Home Forums Leesclub 181: Lift Lift, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

roodkapje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 255

Blz 10 En ze was blond, met zo’n opgebold kapsel dat je bij sommige vrouwen zag, alsof er elke ochtend een fietspomp onder werd gezet.

Heerlijk deze deze droge aanstekelijke humor, ik zie het voor me.

“ De lift was in vrije val. Tot hij de grond raakte.

Het verhaal ontwikkeld zich niet helemaal zoals ik verwacht had. Inmiddels ben ik halverwege en is het verhaal nog in opbouw. De vele personages-verhaallijnen leiden een beetje van de lift af. Er zijn nog geen chaotische toestanden, het is heel geregisseerd allemaal. Maar heel goed gedaan.

Steph
    Bijdrager
    Aantal berichten: 35

Ik begin net aan hoofdstuk 2: dinsdag, en tot nu toe lost het boek mijn verwachtingen in. Ik leerde al enkele intrigerende personages kennen en ik ben benieuwd hoe ze zich nog verder gaan ontplooien. Ook de weergave van de verschillende hoofdstukken als liftknoppen waarbij elke etage een nieuwe dag voorstelt is schitterend, er wordt letterlijk naar een hoogtepunt toe gewerkt: etage 5: donderdag

“New York, zo werd gemeld, had negenendertig inspecteurs, die gezamenlijk zo’n zeventigduizend liften onder hun hoede hadden”. Dit vind ik wel een interessant gegeven, in een verticale stad zijn liften alom aanwezig, als er dan een seriemoordenaar blijkt te zijn die het op willekeurige liften gemunt heeft, ben je nergens meer veilig.

Net als Roodkapje hierboven al meldt, is de beschrijving van het kapsel ook geniaal, ik hou van zijn beeldende schrijfwijze.

Margje V
    Bijdrager
    Aantal berichten: 25

De liftknoppen!!! Love it! Ik vind het een spannend boek, ik kan niet wachten tot ik erachter kom hoe het werkelijk zit allemaal. Ik vind de relatie burgemeester- zoon en journaliste -dochter erg interessant.

Margje V
    Bijdrager
    Aantal berichten: 25

Ja die liftknoppen. Erg goed gevonden.

snoopi
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

Ik vind de verdeling van het boek echt subliem.gevonden. (Met de liftknoppen)
    Verder zit ik nog in de opbouw van het boek en ben ik de verschillende personages nog aant “ontmoeten”. Ik ben zelf al aant proberen verbanden te leggen tussen de verschillende personages. Want linwood Barclay kennende zijn deze op de een of andere doordachte manier met elkaar verbonden.
    Een van de meest leuke dingen van een boek zijn de connecties te ontdekken alvorens de schrijver echt tot de “ ontrafeling” overgaat.

penningf
    Bijdrager
    Aantal berichten: 58

1. Ik vind het wel opmerkelijk dat de burgemeester graag wil dat iemand waar hij een enorme hekel aan heeft zijn levensverhaal zou moeten gaan schrijven. Komt wat ongeloofwaardig over.

2. Het verhaal komt wat traag op gang. Er lopen verschillende verhaallijnen, maar het moet nog spannend gaan worden. Ik verwacht eigenlijk nog wel wat onverwachte wendingen in het verhaal.

3.Ik heb me tot nu toe niet hoeven ergeren aan spelfouten.

sanhan
    Bijdrager
    Aantal berichten: 171

opmerkelijke citaten – Deze vond ik geweldig: ‘Tenzij het Vrijheidsbeeld haar mantel optilde en naar Jersey City zou waadde …’

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? – Voorlopig vind ik het nogal veel gedoe over de burgemeeester, maar dat zal zijn nut wel hebben. Het leest heel vlot, ik was eraan begonnen en voor ik het wist zat ik op 1/4. De ‘liftongelukken’ worden wel goed beschreven. Ik zit helemaal in het verhaal.

Spellingfouten en een minder goede zinsopbouw – In het ebook ben ik een paar keer Ê vlak na een woord tegengekomen.

De liftknoppen bij de verschillende dagen zijn geweldig!

jajansen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 226

Leuk , zo hier en daar de humor in de beschrijvingen. Naast bovenstaand :

Er klonk een hard geluid van boven alsof het grootste elastiek ter wereld zojuist was geknapt. En: zijn gezicht is volkomen tot moes geslagen als een Hamburger.
    En dan natuurlijk ook de bijnaam van de burgemeester Dickhead.

Ik begin aan woensdag, maar werd direct in het verhaal gezogen. Nog geen idee welke kant het opgaat, maar het zet al wel aan het denken.

Lekker doorlezen.

bonkikong
    Bijdrager
    Aantal berichten: 73

Zoals Roodkapje en Sanhan reeds hebben vermeld had ik ook volgende citaten genoteerd:
    Ze was blond, met zo’n opgebold kapsel dat je bij sommige vrouwen zag, alsof er elke ochtend een fietspomp onder werd gezet.
    Tenzij het Vrijheidsbeeld haar mantel optilde en naar Jersey City zou waadde…
    Hij stapte de lift in en wrong zich tussen de vleesverzameling.
    Zijn papperige been werd omhooggetrokken en hij sloeg voorover. Als een gevelde eik in het bos knalde hij op de grond. Hier moest ik toch even een glimlach onderdrukken, ik zag het gelijk voor me in een propvolle lift.

Ik ben ondertussen in de helft van het boek en ik had wel gedacht dat ik al iets van de gedachtegang van de dader had kunnen lezen, maar voorlopig geeft de auteur hier nog niet veel prijs over gegeven. Voor de rest volgt alles netjes op elkaar, je kan de korte hoofdstukken duidelijk volgen over welk personage het juist gaat. En zoals mijn andere leesgenoten al hebben vermeld: de liftknoppen die verwijzen naar de volgende dag vind ik heel goed gevonden.

Spellingfouten ben ik nog niet tegengekomen.

roodkapje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 255

Halverwege het boek komt er meer spanning en ga je je dingen afvragen. Wat, dat verklap ik niet. Ik moest gisteravond nog 50 bladzijden en heb deze vanmorgen uitgelezen en kon het niet wegleggen. Meesterlijk, de verschillende wendingen die het verhaal nam. Met een daverende finale tot slot.

Een mooie zin. blz 363 Men zijn een meter tachtig, brede schouders, sterke kaaklijn en wenkbrauwen als gemuteerde rupsen was hij een indrukwekkende verschijning. Ik zie het voor me!

Sorayalatten
    Bijdrager
    Aantal berichten: 30

Vond ook de sommige droge opmerkingen erg goed en de als ze erachter komen dat de liften waarschijnlijk gehackt zijn een bijzonder goed be/geschreven stuk. (Blz 149)

Het verhaal verloopt niet zoals ik had verwacht maar wel ontzettend sterk, ben heel benieuwd hoe dit eindigt.

jajansen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 226

Bij de epub, gedeelte wat schuin is gedrukt , het verhaal van Chris, staan soms wat extra E gedrukt, bijvoorbeeld ikE .

bonkikong
    Bijdrager
    Aantal berichten: 73

Halverwege het boek komt er meer spanning en ga je je dingen afvragen. Wat, dat verklap ik niet. Ik moest gisteravond nog 50 bladzijden en heb deze vanmorgen uitgelezen en kon het niet wegleggen. Meesterlijk, de verschillende wendingen die het verhaal nam. Met een daverende finale tot slot.

Roodkapje, nu maak je me heel nieuwsgierig. Ik moet nog zo’n 120 bladzijden lezen. ( Sorry, ik krijg het niet klaar om op je berichtje rechtstreeks te reageren. Het loopt altijd fout. )

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Aantal berichten: 76

Ik ben nog maar op 11% in het verhaal, tot nu toe kan ik er nog niet veel over vertellen alleen dat het me wel trekt.

Ik ben nog geen opmerkelijke citaten tegen gekomen. Het verhaal is nog in ontwikkeling en ik kan nog niet zeggen of het aan de verwachtingen voldoet. Tot nu toe ook nog niet echt spannend.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.