Home Forums Leesclub 181: Lift Lift, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

sanhan
    Bijdrager
    Aantal berichten: 171

Spanning: 7 punten, omdat de eerse helft erg langdradig was.

Plot: 8 punten, omdat het wel goed in elkaar zat.

Leesplezier: 7 punten, omdat de eerste helft maar wat kabbelde.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het anders leek dan de andere boeken van hem, minder spannend.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik me soms afvroeg of hij de NL film ‘De lift’ gezien had en zijn boek daarop baseerde.

Psychologie: 7 punten, omdat de personages wel goed uitgewerkt waren, met hun problemen.

gemiddeld: 7,2

Margje V
    Bijdrager
    Aantal berichten: 25

Spanning: 7 punten, omdat het midden voor mij instortte

Plot: 8 punten, omdat ik de dader toch niet verwachtte
    Leesplezier: 8 punten, omdat ondanks dat de spanning weg viel het wel een heel goed boek was.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat leest lekker weg

Originaliteit: 8 punten, oei ik ben niet de enige die de nl versie er in ziet

Psychologie: 9 punten, omdat het zat wel goed in elkaar met de personages en uitgewerkte karakters

Gemiddelde beoordeling:8 punten

jajansen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 226

Spanning: 8 punten. Het boek bleef mij boeien, ook door de verschillende personage

Plot:8 punten, hoewel ik aan het eind wel door had wie de dader zou kunnen zijn, zaten er voldoende verrassingselementen in.

Leesplezier: 8 punten, prettig leesbaar met voldoende vaart

Schrijfstijl: 8 punten mede door de droge humor

Originaliteit: 9 punten, door manier van wraak nemen.

Psychologie: 9 punten, door de uitwerking van de personages en ook wel door de rol van de dader.

Ruim 8 punten

penningf
    Bijdrager
    Aantal berichten: 58

Spanning: 6 punten, omdat ik uiteindelijk toch wel wilde weten hoe het nu af zou lopen.

Plot: 5 punten, omdat het uiteindelijk wel kloppend gemaakt wordt, maar toch wat geforceerd overkomt.

Leesplezier: 6 punten, omdat het boek toch wel soepel weg leest

Schrijfstijl: 6 punten, omdat het boek nooit verveelt, maar soms wel iets te voorgekookt overkomt.

Originaliteit: 5 punten, omdat het voor mij uiteindelijk geen bijzonder verhaal was, ondanks sommige leuke delen in het boek.

Psychologie: 5 punten, omdat het ook op dat vlak wat te veel voorgekookt was..

Gemiddelde beoordeling: 5,5 punten. Wat mij betreft een terechte beoordeling.

Steph
    Bijdrager
    Aantal berichten: 35

Spanning: 9 punten, omdat de manier waarop de liftongelukken gebeurden zo uiteenlopend was. Ook door er onschuldige liftritjes in te verwerken, bleef de spanning hoog. De op het eerste zicht willekeurigheid ervan maakte het ook zo spannend.
    Plot: 9 punten, omdat er verschillende personen in aanmerking kwamen als dader, het lag er voor mij niet vingerdik op. Er gebeurde ook zoveel: de explosies, de uitdaging aan de burgemeester,…je bleef geboeid tot het eind.
    Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek geen moment kon wegleggen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het heel beschrijvend en filmisch was. Vlot te lezen, een plezierig tussendoortje.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het concept van de liftongelukken wel origineel was, maar de gekozen karakters waren dat eerder niet (getraumatiseerde politieagent, afstandelijke journalist, eikel van een burgemeester). Wel wil ik zeggen dat de personages zeer goed werden uitgewerkt, waardoor dit niet stoorde.
    Psychologie: 9 punten, want een onschuldige liftrit werd nog nooit zo spannend. Je staat er plots bij stil dat een alledaagse gewoonte (de lift nemen) heel veel gevaren met zich meebrengt.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

roodkapje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 255

Spanning: 7,5.. punten, omdat de echte spanning lang uitbleef en het pas in de laatste 50 bladzijden de vaart en spanning erin kwam. Dit wel in een daverende finale, die zowel verrassend als spannend was.

Plot: .8. punten, omdat …het zorgvuldig opgebouwd was en de meerdere verhaallijnen bij elkaar kwamen op het einde.

Leesplezier: .8,5. punten, omdat de auteur mij regelmatig op een dwaalspoor wist te zetten en je door blijft lezen door de cliffhangers aan het einde van de hoofdstukken….

Schrijfstijl: .8,5. punten, omdat ik genoten heb van de droge humoristische humor en de filmische schrijfstijl.

Originaliteit: .8. punten, omdat het motief van de dader origineel verwerkt was.….

Psychologie: .7. punten, omdat ik het jammer vond dat je de dader niet echt goed hebt leren kennen en bepaalde karakters niet erg geloofwaardig vond.

Gemiddelde beoordeling: .8. punten

MiriamBvdL
    Bijdrager
    Aantal berichten: 11

Spanning: 6 punten, omdat de spanningsboog na de opbouw in het begin, voor een groot deel vrijwel helemaal verdween. Je miste het op het puntje van je stoel-gevoel, dat naar mijn mening zeker erin had gezeten.
    Plot: 6 punten, omdat de opbouw goed was, maar in mijn ogen daarna te snel werd afgeraffeld, alles werd te toevallig en verloor daardoor de geloofwaardigheid.
    Leesplezier: 7 punten, omdat het begin van het boek je direct pakt en je uiteindelijk toch wel wilt weten of je het bij het juiste eind hebt.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat de schrijfstijl fijn is, lekker vlot, geen moeilijke woorden of ellenlange zogenaamd mooie zinnen.
    Originaliteit: 6 punten, omdat ik niet eerder een boek las over op hol geslagen liften, maar de personages waren wel vrij standaard.
    Psychologie: 5 punten; ik miste diepgang in de personages; er werd wel een beeld geschetst maar er werd verder weinig ingekleurd. Uitzonderingen daargelaten, want rechercheur Jerry en journaliste Barbara vond ik wel prima uitgewerkt, maar ook hier: behoorlijk standaard.

gemiddelde beoordeling: 6,2

Sas1974
    Bijdrager
    Aantal berichten: 7

spanning : 6 punten, omdat voor mij het begin langdradig was.
    Plot : 9 punten. Verrassend eind, heel gedetailleerd omschreven.
    Leesplezier : 8,5 punten. Zeker met plezier gelezen
    Schrijfstijl : 8 punten. Zeer mooie beeldende omschrijvingen bij sommige passages.
    Originaliteit : 7 punten.

Psychologie : 8 punten. Denk dat ik aan het boek nog zal denken, als ik nu in een lift stap.
    Gemiddelde beoordeling 7,75

Bookaholic_nl
    Bijdrager
    Aantal berichten: 22

Spanning: 6 punten, omdat ik er meer van had verwacht na het lezen van een ander book van Linwood Barclay.

Plot: 7 punten, omdat het verhaal origineel is en goed uitgedacht.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik het lastig vond om in het verhaal te komen en het me eigen te maken.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat die prima was.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik niet dagelijks over deze onderwerpen lees.

Psychologie: 7 punten, omdat ik dit terug kon zien in de verhoudingen tussen de moeder-dochter relatie en vader-zoon relatie..

Eindoordeel: 7
    Een prima boek om tussendoor te lezen, maar geen topper.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Aantal berichten: 76

Spanning: 6 punten, omdat ik dit niet echt een spannend boek vond

Plot: 8 punten, omdat ik het plot toch wel erg verrassend vond.

Leesplezier: 7 punten, omdat het wel een goed boek was, weliswaar geen thriller maar wel een goede roman.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat de schrijfstijl van Linwood Barclay gewoon erg prettig leest.

Originaliteit: 7 punten, omdat het onderwerp toch wel behoorlijk apart was.

Psychologie: 7 punten, omdat de verhouding tussen Barbara en haar dochter Arla en de verhouding tussen de burgermeester en Glover toch wel goed uitgediept is.

Gemiddelde beoordeling: 7 punten Het boek was goed, maar geen thriller kwaliteit. Het kabbelde maar een beetje door, met een klein hoogtepunt aan het eind.

bonkikong
    Bijdrager
    Aantal berichten: 73

Spanning: 7,5 punten, omdat ik het boek niet altijd even spannend vond.
    Plot: 8,5 punten, omdat ik toch nog door verschillende elementen verrast werd.
    Leesplezier: 7,5 punten, omdat ik doorheen het boek een beetje op mijn honger bleef zitten. Ik had meer van de dader willen lezen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek vlot wegleest.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het niet een klassieke moordverhaal is zoals andere thrillers.
    Psychologie: 8 punten, omdat ik me wel goed kan inbeelden waarom de dader het uiteindelijk allemaal gedaan heeft. Dit vond ik wel knap gevonden.

Gemiddeld een mooie 7,9!

bonkikong
    Bijdrager
    Aantal berichten: 73

Om de één of andere reden lukt het mij niet om mijn recensie te plaatsen. Kan iemand mij de juiste link even doorsturen aub? Alvast bedankt!

Marjoleine
    Bijdrager
    Aantal berichten: 44

Spanning: 6 punten, omdat ik moeite had door het boek heen te komen.

Plot: 8 punten, omdat het netjes in elkaar zit.

Leesplezier: 7 punten, omdat de humor en sommige uitspraken het verhaal voor mij gered hebben.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat die mij niet helemaal aanspreekt.

Originaliteit: 8 punten, omdat het toch wel een aansprekend onderwerp is.

Psychologie: 7 punten, omdat het zit er in, maar het echt dieper had gekund.

Gemiddelde beoordeling: 7,2 punten

Sorayalatten
    Bijdrager
    Aantal berichten: 30

Spanning: 6 punten, omdat ik nooit geheel in spanning zat.

Plot: 9 punten, omdat het boek een goed uitgedacht en uniek plot heeft.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik ondanks dat het boek soms wat traag was ik wel heb genoten van het boek

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de schrijfstijl van Linwood vlot en meeslepend is.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik nog nooit een boek als deze heb gelezen.

Psychologie: 7 punten, omdat het boek ondanks de familierelaties daarin te oppervlakkig voor de diepere emoties bleef.

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.