Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 42: Meesterdeal Meesterdeal, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1022
    #8270 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Bryan Fohler
    Bijdrager
    Post count: 8

Cover: Over de cover heb ik eigenlijk geen op of aanmerkingen, ik vind hem zelfs zeer aantrekkelijk. Vooral als ik naar de cover kijk met de titel in me achterhoofd. Ik vind hem erg pakkend.

Auteur: Ik heb persoonlijk nog niks gelezen van deze auteur. Mijn vriendin Veronique (Koukleum.nl) heeft dit ook wel al gelezen en ze was er razend enthousiast over. Dus ik heb best wel hoge verwachtingen van deze auteur.

Verwachting: Ik verwacht een spannend boek aangezien het een thriller is, mijn hoge verwachtingen komen mede doordat de tekst van de achterflap mij erg spannend lijkt.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 80

Cover: Mooi zou ik gepakt hebben in boekwinkel

Auteur: heeft een leuke kijk op zaken ik hoop dat het spannend is maar het is het eerste boek dat ik van deze moordwijf lees

Verwachting: De andere moordwijven zijn fantastisch ik hoop Marlen ook

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 86

Leuke cover en je hebt echt het idee dat je een boek gaat lezen wat over een meester gaat met het krijtbord en de titel van het boek geschreven met krijt. Het stoeltje is ook echt een schoolstoeltje.

Ik ken Marlen Beek – Visser nog niet maar met de nominatie voor de Schaduwprijs verwacht ik wel wat van dit boek.

Het verhaal lijkt mij leuk, spannend, interessant en een hoop psychologie. Ik ben benieuwd waar de titel Meesterdeal op doelt.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 203

Cover: Ik vind de cover mooi en passend bij de titel, de foto van de auteur achteraan vind ik ook mooi en leuk dat het geen gewone pasfoto is

Auteur: Ik ken ze nog niet dus laat ik mij verrassen

Verwachting: Ik verwacht dat het gaat over de strubbelingen tussen de ouders en hun dochter die verliefd is op haar meester en dan nog een moord erbij. ik hoop een spannend verhaal en dat ik geen zin heb om het boek weg te leggen

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 104

Cover: Die doet me denken aan de tijd dat ik zelf nog op de schoolbanken zat, het zicht op een schoolbord met krijtvegen, zelfs de stoel komt me bekend voor. De titel lijkt in krijt geschreven, dat is ook leuk. Ziet er al bij al onschuldig uit, maar de kleine tekst ‘een dochter een docent…’ maakt het dan weer spannend.

Auteur: Ik ken haar niet, ben benieuwd.

Verwachting: Met de korte inhoud heb ik een idee waar het naartoe gaat gaan, maar misschien ook weer niet… Ik hoop dat ik voor verrassingen kom te staan.

Babette
    Bijdrager
    Post count: 17

Cover Mooie, sprekende cover. De stoel voor het schoolbord en door het uitgewreven schoolkrijt op het bord geeft het een soort storm idee. Pakkende tekst, een boek om op te pakken.

Auteur Nog niet eerder las ik een boek van Marlen Beek-Visser, wel heb ik al een heleboel voorbij zien komen op Social Media, zowel op haar Facebook pagina, alsook veel lovende woorden van lezers van het boek Meesterdeal.

Verwachting Ik verwacht een boek waarin niets is wat het lijkt, dat de persoon die het slachtoffer is/wordt niet de docent zal zijn. Maar ook een verhaal wat laat zien wat een verhouding tussen een kind en docent voor gevolgen heeft voor het vertrouwen binnen het gezin.

Annemie S
    Bijdrager
    Post count: 55

Cover : Waauw, wat een prachtige cover. Erg uitnodigend en opvallend. De foto qlleen al, de tekst er bij maakt het helemaal af !
    Auteur : ik ken de schrijfster niet. Maar de verwijzing op de cover naar haar vorige boek geeft toch wel aan dat ze goed is! Dat maakt dat ik hoge verwachtingen heb.
    Verwachting : ik verwacht een “in één adem uit – verhaal”. Die verwachtingen worden nog eens extra aangesterkt als je het boek omdraait en de lovende teksten leest op de achterflap.

Severine
    Bijdrager

Cover: Mooie cover, doet mij denken aan school en past daarmee bij het verhaal als je de flaptekst leest. Titel komt mooi uit op het blauw.

Auteur: Dit is mij eerste boek van haar, dus ik ben heel benieuwd.

Verwachting: Ik verwacht een spannend boek met de nodige psychologie erin. Ik hoop dat ik verrast word en dat niets is wat het lijkt.

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

cover
    De cover past goed bij de titel. Je ziet een krijtbord met een stoel. Zoals je deze op school zou verwachten. Ook dat er tekst weg is geveegd, of het bord schoon is gemaakt, maakt het spannend.
    Verder valt het op dat de tekst op de achterzijde korter is dan de tekst die in de inschrijving stond en die je op andere sites leest waar je boeken kan kopen. De kortere tekst trekt me wel meer, is nog net even wat spannender.

auteur
    Ik ken haar nog niet. Haar andere boek had meteen een nominatie, dat beloofd dus wat.

verwachting
    Ik verwacht een spannend boek. En ik ben zo benieuwd of er een moord aan te pas komt of waardoor dit boek dan zo spannend is! Verwacht veel emoties omdat de familie dicht bij elkaar leeft. De ouders met dochter en haar vriendje.

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

Hier is het boek overigens al uit nu 😉

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 58

Cover:

Bij de titel ‘Meesterdeal’ verwacht ik wat meer spanning afgebeeld op de Cover. Er staat een stoel met op de achtergrond een uitgeveegd krijtbord. Wel mooi gebruik gemaakt van kleurcontrasten die mij wel aanspreken. De titel van het boek komt ook duidelijk naar voren alsmede ook de naam van de auteur. Op de achterzijde een korte samenvatting van het verhaal, wat informatie over de auteur Marlen Beek-Visser (met foto) en wat recensies over haar vorige boek ‘Stem’ .

Denk niet dat ik het boek had gepakt alléén a.d.h.v. de Cover daar is hij, naar mijn mening, te weinig intrigerend voor!

Auteur:

Dit wordt mijn eerste kennismaking met deze auteur. Laat me héél graag verrassen zeker na haar positieve reacties op haar eerste boek.

Verwachting:

Verwacht een spannend verhaal met veel (psychologische) ontwikkelingen, een verrassend plot en sterke personages.
    Bovendien ben ik als vader ontzettend benieuwd naar de actie en reacties van de vader in het verhaal omdat ik ook vaak de nodige angsten had dat iets soortgelijks mij ook eens zou kunnen overkomen met 3 dochters!

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 195

Cover: Ik vind de cover mooi. Daar blijkt uit dat school een rol gaat spelen. Nu hebben we tegenwoordig niet meer die zwarte schoolborden met krijt, maar het beeld is hiermee wel helder en mooi ook. Bij het stoeltje moet ik aan leerlingen denken, maar ook aan een strafstoeltje.

Auteur: Deze auteur is nieuw voor me. Ik lees dat ze verhalenbundels heeft geschreven. Dat is niet mijn genre. De thrillers echter wel en haar eerste is goed ontvangen. Ik verwacht een laagdrempelig boek met spannende verhaallijnen.

Verwachting: Ik verwacht een spannend boek over een moeder die contact met haar dochter kwijtraakt en daarmee bang is haar dochter kwijt te raken en verhaallijnen die te maken hebben met machtsongelijkheid omdat een relatie tussen een leerling en haar leraar een rol spelen. Ben ook heel benieuwd naar de andere verhaallijnen omdat er meer geheimen een rol gaan spelen. Het veilige gezin lijkt op losse schroeven te staan………….

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 55

Mooie cover met een kale stoel als strafbankje en een ouderwets bord vol krijtvegen. Pure nostalgie. Links beneden ligt iets wat ik moeilijk kan onderscheiden, dat zal in de loop van het verhaal wel duidelijk worden.
    De samenvatting op de achterflap is een verzameling van potentiële conflicten, benieuwd welke er zullen uitgewerkt worden.

Geen biografie maar wel een verwijzing naar “schrijverscollectief Moordwijven”. Dat alleen al vind ik verfrissend en toch ook wel grappig. In combinatie daarmee een foto van iemand vol binnenpretjes doet me vrezen (!) voor slapeloze nachten.

Ik verwacht geen “leuk” verhaal en ook geen thriller waar het bloed van af druipt. Ik vermoed dat psychologie een belangrijke rol zal spelen en hoop op verwikkelingen waarbij ik steeds op het verkeerde been gezet word door onverwachte plotwendingen. “Thriller” betekent voor mij puntje-van-de-stoel-spanning, liefst omdat er een moord moet opgelost worden. Ik hoop op een originele uitwerking van het thema dochter-docent-verhouding.

sillyruns
    Bijdrager

Oei, ik ben laat…ik zie dat sommigen het boek al uit hebben. Ik ga vandaag direct beginnen!

Mijn bevindingen voor het lezen:

Cover: mooi handzaam boek. Glimmende kaft. Kleurstelling is mooi. Rustig. Direct duidelijk dat het om iets met school gaat. De korte beschrijving (een dochter, een docent, een verhouding, een slachtoffer) maakt heel nieuwsgierig. De achterzijde vind ik een beetje druk. Erg vol beschreven.

Auteur: Ik ken de auteur nog niet. Heb geen verwachtingen wat dat betreft. Hoop uiteraard op een spannend, goed geschreven boek.

Verwachting: ik hoop op een spannend verhaal. Goed in elkaar gezet. Met duidelijke verwijzingen naar het onderwijs. Misschien wat herkenning (al hoop ik niet op herkenning in de gruwelijke zaken). Verder denk ik gezien de tekst op de voor- en achterkant dat er heel wat frustrerende momenten gaan voorkomen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.