Home Forums Leesclub 178: Lockdown Lockdown, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Carla
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

Mooie uitnodigende cover. Het boek ligt ook lekker in de hand en lettertype is duidelijk.
    Ik ben benieuwd naar dit boek van Peter May, ik heb weleens een ander boek van hem gelezen en dat boek vond ik erg spannend.

Ik verwacht van dit verhaal dat het leest als een pageturner. Ben er ook erg benieuwd naar of dit ook te maken heeft met een pandemie.

StephanieS
    Bijdrager
    Aantal berichten: 41

Cover:
    De cover spreekt mij aan. Maar hij springt er niet heel erg uit. Waardoor ik er in de winkel waarschijnlijk aan voorbij loop.

Auteur: mijn eerste boek van deze schrijver. Dus ik ga er blanco in!

Verwachting: ik hoop een lekkere pageturner met een spannend einde!

Omaatjuh
    Bijdrager
    Aantal berichten: 128

1) Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Ik vind het een mooie foto. The Big Ben met het Parlementsgebouw.
    Op de achterkant een foto van de auteur met een samenvatting van het verhaal.

2) Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Omdat ik deze auteur niet ken hoop ik dat hij een goed verhaal heeft neergezet.

3) Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Dat het zo spannend is dat ik het niet weg kan leggen.

biancam73
    Bijdrager
    Aantal berichten: 40

Cover: Mooie cover duister maar ook aansprekend

Auteur: Bij mijn weten nog niks van Peter May gelezen, ben benieuwd

Verwachting: Mooi spannend boek, de flaptekst beloofd veel goeds, zeker met de huidige corona ellende lijkt me dit een zeer mooi boek, kan niet wachten om er in te beginnen, nog even ander boek uitlezen

kareltje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 277

Cover: Mooie cover. De foto springt in het oog, met een bekend plaatje uit London, daarboven dreigende vogels en dreigende donkere wolken. De titel, schrijver en quote zijn goed weergegeven en doen geen afbreuk aan het dreigende geheel.

Auteur: Klinkt als een ervaren schrijver, maar ik heb nog niets van hem gelezen. Ik lees dat hij journalist was en dat er een BBC-serie van zijn boek is gemaakt. Betekent volgens mij dat hij goed kan schrijven.

Verwachting: Het staat aangekondigd als internationale bestseller. Daarmee heb ik een hoge verwachting. Het beeld Londen in lockdown is inmiddels herkenbaar. De uitgestorven straten als decor voor een thriller klinkt goed. Ik ben heel benieuwd naar dit verhaal en heb er zin in.

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Mooie, zwart wit foto van Londen op de cover.
    Internationale bestseller, dat belooft veel.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik heb begrepen dat dit een al wat ouder boek is van Peter May, de reviews op goodreads zijn over het algemeen lovend en het onderwerp is nu wel heel actueel. Zelf heb ik nog niet eerder iets van deze auteur gelezen, ik ben heel benieuwd. En ik heb begrepen dat hij al veel prijzen gewonnen heeft.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik verwacht een spannend verhaal te gaan lezen, wat moeilijk weg te leggen is.

Lizzie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 362

cover

De cover ziet er spookachtig uit. Het voelt griezilig aan. Maar ondertussen weten we dat het tijdens een lockdown de realiteit is.

auteur

Geen verwachting, ik ken de auteur niet en laat me dan ook verrassen.

verwachting

Een spannende realistische thriller. Dat was wat mij aantrok in de mail. Het boek werd eerst niet onthaald en nu door alle gebeurtenissen werd het uiteindelijk uitgebracht. Ik ben dus heel nieuwsgierig

Suzanna Esther
    Bijdrager
    Aantal berichten: 13

Cover: Strak en zakelijk. Dreigend. Mooi dat het parlementsgebouw en de weg doorloopt op de rug.

Auteur: Ik kende Peter May nog niet.

Verwachting: Aangezien de schrijver screenwriter is verwacht ik een filmisch, dreigend en macaber beschreven verhaal in een dystopische maatschappij waarin de zoektocht naar de zoon van het hoofdpersonage de leidraad is. Natuurlijk ben ik ook heel nieuwsgierig of het verhaal overeenkomsten heeft met mijn boek dat ik in 2017-2019 schreef. Ik ben wel blij dat ik Lockdown nu pas lees, anders kon men er iets van denken … 😉

marcel
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

Cover: verlaten stad, sinister, sticker vind ik wat pretentieus.niet heel spannend en uitnodigend.

Auteur: onbekend voor mij dus ik laat me verrassen

Verwachting: spannend verhaal en ik ben benieuwd hoeveel raakvlakken er zijn met het huidige tijdsbeeld.

AT
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

De cover spreekt me echt aan. Ik houd van Londen en the Houses of Parliament en dus valt hij meteen op. De achterkant is helemaal opvallend in deze corona tijden. Ik zou het in de boekhandel zeker oppakken.

De auteur spreekt ook aan, al ken ik hem niet. Ik heb er zin in. Eerst The girl with all the gifts uitlezen.

Severine
    Bijdrager
    Aantal berichten: 136

Cover: Ik vind de cover erg mooi. Een verlaten stad met donkere dreigende wolken, de hele setting straalt mysterie en verderf uit. Alleen voor de titel zou ik het boek al in mijn handen nemen.

Auteur: Ik ken de auteur nog niet, dus ben ik erg nieuwsgierig hoe hij schrijft.

Verwachting: Ik verwacht een spannend en realistisch verhaal, zelfs al is het verhaal al een tijd geleden geschreven, het past heel goed bij de huidige wereldwijde toestand.

peetje23
    Bijdrager
    Aantal berichten: 15

Cover:
    De cover is erg mooi. Hij ziet er dreigend uit met een duidelijk beeld van Londen (zoals ik het zie in ieder geval). De wolken hangen boven in de lucht als iets wat gaat komen met de zwarte vogels erbij. Het geeft je een beetje Alfred Hitchcock gevoel.

Auteur: ik heb wel van de auteur gehoord, maar nog nooit iets van hem gelezen, dus ben heel benieuwd naar zijn schrijfstijl.

Verwachting: Erg moeilijk om te zeggen. Het verhaal komt natuurlijk heel dicht in de buurt van wat wij op dit moment meemaken, maar ik verwacht eigenlijk dat het veel intenser zal zijn dan wij hebben. Ik verwacht eigenlijk van dit boek een soort van waarschuwing voor iets wat zou kunnen gebeuren en dat is nu zelfs beter te begrijpen omdat we juist nu in een situatie zitten die we ook nooit verwacht hadden.

Roos
    Bijdrager
    Aantal berichten: 31

Cover: Ik vind het een aantrekkelijke cover, die ook zeker mijn aandacht zou trekken in de winkel. De cover doet verwachten dat het zich in Londen afspeelt. De donkere kleuren suggereren al dat het om een thriller gaat. De tekst op de achterkant past bij de ideeën die de voorkant me gaf. Doet me meteen willen beginnen met lezen!

Auteur: Ik ken deze auteur nog helemaal niet. Vrij mysterieuze foto op de achterkant. De tekst naast zijn foto maakt me nieuwsgierig.

Verwachting: Mijn verwachtingen zijn hoog. Ik reken op een spannend verhaal en ik ben oom erg nieuwsgierig of en wat ik van de huidige situatie waarin we leven herken. Ik verwacht dat dit ook echt een aanrader zal zijn voor mijn vriend.

Chantal0706
    Bijdrager
    Aantal berichten: 17

Cover: Ik vind deze cover fijn om naar te kijken. De cover heeft aan de ene kant een rustige uitstraling door de kleuren en het ontwerp, maar schetst ook verwachtingen over een dreiging die zich waarschijnlijk afspeelt in Londen. Wanneer je de tekst op de achterzijde van het boek leest, past de cover bij de omschrijving van het verhaal.

Auteur: Ik heb nog niets van deze auteur gelezen, wel zorgt de tekst over de auteur ervoor dat ik een bepaalde verwachting krijg over het verhaal.

Verwachting: Ik heb bij dit boek een hoge verwachting betreft spanning en realiteit en hoop dat mijn verwachtingen die ik door het lezen van de beschrijving kloppen!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.