Home Forums Leesclub 178: Lockdown Lockdown, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

kareltje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 277

Spanning: 8 punten, omdat de pandemie voor constante spanning zorgt en er regelmatig spannende scenes zijn.

Plot: 8 punten, omdat er wel een goede opbouw in scenes was.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik genoten heb van Londen, veel herkenning tegenkwam als het gaat om de dreiging van pandemie, maar het soms oppervlakkig aanvoelde, waardoor je minder meeleefde.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat deze soms wat rommelig was, het boek daardoor minder vloeiend las.

Originaliteit: 6 punten, omdat er wel meer boeken zijn met een vergelijkbaar thema, waarbij deze zelfs nog wat oppervlakkiger aandoet.

Psychologie: 5 punten, omdat de schrijver teweinig realistisch de personages neerzet en er sprake is van geen/weinig ontwikkeling. Zelfs een van de meest heftige gebeurtenissen lijkt weinig invloed op de hoofdpersoon te hebben en dat doet niet realistisch aan.

Gemiddelde beoordeling: 6,8 punten

Lizzie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 362

Spanning: .2. punten, omdat ….de spanning echt ontbrak. Ik had al lang zien aankomen wat er ging gebeuren.

Plot: .4. punten, omdat ….het nogal oppervlakkig bleef

Leesplezier: ..6 punten, omdat ondanks dat het oppervlakkig bleef, las het boek vlot. ….

Schrijfstijl: .6. punten, omdat ….May een aangename schrijfstijl heeft

Originaliteit: .7. punten, omdat ….het boek in 2005 al geschreven werd en er toen nog geen sprake was van corona

Psychologie: 4.. punten, omdat ….hiervoor bleven de personages te oppervlakkig

Gemiddelde beoordeling: .4,8. punten 2,5 sterren. Vooral omdat het boek te oppervlakkig bleef, ik had meer uitwerking en meer diepgang verwacht.

marcel
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

Spanning: 4. punten, omdat deze ontbrak

Plot: 5 punten, omdat sommige verhaallijnen vreemd overbodig waren

Leesplezier: ..4 punten, omdat het een worsteling was

Schrijfstijl: .5. punten, omdat het chaotisch was

Originaliteit: 7 punten, omdat het toendertijd onvoorstelbaar was.

Psychologie: 5 punten, omdat deze ontbrak

Gemiddelde beoordeling: 5 punten

Omaatjuh
    Bijdrager
    Aantal berichten: 128

Spanning: 6 punten, omdat ik één derde van het boek erg verwarrend vond.

Plot: 7 punten, omdat het me erg verrast heeft.

Leesplezier: 6 punten, omdat er toch aardig wat haperingen in zaten.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat er toch een gedeelte was die prettig was om te lezen.

Originaliteit: 7 punten, omdat dit het eerste boek is die over Corona gaat.

Psychologie: 6 punten, omdat ik diepgang miste.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Aantal berichten: 128

Totaal 38 punten
    Eindcijfer: 6.3

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

Spanning: .6. punten, omdat ….er wel spanning is, maar te weinig en te onsamenhangend

Plot: .5. punten, omdat ….te weinig diepgang en te rommelig

Leesplezier: .6. punten, omdat ….te rommelig en oppervlakkig, maar wel goede beschrijvingen van Londen

Schrijfstijl: .5. punten, omdat ….zie boven

Originaliteit: .7. punten, omdat ….er in de tijd dat het geschreven is nog geen corona heerste en er volgens mij oog geen pandemie was

Psychologie: ..5 punten, omdat ….te weinig diepgang bij de personages

Gemiddelde beoordeling: ..5,4 punten

StephanieS
    Bijdrager
    Aantal berichten: 41

Spanning: 5,5 punten, omdat de spanning wel ontbrak.

Plot: 6 punten, omdat het een plot is wat niet slecht is. De weg er heen was wat chaotisch.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik wel moeite moest doen om er door heen te komen.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat ik echt diepgang miste.

Originaliteit: 7 punten, omdat het wel een orgineel verhaal is.

Psychologie: 6,5 punten, omdat het sterker had gekund.

Eindpunt: 6,2

Helaas geen topscore. Daarvoor miste ik echt diepgang.

Suzanna Esther
    Bijdrager
    Aantal berichten: 13

Spanning: 6, omdat ik het met vlagen best spannend vond.

Plot: 6, omdat het geraamte van het plot aanwezig is, maar het komt niet goed uit de verf.

Leesplezier: 7, omdat er delen inzitten, die ik met plezier heb gelezen. (Soms ook hilarische momenten, hetgeen eigenlijk een stijlbreuk is.)

Schrijfstijl: De helft van het boek 5 punten, omdat de stijl (bijna bouquetreeks …) niet past bij de actie en met veel fouten, de andere helft 8 punten, omdat sommige delen dusdanig zijn geschreven dat ik het voor me zag en zelfs rook … Gemiddelde: 6,5 punten.

Originaliteit: 7 punten, omdat het bijzonder blijft dat Peter May dit een aantal jaar geleden verzon. Ook vind ik bepaalde beschrijvingen zeer origineel, al waren (zijn) die soms iets over de top.

Psychologie: 5 punten, omdat ik geen enkele band kreeg met het hoofdpersonage. Er zitten ook aardig wat overbodige personages in. Eigenlijk is alleen Pinkie redelijk uitgewerkt, voor mij voelde hij als het hoofdpersoon.

Totaal: 6.25 punten

AT
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Spanning: 8 punten, omdat er een paar hele knappe, spannende scènes in het boek voorkomen waarbij ik op het puntje van mijn stoel zat.

Plot: 7 punten, omdat het thriller-achtige gedeelte van het boek prima in orde is, maar de verhaallijnen eromheen slordig zijn.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik me nooit echt betrokken heb gevoeld; dat vind ik een gemiste kans van de schrijver.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Peter May filmisch schrijft, goed situaties en omgevingen kan schetsen en bovendien ook nog spanning weet te creëren.

Originaliteit: 6 punten, ondanks het pandemie-thema blijft het gewoon een detective over een politieman die op zoek is naar een dader.

Psychologie: 5 punten, omdat de schrijver hier echt veel heeft laten liggen. De hoofdpersoon verliest zijn zoon, heeft een relatie met iemand uit het werkveld, heeft een ex die hij praktisch negeert en zijn gevoelens daarbij, maar ook die van zijn ex en zijn nieuwe vriendin worden amper geraakt. Dit vond ik zeer storend.

Gemiddelde beoordeling: 6,8 punten

Roos
    Bijdrager
    Aantal berichten: 31

Spanning: 6 punten, omdat ik het boek niet erg spannend vond

Plot: 6 punten, omdat het plot oké was, maar het me niet erg is bijgebleven.

Leesplezier: 7,5 punten, omdat ik het boek wel met plezier heb gelezen.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat ik het oké, maar niet heel bijzonder vond.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik het boek op zich niet zo origineel vond, maar het thema wel.

Psychologie: 4 punten, omdat dit me weinig in het verhaal is opgevallen.

Gemiddelde beoordeling: 36,5/6= 6,08 punten

peetje23
    Bijdrager
    Aantal berichten: 15

spanning: 6 punten. het was voor mij niet echt zo spannend als verwacht

plot: 7 punten. best wel een eng idee, maar ook nog mogelijk al is het vergezocht.

leesplezier: 6,5 punten: naarmate het boek vorderde, nam mijn leesplezier (en de spanning) ook wel toe.

schrijfstijl: 6 punten. Op zich prima, maar niet echt de topper

originaliteit: 7,5 punten. ja. Origineel zeer zeker (zeker omdat dit boek al geschreven was voor de huidige situatie – is toch wel bijzonder)

psychologie: 7 punten. hoe handel je bijvoorbeeld na een groot verlies zoals bij Jack – hoe handel je na een groot ongeval zoals bij Amy, wat doe je – toch wel iets om dieper over na te denken.

totaal punten: 40/6 = 6,67 dus voor mij toch alsnog een 7-

Severine
    Bijdrager
    Aantal berichten: 136

Spanning: 7 punten, omdat er wel spanning was, maar deze was niet de hele tijd aanwezig.

Plot: 6 punten, omdat het wel goed in elkaar zat, maar ik het vaak te chaotisch vond.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het wel een vermakelijk boek vond dat ik graag heb gelezen.

Schrijfstijl: 6,5 punten, omdat zijn schrijfstijl wel filmisch was, maar ik toch wel wat diepgang miste.

Originaliteit: 7,5 punten, omdat het thema van de pandemie wel uniek en toepasselijk is, zeker omdat het al enkele jaren geleden geschreven is. Alleen de zoektocht naar een moordenaar is dan weer iets wat we veel vaker zien.

Psychologie: 5 punten, omdat ik vind dat de personages te weinig diepgang hebben.

Gemiddelde beoordeling: 40/60 punten = 6,67/10

biancam73
    Bijdrager
    Aantal berichten: 40

Spanning: 8 punten, omdat Er een mooie spanningsboog door het verhaal loopt

Plot: 7 punten, omdat verrassend maar wat rommelig einde is

Leesplezier: 7 punten, omdat sommige stukken me meer lagen dan andere, soms moest ik me ertoe zetten om door te lezen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het over het algemeen lekker weg leest

Originaliteit: 8 punten, omdat het nu toepasselijk is, zeker met de moord die mee doet buiten de pandemie

Psychologie: 6 punten, omdat hier en daar de karakters wel wat meer uitgediept mogen worden

eindtotaal 44:6=7.3

Willemien
    Bijdrager
    Aantal berichten: 21

Spanning 6 punten omdat het boek slechts bij vlagen spannend was.

Plot 5 punten omdat de uitwerking te summier is.

Leesplezier 5 punten omdat door de haast en chaos er weinig lol aan was om het boek te lezen. Verder was de vertaling, met name in het begin, storend.

Schrijfstijl 6 punten omdat ik het boek te gemakkelijk kon wegleggen.

Originaliteit 6 punten omdat er eerder boeken zijn verschenen met een virusuitbraak als onderwerp.

Psychologie 5 punten omdat het verhaal heel oppervlakkig is met een weinig empathische, soms zelfs onsympathieke, hoofdpersoon.

Gemiddelde beoordeling: 5,6

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.