Home Forums Leesclub 133: Meisje van me Meisje van me, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1520
    #23896 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 123

De cover laat een ooievaar zien die op indringende wijze kijkt en gezien de achterflap kan dat wel kloppen. Een baby die verdwijnt: de ooievaar probeert door zijn manier van kijken ook te achterhalen waar het kind gebleven is dat hij heeft afgeleverd.

Van de auteur heb ik nog niks gelezen, maar wel veel over gehoord. Wel goede dingen overigens.

Ik verwacht een spannend boek en ik ben heel benieuwd hoe het raadsel rond de verdwenen baby opgelost gaat worden.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 219

Cover: ik vind de voorkant van het boek mooi. Een netjes en verzorgde lay-out. Het boek zou in een boekenwinkel zeker mijn aandacht trekken.
    Achterzijde: Een duidelijk lettertype op de achterkant. Een foto van de auteur en een goede beschrijving van het verhaal, alsmede beknopte auteursinformatie. Allemaal dingen die mijn interesse oproepen in een boekenwinkel.

Auteur: ik ben nog niet bekend met de boeken van Ilse Ruijters. Ik heb veel lovende reviews van haar boeken gelezen. Ze lijkt me een klasse auteur.

Verwachtingen verhaal: ik verwacht een bijzonder spannende thriller met psychologische aspecten aan te treffen.

Marieke
    Bijdrager
    Post count: 10

Cover; vind de cover prachtig, een grote ooievaar in beeld, en qua kleuren rustig, tinten van zwart, wit, en rood. Zie je ook in de titel en naam schrijver terug.
    Het boek zou mijn aandacht zeker trekken in een boekwinkel. Achterzijde; bevat korte weergave van de inhoud, een foto en beknopte informatie over de boeken van Ilse Ruijters. Prima!
    Ik heb De onderkant van sneeuw gelezen, en deze vond ik geweldig.
    Ben ook naar dit boek erg benieuwd, het korte bericht op de achterzijde maakt me nieuwsgierig…en zet aan tot denken.. gauw beginnen…!
    Verwacht: een boeiende thriller met hopelijk een plot wat ik niet zie aankomen..
    Het thema spreekt me erg aan, coaching, draagmoeder, raadselachtige verdwijning…

heijnen
    Bijdrager
    Post count: 24

Op de cover staat een close-up van een ooievaar. Dat spreekt me meteen aan en past goed bij het verhaal.
    Op de achterkant staat een foto van de auteur, een korte stukje over haar vorige boeken en een omschrijving van het verhaal. Allemaal interessant om te weten.

Ik heb nog niet eerder iets gelezen van Ilse Ruijters maar wel vaker lovende woorden over haar boeken gelezen.

Ik verwacht een spannend verhaal en ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Roos
    Bijdrager
    Post count: 3

de buitenzijde: het valt me allereerst op dat het boek minder dik is dan de laatste boeken die ik heb gelezen. De cover is opvallend. Veel zwart waarin het witte thriller goed opvalt. De ooievaar kijkt je recht aan, en het rood van zijn snavel komt terug in de naam van de schrijfster. De ooievaar en de titel zullen waarschijnlijk naar een dochter verwijzen. Dat wekt mijn belangstelling, ik heb zelf ook een kleine dochter. De tekst op de voorkant voorspelt ook iets dramatisch. Daar moet je toch echt niet aan denken….De tekst op de achterkant maakt dat ik eigenlijk onmiddellijk wil beginnen met lezen. Ik vind de foto van de schrijfster erg mooi. Een kleine glimlach, die ietwat vilein lijkt, en een stoere zwarte outfit; prachtig.

auteur: ik heb nog geen thriller van Ilse Ruijters gelezen, maar ik heb hele hoge verwachtingen van haar sinds ik haar boek ‘vruchtbaar’ deze zomer las. Ik vond dat het eerste goede boek wat ik over dit thema las. Ik leende het in de bieb, maar heb het daarna zelf aangeschaft. De combi experts/ervaringsdeskundigen en de manier waarop ze schreef raakten me. Ik verwacht dat dit voor haar thrillers ook zal gelden. En ben van plan haar eerdere thrillers ook nog te lezen, zeker nu ik heb gelezen dat deze prijzen hebben gewonnen of in ieder geval genomineerd waren.

Wat verwacht ik van het verhaal: Ik heb hele hoge verwachtingen, en dat vind ik meteen spannend, omdat de kans dat het dan gaat tegenvallen ook aanwezig is. Maar daar gaan we vooralsnog niet vanuit. Ik verwacht een verhaal dat me als moeder zal raken en dat er voor zorgt dat ik het in een keer uit wil lezen. Ik verwacht een wending die je niet aan ziet komen. En ik hoop dat het uiteindelijk toch allemaal goed komt, dat gun ik de ouders op dit moment in ieder geval wel.
    Kortom, ik heb ontzettend veel zin om aan dit boek te beginnen!

Janet Sellis
    Bijdrager
    Post count: 3

De cover spreekt me aan omdat ik het beeld indringend en opvallend vind. Ik ben nogal slecht met covers, met name omdat ik meer met tekst dan met afbeeldingen heb. Ik dacht dus vrij laat; O ja, een ooievaar 🙂
    De schrijfster ken ik niet, dus geen verwachtingen.
    Op social media las ik al wat enthousiaste verhalen en mijn verwachtingen zijn hoog. Ik verwacht een spannend verhaal rond een vernieuwend thema: draagmoederschap.

justine
    Bijdrager
    Post count: 143

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    De cover is prachtig, een wat dreigende ooievaar, maar ook iets met baby’s want daar
    staat toch ook een ooievaar voor.
    Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    De schrijfster een beetje inschattend verwacht ik een lekker spannend boek.
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    spannend en origineel

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

tanja
    Bijdrager
    Post count: 5

De cover van het boek geeft voor mij duidelijk weer dat het over een baby agaat en maakt me nieuwsgierig naar het verhaal.Ik zou het zeker beetpakken,de achterkant lezen en dan meteen kopen.
    De schrijfster ken ik niet maar dat maakt het extra spannend voor mij.
    Ik ben heel nieuwsgierig waar de baby gebleven is.En hoe he verhaal in elkaar zit.Ik ga snel lezen dus.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 194

Cover Een echte ooievaar die een baby aankondigt op een zwarte achtergrond. Hoofdzakelijk zwart/wit wat je als goed/kwaad zou kunnen zien. De voorkant heeft zwart als hoofdkleur en de achterkant wit. Verder de naam van de auteur in rood, waarbij de R half wegvalt in de schaduw. De titel in wit.
    Ik heb nog nooit een boek van Ilse Ruijters gelezen, maar goede recensies al gelezen en ik ben nieuwsgierig naar haar schrijfstijl.
    Ik verwacht een verhaal vol emoties en de nodige onverwachte ontwikkelingen, waarin niet alles is wat het lijkt.

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 88

Cover: mooie rustige cover, met mooie lettertype.
    Als je de schrijfster niet kent zul je kunnen denken door de rode tekst waarom ken ik haar nog niet! Stoere foto.

Auteur: Ik ben al fan vanaf haar 1e thriller, en Ilse is ook super aardig.

Verwachting: Erg positief op een goed boek, spanning en een verhaal met een twist.
    Hopelijk nog beter dan de vorige. (hoge verwachting dus)

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 63

De cover lijkt me goed bij het boek passen want een ooievaar heeft toch altijd ( voor mij dan ) een associatie met het krijgen van een baby. Omdat de kop je aankijkt ziet ie er best eng / dreigend uit, en de achterflap bevestigd dat voor mij.
    Van Ilse heb ik gehoord maar nog nooit iets gelezen, ik ben erg benieuwd naar haar.
    Mijn verwachting is dat ik een spannend boek ga lezen, ik hoop een echte pageturner….ik ga nu dus snel beginnen !

ovar
    Bijdrager
    Post count: 77

Cover: Mooie cover met een fraaie ooievaarskop. Dat geeft meteen al een indicatie voor de inhoud: er is iemand geboren. Leuk gevonden door ontwerper Riesenkind.

Auteur: Op de achterflap staat dat de auteur een van de beste thrillerauteurs van Nederland is. Ik heb echter nog nooit een boek van Ilse Ruijters gelezen, dus ik heb hoge verwachtingen.

Verwachting: Het is een thriller, dus ik verwacht spanning. Het verhaal zou in de trant van de boeken van Nathalie Pagie kunnen zijn. Het thema draagmoederschap spreekt me in ieder geval aan.

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 71

De cover is prachtig. Een mooie ooievaar die een baby heeft gebracht. Spreekt een belofte uit. De achterflap geeft een spannende insteek voor het boek. Dat vraagt om een aantal heerlijk spannende uurtjes lezen. Ik heb alle thrillers van Ilse gelezen dus mijn verwachtingen zijn hoog gespannen. Goed beter, best… Ik ben benieuwd.

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 56

Cover:
    De cover trekt meteen m’n aandacht. Een mooie grote ooievaar, die je recht lijkt aan te kijken. Tevens vind ik deze blik indringend en raakt mij, beangstigend. Verder ziet de cover er mooi en netjes uit. Wanneer je een ooievaar ziet denk ik meteen aan blij en leuk nieuws…een baby. Een blijde gebeurtenis. Maar zodra je de achterflap leest, gaan mijn nekharen recht overeind staan. Wat is hier aan de hand? Hoe kon dit gebeuren en hoe loopt dit af. Is er sprake van mensensmokkel?

Van Ilse heb ik het boek ‘Later als ik dood ben’ gelezen. Een ontroerend en prachtig boek.
    Wat ik van dit boek verwacht: meestal stap ik er open in, dan kan het ook niet tegenvallen en laat ik mij verrassen. Maar gezien de cover en de achterflap verwacht ik toch een (psychologische) thriller en wat het verleden van Tom en Amber ermee te maken hebben.

Voor iedereen heel veel leesplezier gewenst.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.