Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 42: Meesterdeal Meesterdeal, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1022
    #8278 |

Vragen ThrillZone leesclub Meesterdeal 

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteurs

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Meesterdeal is de tweede thriller van Marlen Beek-Visser. Ga je Stem! (debuutthriller) en de volgende boeken van haar ook lezen?
    Annemie S
    Bijdrager
    Post count: 55

De karakters :
    1.Evolueren van karakters :

Bo evoleert van een zelfzekere vrouw naar een vereenzaamd, verdrietig en wantrouwend iemand. Dat op zich vond ik soms naar het irrealistische toe. Pubers in huis kunnen je het niet gemakkelijk maken, maar om je nu zo zwak te gaan opstellen, daar had ik mijn bedenkingen bij.
    Eva evolueert normaal denk ik, ze pubert.

2. Favoriet personage :

Als ik al een favoriet personage had, dan was het toch wel Bo. Soms had ik wel goesting om in het boek te kruipen, ze ‘ns goed door elkaar te schudden en haar te zeggen dat ze dit of dat ook anders kon aanpakken. Enerzijds begreep ik wel hoe ze dacht over dingen, anderzijds verdiende ze een ‘schudding’.

3. Personage veranderen :
    Ik zou Bo vooral hulp laten zoeken hebben. Ik had het er moeilijk mee dat ze alles alleen uitdokterde. Soms ging ze wel ‘ns te rade bij Emiel, maar ik had ze een vriendin of een moeder gegegeven, waar ze te rade kon gaan en haar hart van tijd tot tijd had kunnen uitstorten.

De auteurs
    4. Schrijfstijl : past absoluut bij het soort verhaal. Het boek heeft een vlotte schrijfstijl, leest vlot en kent een opbouwende spanning.

5. Ik ga zeker en vast ‘Stem’ ook nog lezen. En uiteraard mochten er andere boeken geschreven worden door Marlen, wil ik die ook heel graag lezen.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 104

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Bo, in haar thuissituatie lijkt een ander persoon dan Bo die alles doet om haar dochter te beschermen. Thuis, tov Eva komt zwak over, soms kon ik me helemaal in haar vinden, maar soms vond ik ze ook heel zwak reageren op de puberkuren van Eva. Adam blijft dan vooral de afwezige vader.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Bo en Eva, de interactie tussen die 2 is zo herkenbaar. Hoe Bo alles op alles zet om uit te zoeken hoe het zit met Eva en haar mentor. Eva ook hoe inventief ze alles verbergt voor haar ouders, ook herkenbaar.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Bo zou wat strenger mogen zijn voor Eva.
    De auteurs

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Heel vlotte schrijfstijl, ik wou steeds maar verder lezen.
    Meesterdeal is de tweede thriller van Marlen Beek-Visser. Ga je Stem! (debuutthriller) en de volgende boeken van haar ook lezen? Zeker weten dat ik Stem! ook nog ga lezen.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 195

Bo is een moeder die (te)veel ruimte geeft aan haar dochter en die zich niet laat bijsturen, maar denkt dat het alleen op haar manier kan. Het is voor mij de vraag of ze anderen wel serieus neemt. Als hulpverlener denkt ze de wijsheid in pacht te hebben en probeert ze haar gespreksvaardigheden in te zetten om weer grip op de mensen om haar heen te krijgen. Ze overschrijdt de grens door een hulpvrager telefonisch deelgenoot te maken van haar gezinsproblemen en raakt daarmee nog meer controle kwijt.

Adam is een hardwerkende man, die zijn ontslag voor zich houdt en lijkt te zwelgen in zelfmedelijden en te veel gaat drinken. Positief is dat hij uiteindelijk probeert grip te krijgen en dat dat zijn humeur en drinkgedrag verbetert.

Eva is altijd een bijzonder geïsoleerd en beschermd meisje geweest. Nu ze in de puberteit zit en gelooft in de liefde tussen haar en de docent, is ze erg zwart-wit in haar redeneren en is ze niet te sturen. Ze neemt meer afstand naar haar ouders en Yannick.

Yannick is het vriendje van Eva en woont sinds een aantal maanden in het gezin, omdat het tussen hem en zijn moeder niet meer ging. Eva neemt meer afstand van hem en ze hebben vaker ruzie. Hij heeft de neiging om het gevecht aan te gaan.

Emiel roept veel weerzin bij me op. Hij is een alleenstaande en eenzame man, die de hulplijn belt om aandacht te krijgen en daar een leven omheen fantaseert. Vervolgens werpt hij zich op als redder, naar hij zegt omdat hij zelf door een docent misbruikt is. Hij heeft geen gevoel voor verhouding en realiteit en gaat over grenzen. Het meest weerzinwekkend vond ik hoe hij Bo een tongzoen opdrong.

Sten is de docent economie, die geraakt lijkt door de jonge Eva. In eerste instantie lijkt dit geen bewuste keuze, maar zijn handelingen daarna gaan gepaard met een onvolwassen zelfspraak, waarbij hij alles recht-redeneert en zichzelf als slachtoffer neerzet.

Ik denk dat Adam het meeste ontwikkeling heeft laten zien.
    Ik heb geen favoriete personage. Eerder andersom; degene die het meeste bij me oproept, maar dan in negatieve zin is Emiel. Ik zou positiever over Bo zijn geweest als zij zich wat meer openstelde, maar snap dat het verhaal dan anders zou zijn.

De schrijfstijl van de auteur is prettig en goed leesbaar. Het meest krachtige daarin vind ik de cursieve delen. Hierdoor kreeg ik eerst meer begrip voor Sten. Marlen heeft het boek goed opgebouwd. Het meeste wordt vanuit Bo geschreven en dat past goed bij het opbouwen van spanning, vooral omdat Bo zoveel onmacht ervaart en in beweging komt (zij het niet zo handig). Hierdoor mis je wel de beleving en acties van de andere personages, maar dat maakt de ontknoping des te verrassend. Na het lezen van Meesterdeal zou ik ook de andere boeken van Marlen willen lezen.

Babette
    Bijdrager
    Post count: 17

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Tot op zekere hoogte evolueren de meeste karakters wel. Het tijdsbestek is echter kort, slechts een paar maanden. De relatie van Bo en Adam is niet echt goed. Beiden gaan ze hun eigen weg en ze zitten niet op één lijn wat betreft de opvoeding van Eva. Aan het eind van het verhaal zijn ze wel weer wat meer naar elkaar toe gegroeid en krijg je het gevoel dat nu alles achter de rug is ze samen sterker zijn geworden.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Bo is toch wel mijn favoriete personage, niet omdat ze de hoofdpersoon is, maar meer omdat ik me kan verplaatsen in haar leven, haar rol als moeder en vrouw. Elke ouder maakt zich zorgen om zijn/haar kind(eren), nergens gaat het perfect en alle tieners hebben hun eigen “problemen”. Als ouder zijnde wil je het beste voor je kind, maar tieners zetten zich meer af tegen hun ouders en proberen hun eigen weg te vinden, hebben last van hun hormonen, en ontwikkelen zich langzaam van tiener naar jong volwassene. Zo heeft ook Bo het beste voor met Eva, is het lastig te communiceren met haar dochter, maakt ze zich zorgen en heeft ze weinig steun van Adam. Je leest de frustraties van Bo, het enige dat ze wil is dat het met Eva goed gaat, dat ze gelukkig is en dat ze een vertrouwensband heeft met haar dochter.

Zou je aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Dat is een goede vraag, de personages passen zo goed in het verhaal en geeft toch een goed beeld van hoe het er in de realiteit aan toe gaat.

Meesterdeal leest als een trein, vlotte, korte hoofdstukken. De schrijfstijl is helder, duidelijk en zeker van deze tijd. Dus ja, de schrijfstijl past wel bij het soort verhaal. Wel vond ik de eerste hoofdstukken wat verwarrend, van het heden naar het verleden, weer een paar maanden verder en dan van dag naar dag. Een turbulente inleiding waar je wel even goed je gedachten bij moet houden.

Meesterdeal is de tweede thriller van Marlen Beek-Visser. Ga je haar Stem! (debuutthriller) en haar volgende boeken ook lezen? Marlen Beek-Visser is zeker een auteur waar ik meer van zou willen lezen en ben dan ook erg benieuwd naar haar debuutthriller waar op Social Media al een heleboel goeds over is voorbij gekomen.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 203

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Dat merk ik alleen bij Bo omdat zij echt de hoofdpersonage is en je haar het meeste volgt, van hoe ze ontdekt dat haar dochter een verhouding heeft met haar meester tot de omgang met Emiel en dan het grote geheim dat Adam en Bo hadden en uitkwam. Telkens zie je hoe ze er op reageert en wat ze doet.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Ik heb eigenlijk geen favoriete personage omdat geen van de personages hun probleem goed aanpakt maar als ik iemand moet kiezen ga ik voor Eva omdat ik me wel goed kan inbeelden hoe het voor een tienermeisje moet zijn om al die problemen onder ogen te komen en te verwerken.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik zou Bo niet zo naief laten zijn t.o.v. Emiel

De auteurs

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja ik vind het een vlot te lezen boek en de cursieve tekst vind ik ook prettig omdat je dan weet dat het over Sten gaat en wat hij denkt
    Meesterdeal is de tweede thriller van Marlen Beek-Visser. Ga je Stem! (debuutthriller) en de volgende boeken van haar ook lezen? Ja ik ben wel benieuwd naar Stem en die ga ik zeker op mijn lijstje zetten met te lezen boeken en haar volgende verhalen wil ik ook lezen

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 86

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Bo kan geen grip krijgen op haar dochter maar wil hier wel alles aan doen. Ik heb het idee naarmate het verhaal vordert dat ze meer contact krijgt met Eva. Adam zondert zich juist af maar later blijkt dat hij heel veel om zijn ‘dochter’ geeft. Eva is een recalcitrante puber en liegt veel. Daarentegen is ze ook een heel gevoelig meisje wat zeker naar voren komt in het verhaal.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Ik kan mij het meeste vinden in Bo, want ik zou ook heel bezorgd zijn om mijn dochter. Ze wil er graag met iemand over praten en dat lukt niet met Adam maar daar is juist Emiel de geschikte persoon voor. Ze is wel wat naïef maar weet wel haar grenzen te trekken.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik zou meer willen weten wat er in Adam omgaat. Aan het eind van het verhaal weet je waarom hij zo doet maar ik mis toch nog iets.

De auteurs

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl past goed bij dit verhaal. Niet te ingewikkeld, spannend en het iets wat ook echt zo kan gebeuren.
    Meesterdeal is de tweede thriller van Marlen Beek-Visser. Ga je Stem! (debuutthriller) en de volgende boeken van haar ook lezen? Ik vind het een erg goed boek en verhaal dus ik ben zeker benieuwd naar haar andere boeken.

Bryan Fohler
    Bijdrager
    Post count: 8

De karakters

– Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Zeker weten. Bo veranderd van een gewone moeder naar een moeder die geen grip op de situatie krijgt en met pijn in haar hart moet aanzien hoe Eva steeds meer naar Sten trekt. Adam daarop zondert zich steeds meer van het gezin af.

– Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?

Mijn favoriete personage is Bo, aangezien ze niet opgeeft en de onderste steen boven wil hebben en alles eraan wilt doen om haar dochter terug te winnen. ik me goed voor kan stellen dat je op zo’n moment als dit erg bezorgd bent om je tienerdochter.

– Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Ik heb niet echt het gevoel dat ik iets zou willen veranderden aangezien ik het verhaal erg goed vind zoals het nu is.

De auteurs

– Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

Ja de schrijfstijl vind erg goed van Marlen, dit omdat er wel dingen prijs gegeven wordt echter blijft er genoeg te raden over waardoor de spanning in het hele verhaal aanwezig blijft.

– Meesterdeal is de tweede thriller van Marlen Beek-Visser. Ga je Stem! (debuutthriller) en de volgende boeken van haar ook lezen?

Jazeker. Stem wil ik graag lezen als ik de volgende keer naar de bibliotheek ga en de toekomstige boeken wil ik natuurlijk ook gaan lezen. Marlen heeft er een nieuwe fan bij.

Severine
    Bijdrager

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?:
    Je ziet zeker enige evolutie. Bo verandert van een hulpverlenend iemand naar een persoon die alles zou doen om haar dochter bij Sten weg te halen. Het afspreken met Emiel, die duidelijk niet spoort, hoort daarbij. Ook Adam verandert doordat hij zijn job kwijt is.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?:
    Bo spreekt me het meest aan door haar doorzettingsvermogen en vechtlust om haar dochter weg te houden van haar leraar.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?:
    Ik zie niets dat ik echt zou veranderen.

De auteurs

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?:
    Zeker. Het boek is erg vlot geschreven, en de afwisseling met het cursieve gedeelte (vanuit Sten zijn standpunt) vind ik erg goed. Ook de dagboekfragmenten waren leuk om te lezen, zo kreeg je iets mee van hoe Eva alles ziet. Het boek is nl voornamelijk vanuit het standpunt van Bo verteld.

Meesterdeal is de tweede thriller van Marlen Beek-Visser. Ga je Stem! (debuutthriller) en de volgende boeken van haar ook lezen?:
    Ik ben zeker van plan dit boek nog te lezen!

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 58

De karakters

Bij Bo zie je zeker een ontwikkeling plaatsvinden. Van een ‘uitstekende’ hulpverleenster die precies weet hoe ze anderen moet helpen naar een ‘beschermende’ moeder voor haar dochter Eva, waar ze haast géén grip meer op heeft, en een vrouw met een ‘onrustige’ en onstabiele relatie met Adam. Ze durft zelfs af te spreken met een zogenaamde hulpbehoevende Emiel wat ze anders nooit gedaan zou hebben. Ze verlegt duidelijk haar grenzen.

Toch is Bo ook mijn favoriete personage en dat zeg ik dan ook als vader die weet hoe beschermend hij naar zijn kinderen is en zal moeten zijn. Persoonlijk zou ik ook héél erg ver gaan om mijn dochters te behoeden voor alle valkuilen in het leven zoals een relatie met een leraar die tig jaren ouder is. En dit omdat je je kinderen gewoon het allerbeste gunt.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, zou ik absoluut niet doen. De personages zijn zo ‘levensecht’ beschreven dat je ze zo maar tegen zou kunnen komen in het dagelijks leven.

De auteurs

Zekers te weten. Door de vlotte, makkelijke, toegankelijke en daardoor open en krachtige schrijfstijl is het alsof je het gezinsdrama van dichtbij meemaakten hierdoor ontwikkelt zich een hoog niveau van spanning. De verhaallijnen zijn duidelijk en door verschillende zijsprongen die gemaakt worden in het verhaal wordt het gezinsleven van de familie van Lierop steeds complexer. Het verhaal grijpt me meteen bij de keel en er is een hoge spanningsboog aanwezig!

Meesterdeal is de tweede thriller van Marlen Beek-Visser. Ga je Stem! (debuutthriller) en de volgende boeken van haar ook lezen?
    100% zekers te weten. Ben blij dat ik Marlen Beek-Visser met deze Leesclub heb mogen leren kennen. Ze staat erg hoog op mijn lijstje met favoriete auteurs!

sillyruns
    Bijdrager

De karakters

Met name Eva vind ik een normale groei doormaken. Zij laat echt pubergedrag zien. Zoekt grenzen op. En zoekt met name bevestiging waar ze die ook maar kan krijgen.
    Bo laat weinig groei zien. Ik vind haar steeds labieler worden. Natuurlijk merkt zij dat er wat met Eva aan de hand is, maar ik vind dat zij te weinig van haar moederrol laat zien. Ook deelt zij te weinig met anderen over haar vermoedens.
    Adam maakt wel een heel duidelijke ontwikkeling door. Hij pakt op een gegeven moment echt zichzelf bij kop en kont en gaat er weer voor.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Ondanks de puberirritatie vind ik toch Eva de meest sympathieke persoon. Het is me niet nogal wat om puber te zijn met een moeder die nauwelijks grenzen stelt en met een docent die je het gevoel geeft dat je de wereld betekent.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Voor het verhaal zou ik niets willen veranderen. Tijdens het lezen heb ik wel meerdere keren gedacht dat Bo wat daadkrachtiger en minder naïef moest zijn.

De auteurs

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl is direct. Niet te ingewikkeld. Duidelijk wat er gaande is en wiens verhaal je leest. Spannend is dat de identiteit van de cursieve verhalenverteller nog even onbekend blijft.

Meesterdeal is de tweede thriller van Marlen Beek-Visser. Ga je Stem! (debuutthriller) en de volgende boeken van haar ook lezen? Andere boeken van Marlen Beek-Visser zou ik gaan lezen. Niet met prioriteit, maar als ik ze tegenkom in de bibliotheek neem ik ze zeker mee.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 94

De karakters
    Bo als hulpverlener en Bo als moeder lijken wel 2 verschillende personen. Als moeder weet ze duidelijk niet hoe ze dingen moet aanpakken. Ik irriteerde me af en toe enorm aan haar, dat ze Eva bij iemand laat logeren die ze helemaal niet kent. Maar ook dat ze steeds maar weer naar Emiel ging en dat ze helemaal geen hulp inriep bij iemand.
    Eva is gewoon zoals een puber hoort te zijn, opstandig tegen ouders en eigen gang gaan.
    Adam bemoeit zich totaal niet met het gezin en houd dingen verborgen, uiteindelijk slaat hij wel een beetje door vind ik en het einde vind ik erg ongeloofwaardig.
    Een favoriete personage had ik eigenlijk niet. Ik vond bij elk persoon wel iets negatiefs. En stoorde mij regelmatig aan personages. Als ik 1 moet kiezen zou ik zeggen Eva, zij was nog maar 16 en moet nog zo veel leren.
    Een personage veranderen zou ik niet direct doen, maar misschien een personage toevoegen die gewoon ‘normaal’ is. Misschien iemand die de familie wat adviezen kon geven en af en toe wat rust toevoegt in het verhaal. Een moeder of een buurvrouw of een goede vriend/vriendin.

De auteur
    De schrijfstijl past wel bij het verhaal. Het verhaal is makkelijk te lezen en vlot geschreven. En er zit genoeg spanning in het verhaal om geboeid te blijven lezen.
    Ik zou niet direct Stem gaan lezen na het lezen van dit boek. Misschien als ik het eens tegen kom.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 80

1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?Nee ze veranderen niet, maar aan het einde van het boek begrijp je wel waarom ze zo reageren. Eva is een echte puber door niets te vertellen. Bo is heel intuïtief en Adam is een echte vader al had ik dat in het begin niet verwacht.
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Op Bo lijk ik heel erg veel waardoor ik het verhaal in het begin heel erg beklemmend vond na bladzijde 75 was dat over en deed Bo ook dingen die ik niet zou doen maar mijn favoriete personage is toch Adam, stille wateren hebben diepe gronden en dat was bij hem zeker het geval.
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Als ik wat zou veranderen dan zou het Trinette zijn, maar juist haar verhaal maakte het minder scherp. Elk huisje heeft zijn kruisje zo blijkt maar weer.

De auteurs
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl is super, het trekt je het verhaal in en in mijn geval stootte het ook af maar de nieuwsgierigheid overwon en na bladzijde 75 heb ik het 1 stuk uitgelezen en daarvoor wel 15 x aan de kant gedaan omdat ik zo sterk met Bo meeleefde.
    5.Meesterdeal is de tweede thriller van Marlen Beek-Visser. Ga je Stem! (debuutthriller) en haar volgende boeken lezen? Ja Stem omdat ik het grappig vind dat ze de The Voice(en andere talentenjachten) als uitgangspunt heeft gebruikt maar als ze weer een boek schrijft over dezelfde fase van het leven waarin ik me bevind zal ik het wel gaan lezen maar niet meteen.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 55

Ik heb zeker het gevoel dat de karakters evolueren, al is “beter uit de verf komen” misschien een juistere omschrijving. Je leert de karakters steeds beter kennen (en niet bepaald van hun beste kant). Maar toch is het niet onverwacht. De evolutie is geleidelijk en de karakters veranderen niet echt, ze worden gewoon duidelijker, eerlijker en harder, minder behangen met het patina van beschaving.
    Mijn favoriete personage tot hier toe is Adam. Hij doet in mijn ogen toch zijn best, ondanks dat hij eigenlijk een zwakkeling is als hij met moeilijkheden geconfronteerd wordt. De anderen zijn heel wat minder fraai.
    Uiteraard wil ik een aantal personages anders laten handelen zodat het boek meer langs de lijnen van mijn verwachtingen loopt. Maar dat lijkt me niet echt een goed idee, dan had ik het zelf maar moeten schrijven. Zoals het nu gaat is het misschien niet zo’n leuk verhaal maar wel spannend en wordt ik steeds verrast. Toch de bedoeling van een thriller.

Ik wordt zo meegesleept door het verhaal dat ik moet terugbladeren om op de schrijfstijl te letten. Dus dat zit zeker goed. De korte hoofdstukken samen met de wisselingen van perspectief laten toe dat de chronologie goed gerespekteerd wordt zonder herhalingen of tijdsmanipulaties. En het leest zo ook erg vlot. Gedachten, gesprekken en handelingen vormen samen 1 grote brok aktie.
    “Stem!” staat ondertussen op mijn verlanglijstje met te kopen boeken.

Cece
    Bijdrager
    Post count: 46

De karakters

Nee ik heb niet echt het gevoel dat de personages zich evolueren. Aan het einde van het verhaal passen alle puzzelstukjes bij elkaar.

Nee ik heb niet echt een favoriete personage, al ad ik het in het begin wel met Yannick te doen. Op de manier hoe hij werd behandeld.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ja, aan sommige personages zou ik wat willen veranderen, maar ik denk dat het dan te slechte van het verhaal komt.

De auteurs

Ja, ik vind het passen. Je voelt de emoties van de personages. Maar ook de irritatie van sommige.

Meesterdeal is de tweede thriller van Marlen Beek-Visser. Ga je Stem! (debuutthriller) en de volgende boeken van haar ook lezen?
    Nadat ik er achter kwam dat er nog een verhaal geschreven was, werd ik wel benieuwd naar het boek. Ja ik ga het boek lezen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.