Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 110: Meester dood Meester dood, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1408
    #20095 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 240

Spanning: 8 punten, omdat ….de spanning over gans het boek goed zit

Plot:.. 9 punten, omdat …het plot uitstekend in elkaar zit.

Leesplezier:..8 punten, omdat ik het boek met plezier gelezen heb….

Schrijfstijl:.. 8punten, omdat het boek bevat een mooie schrijfstijl. Door de vele mooie zinnen en beschrijvingen….

Originaliteit:..9 punten, omdat ik dit thema nog niet eerder tegen gekomen ben.….

Psychologie:.. 8punten, omdat voor wat Stan drijft….

Gemiddelde van 8,3

Kristel
    Bijdrager
    Post count: 37

Spanning 9 Het ging steeds weer met een nieuw slachtoffer aan de haal, op een andere manier.

Plot 8 Laat open voor vervolg (hopelijk)

Leesplezier 9 Zeer aangenaam om te lezen, nodigde steeds uit om verder te willen lezen.

Scrijfstijl 9 Ontzettende vlotte schrijfstijl, zeer toegangkelijk

Orginaliteit 10 Wordt toch uit een speciale hoek geschreven nl. De dood!

Psychologie 10 Hier is over nagedacht, het is zeker een boek dat blijft hangen!

Gemiddelde 9,1

justine
    Bijdrager
    Post count: 119

Spanning:9 punten, omdat het zo mooi opbouwend is

Plot:8 punten, omdat het zo mooi in elkaar zit en als ‘echt’ overkomt

Leesplezier:8 punten, omdat het leest zo lekker weg….

Schrijfstijl:8 punten, omdat heerlijk om te lezen, mss alleen wat duidelijker hoofdstukken

Originaliteit:8 punten, omdat het gewoon origineel is, Meester dood, heel origineel

Psychologie:8 punten, omdat het zo lekker blijft hangen

Gemiddelde beoordeling:8.1 punten

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 106

Spanning: 6 punten, omdat de spanningsboog voor mij niet constant gespannen was.

Plot: 7 punten, omdat het goed bedacht is en goed naar opgebouwd is.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik het vermakelijk en vlot lezend verhaal vond.

Schrijfstijl: 5 punten, omdat ik het geheel soms wat tekort vind schieten op uitwerking van personages.

Originaliteit: 6 punten, omdat het ziektebeeld niet vaak voorkomt in verhalen.

Psychologie: 4 punten, omdat ik graag meer had willen lezen over alle beweegredenen van de personages en diens achtergronden.

Gemiddelde beoordeling: 5,8 punten

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 74

Spanning : 7 punten omdat het niet meteen een aansluitend verhaal is, maar eerder losse stukjes

Plot: 8 punten omdat het gegeven rond Stan (zijn gezin) echt wel onverwacht was

Leesplezier: 6,5 punten omdat het soms niet duidelijk was waar een nieuw stukje (hoofdstuk) startte, anders was het zeker ook een 7

Schrijfstijl: 6 punten omdat het niet altijd even duidelijk was waar een nieuw hoofdstuk begon

Originaliteit: 8 punten omdat het wel verrassend is dat als je begint te lezen (achterflap) en het boek uit hebt, je wordt aangesproken door Meester Dood

Psychologie: 8 punten omdat het je wel doet nadenken. Inderdaad zodra je op de wereld komt, is de eerste stap naar de dood weer gezet. Misschien best niet te veel over nadenken 

Gemiddelde beoordeling: 7,25

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 158

Spanning: 8 punten, omdat het wel spannend is. Je wil weten hoe het eindigt en of de moorden worden opgelost.

Plot: 9 punten, omdat het goed in elkaar zit.

Leesplezier:8 punten, omdat ik het boek graag las, echter Pan net iets beter vond.

Schrijfstijl:8 punten, omdat het vlot te lezen is.

Originaliteit: 7 punten, omdat er reeds vele misdaadromans voor zijn geweest. echter wel leuk om te lezen en het werd wel origineel aangepakt met die ongelukken.

Psychologie: 6 punten, omdat de beweegredenen van Stan zo vaag blijven. ivm de selectieprocedure enz. De personages zijn wel goed uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 46/6 = 7.67

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 74

Recensie geplaatst op thrillzone,maar vind hem niet terug.
    Bizar?

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 109

Spanning: 8 punten, omdat de spanning altijd aanwezig was.
    Plot: 9 punten, omdat het goed in elkaar zit.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal vlot te lezen is.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een mooie schrijfstijl is.
    Originaliteit: 9 punten, omdat ik zo’n verhaal nog niet tegengekomen ben.
    Psychologie: 9 punten, omdat er over het verhaal nagedacht is.
    Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

maryam
    Bijdrager
    Post count: 222

Spanning: 6 punten, omdat de spanning voor mij meer zat in hoe de puzzelstukjes bij elkaar zouden komen, dan dat het heel spannend geschreven is.

Plot: 7 punten, omdat het idee van een kapper die wraak neemt uit naam van zijn klanten, en uiteindelijk ook voor de dood van zijn gezin een goed idee is voor een verhaal. Ook het idee van een verhaal over een wetsdokter die zelf problemen heeft en daardoor verbanden tussen slachtoffers mist, kan een spannend plot zijn. Maar nu vond ik er te veel verhaallijnen zijn, waardoor het plot minder sterk werd.

Leesplezier: 8 punten, omdat het een makkelijk leesbaar boek is, ik wilde ook doorlezen om te weten hoe het verhaal zich ontwikkelde.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek vlot leest en ik altijd moet glimlachen om voor mij onbekende Vlaamse woorden en uitdrukkingen

Originaliteit: 9 punten, omdat beide verhaallijnen van kapper die wraak neemt en wetsdokter die fouten maakt, originele thema’s zijn. Voor mij hadden beide verhaallijnen uitgewerkt mogen worden tot 2 aparte boeken.

Psychologie:7 punten, 8 voor Tom en 6 voor Stan omdat het voor mij als lezer niet duidelijk is waarom Stan behalve de dader van de dood van zijn vrouw en kinderen,de andere moorden gepleegd heeft, wat zijn motieven zijn en wat de nabestaanden hiermee te maken hebben.
    Het waarom Tom steken laat vallen is psychologisch wel goed uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling:7.5 punten

Nick Evrard
    Bijdrager
    Post count: 17

Spanning: 8 punten omdat ik voortdurend op zoek was naar het verband tussen de onderlinge verhaallijnen en het waarom.

Plot: 8 punten omdat ik het wel een bijzonder verhaal vind dat mooi is opgebouwd en waar de verschillende verhaallijnen op het eind tot een mooi geheel komen. Soms wel een beetje verwarrend in die zin dat je juist met die verschillende verhaallijnen je er je hoofd dient bij te houden.

Leesplezier: 8 punten omdat het me geboeid heeft van begin tot eind.

Schrijfstijl: 7 punten: soms voor mij verwarrend daarom, anders wel vlot geschreven. Gaar vooral over de samenhang tussen de verhaallijnen.

Originaliteit: 8 punten omdat een “gewoon” verhaal van de kapper zo’n dramatische gebeurtenissen kan veroorzaken. En dan het syndroom. Knappe toevoeging, mooi gevonden.

Psychologie: 6 punten omdat ik graag wat meer uitleg had gekregen over de beweegredenen van Stan, bij elk van de moorden kon er zeker groter aandeel in het boek beschreven worden. Meer uitwerking zou het zeker ten goede komen.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten!!

Crissie C.
    Bijdrager
    Post count: 9

Spanning: 5 punten, omdat ik dit boek geen echte thriller vind, ook al zijn er veel personages en veel moorden.

Plot: 6,5 punten, omdat ik gedurende het lezen toch wel benieuwd was naar wie de dood was en door de afwisseling tussen het heden en het verleden.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik vaak moeite had met door lezen, ik moest me ertoe zetten.

Schrijfstijl: 6 punten omdat ik me niet echt inleven met een bepaald personages, de meeste zijn weinig uitgewerkt. En de structuur van de hoofdstukken vond ik verwarrend.

Originaliteit: 6,5 punten, omdat je als lezer door de dood wordt aangesproken, dat vind ik apart.

Psychologie: 6 punten, omdat Tom als personage iets beter is uitgewerkt dan de rest en zijn verleden meer aan bod kwam.

Gemiddelde beoordeling: 6 punten

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 336

Spanning: 8 punten, De spanning is vrij constant in het verhaal maar beleefde tijdens de moorden een hoger piek

Plot: 10 punten, omdat zeer goed over nagedacht en op prachtige wijze tot uitwerking gebracht

Leesplezier: 10 punten, genoten vanaf het begin

Schrijfstijl: 10 punten, boeiend,prettig en met de juiste verdeling in geloofwaardigheid en realistisch

Originaliteit: 9 punten, De uitwerking van het totale plaatje is op een originele manier in woord omgezet.

Psychologie: 9 punten, de psychologische lading van het geheel komt tijdens het lezen steeds meer naar voren maar om uit eindelijk als het boek uit is door te werken.

totale score 56 punten : 6 = 9,3

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 293

Spanning:..8 punten, omdat …de spanningsboog goed opgebouwd werd en het mij bleef boeien..

Plot:..8 punten, omdat die goed opgebouwd was en niet helemaal voorspelbaar bleek te zijn.

Leesplezier:.8. punten, omdat ik het met veel plezier heb gelezen.

Schrijfstijl:..7 punten, omdat het vlot geschreven is, met hier en daar een Vlaams woordje.

Originaliteit:..9 punten, omdat ik het thema de dood erg origineel verwerkt vond.

Psychologie:.8. punten, omdat de personages goed zijn uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling:.48:6 =.8 punten

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 293

Vrijdag de recensie geplaatst op de website maar nog niet te zien.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.