15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2077

Vragen ThrillZone leesclub Nevelhel                                       

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Erik Persoons specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Ga je na het lezen van Nevelhel  zijn debuut Kaakslag en volgende boeken van  Erik Persoons  ook lezen?

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Aantal berichten: 121

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Vind ik lastig te zeggen zonder te spoileren of iets dergelijks. Ik denk dat ze allemaal wel enigszins ontwikkelen door wat ze meemaken maar om dit per direct evolueren te noemen.. Dat zou denk ik moeten blijken uit hoe zij na dit alles in het leven staan en de keuzes die zij dan in de toekomst maken.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Toch wel Sophie denk ik, ook al sta ik niet altijd de keuzes die zij maakt. Zij is wel het personage met een beroep wat ook bij mij past en ik kan mij gewoon het meest met haar identificeren.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, ik zou niets willen veranderen.

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Dat denk ik wel ja, vooral omdat ik het gevoel heb dat de personages realistisch zijn en als de schrijfstijl niet zou passen zou ik het niet op die manier beleven tijdens het lezen. Ook zorgt de schrijfstijl voor vaart in het verhaal en een constante spanning. Als de schrijfstijl niet gepast had, had ik mij als lezer wellicht verveelt op bepaalde momenten?

Kun je de schrijfstijl van Erik Persoons specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Specifiek omschrijven vind ik altijd bijzonder lastig, vaak vind ik dat dit ook niet recht doet aan het daadwerkelijk verhaal maar goed, ik zal een poging wagen. Treffend psychologisch of meeslepend spannend.

Ga je na het lezen van Nevelhel zijn debuut Kaakslag en volgende boeken van Erik Persoons ook lezen?
    Zoals ik al eerder vermeld heb, heb ik ‘Kaakslag’ al gelezen en was ik daardoor erg benieuwd naar ‘Nevelhel’. Ook deze nieuwe titel weet ik te waarderen dus als de mogelijkheid zich voordoet ga ik zeker zijn volgende boeken lezen 🙂

Cece
    Bijdrager
    Aantal berichten: 78

Je kan niet veel over het boek kwijt zonder al te veel te spoilen. Tot nu toe heb ik niet het idee dat de karakters zich evolueren.

Sophie denk ik. Omdat ze toch probeert te helpen, niet altijd op de manier hoe je zelf zou handelen.

Nee, alle personages worden goed beschreven.

Geen idee, vind het fijn dat er op een volwassen manier gesproken word. Dat zet de auteur goed neer.

Kun je de schrijfstijl van Erik Persoons specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Voor deze vind ik het lastig te bepalen, maar ik denk toch dat de titel zich waar maakt en de genre psychologische thriller ook.

Ga je na het lezen van Nevelhel zijn debuut Kaakslag en volgende boeken van Erik Persoons ook lezen?
    Ben ik al aan het lezen 🙈

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 186

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja je leert de situatie van alex dennis en sophie kennen
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Sophie, altijd alles willen doen om Alex en Dennis te helpen
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee hoor
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja details over een gesprek is goed uitgelegd. Niet te moeilijke woorden
    Kun je de schrijfstijl van Erik Persoons specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. perfect voor een “kort” film
    Ga je na het lezen van Nevelhel zijn debuut Kaakslag en volgende boeken van Erik Persoons ook lezen? Ja hoor, volgende bib bezoek zou ik is gaan snuffelen tussen zijn boeken

Kristel
    Bijdrager
    Aantal berichten: 77

De karakters evolueren zeker en vast je leert ze beter kennen en ook meer van hun achtergrond en verleden.

In dit verhaal heb ik geen personage dat me echt aanspreekt, maar zou er ook aan geen van hen iets willen veranderen.

Ja de schrijfstijl past zeker, leest bijzonder vlot en makkelijk hier en daar een voor mij nieuw woord dat ik dan heel graag opzoek das het leuke aan lezen ook. Als ik het moet omschrijven zou ik ik zeker zeggen bijzonder aangrijpend.

Ondertussenis het boek al uit sinds vorig weekend en ja ik ben wel benieuwd naar zijn andere boeken!

BeJa
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

Ja je leert ze gaandeweg erg goed kennen en komt meer te weten over hun verleden

Sophie,omdat ze toch zo haar best doet om te helpen

Nee

De auteur

past prima,een schrijfstijl die goed past bij het boek Het houdt de aandacht goed vast

Kun je de schrijfstijl van Erik Persoons specifiek beschrijven;

meeslepend,aangrijpend en boeiend

jazeker,ik ben nu erg benieuwd naar zijn andere boeken

dees2307
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren?
    Ja ze gaan evolueren en je komt steeds meer te weten over hun verleden.

Sophie omdat ze er alles aan doet om Alex en Dennis te helpen.

Nee het is goed zo.

De auteur

Ja het is makkelijk leesbaar en spannend geschreven.

Meeslepend, spannend en adembenemend.

Ja dat ga ik zeker doen.

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Aantal berichten: 91

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Niet echt, je komt meer te weten over hun verleden maar om dat een (positieve) ontwikkeling te noemen?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Geen van de personages is mijn favoriet ze hebben allemaal wel iets wat me tegenstaat.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Waarschijnlijk niet, anders zou dit boek niet zijn wat het is geworden.

De auteur

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Het past bij het verhaal en wordt in dezelfde stijl doorgevoerd, dus ja.
    5. Kun je de schrijfstijl van Erik Persoons specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Zelf noem ik het anders in de zin van lastiger te lezen voor mij een enkele keer spannend en zeker diepzinnig.
    6. Ga je na het lezen van Nevelhel zijn debuut Kaakslag en volgende boeken van Erik Persoons ook lezen?
    Daar ben ik nog niet over uit, Vlaams is niet zo gemakkelijk voor mij en ik moest te vaak naar ‘vertalingen’ zoeken dus vlotte het verhaal voor mij niet zoals ik wilde.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Aantal berichten: 302

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Eigenlijk evolueren ze niet echt en blijven ze zichzelf zoals ze in het begin van het boek waren
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Nee ik heb echt geen favoriete persoon want ze ergeren mij allemaal moet ik zeggen
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik denk het niet want dit hoort zo bij dit boek en anders zou het er heel anders uitzien en minder spannend waarschijnlijk

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja het is goed geschreven en het leest vlot
    Kun je de schrijfstijl van Erik Persoons specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.Gruwelijk, spannend
    Ga je na het lezen van Nevelhel zijn debuut Kaakslag en volgende boeken van Erik Persoons ook lezen? Ja die gaan zeker op mijn te lezen lijstje komen

MariekeLeest
    Bijdrager
    Aantal berichten: 210

De karakters

Ik heb niet het idee dat de personages evolueren. Behalve misschien Alex waarbij zijn handelingen getriggerd werden door de gebeurtenis aan het begin van het boek.

Nee. Er is eigenlijk geen enkel personages waar ik sympathie voor heb.

Op zich niet want dan zou het verhaal noet meer kloppen. Maar ik vind dat Sofie nogal snel zomaar informatie doorgeeft aan een onbevoegde en vond het ook raar dat ze bleef aandringen bij Alex

De auteur

Ja, vlotte schrijfstijl.

Omschrijvend en Vlaams.

Ik zou wel Kaakslag lezen als de gelegenheid zich voordoet. Bvb als ik het tegenkom in de bibliotheek.

kessel45
    Bijdrager
    Aantal berichten: 249

De karakters

jazeker zit er een zekere evoluatie in. In de loop van het boek
    tijdens het lezen leer je ze allemaal goed kennen en valt het
    een tegen en het andere weer mee.

Sophie is tóch wel mijn favoriete personage. Alles wat er in het boek aan de orde
    komt is verweven met Sophie. Ook haar beroep is herkennend voor mij en dus ook
    haar handelen.

Absoluut niet. Anders zou het geheel héél anders verlopen denk ik. Zou jammer zijn.

De auteur

Ik vind de schrijfstijl precies passen bij een super spannende thriller.
    Het is één en al psycholgishe inzichten en de naam “psychologische thriller”
    komt zéker tot zijn recht.

Jaaaa, het is een meeslepende psychologisch goed onderbouwde thriller die zéér spannend is.

Zéker weten. !!!!

wormkeworm
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

Tot nu toe heb ik niet de idee dat de karakters evolueren.

Nee. Er is geen enkel personages waar ik sympathie voor heb.

Nee, alle personages worden goed beschreven. Sophie is wel niet echt professioneel, want ze gaat niet vertrouwelijk om met bepaalde informatie.

Ja, het is een vlotte en makkelijke schrijfstijl.

Ik denk dat psychologische thriller hier wel van toepassing is.

Neen. Ik vond deze niet zo’n succes.

fantje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 41

De karakters

ja, stilaan kom je meer te weten over de personen.

Dennis, omdat hij het meest verandert.

Meer details, van de man van Sophie, Dennis zijn verleden, waarom hij zo handelt?

De auteur

Schrijfstijl oké, mis alleen wat details om het verhaal voor mij spannend te houden.

heel begrijpend.

Twijfel nog, misschien wel om te zien of ik toch geboeid kan worden

katrijn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 45

Er zit een lichte evolutie in de karakters.
    Ik heb niet echt een sympathie voor één van de personages.
    Ik zou ook niets veranderen aan de personages.

Erik gebruikt een vlotte schrijfstijl, niet te veel moeilijke woorden want voor een psychologische thriller wel aangenaam is.
    Beschrijving van de schrijfstijl: geloofwaardig, boeiend.
    Kaakslag heb ik al gelezen. Supergoed boek! Ik heb zijn jeugdboeken nog niet gelezen maar staat nog op mijn planning. En naar zijn volgende thriller kijk ik ook al uit.

Fany Van Hemelen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 78

De karakters veranderen door wat ze meemaken of wat ze ervaarden in hun verleden. Ik heb geen favoriet personage, allen waren complex en interessant. Ik denk niet dat ik iets zou veranderen aan de karakters omdat deze passen bij het verhaal.

Erik Persoons schrijft vlot, creëert een spannende psychologische thriller en zijn boeken zijn de moeite waard om te ontdekken. Onbekend is vaak onbemind en deze schrijver verdient meer aandacht.

Ik las Kaakslag en was onmiddellijk fan van de schrijfstijl van deze auteur en de manier waarop hij in de hoofden van zijn personages kroop. Kaakslag is lang blijven hangen in mijn hoofd, het was een steengoed debuut. Ik kan ook meegeven dat Nevelhel en Kaakslag, hoewel ze beide psychologische thrillers zijn, totaal anders zijn. Naar zijn volgende thriller of ander genre boek kijk ik ongeduldig uit.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.