Home Forums Leesclub 144: VOX VOX, Voor het lezen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1730
    #25644 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 81

Cover ; Sinds ik dit boek in de media ben tegen gekomen vraag ik me af wat de cover te betekenen heeft. De naam Vox is niet van een hoofdpersoon….de tekst “Stilte kan oorverdovend zijn “ vind ik erg intrigerend!
    En als ik de achterkant lees wil ik direct aan het boek beginnen.
    De auteur ; ken ik niet dus ik ben erg benieuwd.
    Verwachting ; mijn verwachtingen zijn hoog. Een apart thema, wat me erg aanspreekt. Nu maar hopen dat de schrijfster haar verhaal goed neer kan zetten !

Sorayalatten
    Bijdrager
    Post count: 18

De cover: Doordat de cover heel simpel is gebleven maakt het het boek onheilspellend vooral door de tekst die erbij staat. Ook de titel en achterzijde van het boek versterkt dit gevoel. Ook dat ze precies 100 woorden voor de achterzijde hebben gebruikt vind ik echt super!

De auteur: ik kende haar niet maar verwacht toch dat ze een vlotte schrijfstijl heeft

De verwachting: ik verwacht een zenuwslopend en onheilspellend boek waarbij er verschillende twists zitten en een beetje het gevoel heeft van Handmaids tale

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 63

Ik vind het een raadselachtige cover die mijn nieuwsgierigheid opwekt. Wie of wat is VOX
    Liet me sprakeloos achter klinkt veelbelovend
    De auteur ken ik niet, dus ik laat mij verrassen.
    Ik verwacht een intrigerend verhaal

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 139

Ik ben ook wel nieuwsgierig wat de titel betekent dus ik ben het gaan Googlen en kwam uit op onderstaande:
    De toonkunstenaars hebben vier voces of stemmen, als: bas, tenor, alt of discant.
    Ik verwacht dat de titel hiermee te maken heeft aangezien er maar 100 woorden per dag gesproken mogen worden.
    Ik vind het rood en zwart van de cover erg mooi. De punten om de ‘O’ geven geluid weer wat passend is bij de zin: “Stilte kan oorverdovend zijn”.
    Ik vind de laatste regel op de achterkant ook erg grappig en passend ‘Woordlimiet bereikt’.

Van de auteur heb ik nog niet eerder gehoord maar de recensies maken mij erg nieuwsgierig.

Ik verwacht een spannend verhaal die mij sprakeloos achterlaat zoals ook op de cover staat.

marcel
    Bijdrager
    Post count: 55

Het is een intrigerende cover, vooral met illusie van geluidsgolven om de o. Het rood en zwart associeer ik met hel en verdoemenis dus dat belooft wat. De auteur is voor mij totaal onbekend.

De achterkant schept hoge verwachtingen, dus op naar blz 1.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 328

Cover:
    Ik vind het boek een mooie moderne uitstraling hebben met dat rood en zwart.
    En de tegenstrijdige woorden stilte kan oorverdovend zijn.

Auteur: Dit is een debuut dus een eerste kennismaking met de auteur

Verwachting: Erg nieuwsgierig geworden door de tekst op de achterflap en dat het aangeduid wordt als internationale bestseller.
    Ik verwacht een spannend verhaal.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 121

Cover: Ik vind de cover wel opvallend en trekt mij aan, het geeft voor mijn gevoel gelijk een dualiteit weer en maakt mij nieuwsgierig naar het inhoudelijk verhaal. Ook zijn alle teksten op de cover en achterzijde goed leesbaar door de kleurstelling en ook zijn de quotes duidelijk gekozen om nog meer lezers te trekken. Al met al vind ik het vooral een slimme cover 😉

Auteur: Van de auteur heb ik absoluut geen verwachting want ik nog niet bekend met haar schrijfstijl. Wel heb ik even haar website bekeken en zij heeft het in ieder geval goed begrepen hoe je jezelf goed in de picture zet! Ze komt in haar ‘About me’ stukje over als een sympathieke intelligente vrouw. Haar gehele website draagt bij aan dat ik nog nieuwsgieriger word naar ‘VOX’.

Verwachting: Ik heb eigenlijk geen idee. Het boek wordt enigszins vergeleken met ‘The Handmaid’s Tale’ maar die serie ken ik helaas niet. De enige verwachting die ik deels heb is dat ik denk dat het een bijzonder verhaal betreft en mij zal verrassen.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 239

Ik vind het een fascinerende cover met een mooie stijl. Het woord Vox zegt me niets en de ondertitel (stilte kan oorverdovend zijn) valt goed op en klinkt goed. De achterkant geeft nog weinig informatie, behalve dat het voor vrouwen geldt die niet teveel taal mogen gaan gebruiken. Je hebt het recht om te zwijgen, geldt meestal als je verdachte bent. Dat vrouwen op hun taal moeten letten, vind ik een origineel idee. Ben heel benieuwd hoe dit in een thriller verweven zit. Ik heb zin in dit boek. De schrijfster is nieuw voor me, maar het thema en alle opmerkingen over dit boek op de cover maken mijn verwachtingen hooggespannen.

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 62

Cover Ik vind de cover erg opvallend en mooi in evenwicht… alleen weet ik niet of ik ‘m zo aantrekkelijk vind. Waarschijnlijk zou ik het boek niet snel hebben opgepakt wanneer ik niets over het verhaal had gehoord/gelezen.

Auteur Het is haar debuut dus valt er over de auteur nog niet veel te zeggen, ben wel heel nieuwsgierig naar het verhaal, hopelijk weet ze ‘m goed over te brengen.

Verwachting Ik probeer geen hoge verwachting te hebben omdat ik niet teleurgesteld wil worden. Het verhaal spreekt me enorm aan en ik ben dan ook reuze nieuwsgierig hiernaar. Het zat hier wat tegen maar gelukkig kan ik morgen eindelijk aan dit boek beginnen.

Roos
    Bijdrager
    Post count: 15

Cover: De cover vind ik erg opvallend, ik zou dit boek er op een tafel vol moet boeken in de boekhandel zo uitpikken. Het zwart met rood is erg opvallend. Ook de rode sticker ‘liet me sprakeloos achter’ trekt mijn aandacht. ‘Internationale bestseller’ wekt ook mijn interesse; dan word ik al meteen nieuwsgierig of ik ook zo enthousiast zou worden. En de tekst op de achterkant is helemaal veelbelovend. Gericht aan vrouwen. Het doet me al meteen bijna gruwelen. Wat zou er aan de hand zijn?

Auteur: Ik ken deze auteur nog helemaal niet, heb daarom nog niet een specifieke verwachting van de auteur.

Verwachting: Ik heb op social media het boek al vaker voorbij zien komen en ik zie ook voorbij komen dat het boek wordt vergeleken met Atwood’s ‘Het verhaal van de dienstmaagd’, zoiets verwacht ik nu ook wel. Ik verwacht een dystopisch verhaal dat me hopelijk niet los zal laten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.