Home Forums Leesclub 178: Lockdown Lockdown, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Vragen ThrillZone leesclub Lockdown                                        

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend. 

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Peter May specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Is Lockdown voor jou aanleiding om volgende boeken van Peter May te gaan lezen of laat je het bij deze ene?
    4. Dit verhaal is geschreven voordat COVID-19 de wereld ging beheersen. Ontdek je overeenkomsten met de situatie waar we nu allemaal mee moeten (leren) leven?

Omaatjuh
    Bijdrager
    Aantal berichten: 128

De karakters

1) Heb je het gevoel dat de karakters evolueren.
    Ik vind Jack wel evalueren. Nadat hij iets vreselijks heeft meegemaakt, vindt hij het belangrijker om de moord op te lossen dan er bij stil te staan wat er gaande is.
    2) Heb je een favoriete personage?
    Amy. IK vind haar zo’n sterke vrouw. Ze laat zich nergens door uit het veld slaan.
    3) Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee dat zou het verhaal een andere wending geven.

De auteur

4) Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik had in het begin wat moeite met de schrijfstijl. Erg verwarrend. Later in het boek loopt het wat beter en wilde ik ook doorgaan.
    5) Kun je de schrijfstijl van Peter May specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Verwarrend en later gesmeerd.
    6) Is Lockdown voor jou aanleiding om volgende boeken van Peter May te gaan lezen of laat je het bij deze ene?
    Dat zou ik nu niet weten. Het ligt er aan waar over het gaat.
    Dit verhaal is geschreven voordat COVID-19 de wereld ging beheersen. Ontdek je overeenkomsten met de situatie waar we nu allemaal mee moeten (leren) leven?

kareltje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 277

De karakters

De karakters evolueren veel te weinig. Sommige personages komen oppervlakkig aan bod en als er toch meer speelt rondom hen in het verhaal, blijft dat ook oppervlakkig. Ik denk dat bij Amy het meest iets van gelaagdheid aan bod komt, als ze terugdenkt aan haar leven en aan haar beperking. Dat lijkt alleen geen functie in het verhaal te hebben. MacNeil is de hoofdpersoon. We volgen het meeste het verhaal vanuit zijn perspectief. Deze politieman die zijn carrière vroegtijdig wil beëindigen holt van het ene naar het andere en wezenlijke gebeurtenissen lijken in het boek amper bij hem door te werken. Dat vind ik niet realistisch. Pinkie is wel een interessant karakter. Hij kijkt ook terug op vroeger, maar iets anders dan dat hij zijn klus altijd afmaakt, is er niet. Mijn favoriete personage is Amy, omdat ze intelligent, open en een doorzetter is. Ik had graag meer diepgang bij de personages gezien of dat als er iets van diepgang was, dat dat een rol in het verhaal/hun handelen speelde.

De auteur

Of de schrijfstijl bij het verhaal past, vind ik een lastige vraag. Het hangt er m.i. vanaf wat de schrijver met dit verhaal wilde. Als het gaat om de dreiging van het virus, dan past het wel dat het straatbeeld, de leegte, de vernielingen en de militaire posten beschreven staan, maar daar zou de schrijfstijl wat beschrijvend en vertragend moeten zijn. Daar tussendoor gaat het om de speurtocht naar de moordenaar van een meisje. Het lijkt als een actiethriller beschreven, maar gaat wel snel heen en weer, van de ene scene naar de andere. Dat lijkt een andere schrijfstijl. Ik vind het wel filmisch beschreven waarbij je de acties voor je ziet, maar ook de omgeving door de omschrijvingen a.h.w. zichtbaar is. Ik vind het wel teveel staccato.
    Lockdown zorgt er niet voor dat ik meteen meer boeken van Peter May ga lezen. Ik krijg een beetje het idee dat hij dit eerdere script uit de kast heeft gehaald omdat het nu mogelijk beter verkoopt, terwijl het wat meer bijschaving nodig had. Ik kan me wel voorstellen dat eerdere boeken van hem wel meer ‘af’ zijn en die wil ik wel lezen.

Als COVID-19 er niet was, zou dit boek beklemmend, onrealistisch en als science-fiction aandoen. Nu is onze wereld anders en ontvang ik dit boek ook anders. De lege straten hebben we hier wel gezien. Gelukkig het plunderen en vernielen in het Westen bijna niet. In het buitenland speelde dit echter ook. De angst om ziek te worden vind ik ook herkenbaar. De controles in Nederland zijn niet scherp, de aanwezigheid van mondkapjes ook niet, maar in andere delen van de wereld (denk bv aan de eerdere lockdown in Spanje) wel. De beschrijvingen in dit boek vind ik uitzichtlozer, omdat de angst op de voorgrond ligt, de getallen zoveel hoger zijn, maar vooral omdat iedereen zich achter zijn eigen voordeur heeft teruggetrokken zonder dat er iets positiefs of sociaals zichtbaar is. Zo heftig voelt het voor mij nu niet.

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    De karakters evolueren te weinig, vind ik, ze blijven eigenlijk allemaal tamelijk oppervlakkig, jammer.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Dan toch Amy, ze komt over als een sterke vrouw. En MacNeil, omdat het verhaaal voornamelijk vanuit hem verteld wordt. Maar het blijft allemaal wat hap snap.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, ik zou aan niemand iets willen veranderen, alleen zouden ze wat mij betreft meer diepgang mogen hebben.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl vind ik voornamelijk filmisch, ook hier mis ik diepgang.
    Kun je de schrijfstijl van Peter May specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Filmisch, meer beschrijvend had ik beter gevonden.
    Is Lockdown voor jou aanleiding om volgende boeken van Peter May te gaan lezen of laat je het bij deze ene?
    The Blackhouse krijg goede recensies en is later geschreven, ik denk dat ik die nog wel eens ga lezen.
    Dit verhaal is geschreven voordat COVID-19 de wereld ging beheersen. Ontdek je overeenkomsten met de situatie waar we nu allemaal mee moeten (leren) leven?
    Het beklemmende , dat mis ik in onze tijd, het valt nu allemaal wel mee, mede dankzij Rutte. Of het moet in het begin de lege straten en wegen zijn , maar ook dat vond ik niet heel beklemmend. Ik denk dat het in Italie in het begin erger was.

AT
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Ik vind dat de karakters, en dan m.n. Jack MacNeil nauwelijks ontwikkeling doormaken en daarmee is voor mij ook het zwakste gedeelte van het boek meteen besproken. Als ik dan toch een favoriet karakter moet kiezen is dat Jack omdat hij ongelooflijk veel lef heeft. Het grappigst vond ik Dr. Castelli, alhoewel dit een onwaarschijnlijke dame is, die gezien haar functie toch wel hele rare praktijken uithaalt. En Pinkie vond ik ook bijzonder, ook daar was meer uit te halen. Ik heb toevallig een paar maanden geleden Brighton Rock gelezen en vond het bijzonder dat hij zichzelf identificeerde met de hoofdpersoon uit dat boek.
    Ik vind dat May niet genoeg uit MacNeil heeft gehaald. Hij verliest zijn zoon, die hij verwaarloosd heeft, waar hij eindelijk tijd aan wil gaan besteden en dan overlijdt de jongen. Het enige wat we zien is dat hij zich helemaal op de zaak stort, er is geen contact meer met de moeder, hij gaat niet op zoek naar Sean, allemaal veel te simpel.

Peter May is goed in staat om een verhaal filmisch te vertellen. Ik ken Londen vrij goed en vond de gedetailleerde beschrijvingen van zijn tochten door Londen interessant en beeldend. Het is spannend, maar allemaal niet goed uitgewerkt. Ik heb daarom geen behoefte om nog meer boeken van hem te lezen.

V.w.b. Covid-19 zijn er natuurlijk wel overeenkomsten als het gaat over het besmettingsgevaar, maar verder is Lockdown toch echt een paar graadjes heftiger dan de situatie waarin ik me bevind.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Aantal berichten: 128

7) Dit verhaal is geschreven voordat COVID-19 de wereld ging beheersen. Ontdek je overeenkomsten met de situatie waar we nu allemaal mee moeten (leren) leven?
    Ik vind niet dat je dit met de situatie in Nederland kan vergelijken.
    In het boek wordt er iets beschreven wat lijkt op een oorlogsgebied.
    Ik heb niet de indruk dat de personen in het boek afstand houden van elkaar.

Lizzie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 362

De karakters

Nee ik heb niet het gevoel dat de karakters een evolutie doormaken. Ze blijven hetzelfde het ganse verhaal door.

Amy sprak mij het meest aan, omdat ze mij een sterke vrouw is, na wat ze allemaal heeft meegemaakt. Ze blijft er voor gaan en wilt nog steeds de beste zijn in wat ze doet.

Echt veranderen niet, ik zou ze gewoon dieper uitgewerkt willen zien. Zeker Pinkie, van hem had ik wel nog wat meer te weten willen komen.
    De auteur

De schrijfstijl past op zich wel bij het verhaal het had alleen dieper uitgewerkt mogen worden.

Kun je de schrijfstijl van Peter May specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.

Deze vind ik een moeilijke, ik zou dan gaan voor filmisch. Ik had zo nu en dan het gevoel dat de auteur wilde dat het boek verfilmd zou worden;

Is Lockdown voor jou aanleiding om volgende boeken van Peter May te gaan lezen of laat je het bij deze ene?

Ik laat het bij deze.

Ja er zijn heel veel overeenkomsten met COVID-19 zoals de mondmaskers die iedereen moet dragen (Ik woon in België en werk in een regio waar je ze overal moet dragen). De symptomen vond ik ook heel goed lijken op COVID 19 en dan nog eens de broeihaard, ergens geloof ik ook wel dat het effectief een gemanipuleerd virus is COVID dus voor mij zijn dat wel grote overeenkomsten, vandaar ook dat ik vind dat het boek wat aangepast is naar deze tijd, naar wat we nu meemaken.

Wij hebben ook allemaal van maart tot half mei binnen gezeten voor ons normaal leven weer iets opgang kwam en nu zijn we volop aan het afsteven op een tweede golf…

Roos
    Bijdrager
    Aantal berichten: 31

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja, specifiek Amy en MacNeil, je leert hen steeds beter kennen en snapt beter waarom ze bepaalde keuzes maken.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Ik heb bewondering voor Amy. Zij heeft zoveel meegemaakt en toch is ze niet bij de pakken neer gaan zitten.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik vind het niet aan mij om iets te willen veranderen, ik had het wel interessant gevonden om meer te weten over Pinkie.

De auteur

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, ik vond de schrijfstijl beeldend en filmisch, en goed passend bij deze thriller.
    5. Kun je de schrijfstijl van Peter May specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Filmisch, ik kan me ook helemaal voorstellen dat dit verfilmd zou worden.
    6. Is Lockdown voor jou aanleiding om volgende boeken van Peter May te gaan lezen of laat je het bij deze ene? Ik beb het boek met veel plezier gelezen, maar het is niet ontzettend blijven hangen. Ik ga niet zelf op zoek naar een ander boek van hem, maar wanneer ik het tegenkom en het me aanspreekt ga ik het wellicht wel lezen.
    7. Dit verhaal is geschreven voordat COVID-19 de wereld ging beheersen. Ontdek je overeenkomsten met de situatie waar we nu allemaal mee moeten (leren) leven? Jazeker, al gaat het in het boek wel een stuk verder dan hier. De mondkapjes en het geen handen geven komt bekend voor, de uitgestorven stadsdelen en het verval, het eiland dat bewaakt wordt, dat gaat nog wel een stuk verder dan onze situatie nu.

Willemien
    Bijdrager
    Aantal berichten: 21

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakter evolueren. Zo ja, hoe.
    Dit boek bestrijkt een periode van (bijna) 2 dagen. Ik denk niet dat karakters in zo’n korte tijd de gelegenheid hebben te evolueren. Je hebt als lezer nauwelijks de tijd met alle personages in het boek – en dat zijn er veel in ‘Lockdown’ – kennis te maken.

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik heb geen favoriete personage.
    Er is wel een aantal karakters dat aanspreekt. Bijvoorbeeld Jack, die zichzelf de vernieling in helpt doordat hij te gedreven is. Hij heeft geen tijd voor zijn gezin, zijn vrouw, zijn zoontje. Hij verliest alles omdat hij niet in staat is afstand te nemen.
    Voor Amy kan je alleen maar bewondering hebben. Zij is in staat om haar leven over een andere boeg te gooien zonder dat ze in de slachtofferrol kruipt en dan maar probeert te leven met haar veranderde omstandigheden.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Als ik iets zou veranderen aan één of meer personen in het verhaal zou het verhaal anders worden en wellicht niet meer datgenen wat de schrijver heeft willen vertellen. Dus nee, aan geen van de karakters zou ik iets veranderen.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past? Zo ja of nee, waarom?
    Op mij komt de schrijfstijl gehaast en chaotisch over. In dit boek wordt een chaotische toestand beschreven. Schrijfstijl en verhaal passen dus goed bij elkaar.

5. Kun je de schrijfstijl van Peter May specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato of iets dergelijks?
    Ik vind de schrijfstijl chaotisch en gehaast. Jack scheurt als een dolle door Londen (ik vind de routebeschrijvingen een beetje teveel van het goede. Soms had ik het idee in een taxi te zitten met een chauffeur die precies vertelt door welke straten we rijden) en hij vindt toevallig overal precies op het goede moment een aanwijzing om weer door te kunnen hollen.

6. Is Lockdown voor jou aanleiding om volgende boeken van Peter May te gaan lezen of laat je het bij deze ene.
    Of ik een volgend boek van Peter May ga lezen hangt af van 2 vorige boeken😉.
    Ik heb uit zijn ‘China-serie’ nog De Rivaal en Ghost Marriage liggen.
    Als die goed bevallen, dan graag de rest van de serie en ook eventuele volgende boeken.

7. Dit verhaal is geschreven voordat Covit-19 de wereld ging beheersen. Ontdek je overeenkomsten met de situatie waar we nu allemaal mee moeten (leren) leven?
    – In het verhaal geldt een strikt verbod om buiten te komen, tenzij je voorzien bent van de nodige passen en papieren. Bij ons wordt alleen maar geadviseerd om binnen te blijven en alleen naar buiten te gaan als het moet. Geen passen, geen gewapende controles.
    – In het verhaal heerst totale chaos, bijna anarchie met overal gewapende bendes, vernielingen, plunderingen. Ook bestuurlijk lijkt het niet meer helemaal te functioneren, getuige het huisvuil dat niet meer wordt opgehaald, het feit dat niet wordt opgetreden tegen vandalen en de controles op straat die worden uitgevoerd door particulieren.
    Al met al krijg een beetje een ‘Lourdes-gevoel’. Hier valt het wel mee.

marcel
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

De karakters

Ik heb niet het idee dat de karakters evolueren, ze blijven allemaal redelijk vlak.
    Amy spreekt me het meest aan, omdat ze een doorzetter is.

Ik zou niets veranderen, wat meer verdieping zou fijn zijn.
    De auteur

Ik denk wel dat de schrijfstijl bij het verhaal past. Het was allebei niet zo heel goed
    Ik vond de schrijfstijl vooral chaotisch, niet heel spannend en sommige verhaallijntjes leken er random volgeplakt te zijn.
    Ik laat het bij deze denk ik.

De lege straten zijn overeenkomsten en het feit dat er mensen uit je nabijheid overlijden. Verder niet veel.

StephanieS
    Bijdrager
    Aantal berichten: 41

De karakters

De karakters groeien wel. Of wij weten steeds meer van het karakter. Dus ik weet niet zo zeer of het ook de groei van de karakters zijn.
    Amy is een heel sterk karakter daardoor springt zij er voor mij wel uit.
    Ik mis echt diepgang. Ze blijven mij te oppervlakkig..

Het is mij een iets te chaotisch boek. Ik mis diepgang en ik had echt moeite met er door heen komen.
    Ik verander nooit snel iets aan iemand. Want zo heeft de schrijver het bedoeld.
    Het is alleen niet mijn ding.

Na deze ontmoeting zal ik niet iets anders gaan lezen van deze schrijver.

Ik was er vooral door de covid in geïnteresseerd maar de overeenkomsten zijn er niet echt. Gelukkig ook maar 😉

Severine
    Bijdrager
    Aantal berichten: 136

De karakters

Ik vind niet dat er veel evolutie is, vooral omdat de tijdsspanne waarin het boek zich afspeelt te kort is.

Mijn favoriet personage is Amy, omdat ze een doorzetter is en sterk overkomt.

Nee, daar ben ik nooit een voorstander voor. Misschien in het algemeen wat extra diepgang?

De auteur

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik vind de schrijfstijl goed passen bij dit boek, vooral beschrijvend en beeldend.

5. Kun je de schrijfstijl van Peter May specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    filmisch en chaotisch

6. Is Lockdown voor jou aanleiding om volgende boeken van Peter May te gaan lezen of laat je het bij deze ene?
    Dit hangt af van hoeveel de flaptekst mij aanspreekt.

7. Dit verhaal is geschreven voordat COVID-19 de wereld ging beheersen. Ontdek je overeenkomsten met de situatie waar we nu allemaal mee moeten (leren) leven?
    Ik zie zeker overeenkomsten. Zoals de mondmaskerplicht die ook bij ons in België op veel plaatsen verplicht is. Ook de angst die er heerst (mede door de media) en de lege straten tijdens de lockdown van maart tot half mei. Alleen is het in het boek nog een gradatie erger.

Carla
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

De karakters
    De karakters vond ik erg oppervlakkig, ook worden er karakters opgevoerd en ineens zijn ze verdwenen.
    De karakters evolueren niet.

Amy is mijn favoriete personage, dat ze ondanks haar handicap en na zo’n ongeluk haar leven zo goed heeft opgepakt

Ik zou dit nooit willen doen, het is tenslotte geschreven door een auteur met een bepaalde bedoeling.

De auteur
    De schrijfstijl vind ik erg gehaast, net of het in een samenvatting is geschreven.

Filmisch, ik heb het idee dat het boek geschreven is als een script voor een film.

Ik heb al eerder boeken van hem gelezen en die vond ik veel beter.

Jazeker, ik vond het daarom erg beklemmend.

peetje23
    Bijdrager
    Aantal berichten: 15

Ik vind Jack wel evolueren. Hij gaat door tot het bittere eind. In het begin vond ik hem wat slap, maar na het overlijden van zijn zoon, wat toch een behoorlijk verschrikkelijk moment geweest moest zijn, stort hij zich volledig op het oplossen van de moord.

Ja, eigenlijk 2. ten eerste Amy. een persoon die zoveel meegemaakt heeft, maar volledig door gaat en kracht uitstraalt met haar beperkingen.
    ze laat zich niet uit het veld slaan.
    ten tweede: sowieso Jack, die doorgaat tot het einde of hij nu nog werkt of niet.

nee, eigenlijk niet. Het zijn de personages van een schrijver dus wie ben ik om daar verandering in te brengen. Hij brengt de personages zoals hij ze wilt en niet zoals ik ze wil.

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    In het begin was het voor mij wat rommelig , maar gedurende het verhaal werd het wel steeds beter naar mijn gevoel. In het begin had ik niet dat ik het verhaal verder wilde lezen, maar naarmate het verhaal vorderde, kwam bij mij ook meer de behoefte om steeds verder te willen lezen.

5. Kun je de schrijfstijl van Peter May specifiek beschrijven; bijvoobeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ikzelf zou zeggen filmisch. je kunt het volgens mij best toepassen in een script voor een film.

6. Is Lockdown voor jou aanleiding om volgende boeken van Peter May te gaan lezen of laat je het bij deze ene?
    ik denk dat ik het voorlopig bij deze ene laat, maar ik wil nog wel een keer een boek van hem lezen. afhankelijk van de recensies bij dit boek ga ik het zeer zeker nog een keer in de toekomst proberen. Het heeft nu niet bijgedragen aan het gevoel van ik wil meer lezen van hem.

7. Dit verhaal is geschreven voordat COVID-19 de wereld ging beheersen. Ontdek je overeenkomsten met de situatie waar we nu allemaal mee moeten (leren) leven?
    Ja gedeeltelijk wel – zoals bijvoorbeeld de angst bij mensen als er iemand niest. mensen zoveel mogelijk bij een buurt vandaan willen houden waar het nog niet heerst. maar niet zo vergaand als hier.
    er zijn veel dingen vergelijkbaar mbt angst voor besmetting en geen handen schudden. uit de buurt blijven van. maar hier gaat het natuurlijk wel heel erg ver. meer alsof het een film is die het erger en ernstiger maken, beetje gevoel van I am legend stijl

Suzanna Esther
    Bijdrager
    Aantal berichten: 13

De karakters
    Nee.

Pinkie. Hij speelt de grootste rol en zijn drijfveren worden het meest uitgewerkt.

Aan McNeil. Ten eerste was zijn voornaam ‘persoonlijker’ geweest. De man toont geen enkele emotie. Al was het maar een paar zinnen geweest, had het gescheeld. Hij speelt eigenlijk niet eens een rol in het verhaal. Eigenlijk niemand, behalve Pinkie.

De auteur

Ja en nee. Ik vind een filmische schrijfstijl heel prettig. In dit verhaal mist simpelweg de menselijke en emotionele kant.

5. Kun je de schrijfstijl van Peter May specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Filmisch.

Het filmische, het gedetailleerde bevalt mij. De rommelige en afstandelijke sfeer niet.

Buiten het besmettingsgevaar, mondkapjes, afstand houden eigenlijk niet. Het verhaal schetst een gegeven. Niet de ontwikkeling. Het is zeer geschikt voor een spannende actiefilm, minder geschikt voor een boek.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.