15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1590
    #23039 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Kristel
    Bijdrager
    Post count: 55

Spanning 8
    Ik voelde de angst van Dennis en dokter Degryze
    Plot 8
    Er werd naartoe gewerkt, maar toch leuke wending met de ex vriendin van Alex die het dochtertje terugbracht.
    Leesplezier 8
    Geen saai moment in het verhaal, ook een leuk lettertype waar ik persoonljk veel belang aan hecht.
    Schrijfstijl 8
    Aangename schrijfstijl leest lekker vlot geen moeilijke uitdrukkingen of woorden
    Orginaliteit 8
    Een thriller dat met een zelfmoord begint ipv met een moord
    Psychologie 8
    Je leert Alex en Dennis beter kennen met hun persoonlijkheidsproblemen

Beoordeling : 8

dees2307
    Bijdrager
    Post count: 38

Spanning: 8 punten, omdat je de emoties van de personages zelf voelt als je opgaat in het verhaal.

Plot: 7 punten, omdat het een mooie opbouw heeft.

Leesplezier: 7 punten, omdat het erg spannend was wilde ik door blijven lezen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het vlot en in een fijne taal geschreven is.

Originaliteit: 8 punten, omdat het anders dan anders begint. Geen standaard opening en onderwerp.

Psychologie: 7 punten, omdat je anders naar mensen leert kijken.

Gemiddelde beoordeling: 7,3 punten

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 181

Spanning:6 punten, omdat het in het begin maar traag opbouwde, echter wel voldoende om verder te willen lezen.

Plot: 7 punten, omdat het goed in elkaar zat.

Leesplezier: 7 punten, omdat: je toch steeds voldoende getriggerd wordt om verder te lezen, zelfs als de spanning wat wegvalt.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat: vlotte schrijfstijl, soms een beetje ongebruikelijke woorden.

Originaliteit: 7 punten, omdat de keuze voor het onderwerp origineel is, het verhaal minder.

Psychologie: 6 punten, omdat ik vind dat de personages, op hun psychische achtergrond na, redelijk oppervlakkig blijven. Ik voelde me er niet zo mee verbonden.

Gemiddelde beoordeling:6,66 punten

fantje
    Bijdrager
    Post count: 36

Spanning: 6 punten, omdat je benieuwd ben wie de dader is.

Plot:5 punten, omdat ik details mis.

Leesplezier:5 punten, omdat er voor mij iets te weinig gebeurt.

Schrijfstijl:5 punten, omdat er te veel dezelfde en weinig gangbare woorden worden gebruikt.

Originaliteit:5 punten, omdat er niet iets uitspringt.

Psychologie:5 punten, omdat er nogmaals iets te weinig details in vrij worden gegeven om me in het verhaal in te leven.

Gemiddelde beoordeling: 5 punten

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 202

Spanning 8
    Ik vond het een super spannend boek.
    Plot 8
    Er werd naartoe gewerkt, maar toch tussendoor op het verkeerde been gezet.
    Leesplezier 8
    Véél leesplezier, geen saaie stukken en een fijn lettertype.
    Schrijfstijl 8
    Vlotte fijne schrijfstijl, makkelijk leesbaar en geen moeilijk te begrijpen stukken.
    Orginaliteit 8
    Beginnende met een zelfmoord. Nog nooit gelezen. Héél uniek.
    Psychologie 8
    Het hele boek blinkt uit van psychologie. Geweldig.

Een dikverdiende 8 voor Nevelhel van Erik Persoons.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 165

Spanning:.6. punten, omdat …. Het soms geen spanning was

Plot:.8. punten, omdat ….het je pas op het laatste wist wie de dader was

Leesplezier:.7. punten, omdat …. het wel goed geschreven is

Schrijfstijl:8.. punten, omdat …. Het simpel geschreven is

Originaliteit:9.. punten, omdat …. Het start met een zelfmoord

Psychologie:.7. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.7,5 punten

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning 8
    Ondanks dat er niet altijd vaart in het boek zat,bleef de spanning wel aanwezig
    Plot 8
    Mooi langzaam opgebouwd,en steeds meer prijsgegeven
    Leesplezier 8
    Met veel plezier heb ik het boek gelezen,en nooit een keer gedacht dat het saai was
    Schrijfstijl 8
    Fijne schrijfstijl ,alleen soms gebruik van woorden die ik niet kende maar dat is geen probleem,als ik wil weten wat het betekent zoek ik het wel op
    Orginaliteit 8
    Ik vond het boek qua onderwerp origineel
    Psychologie 8
    zat goed in elkaar ,doordat er regelmatig van perspectief gewisseld wordt, krijg je een inkijkje in de gedachten van de hoofdpersonen

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 66

Spanning: 5 punten, omdat er niet veel vaart zit in het verhaal, maar je toch benieuwd bent naar de dader

Plot:5 punten, omdat ik details mis.

Leesplezier: 5 punten, omdat ik spanning mis en het verhaal niet op gang komt.

Schrijfstijl: 5 punten, omdat de schrijfstijl eentonig is.

Originaliteit: 5 punten, weinig origineel.

Psychologie:5 punten, het verhaal klopt niet helemaal, het ontbreekt aan details om me in het verhaal in te leven.

Gemiddelde beoordeling: 5 punten

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 60

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 7 punten, omdat aan het eind van het verhaal de spanning stijgt
    Plot: 7 punten, omdat het verhaal langzaam op gang kwam, op het eind onverwacht spannend werd, maar miste net dat stukje meer
    Leesplezier: 6 punten, omdat het voor mij lastig lezen was de eerste 75% van het boek
    Schrijfstijl: 6 punten, omdat het moeilijk was om de zinsbouw in meerdere omstandigheden in eerste instantie te begrijpen
    Originaliteit: 8 punten, omdat de onderwerpen niet vaak mijn pas kruisten in de door mij gelezen boeken
    Psychologie: 7 punten, omdat dit een rode draad door het boek verweven was, alleen miste ik net iets meer achtergrond

Gemiddelde beoordeling: 6.83 ( een 7-) punten

katrijn
    Bijdrager
    Post count: 28

Spanning: 7 punten, ik bleef geprikkeld om verder te blijven lezen

Plot: 7 punten, goed opgebouwd maar ik had halverwege al door wie de dader was

Leesplezier: 8 punten, ik vind het altijd fijn om een boek van Erik te lezen 🙂

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het leuk en ontspannend lezen is. Geen moeilijke woorden, geen al te grote hoofdstukken.

Originaliteit: 7 punten, omdat er unieke situaties in voorkomen en de cover is voor mij anders dan wat ik tegenwoordig in de winkel zie liggen.

Psychologie: 9 punten, psychologie genoeg!Net door maar 3 hoofdpersonages te hebben kan je dit goed zien. Hoe mensen reageren, wat ze doen, wat ze denken,…Dan de angst die weergegeven wordt, zelfmoordpoging,…

Totaal: 7,6 punten

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 281

Spanning:8 punten, omdat ….het wel heel spannend was om te lezen ondanks ik wel snel wist hoe het zou aflopen

Plot:8 punten, omdat ….de spanning werd goed opgebouwd naar het einde toe

Leesplezier:9 punten, omdat ….ik heb het met veel plezier gelezen en kon het bijna niet wegleggen

Schrijfstijl:9 punten, omdat ….Heel goed geschreven en gemakkelijk te volgen, leest echt vlot weg

Originaliteit:8 punten, omdat …er toch wat stukken in voor kwamen die ik nog niet gelezen had in een ander boek zoals die driehoeksverhouding.

Psychologie:7 punten, omdat ….je soms wat achtergrondinformatie mankeert en meer van de personages wilt weten om te begrijpen wat hun drijft

Gemiddelde beoordeling:8,1 punten

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 114

Spanning: 7 punten, omdat het een rustig opbouw betreft die steeds meer vaart krijgt en daardoor spannender wordt naarmate het plot in zicht komt.

Plot: 7 punten, omdat het voor mij enigszins voorspelbaar was maar wel perfect in het gehele verhaal paste.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik net als met ‘Kaakslag’ weer genoten heb van het daadwerkelijk verhaal en uitkijk naar een volgende thriller van Erik Persoons.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal prettig wegleest zonder haperingen.

Originaliteit: 8 punten, omdat de combinatie tussen karakters, gebeurtenissen en locaties origineel overkomt.

Psychologie: 7,5 punten, omdat de gedachtegang van ieder personage voldoende aanbod komt, de onderlinge dialogen interessant zijn en de karaktertrekken verklaarbaar zijn gezien ieders geschiedenis.

Gemiddelde beoordeling: 7,6 punten

Fany Van Hemelen
    Bijdrager
    Post count: 54

Spanning:8 De dreiging voelt voor mij ook als spanning en is heel het boek aanwezig.

Plot: 7 Origineel vertrekpunt maar beetje voorspelbaar

Leesplezier : 8 Leest vlot en blijft prikkelen net als Kaakslag. Ik vlieg door het verhaal en blijf lezen.

Schrijfstijl: 8 Vlot geschreven en geen complexe zinnen

Originaliteit : 8 Origineel en actueel thema

Psychologie : 8 Hij graaft diep in de gedachten van zijn personages. Ben wel nooit tevreden en had graag nog wat meer achtergrond willen krijgen. Toch is deze thriller vanuit de drie perspectieven sterk psychologisch onderbouwd.

Eindoordeel: 7.8 dus 8

Julia23
    Bijdrager
    Post count: 39

Spanning: 9 punten, omdat ik het een heel spannend boek vond, tot de laatste bladzijde.

Plot: 9 punten, omdat ik verrast was.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het een heel leuk boek vond om te lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik het mooi geschreven vind. Duidelijk en het Vlaams spreekt mij zeer aan.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het een leuk verhaal vind voor een thriller. Ik ben dol op thrillers en zo’n soort verhaal kende ik nog niet.

Psychologie: 9 punten, omdat het verhaal zo geschreven is dat er vage dingen gebeuren en mensen dan aan zichzelf gaan twijfelen. Omdat het interessant is hoe een dokter op de paaz afdeling werkt. Fascinerend om te zien wat er in de hoofden van de 3 hoofdpersonen om gaat.

Gemiddelde beoordeling: 8,6 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.