Home Forums Leesclub 127: Nevelhel Nevelhel, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1487
    #23037 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    Kristel
    Bijdrager
    Post count: 48

Tot nu toe nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen en ik zit net over de helft van het boek.

De verhaallijn houdt me toch zeer alert omdat er de nodige spanning in zit, een fascinerend verhaal zoals ik had gehoopt. Op enkele gebeurtenissen na die zeer onwaarschijnlijk zijn.

Op p. 86 dacht ik een spellingsfout te hebben gezien, en komt verder in het boek nog eens voor.

Dan STIET hij een verschrikkelijk gehuil uit…

Maar heb het opgezocht en wordt dus echt gebruikt had het alleen nog nooit gehoord.

Ik hoop hem dit weekend uit te lezen!

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 259

Er zitten verschillende mooie citaten in maar eentje die ik gisteren las is deze: ” Toen vervlogen de beelden alsof ze opgezogen werden door een megagrote stofzuiger n bleef er enkel een waardeloos zwart beeld over.”
    Dat vond ik wel mooi
    Verder vond ik het boek in het begin wat minnetjes en moest ik me er toe zetten om verder te lezen maar nu ben ik bijna in de helft en kan ik het boek bijna niet meer wegleggen.

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 60

Tot nu toe ben ik nog geen opmerkelijke citaten tegen gekomen.
    Momenteel zit ik op pagina 100 en ik vind dat het verhaal heel traag op gang komt. Ik moet mezelf aanmoedigen om verder te lezen. Hopelijk komt er nu wat pit in het verhaal.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 114

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik ben niet zozeer opmerkelijke citaten of dergelijke tegengekomen tijdens het lezen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ja, ook al probeer ik altijd mijn verwachtingen laag te houden toch kan ik er met een thriller weinig aan doen en gaat het een soort van vanzelf. Daardoor verloopt het dan toch zo qua opbouw zoals ik in gedachte had vooraf. Vond ik overigens niet erg.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Op zich geen spelfouten of iets dergelijks, wel Vlaams taalgebruik maar dat is logisch gezien de schrijver zijn afkomst. Blijft toch altijd apart dat het zo anders kan zijn qua zinsopbouw en woordgebruik. Woorden worden echt op een andere manier gebruikt dan in het Nederlands. Ik kom dat vaak tegen gezien mijn overige recensiewerk en tekstredactie.

Cece
    Bijdrager
    Post count: 57

Nog geen citaten tegengekomen.

Het verhaal zit goed in elkaar, ben nog niet zo ver in het boek. Heb wel het idee dat je je aandacht erbij moet hebben.

Spellingscorrectie zie ik niet, alleen als er rare tekens staan.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 162

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt. Ik heb nog geen citaten gevonden die me aanspraken
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Beetje traag maar je krijgt wel een goed beeld over de personages
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Op het eerste zicht niks tegengekomen

katrijn
    Bijdrager
    Post count: 28

Ik ben nu halfweg en zit nu wel in het verhaal. Ik wil toch wel weten wie de schim is 🙂 Dus voor mij is het mysterieus zoals ik verwachtte.
    Spellingsfouten en en een minder goede zinsopbouw heb ik tot hiertoe nog niet opgemerkt. Evenals echte citaten.

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 47

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.
    1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    – Opnieuw voelde hij die volledige metamorfose, alsof hij de hele wereld aan kon. (Dit voelt sterk!)
    – Het was een sukkelaar die het noorden was verloren, in een moment van zinsverbijstering een domme zet gedaan. (Daar ik dit citaat meerdere malen moest lezen om te begrijpen!)
    – Kon hij nog terug, eenmaal als hij deze barmhartige daad tot een goed einde had gebracht? (Klop op zijn borst!)

2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    – Nu halverwege en nog niet zo spannend als ik verwacht had.

3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    – Wanneer er niet teveel fouten in voorkomen heb ik daar geen problemen mee, wat betreft dit verhaal had ik wat “last” van onbekende woorden zoals: daver, vierklauwens, verkorven … enkele voorbeelden die ik moest opzoeken.

fantje
    Bijdrager
    Post count: 36

Ik ben nu in de helft in heb deze opmerkingen:

– pag 77 zegt(denkt) Alex: Met die duizend euro kom ik…. hoe komt hij aan dat getal? krijgt 100 euro per rit dat hij doet, maar nergens staat dat hij dit 10x moet doen?
    – In het begin komt er wel erg veel het woord nevel of afgeleide van het woord in, beetje te veel dat het me toch wel wat stoort.
    -ook het woord enerverend komt heel dikwijls terug.

Ik schrik toch ook wel hoe de psychiater reageert. Volgens mij kan je zo maar niet iemand van alles vertellen over een patiënt zonder die zijn toestemming?
    Op de achterflap/synopsis staat Sopthie, psychiater op de PAAZ,.. maar dit wordt nergens in het boek vermeld, dat mis ik toch wel.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 194

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Heb er niet zo opgelet, want volgens mij zit het hele boek vol met opmerkelijke citaten.

Ja best. Ik vind het vanaf het begin een mooi en spannend boek. Had wél meer verwacht van de ontwikkelingen op de Paaz afdeling. Deze werd niet écht naar voren gebracht.

Haha nee ik let nooit zo op fouten of foutjes. Heb mijn gedachten bij het verhaal. Ja één opmerking.
    Ergens in het verhaal wordt er gesproken over een leeg flesje Cola. Haha heb ik nog nooit van gehoord.
    Er wordt bedoeld een leeg Colaflesje. Haha.

Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 169

Opmerkelijke citaten
    Een Vlaamse schrijfstijl over het algemeen. Ik vond heel pagina 1 reeds opmerkelijk. De omschrijving van de koude avond. Je voelt het bijna zelf.
    Pagina 99: de duistere schil van een onrustwekkende atmosfeer, een luguber, benauwd gevoel dat er in de nabije toekomst iets verschrikkelijks op hem afkwam leek dichterbij dan ooit.

Het verhaal
    Het verhaal gaat trager vooruit dan ik verwacht had maar er ik blijf wel benieuwd naar wie de schim nu is en op wie hij het gemunt heeft.

Spellingsfouten
    Voorlopig eentje tegen gekomen op pg 75: ik had jou naam ondersteboven ontcijferd. (Jouw naam).

Fany Van Hemelen
    Bijdrager
    Post count: 42

Citaten: Nog niet echt opgemerkt maar moet nog verder lezen
    Verhaal: De dreiging wordt van in het begin opgebouwd en blijft broeien doorheen het verhaal.

Spelling: Dacht er al gezien te hebben, niet genoteerd dus opnieuw opzoeken maar vul het verder aan dan.

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 41

Ik ben er geen tegen gekomen ,of ik ben ze alweer vergeten.

Ja ,de verhaallijn wordt mooi opgebouwd,al miste ik in het begin wat vaart in het boek, omdat de auteur wat beschrijvend wordt.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld
    Ik heb er niet echt op gelet,dus er ook niet eentje gezien.

dees2307
    Bijdrager
    Post count: 38

Ik heb geen op opmerkelijke citaten gelezen.

Ja en wat een leuke opbouw.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel.
    Ik heb niks opgemerkt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.