Home Forums Leesclub 133: Meisje van me Meisje van me, Tijdens het lezen

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 26

Ik ben volop aan het lezen…
    Opmerkelijk vind ik de schuingedrukte zinnen ( de gedachten van de personages)
    Het is echt of je hun gedachten kan lezen …
    Hierin zitten zeker opmerkelijke citaten, zeker wat betreft de mindful-gedachten

Het boek leest vlot, enkel de overgang naar de verschillende personages via ik soms storend. Iets meer plaats tusse de alinea had duidelijker geweest

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 74

Tijdens het lezen ben ik wel een paar mooie zinnen tegen gekomen. Die Marjo eruit had gehaald waren mij ook opgevallen. Als er een nieuw deel begon vond ik de cursief gedrukte quote vaak wat zweverig maar dat past natuurlijk prima in het verhaal !
    De verhaallijn ontspon zich langzaam , het duurde voor mij even voordat het boek mij te pakken had. Dat had ik niet verwacht, maar eenmaal over de helft heb ik lekker door kunnen lezen!
    Wat mij opviel was dat op blz 230 Tara werd verward met Amber. Deze zin moest ik terug lezen om het te begrijpen.

Janet Sellis
    Bijdrager
    Post count: 10

Ik moest er een beetje inkomen. Aan het begin van het boek vond ik veel een beetje overdreven en ik ergerde me aan grof taalgebruik. Daarna kwam ik tot de conclusie dat dit was om de leefstijl van Tom en Amber weer te geven en om de sfeer weer te geven.
    Ik zat meteen in het verhaal vanaf het moment dat Tom en Amber de kamer in het ziekenhuis binnenkomen……..
    De stukken over Joël verontrusten me!

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 60

1: Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt:

Ik ben er meerdere tegen gekomen die ik erg mooi vind.
    – De charme van het verleden is dat het verleden is. In de toekomst staat er zoveel moois te gebeuren (blz 23).
    – Jij bent de baas over je eigen gedachten; jij bepaalt welke je serieus neemt en welke niet. ( blz 26).
    – Ons reptielenbrein zorgt ervoor dat we blijven doen wat we doen, omdat dat een bewezen tactiek is gebleken om te overleven. (blz 31).
    – Je komt alleen verder wanneer je je toekomst, en dus niet je verleden, je toekomst laat bepalen. (blz 198)
    – Een mooie buitenkant heeft geen waarde als de binnenkant verrot is. (blz 268).

Wat ik verder ook erg mooi vond was het feit dat bij elk nieuw gedeelte/overgang van het boek een spreuk/gezegde/ quotes stond, wat naar mijn idee daar over ging in het boek en betreffende persoon.

2: Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

Het boek kon ik moeilijk wegleggen mede door de mooie en prettige schrijfstijl, verhaallijn, wat toch voor mij een onverwacht einde had. Zoals ik al eerder aangaf bij ‘voor het lezen’ klopte dat stukje wel. Prachtig boek, helaas in werkelijkheid ook een feit. Het zal je maar gebeuren. Vreselijk.

3: Natuurlijk kunnen spellingsfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Wanneer ik goed in het verhaal zit dan lijkt ik eigenlijk niet zo op taalfouten. Maar na de opmerkingen van Ovar, ben ik het eens op gaan zoeken. Ik sluit mij hierbij aan. Het is voor mij niet storend. Kan gebeuren.

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 81

Nog niet echt bijzondere citaten tegen gekomen. Wel is het taalgebruik wat griffier dan voorheen.
    Zodeflikker zou ik bedenken als sodeflikker als in sodemieter.
    De verhaallijn vind ik geweldig. Ik lees snel door… Benieuwd naar de rest.

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 93

Ook ik ben nog even met de laatste blz bezig, ben er nog niet uit wat ik er van vindt. Gaat wat langzamer dan normaal.

Marieke
    Bijdrager
    Post count: 14

Oef, het boek leest als een trein…
    Boeit me enorm, wellicht omdat t voor mij herkenbaar is. Volg momenteel zelf een coachopleiding, dus veel termen sluiten erg aan bij t vele leeswerk wat ik voor deze opleiding moet doen. ( de thema’s van boekgedeeltes: het leven geeft ons waar we het om vragen, wat ons overkomt in het leven hebben we niet in de hand. Hoe we erop reageren wel, etc.
    Echt bijzondere citaten nog niet echt tegen gekomen, al kan de schrijfster situaties op een mooie manier beschrijven, rauw daar waar t passend is, fijntjes waar dit nodig is.
    De schrijfstijl pakt me, had ik ook al ervaren bij t boek De onderkant van sneeuw.
    Ik lees snel verder…

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 93

Op blz91 staat “Er is maar een klein rukje aan mijn stuur nodig om in het ziekenhuis te belanden.Als ik zou willen, zou ik een break kunnen nemen van dit leven.”

Erg heftige emotie!

Op blz 93 “Als je wilt leven, moet dat NU.”

En vergeleken met de vorige zin is deze juist erg positief.

Vondt lastiger om doorheen te komen dan de vorige boeken, waarschijnlijk door de sex en geweld gernes.

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 81

Nog even een aanvulling: Ik dacht een paar keer dat het niet klopte wanneer het over Joèl en Amber ging… later werd dat natuurlijk wel duidelijk.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.