologie: 7 punten omdat ik er niet heel veel psychologie in voor vind komen.

Gemiddelde beoordeling: 44,5 : 6 = 7,5

Marieke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 36

Spanning: 6 punten, omdat ik dit echt miste in het boek

Plot: 8 punten, omdat ik als lezer wel op t verkeerde been gezet was. Verrassend

Leesplezier: 8 punten, omdat ik vele fijne uurtjes had met t lezen vh boek, en ik het zo uit had.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat deze me aansprak. Vlot, to the point, je zag t zo voor je

Originaliteit: 8 punten, omdat het een leuk idee voor een boek is, de verschillende kanten belichten van iets, waar we allemaal wel eens v dromen.

Psychologie: 6 punten, omdat ik wel wat diepgang miste, het was wat oppervlakkig..

Gemiddelde beoordeling: 44 punten:6= 7,3

Sylvia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 43

Spanning: 7 punten, omdat het voor mij wel een tikje spannender had gemogen.

Plot: 8 punten, omdat het opbouwend is en het pas op het einde duidelijk wordt hoe de vork in de steel zit.

Leesplezier: 8 punten, omdat de auteur een heerlijke schrijfstijl heeft en het dus lekker weg leest.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat er geen moeilijke woorden en vakjargon worden gebruikt, alsook geen lange, ingewikkelde zinnen.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een thema is dat niet vaak beschreven wordt, toch vond ik het wel jammer dat er niet echt diep ingegaan werd op wat het winnen van een grote prijs doet met iemand.

Psychologie: 7 punten, omdat er eigenlijk niet erg diep ingegaan wordt op hoe de prijs van de PC loterij effect heeft gehad op de inwoners.

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

Amarins
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

Spanning: 7 punten, omdat je als lezer wel nieuwsgierig wordt maar niet op het pintje van je stoel zit!

Plot: 9 punten, omdat het zeer verrassend was.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik er van genoten heb!

Schrijfstijl: 8 punten, omdat makkelijk en toegankelijk was.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een goed verhaal is maar er meer zulke boeken zijn denk ik.

Psychologie: 7 punten, omdat er niet heel veel van deze aspecten in zitten, er is weinig diepgang. Toch word je als lezer wel getriggerd om mee te denken.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Sabrina
    Bijdrager
    Aantal berichten: 181

Spanning: 7,5 punten, omdat het verhaal wel spannend was, maar mocht vanaf het begin wat spannender zijn.
    Plot: 8,5 punten, omdat het een goed opbouwend plot was met een verrassende wending.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik het boek met veel plezier gelezen heb.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een zeer vlotte schrijfstijl was.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het wel een origineel verhaal is.
    Psychologie: 7 punten, omdat ik bepaalde dingen niet altijd snapte (naïviteit van Evy).

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

Jaimy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 34

Spanning: 8 punten, omdat heel hoog spanningsgehalte. Een onderhuidse spanning, het gevoel dat je weet dat er iets niet klopt maar we de vinger niet op kan leggen.

Plot: 10 punten, omdat heel origineel en met twisten die ik niet zag aankomen.

Leesplezier: 9 punten, omdat het heel makkelijker leesbaar is en ook echt je interesse gewekt houdt.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat heel makkelijk geschreven, zonder moeilijke woorden maar ook niet heel simpel geschreven.

Originaliteit: 10 punten, omdat heel origineel omdat ik eerder nog niet zoiets heb gelezen met dit onderwerp, het winnen van de loterij.

Psychologie: 8 punten, omdat het zat goed in elkaar zat en toch echt de diepere spanning aanhaalde in plaats van bloed en ingewanden. Het ging echt dieper dan ik eerst vermoedde.

Jaimy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 34

Spanning: 8 punten, omdat heel hoog spanningsgehalte. Een onderhuidse spanning, het gevoel dat je weet dat er iets niet klopt maar we de vinger niet op kan leggen.

Plot: 10 punten, omdat heel origineel en met twisten die ik niet zag aankomen.

Leesplezier: 9 punten, omdat het heel makkelijker leesbaar is en ook echt je interesse gewekt houdt.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat heel makkelijk geschreven, zonder moeilijke woorden maar ook niet heel simpel geschreven.

Originaliteit: 10 punten, omdat heel origineel omdat ik eerder nog niet zoiets heb gelezen met dit onderwerp, het winnen van de loterij.

Psychologie: 8 punten, omdat het zat goed in elkaar zat en toch echt de diepere spanning aanhaalde in plaats van bloed en ingewanden. Het ging echt dieper dan ik eerst vermoedde.

Gemiddeld 8,8

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.