15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #25646 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    marcel
    Bijdrager
    Post count: 79

Eindelijk weer een boek dat je pakt. Ik ben geen opmerkelijke citaten tegengekomen, wel is het boek moeilijk opzij te leggen omdat je wil weten hoe het verhaal zich zal gaan ontwikkelen. Het verhaal ontwikkelt zich toch nog verrassend.

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 95

1, Er stonden meerdere mooie teksten in maar ik heb 2 citaten uitgekozen ;
    Op blz 211 ( reader)” Mensen worden niet als monsters geboren. Ze worden stukje bij beetje gekneed en geboetseerd tot ze op woestelingen lijken, tot ze net als het ontspoorde monster van Frankenstein hun eigen gang gaan. “
    En op blz 235 “het enige wat we hoeven doen, is hun stem afpakken” en “alles is een woord dat men snel in de mond neemt en zelden letterlijk opvat”
    2, Het verhaal ontwikkelde zich zoals ik hoopte dat het zou doen met op de helft een interessante twist !

Sorayalatten
    Bijdrager
    Post count: 24

“Alles wat Jackie had voorspeld, kwam uit. In het kwadraat. Het raasde van alle kanten op ons af, en wel zo geruisloos dat we geen kans hadden de gelederen te sluiten.”
    “Sinds twee minuten heet ik geen Jean meer. Mijn naam is nu dief. Of verraadster, denk ik”
    Ik vind dat de verhaallijn zich minder interessant ontwikkelt dan ik had verwacht. Om niet te spoileren zou ik dit pas uitleggen in het topic na het lezen.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 358

Op het moment dat dit topic opende had ik het boek net uit. In het begin dacht ik, wat een raar boek. Maar ik vind het een heel erg origineel boek. Ik had ook dat ze zei, mijn naam is nu dief of verraadster.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 358

Pagina 114. Over Lin. Staat iets over 15 jaar geleden toen ze eind 40 was. Vraag me af hoe oud ze nu is dan.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 161

Ik ben nu over de helft van het boek maar ik vind de echte spanning ontbreken. Ik had het spannender verwacht. Wellicht komt het nog.
    Op blz. 8 het woord lexemen. Ik moest dit woord even opzoeken. Nog nooit van gehoord.
    Op blz. 22 staat detail maar dit moet volgens mij details zijn.

Verder een goed geschreven boek. Een bijzonder boek en ook schokkend.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 273

Hadden jullie dat ook? Dat je zo meeleeft dat je zelf ook minder woorden gebruikt in de momenten tussen het lezen door? Of geldt dat alleen voor vrouwen? 😉

Maar goed, dit is een boek waar ik meteen in zat en waar ik heerlijk in doorgelezen heb.
    Het verhaal was verrassend en ontwikkelde zich in die zin niet zoals ik verwacht had.

Ik ben geen storende dingen tegenkomen, niet qua zinsbouw of qua woorden.

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 77

Wat een bizarre wereld….hoewel….het rare / enge is dat ik op één of andere manier dit allemaal niet eens ondenkbaar vind….
    Grappig om te lezen dat de vorige president de ‘eerste zwarte president’ van Amerika was, leg je meteen een link met die waardeloze president die ze nu hebben. (Sorry, mijn persoonlijke mening)
    Soms komen er inderdaad wat onbekende woorden langs voor mij, helemaal wanneer ze het vak jargon spuien. Heb besloten om daar gewoon overheen te lezen om geen snelheid te verliezen.
    Ik ben erg nieuwsgierig naar het verdere verloop en ga ‘m nu lekker uitlezen!

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 77

Inmiddels heb ik het boek uit en toen kwam de vraag van zoonlief; Waar staat VOX voor??
    Hellup!!! Ik heb eigenlijk geen idee??? Misschien dat ik er overheen heb gelezen??

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 121

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    “Bedenk wat je moet doen om je vrijheid te behouden” viel mij in het begin op. Omdat het iets is om altijd over na te denken, om bij stil te staan wat vrijheid eigenlijk is en wat het voor jou betekend. Op alle momenten in je leven is dit belangrijk om eens te herzien en te overdenken. Zeker omdat het niet altijd vanzelfsprekend is en niet voor iedereen is weggelegd.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Geen idee, ik had geen verwachting dus kan ik ook niets zeggen over de wachting.

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 81

Mensen worden niet als monsters geboren. Ze worden stukje bij beetje gekneed en geboetseerd tot ze op woestelingen lijken, tot ze net als het ontspoorde monster van Frankenstein hun eigen gang gaan. Dit vond ik een moie zin,ik denk inderdaad dat je niet als monster geboren wordt, maar soms een wordt door de dingen en gebeurtenissen die in je leven op je pad komen.

Ik had geen idee wat ik kon verwachten van dit boek.

Interessant boek en maar moeilijk weg te leggen.

Roos
    Bijdrager
    Post count: 27

@EliJos, mogelijk weet je het inmiddels al, maar mocht dat nog niet zo zijn; vox is Latijn voor ‘stem’.

Roos
    Bijdrager
    Post count: 27

1. Niet echt opmerkelijke citaten, het is vooral het thema en de gebeurtenissen (het aantal woorden dat je mag spreken, hoe gemakkelijk ze haar paspoort kwijtraakte) dat me tijdens het lezen erg bezig hield. Eng.

2. Tijdens het lezen zijn me geen spellingfouten opgevallen. De verhaallijn ontwikkelde zich enigszins zoals ik verwachtte. Wel vond ik een aantal sprongen in het verhaal groot en niet meteen duidelijk, waardoor ik toch even moest teruglezen/nadenken/verder lezen wat er nu eigenlijk gebeurd was. Dit haalde me wel even uit het verhaal, dat vond ik jammer. Het eerste gedeelte van het boek vond ik wel sterker dan het tweede gedeelte.

Marjoleine
    Bijdrager
    Post count: 38

Door onvoorziene omstandigheden alleen het eerste hoofdstuk gelezen en vanavond pas weer verder kunnen lezen.
    Na anderhalf uur een derde van het boek uit.
    Het doet fysiek wat met mij. Ik voel afschuwen en weerstand. Het verhaal wordt zo goed verteld dat het echt lijkt.
    De gedachten dat dit zomaar werkelijkheid zou kunnen worden in de ogen van sommige mensen laat me niet los.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.