Home Forums Leesclub 178: Lockdown Lockdown, Tijdens het lezen

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 136

1. Zoals de meesten al zeiden vallen de Engelse termen in het boek wel op.

2. Het verhaal is spannend en het boeit mij wel, al moet ik ook toegeven dat de verhaallijn af en toe wat chaotisch is.

3. Spellingfouten zitten er in ieder boek, ik kwam er tot nu toe enkele tegen, maar ik heb ze niet specifiek genoteerd.

Suzanna Esther
    Bijdrager
    Aantal berichten: 13

Ik ben inmiddels op tweederde van het boek. Door het bloemrijke taalgebruik – wat mij betreft te uitgebreide beschrijvingen, waarin zelfs stukken neigen naar een zoetsappige bouquetreeks stijl door een overdaad aan bijvoeglijke naamwoorden – verlies ik de aandacht en is het echt door buffelen qua lezen. Veel zaken kloppen simpelweg niet. Als ik dit boek ‘los’ had gelezen, had ik het terzijde gelegd.

Lizzie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 362

Het boek is uit. Had er persoonlijk wel meer van verwacht, ik vond het niet uiterst spannend en kreeg net als anderen het gevoel dat het wat teveel afgestemd werd naar COVID 19 en wat we nu meemaken.

Dit zijn twee zinnen die ik wel opmerkelijk vond.

Dan kunnen we net zo goed meteen stoppen met leven, want we gaan toch dood pg 67

En mijn keel is zo droog als een woestijn pg 161

Roos
    Bijdrager
    Aantal berichten: 31

1) Tijdens het lezen is me niet heel veel bijzonders opgevallen. Ik was vooral nieuwsgierig of ik elementen herkende uit de periode waarin we nu zelf zitten en daarin viel me wel het stukje op wat over handen geven (of beter gezegd het niet meer handen geven) ging op blz 149. Daarin wordt bijna expliciet gezegd waarom er geen handen worden gegeven. Voor deze periode was dit een nuttige uitleg, maar nu deed het mij iets overbodig aan. Logisch dat je geen handen geeft tijdens een lockdown. Dit vond ik een opmerkelijke gewaarwording; wat nu al zo normaal is geworden en het voorheen echt niet was.
    2) De verhaallijn ontwikkelt zich voor mij niet voorspelbaar, de wendingen in het boek verrasten me.
    3) Ik heb me tijdens het lezen niet afgeleid gevoeld door spellingfouten of minder goede zinsbouw.

peetje23
    Bijdrager
    Aantal berichten: 15

Ik kom wel wat spelfouten tegen, maar daar maak ik mij nooit zo druk om. Soms wel, zoals bijvoorbeeld afgeladen vol. Mij is ooit verteld dat dit eigenlijk dubbelop is en daarom blijft mij dit stukje maar altijd opvallen. Echt fout wil ik dit natuurlijk ook niet noemen.
    wat me wel opviel was het stukje tekst op bladzijde 115: “Zeker voor een presbyteriaanse plattelandsjongen uit de Schotse Hooglanden”- toen had ik zoiets van: zo een mondvol woorden maar wat is presbyteriaans en alles wat ik er toen van dacht was niet dat het meer richting Calvinisme ging. Leuk, je leert weer eens wat nieuws.

Ik vind het een boek wat gemakkelijk leest en eigenlijk is het anders dan verwacht. Ik zie zeker dingen terugkomen die natuurlijk herkenbaar zijn voor nu, maar het is natuurlijk in dit boek veel onwerkelijker, meer richting een film om maar zo te zeggen.

Carla
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    De medische termen vind ik wat lastig. Verder heb ik geen opmerkelijke citaten opgemerkt.

2) Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Het verhaal vind ik chaotisch, springt van de hak op de tak.

3) Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel.
    Ik lees waarschijnlijk te snel waardoor ik er over heen heb gelezen, maar iet gezien.

StephanieS
    Bijdrager
    Aantal berichten: 41

De engelse woorden vielen mij niet echt op tijdens het lezen. Misschien omdat ik ook Engelse boeken lees.

Het is niet mijn type schrijfstijl. Ik kan moeilijk mijn aandacht erbij houden. Als het niet voor deze leesclub was had ik het boek al weg gelegd.
    Veel namen. Ik mis diepgang en ik kom slecht in de verhaallijn.

biancam73
    Bijdrager
    Aantal berichten: 40

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Nee geen opmerkelijke citaten
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ja het ontwikkelt zoals verwacht
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Zoals eerder vermeld de vertalingen kunnen hier en daar beter verder geen aanmerkingen.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.