Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 42: Meesterdeal Meesterdeal, Tijdens het lezen

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 76

1.Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.Er belt een mevrouw Bo op naar de Hulplijn over dat ze zwanger is geraakt van een oom iemand die al jaren geen contact meer had met de familie, eigen en toch niet maar toch heel apart.
    2.Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht? Ik vind het verhaal beklemmend geschreven en ik moet me echt zetten tot lezen maar dat komt ook denk ik dat ik zelf een dochter van 15 heb en ik mezelf identificeer met Bo maar aan de andere kant vind ik dat ook de kracht van het boek, dus ik blijf doorlezen.
    3.Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Nog geen storende fouten opgemerkt.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 55

p.47 “Zijn rechterhand beweegt des te meer en grijpt om de minuut naar het blikje Heineken dat naast hem staat. Het is de derde deze avond. Wat een geoorloofd aantal zou kunnen zijn voor een gemiddelde man die van een biertje houdt en niet meer de deur uit hoeft.” => bekend punt van discussie bij mij thuis (maar dan geen Heineken)
    p. 48 “Vanochtend was hij zo van de leg dat hij zelfs zonder stropdas de deur uitging.” => onverwachte associatie die toch wel raak is en die ik direct kan visualiseren

Voorlopig ontwikkelt het verhaal zich in grote lijnen zoals verwacht (ttz conform de samenvatting op de achterflap). Al is van in het begin de uitwerking psychologisch erg geladen en zit er veel meer vaart in het verhaal dan ik verwachtte. Je wil echt weten hoe het verder gaat.Heel wat details komen als een verrassing en doen je het vorige opnieuw evalueren. Daardoor lees ik langzamer dan gewoonlijk maar ook met meer aandacht.

Ik probeer niet op spellingsfouten te letten, die bederven mijn leesplezier.
    vb. uit citaat hierboven: “Het is de derde deze avond.” Naar mijn gevoel moet het “het derde (blikje/biertje/glas)” zijn, maar “de derde (Heineken)” is wel juist. Over die futiliteit nadenken haalt me wel uit mijn concentratie en breekt het ritme van het verhaal.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 89

Het boek leest heel vlot weg, de verhaallijn is interessant en spannend. De schrijfstijl is ook fijn waardoor het verhaal makkelijk leest.
    Toch vind ik dat er wel heel veel gebeurd in korte tijd. En dat Bo haar 16 jarige dochter gewoon laat logeren bij iemand die ze niet kent , waarvan ze niet weet waar die woont dat vind ik onbegrijpelijk. Je zou toch op zijn minst even contact opnemen met de ouders om te kijken of het klopt.

Ik heb maar 1 foutje ontdekt, let er ook niet zo op want dat leid af van het lezen.
    Blz 83 Yannicks voet raakt de salontafel die met een klap tegen tegen Bo’s scheenbeen aankomt.
    In deze zin staat het woord tegen 2x achterelkaar en dat is 1 teveel.

Cece
    Bijdrager
    Post count: 46

Eenmaal begonnen in het verhaal trok het me wel aan en wilde ik verder lezen. De vader en dochter band, hoe gaat dit verder uitpakken. Is het waar wat er beweerd word en kloppen alle details. Daar kom je alleen achter als je het verder leest.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.