2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 62

Spanning: 10 punten, omdat de spanning in het hele boek door geweven zit.

Plot: 10 punten, omdat het goed uitgedacht is en niet voor de hand lag.

Leesplezier: 10 punten, ik wou verder lezen om te weten hoe het afliep

Schrijfstijl: 10 punten, omdat ik het vlot en prettig vond lezen.

Originaliteit: 10 punten, omdat er over dit onderwerp nog niet heel veel geschreven is.

Psychologie: 10 punten, omdat het boek onder je huid kruipt, het verhaal maakte indruk op me.

Gemiddelde beoordeling: 10 punten

lianeem
    Bijdrager
    Post count: 50

Spanning: 7 punten, omdat het vlot geschreven is en door de korte hoofdstukken uitnodigt tot verder lezen..

Plot: 5 punten, omdat het te veel was, te veel personages, te veel thema’s te veel… en ook omdat er veel toevalligheden waren, bv personages die iets toevallig goed konden of die geïntroduceerd werden met geen andere functie dan iemand op de juiste plek (lees blokhut) af te leveren.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik ondanks dat er veel met spanning gewerkt werd, het afleidend vond dat er vanuit zoveel gezichtspunten het verhaal verteld werd.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal vlot en heel toegankelijk verteld werd.

Originaliteit: 7 punten, omdat het een origineel idee is om mee te spelen.

Psychologie: 4 punten, omdat ik de personages niet voldoende uitgediept vond om hun beweegredenen geloofwaardig te vinden. Sommige onderdelen van het verhaal kwamen te gemodelleerd en te toevallig over. Als het verhaal een Netflix-serie was geweest, had ik om bovenstaande de serie halverwege verlaten. Ja, de thema’s zijn groot en verschrikkelijk, en die maken indruk op me, maar dat is niet voldoende om gelaagdheid te vinden in de meeste personages en hen als geloofwaardige karakters te zien. Hoewel ik geloof dat ik de enige ben van de leesclub die het boek zo ervaren heeft.

Gemiddelde beoordeling: 6,2 punten (37 punten)

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.