Home Forums Leesclub 138: Nachtschaduw Nachtschaduw, Na het lezen #1

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1632
    #24901 |

Vragen ThrillZone leesclub Nachtschaduw                                      

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ 

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen  is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling  geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Wendy Walker  specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Ga je na het lezen van Nachtschaduw  de volgende boeken van  Wendy Walker  ook lezen?

leentje
    Bijdrager
    Post count: 69

ik zal de eerst stap zetten.

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Dit vind ik om de ene of andere reden altijd een heel moeilijk vraag om te antwoorden – ga ze nu gewoon ook open laten ben er al een paar dagen over aan het nadenken en weet het echt niet.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Gabe en niet een vn de hoofdpersonen. Waarom Gabe ik heb medelijden met hem. Wat speelt zich in dat kopje af. Hij wil haar niet delen maar toch wil hij haar niet. hoe hij van de rol van medeleven naar Rose en mee op zoek gaan. Naar de rol van ik ga je beschermen bij mijn ben je veilig gaat en niet uit de boot valt is mijn een raadsel.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik had Gabe toch wat meer laten mee spelen maar dan zou het misschien al veel vluger duidelijk SPOILER. Ik weet het niet.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijstijl is heel goed en passend bij het verhaal wat vlot leesbaar . weet niet goed wat ik er meer van moet zeggen.

Ga je na het lezen van Nachtschaduw de volgende boeken van Wendy Walker ook lezen?
    ben ik zeker van zin

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 234

De karakters:
    Eigenlijk vind ik wel 2 karakters evolueren namelijk Rosie en Laura.Rosie die in het begin meer op haar man leunt/steunt maar naarmate het verhaal vordert zelfstandiger gaat handelen.
    Laura die zichzelf op de proef stelt en zichzelf meer en meer leert kennen.
    Mijn favoriet personage is Rosie om wat ze voor haar zus voelt en doet.
    Nee,laat de personages maar zoals ze zijn.
    De auteur:
    De schrijfstijl is wel passend
    Maar in het begin had ik vraagtekens bij de stukken van de sessies.Ik moest er even in komen.
    Het is zeer realistisch/filmisch geschreven.Alles gebeurt wel in een korte tijdspanne.
    En volgende/ andere boeken van Wendy Walker zou ik zeker gaan lezen.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 147

Zowel Rosie als Laura maken een ontwikkeling door. Alhoewel Rosie erg beschermend is, vindt ze de mening van haar man belangrijk. Uiteindelijk neemt ze zelf steeds meer een eigen beslissing en staat daarachter.
    Laura raakt steeds meer bewust wie ze is en dat ze er mag zijn.
    Mijn favoriete personage is Rosie, deels omdat ik iets van mezelf in haar herken en deels omdat ze zo zorgzaam is ten opzichte van haar zus.
    De personages zijn prima zoals ze nu zijn beschreven.

De schrijfstijl van Wendy Walker leest plezierig. Het perspectief wisselt tussen de eerste en derde persoon (Laura en Rosie) met daartussendoor de verslagen van de psychiater. Dit alles draagt bij aan de spanning en het leesplezier. Het past goed bij het verhaal en ik vind het filmisch geschreven. Je ziet het als een film in je hoofd afspelen.
    Ik ben benieuwd naar de volgende boeken van Wendy Walker, die ik wil gaan lezen.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 149

De karakters
    1. De eerste karakter die sterk evolueert is Rosie. Zij is in haar huwelijk best wel beschermd door haar partner. Nu haar zusje vermist wordt merkt zij dat zij zelf toch ook echt wel wat in haar mars heeft.
    Daarnaast maakt Laura ook een evolutie mee. Ook al is zij na de moord in haar jeugd heel onzeker geworden en heeft zij het gevoel nooit een echte relatie te zullen krijgen, na de gesprekken met haar psychiater opent zij zichzelf wat meer. Zo heeft zij snel door dat Gabe niet haar “redding” is en gaat hier naar handelen.

2. Mijn favoriete personage is Rosie. Zij bekommert zich om Laura, neemt haar in huis, spoort haar aan zich leuk te kleden voor een date en wanneer dit dan niet afloopt zoals zij gehoopt had, gaat zij niets uit de weg om Laura te vinden.
    3. Nee ik zou niets willen veranderen. Voor dit boek waren de personages voldoende uitgewerkt en passend in het verhaal.

De auteur
    4. Deze schrijfstijl vind ik heel passend. Delen geschreven vanuit verschillende perspectieven; Laura en Rosie, afgewisseld met de gesprekken met Kevin de psychiater. Deze manier van schrijven houdt het verhaal boeiend.
    5. Wendy Walker heeft een zeer levendige schrijfstijl.
    6. Afhankelijk van het onderwerp/personages zou ik zeker open staan voor een volgend boek van Wendy Walker. Een vervolg op het verhaal van Laura zie ik niet zitten wel een boek met een geheel nieuw karakter.

Annick Van Goethem
    Bijdrager
    Post count: 26

Evolutie karakters:
    Er is zeker een evolutie in de personages. Rosie wordt, van een beschermde en toegewijde huisvrouw waarvoor alles geregeld is door haar man, een zelfzekere dame die het heft in eigen handen neemt in de zoektocht naar haar zus. Een moederfiguur voor haar zus Laura.
    Laura, die altijd een moeilijk leven heeft gehad en ervan uitging dat alles voor haar verder negatief zou verlopen. Ze beseft op een bepaald moment dat het toch niet aan haar lag. Legt zich niet meer bij de situatie neer, denkt na en neemt uiteindelijk de juiste beslissingen. Ze herpakt zichzelf op een bewonderenswaardige manier.

Favoriet personage: Laura. Wat zij een groot deel van haar leven gevoeld en gedacht heeft bleek niet juist te zijn. Alhoewel ze zich soms gewoon “stelde” in haar lot/leven herpakt ze zich. Wanneer de waarheid aan het licht komt verandert ze van een naïeve vrouw in een vrouw die er opnieuw voor wil gaan. Ze is dan toch niet ‘met vuisten ipv handen” geboren!!

Personages veranderen:
    Nee ik vind dit absoluut niet nodig. Een boek is een creatie van de auteur. Zij of hij heeft dit verhaal bedacht, gemaakt tot wat het is en ieder personage heeft zijn eigen rol in dit verhaal. Hier waren die rollen goed verdeeld en de personages intrigerend maar ook heel menselijk.

Past schrijfstijl bij het verhaal:
    Is vlot en makkelijk te lezen. Nauwkeurig en volledig zonder langdradig en saai te worden. Spannend waar het moet zijn en gedetailleerd indien nodig. Past zeker in dit verhaal.

Schrijfstijl auteur:
    De schrijfstijl is soms beeldend, heel realistisch en to the point. Geen onnodige bladvulling. Vlot en aangenaam te lezen. De afwisseling van het perspectief is een plus. Je krijgt veel meer inzicht in het verhaal, de achtergrond, de personages en hun beweegredenen.

Nog boeken lezen:
    Absoluut, op voorwaarde dat het weer een thriller is met weer zo’n sterke personages en verhaal. Ik had het boek, doordat 11 november er tussen zat, toch wel laat gekregen. Ik heb het diezelfde dag nog bijna volledig uitgelezen. Ik ben wel en fervent lezer maar lees meestal als er tijd is en als er geen tijd is dan is dat ook maar zo. Nu heb ik er echt tijd voor gemaakt. Ik werd zoveel keer op het verkeerde been gezet en dacht altijd maar dat ik nu wel wist wie het gedaan had. Was ik toch wel verkeerd! 🙂 Echt een spannend boek tot op het eind. Blij dat ik het mocht lezen!

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 127

Rosie vind ik het meest evolueren, van een vrouw die eigenlijk een ideale huisvrouw is die haar man volgt en laat regelen tot een vrouw en zus die het heft in eigen hand neemt en alles zal doen voor haar zusje. Daarom vind ik Rosie ook mijn favoriete karakter in het boek.
    Ik zou aan geen enkel karakter wat veranderen want iedereen heeft zijn rol in dit boek.

Het verhaal is boeiend geschreven. Door de afwisseling in de personen blijf je vanuit verschillende kanten het verhaal volgen en daardoor ook doorlezen. Het boek leest makkelijk, geen moeilijk te begrijpen zinnen en een verhaal dat je blijft boeien.
    Ik zou zeker meer van Wendy Walker lezen, maar dan wel een heel nieuw verhaal.

Those who don't believe in magic will never find it.

Sijbout
    Bijdrager
    Post count: 5

Direct na het lezen van Nacht Schaduw moest ik alles even verwerken. Het verhaal nam aan het eind een draai die ik niet verwacht had. Voor mij stond het al vast dat Laura, mogelijk onbewust, alles zelf had gedaan. SPOILER was voor mij een verrassing. Dat hij SPOILER was bij mij niet duidelijk geworden.
    Ik ben nieuwsgierig of er lezer zijn die dit wel doorhadden!?
    in ieder geval heb ik genoten van het boek en zal zeker meer van deze schrijver gaan lezen. Deze manier van schrijven trekt mij wel. Interessant om het verhaal van twee zijden te bezien!
    ik vind dit boek beslist een aanrader.
    Groet,
    Sijbout

carovu
    Bijdrager
    Post count: 5

Het was een einde dat je inderdaad niet ziet aankomen. Ik had een paar complotten in mijn hoofd na het lezen van de eerste hoofdstukken. Maar we zijn goed op het verkeerde been gezet door de schrijfster moet ik zeggen dit heb ik nog niet zoveel meegemaakt bij het lezen van een thriller.
    In het begin leer je inderdaad de personages wat kennen maar de spanning blijft wel weg bij mij ik vond de spanning pas beginnen als Gabe in het verhaal kwam als de slechterik dan wil je zeker verder lezen.
    Ik heb het boek wel graag gelezen maar in het begin vond ik het een beetje moeilijk om in het verhaal te komen door telkens van de ene naar de andere te switchen dat heb ik niet zo graag in een verhaal.
    Was wel vlot geschreven qua taalgebruik dus ik zou zeker wel nog eens een boek willen lezen van deze schrijfster al bij al was het toch een aanrader.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 92

De karakters
    1 Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik vind Rosie evalueren. In het verhaal wordt ze als een toegewijde huisvrouw neergezet die beschermd wordt door haar man. Als haar zus vermist wordt staat ze op en krijgt ballen. Ze doet wat ze zelf wil.

2 Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ja Rosie. Omdat ze op het eind een sterkere persoonlijkheid is geworden.

3 Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Zodra je iets verandert aan een personage , gaat het verhaal een andere kant op en is het niet meer zoals het was.

De auteur

4 Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja, ik vond de schrijfstijl prettig in duidelijke taal. Vooral omdat elk hoofdstuk wordt “verteld” door een ander persoon. Ook wanneer en hoelaat het zich afspeelt. Heel duidelijk.

5 Kun je de schrijfstijl van Wendy Walker specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Meeslepend in elk geval en enigszins spannend.

6 Ga je na het lezen van Nachtschaduw de volgende boeken van Wendy Walker ook lezen?
    Als het boek op zichzelf staat wel.

Sylvia
    Bijdrager
    Post count: 18

Deze week het boek uitgelezen, dus het is tijd voor dit topic :-).

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Rosie evolueert in mijn ogen het meest: van een stille, timide vrouw verandert zij in een vrouw die zelf initiatieven neemt en haar mannetje staat.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Een echt favoriet personage heb ik niet, alhoewel ik wel het meest in de huid kroop van Laura.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik zou niets veranderen, want dat zou het verhaal een hele andere draai kunnen geven.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Deze schrijfstijl past zeer zeker bij het soort verhaal. Door het verhaal vanuit verschillende perspectieven te vertellen komen er steeds andere feiten boven water. Dit bouwt langzaam de spanning op.
    Kun je de schrijfstijl van Wendy Walker specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ik vind haar schrijfstijl zeker psychologisch te noemen, maar ook wel filmisch. Het leest in ieder geval lekker weg.
    Ga je na het lezen van Nachtschaduw de volgende boeken van Wendy Walker ook lezen?
    Omdat ik het een prettige schrijfstijl vind, zal ik zeker nog wel eens iets van Wendy Walker lezen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.