15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #12316 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 256

Doordat ik Meedogenloos vijf sterren heb gegeven betekent dat simpelweg dat alles een 10 is geworden, voor mij dan. Ik doe niet aan afronden want ik weet dat ik op de site halve sterren kan geven, maar van mij krijgen ze de volle mep.

Spanning: 10 punten, omdat je vanaf de eerste blz al in boek wordt getrokken, de spanning dendert door boek heen, er gebeurt van alles en nog wat.

Plot: .10 punten, omdat deze onverwacht is en erg goed.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek in 1 dag uitgelezen heb en met plezier heb gelezen, nee niet de verhaallijnen, die zijn gruwelijk en naar.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het gemakkelijk leesbaar is.

Originaliteit: 10 punten, omdat dit boek weer onderwerpen aansnijdt waar te weinig aandacht voor was.

Psychologie: 10 punten, omdat dit eigenlijk niet echt voorkomt hoor in dit boek, er is niet veel diepgang in de personages, dat kan ook niet, want er vallen gewoonweg veel doden. Maar voor de punten krijgen ze een 10… (ik weet dat dit bizar klinkt maar zo is het…, wellicht kan dit punt er af en laat je het niet meetellen als het weinig voorkomt, psychologie dan he…)

Dus 60 gedeeld 6 is 10 punten, vertaald naar vijf sterren.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 261

Spanning: 9 punten, omdat de spanning in alle verhaallijnen voelbaar is en er veel spannende gebeurtenissen zijn. Misschien wel teveel om het geloofwaardig te laten zijn, maar voor een thriller is dat wel goed.

Plot: 9 punten, omdat diverse verhaallijnen op een goede en verrassende manier samenkomen. Goed opgebouwd.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek met veel plezier en snel heb uitgelezen. De na-pret was wat minder omdat het einde me verbluft achterliet en ik de personages een veel betere afloop gunde.

Schrijfstijl: 8,5 punten, omdat de schrijfstijl goed te volgen was, maakte dat ik snel kon lezen en goed paste bij de verschillende personages en actiescenes.

Originaliteit: 8,5 punten, omdat de gebeurtenissen en verhaallijnen veel, divers en origineel zijn. Vooral de verhaallijn van Mandy en Lisa vond ik origineel. (Daar zit genoeg ruimte voor een vervolg!) Het is net alsof je met deze 2 schrijvers 2x zoveel spanning, gebeurtenissen en verhaallijnen krijgt………

Psychologie: 8 punten, omdat de personages ontwikkeling doormaken en de angst en dreiging op een goede manier doorwerken in hun gedrag.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 214

Spanning: 10 punten, omdat vanaf bladzijde 1 het boek al spannend is en in geen enkel hoofdstuk deze spanning ontbreekt.

Plot: 10 punten, omdat ik het op geen enkel moment had vermoed hoe het af zou lopen. Ik ben niet happy met dit eind maar dat neemt niet weg dat het geniaal in elkaar is gezet.

Leesplezier: 10 punten, omdat het fijne korte hoofdstukken heeft, zeer overzichtelijk is en moeilijk weg te leggen. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het plezier niet zit in het onderwerp en de vele gruwelijkheden.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat zoals hierboven geschreven, het is een boek dat moeilijk weg te leggen is. Op geen enkel moment had ik in de gaten dat het door 2 auteurs is geschreven.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik nog niets over dit onderwerp heb gelezen.

Psychologie: 10 punten, omdat het bij psychisch doorwerkt. Ik kon het verhaal niet vergeten en had af en toe moeite met inslapen door alles wat geschreven en beschreven is.

Gemiddelde beoordeling: 10 punten (60 punten totaal gedeeld door 6)

Dank jullie wel Thrillzone, Joris Sharpe en Melissa Skaye en uitgeverij LetterRijn voor deze kans om het boek te mogen lezen. Ik heb er van genoten en geleerd.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 189

Spanning: 10 punten, omdat ik geen enkel moment het boek heb kunnen neerleggen. Ik had adem tekort na het lezen!

Plot: 8 punten, omdat het knap is hoe de verschillende verhaallijnen bij elkaar komen. Iets te veel toevalligheden zorgen ervoor dat ik geen hoger cijfer geef.

Leesplezier: 8 punten, omdat het een rollercoaster was. Tenenkrommend. Heftig.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het tempo hoog werd gehouden, perfect voor een thriller. Ondanks dat… sommige woordkeuzes/zinsopbouwen… had ik liever iets anders gezien. Langs de andere kant, wordt het dan weer een heel ander boek.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik nog nooit zoiets gelezen heb.

Psychologie: 6 punten, omdat dit iets verloren gaat in het grote geheel van actie en ellende. Een beetje kort door de bocht soms.

Totaal 8,5/10, dikke vier sterren.

Tina van Langeveld
    Bijdrager
    Post count: 38

Spanning: 10 punten, wat een geweldig heerlijk boek! Soms klopte mijn hart in mijn keel, zo spannend was het. Ik moest mijzelf echt dwingen om het boek niet in 1x uit te lezen. Ieder hoofdstuk was geweldig, en ik heb dan ook alles gelezen. Soms, als een boek saai is, wil ik nog wel een hier en daar iets overslaan, maar dat was hier echt niet aan de orde.

Plot: 10 punten, alle verhaallijnen komen samen, en je verwacht niet dat het op deze manier zal eindigen. Is ook wel eens iets anders!!

Leesplezier: 10 punten, omdat ik erg veel moeite had om het boek weg te leggen, en ik gewoon erg graag wilde weten hoe het met de karakters verder ging.

Schrijfstijl: 10 punten, het begint misschien een beetje saai te worden, maar ook de schrijfstijl vond ik dus geweldig!! Nergens in het boek heb ik gedacht, hé, dit is door iemand anders geschreven. De twee stijlen passen dus heel erg goed bij elkaar!

Originaliteit: 10 punten, Dat einde……. Er zijn maar weinig boeken waar bijna iedereen het loodje legt, maar juist daarom vind ik het zo origineel! Je ziet het echt niet aankomen. Daarbij houd ik wel van harde boeken. Ik lees ook alleen maar Thrillers, en dit was voor mij echt een superthriller, en dat van Nederlandse bodem!!

Psychologie: 8 punten, want daar wordt niet heel erg veel mee gedaan, wel blijft het bij mij hangen, en moest ik er wel over nadenken, dus vandaar een 8.

Mijn eindcijfer is een 9.6 Heel erg dik verdiend!!

Ik wil Melissa Skaye, J.Sharpe, uitgeverij LetterRijn en Thrillzone heel erg hartelijk bedanken voor deze leuke leesclub!!

yv87
    Bijdrager
    Post count: 147

Spanning: 9 punten, omdat ik bijna de hele rit op het puntje van mijn stoel zat en het boek niet weg kon leggen.

Plot: 8 punten, omdat het met een paar keer verrast heeft, maar ook een paar keer vrij standaard verliep.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik vanaf bladzijde één in het boek zat en daar bleef tot het uit was.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het vlot las en ik er eigenlijk geen aanmerkingen aan heb. Nergens was te merken dat het door verschillende auteurs geschreven was. Het vloeide mooi samen.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik even uit ga van wat er in Nederland is verschenen. Zoveel gruwel ben ik in Nederlandse boeken nog nooit tegengekomen en daarom zeker heel origineel.

Psychologie: 9 punten, omdat het boek nog enkele dagen door mijn hoofd heeft gespookt en ik onbewust nog even met het onderwerp bezig ben geweest.

Gemiddeld 9,2/10 -> 4,5*

Cece
    Bijdrager
    Post count: 78

Spanning: 10 punten, omdat je iedere keer op het puntje van je stoel zit. Je wilt het boek niet meer wegleggen.

Plot: 9 punten, omdat het goed in elkaar zat. Je zag de momenten niet aankomen.

Leesplezier: 10 punten, omdat je het boek niet weg wilt leggen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het lekker weg leest af en toe wat moeilijke woorden.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het ergens al kende, maar kan het niet plaatsen.

Psychologie: 9 punten, omdat Het verhaal liet je niet meer los

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 157

Spanning: 10 punten, omdat er constant spanning in het verhaal zat en je daardoor moest blijven lezen.

Plot: 9 punten, omdat ik het totaal niet had verwacht en hoopte dat het anders zou eindigen.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik met volle tuigen van het boek heb genoten (behoudens natuurlijk de vreselijke dingen die gebeuren) en het daarom ook zo uit was. Normaal lees ik niet zo snel maar nu wilde ik gewoon weten hoe het afliep.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het door de afwisselende hoofdstukken goed in elkaar zat en de spanning zo in het verhaal bleef.

Originaliteit: 9 punten, omdat het een onderwerp is waar ik nog niet eerder over gelezen heb. Je wordt met je neus op de feiten gedrukt want het zijn dingen die nu ook nog gebeuren.

Psychologie: 10 punten, omdat dat door het hele verhaal verweven zat.

Gemiddelde beoordeling: 9,5 punten

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 132

Spanning: 9 punten, omdathet meedogenloos snel word gebracht en word beschreven.

Plot: 8 punten, omdat het verhaal open eind heeft organisatie pakt het snel weer op en het begint weer van voren

Leesplezier: 9 punten, omdat het meedogenloos goed is doordacht en heel goed is opgeschreven en daardoor zeer de moeite is om te lezen.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het een duo is die het geschreven heeft en je dat nergens merk en het onderwerp gruwelijk is.

Originaliteit: 9 punten, omdat het helaas heel actueel is laatst stond er nog in de krant dat jongens en meisjes van 13 al in de prostitutie werken.

Psychologie: 10 punten, omdat deze organisaties meedogenloos zijn als het om macht en geld gaat en dat lees je terug.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 356

Spanning: 10 punten, omdat het bomvol spanning zat, mijn hersens maakten overuren..

Plot: 8 punten, omdat sommige plotwendingen wel sterk waren, soms iets te zoals dat die meisjes het steeds overleefden. Dat Johan niet te vertrouwen was had ik wel snel door..

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het boek bijna niet kon wegleggen. Als Tim het nu nog had overleefd had ik 10 gegeven. 😉

Schrijfstijl: 10 punten, omdat die gewoon goed is, Dat het door een duo geschreven is merk je niet.

Originaliteit: 9 punten, omdat het boek in zijn geheel wel origineel is.

Psychologie: 8 punten, vanwege de ontwikkeling die de personages doormaakten en het boek bleef bij mij ook nog lang in mijn hoofd zitten.

Gemiddelde beoordeling: 54:6 = 9 punten oftewel 4****(*)

Ant
    Bijdrager
    Post count: 79

Spanning: 9 punten, omdat het boek leest als een trein!
    Plot: 9 punten, omdat Het verhaal goed opgebouwd wordt. Toch was niet iedereen even verrassend als personage.
    Leesplezier: 8.5 punten, omdat het boek leest als een trein maar er wel wat slordigheden in zaten.
    Schrijfstijl: 8.5 punten, omdat het boek korte hoofdstukken kent leest het top.
    Originaliteit: 9 punten, omdat gezien de locatie en het wereldwijde netwerk. Dat verwacht je niet snel.
    Psychologie: 7 punten, omdat de personages veel mee moeten maken oftewel in het ondergrondse netwerk als daarbuiten maar dit wordt niet heel diep uitgewerkt. Dit had wat mij betreft nog krachtiger gemogen.

Gemiddelde beoordeling: 51*6 0punten is een 8.5

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 92

Spanning: 7 punten, omdat het spanningsniveau vrij snel heel hoog was, maar na een tijdje minderde. Aan het einde kwam er dan weer wat actie, maar het had van mij best nog wat spannender mogen zijn.

Plot: 6 punten, omdat er soms wel wat verrassende wendingen waren, maar ik zat niet telkens met een wauw-gevoel.

Leesplezier: 7 punten, omdat het begin en einde zeer vlot weglas. Bij het stuk in de hut/chalet bleef ik meermaals op mijn honger zitten.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het gewoonweg zeer vlot geschreven is. Op geen enkel moment valt het op dat dit boek door twee auteurs werd geschreven.

Originaliteit: 7 punten, omdat het op zich best origineel is … doch mij deed het direct een link leggen naar ‘Meedogenloos’ van Bergstrom.

Psychologie: 6 punten, omdat dat voor mij een groot gemis was. De angst en paniek die je in het begin voelde bij de meisjes verdween stelselmatig … terwijl het harde karakter van de criminelen wel gestatig verder ging. Verder miste ik meer schrik en paniek wanneer men zich in het chalet bevindt.

Gemiddelde beoordeling: 42 punten

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 394

Spanning: 9 punten, omdat continue de spanning aanwezig en voelbaar is

Plot: 10 punten, omdat geheel zeer goed en wel overwogen doordacht is.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik me volledig in dit verhaal heb kunnen verliezen waardoor ik alleen nog maar wilde doorlezen om erachter te komen hoe het afloopt.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat hard soms gruwelijk, maar ook toegankelijk in een taal geschreven die begrijpelijk en niet te moeilijk is.

Originaliteit: 9 punten, omdat een onderwerp die toch in een taboe sfeer thuishoort nu in een daglicht wordt gezet.

Psychologie: 7 punten, Nadat het boek uit is nog vol ongeloof doorspeelt in mijn hoofd. De psychologie had wat dieper uitgewerkt mogen worden in de personages.

Gemiddelde beoordeling: 55 punten : 6 = 9,16 een dikke 4 ****

sandra1968
    Bijdrager
    Post count: 34

Spanning: 8 punten, omdat het hele boek door spannend bleef.

Plot: 5 punten, omdat ik het plot zag aankomen.

Leesplezier: 5 punten, omdat voor mij het verhaal te hard, te zwart en te deprimerend is.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek leest als een speer.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik persoonlijk nog niet zo’n hard boek ben tegengekomen waarin in werkelijk bijna iedereen fout bleek te zijn…

Psychologie: 6 punten, omdat het verhaal zo zwart is, mis ik een stukje diepgang, goed vs. kwaad. Alles wat goed was ging dood en alles wat kwaad deed bleef doorgaan.

Gemiddelde beoordeling: 39 : 6 = 6,5

Dit is de recensie welke ik op mijn site heb geplaatst:
    In korte hoofdstukjes met een zeer vlotte schrijfstijl nemen de schrijvers Sharpe & Skaye je mee in de gruwelijke werelden van hoofdpersonages. Als lezer heb je geen andere keus dan op te stappen in deze sneltrein en te blijven lezen tot het einde. De verhaallijnen kronkelen als giftige slangen door elkaar heen en naarmate het boek vordert blijken zij steeds meer in verband met elkaar te staan. Knap gedaan, omdat ik geen moment heb gemerkt dat er 2 schrijvers actief waren. Waar haak ik af? Voor mij persoonlijk is dit boek te hard, te zwart en te deprimerend. Ben je gek van dit soort verhalen dan zul je zeker smullen!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.