Home Forums Leesclub 109: Moord in Zuid-Afrika Moord in Zuid-Afrika, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1306
    #19942 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Marina67
    Bijdrager
    Post count: 9

De cover vind ik aantrekkelijk. De zebra spreekt mij om persoonlijke redenen aan. En het feit dat er personen in het blauwe oog staan geeft een bepaalde spanning.
    Van de auteurs heb ik nog geen verwachtingen omdat ik deze nog niet ken.
    Ik verwacht een spannend, maar ook aangrijpend verhaal over een persoonlijke tragedie in een verdeeld, gevaarlijk maar ook prachtig land. Stiekem hoop in de sfeer van Zuid-Afrika te proeven

astridheijnen
    Bijdrager
    Post count: 28

De cover: het is altijd lastig te zien op een ePub of op een foto, maar ziet er, voor zover ik dat kan beoordelen, goed uit.

De auteur ken ik niet, dus dat is altijd weer een verrassing.

Wat verwacht ik van het verhaal.
    Ik verwacht een indrukwekkend verhaal. Spannend, maar niet zoals een thriller, maar spannend door de beschrijving van het gebeurde.

Juanita
    Bijdrager
    Post count: 31

De cover vind ik redelijk neutraal, niet echt supermooi, maar nu ook niet spuuglelijk. Mocht er niet op vermeld staan dat het om een waargebeurd verhaal gaat zou ik het boek wss nooit opnemen. De zebra staat voor Afrika, al had ik pas na lang kijken door dat het om een zebra ging. De personen in het oog van de zebra jagen wat angst aan.

De auteur ken ik niet, maar ik heb hem wel eens gegoogeld en zie dat zijn boeken allemaal goeie reviews hebben, dit boek zal ook wel goed zijn dan of wordt het de uitzondering? Heel benieuwd!

Ik verwacht een spannend verhaal te lezen waarbij ik af en toe eens zal moeten slikken en mss wel een traantje wegpinken, zeker omdat je weet dat het waargebeurd is. Het klinkt in ieder geval heftig wat het gezin is overkomen.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 240

Cover: De cover vind ik persoonlijk niet zo mooi en ik zou hem niet opnemen als ik hem in de boekhandel zou zien liggen. Ik moest al heel goed kijken om te zien wat het precies was

Auteur: Ik ken de auteur niet dus is het afwachten

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Omdat het een waargebeurd verhaal is, verwacht ik dat het aangrijpend is en dat het met momenten schokkend is.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 131

De cover vind ik mooi, in eerste instantie had ik niet door dat het om een zebra ging.
    Het contrast met de zwart/witte dier en het blauwe oog is mooi gekozen. De mensen in het oog geven me een vervelend gevoel. Het dier kijkt naar iets wat niet goed is.
    De titel van het boek heel groot en ik vind het wel goed gedaan om tevens op de cover groot te vermelden dat het om een waargebeurd verhaal gaat. Een mooi eerbetoon aan Peel van Es.
    Ik heb nog niets gelezen van Hugo Verkley dus ik heb niet echt een verwachting van hem.
    Ik verwacht een mooi verhaal, mooi in de zin van een verhaal dat blijft rondspoken in je hoofd, lange tijd na het dichtslaan van het boek.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 131

Ik zie net dat mijn telefoon de naam heeft aangepast.
    Het niet natuurlijk Peet van Es zijn.

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 38

De cover roept een bepaalde spanning op mede door de figuren in het oog van de zebra.

De schrijver ken ik niet dus ik heb dan ook geen verwachtingen.

Van het boek verwacht ik dat het een aangrijpend relaas zal zijn van een gebeurtenis die niemand mee wil maken.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 85

Had ik het hierboven niet gelezen, ik zou er geen zebra in gezien hebben. Wel een mooie abstacte tekening met centraal een blauw oog waarin een aantal schaduwfiguren weerspiegeld worden.
    Harde rode titel met in het groot “Moord” in duidelijk leesbare letters.
    Normaal huiver ik bij waargebeurde verhalen en blijf er liever af. Daar het onderwerp me interesseeert (als vriend van Zuid-Afrika en Orania) maak ik hier graag een uitzondering op.
    De schrijvers ken ik niet maar ik verwacht uiteraard een verhaal uit de eerste hand, dus met degelijk feitenmateriaal en lokale kleur.
    “De dood van Peet van Es” kan geen leuk verhaal opleveren, wel een dat prettig leest, boeit, beklemt en doet nadenken.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 104

De cover, is mooi, de spanning gezien door het oog van een zebra straalt er vanaf.

De schrijver is mij ontbekend, heb dus geen extra verwachtingen.
    Arine “schrijft” natuurlijk mee en ik hoop dat ze nooit een 2de boek gaat schrijven qua vreselijke gebeurtenis.
    Doordat je weet dat het een echt gebeurd verhaal is zal het wel extra spannend, ongelooflijk, afschuwelijk en tragisch zijn.

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 51

Cover: Een lugubere uitstraling. Maar waar veel emotie in is gelegd.

Auteur: Geen idee nog nooit iets van deze schrijver gelezen.

Verwachting Een heftig verhaal waarin verdriet, emotie en stof tot nadenken.

Dayenne
    Bijdrager
    Post count: 24

Cover: Het boek ziet er dreigend en angstaanjagend uit. Het past goed bij een thriller. Het oog van de zebra ziet er mysterieus uit en is passend voor het land waar het boek zich afspeelt.

Auteur: Beide auteurs ken ik niet, dus ik vind het lastig wat ik kan verwachten. Arine Prins vertelt over een verschrikkelijke gebeurtenis in haar leven en ik neem aan dat Verkley er een boekwaardig verhaal van heeft gemaakt. Ik ben benieuwd hoe dit heeft uitgepakt.

Verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal over een verschrikkelijke gebeurtenis. Doordat het echt heeft plaatsgevonden, verwacht ik dat het me wel meer aangrijpt dan een andere thriller.

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 59

Cover: Ik heb de cover even opezocht, ik zag er geen zebra in zo op het eerste oog. Maar wel een intrigerende cover.

Auteur: Ik ken de auteur niet, dus moeilijk wat ik dan voor verwachting heb. Ik hoop op een goed geschreven boek.

Verwachting: Ik lees goede recensies van het boek en ik houd wel van waargebeurde verhalen, dus ik heb wel hoog gespannen verwachtingen.

maria
    Bijdrager
    Post count: 264

De cover vind ik met het oog waarin je denk ik de daders ziet vanuit de schrijfster angstaanjagend. ik zie haar zo liggen.
    Rood het woord Moord doet bloederig aan. Ik had er geen zebra uitgehaald en weet ook niet of dat juist is. Kan een moderne cover zijn met zwart wit van het stereotiepe zwarte Afrika en de witte blanke.
    Ik ken de auteur niet
    ik verwacht een realistisch boek met ellende, aangrijpend, emoties, wat blijft hangen

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 311

De titel in grote rode letters afgedrukt vallen meteen op en met een gedeelte van een zebrahoofd geeft goed weer waar het verhaal zich afspeelt.
    Wat ook meteen opvalt is het blauwe zebraoog met daarin een paar mensen afgebeeld. Zijn dat de moordenaars? dat is wat er meteen door mijn hoofd ging toen ik de cover bekeek.

Hugo Verkley heeft al een aantal boeken op zijn naam staan maar dit is het eerste boek dat ik van hem lees. Wat ik van zijn schrijfstijl moet verwachten weet ik eigenlijk niet aangezien dat hij al meer heeft geschreven geeft aan dat hij al wel zijn sporen heeft verdient in zijn genre.

Ik hoop dat er de emotie op deze heftige gebeurtenis goed verwoord gaat zijn waardoor het verhaal impact achterlaat.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.