Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 135: Verzwegen trauma (VT6) Verslag leesclub Verzwegen trauma van Melissa Skaye

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1775
    #24053 |

Leesclub 135,  Verzwegen trauma   –  Melissa Skaye

Inleiding

Het verhaal:Verzwegen trauma

In Hoorn komt een man tot de afgrijselijke ontdekking dat zijn onderbenen zijn geamputeerd, terwijl hij sliep. Hij heeft niets gemerkt en kan zich niets herinneren. De Hoornse rechercheurs Sanne Philips en Luca Borra worden op de zaak gezet en komen erachter dat dit niet het eerste slachtoffer van amputatie is. Het motief van de dader is moeilijk te achterhalen en er is angst voor meer slachtoffers. Ondertussen krijgen de rechercheurs te maken met een andere zaak, de moord op een negenendertigjarige vrouw.

Elize, de vrouw van paragnost Will de Jager, overleed in 2004. Will heeft nooit in zelfmoord geloofd, zoals wordt beweerd. Sanne, die een relatie met Will heeft, onderzoekt de oorzaak achter de dood van Elize. De waarheid is schokkend. Onbedoeld komt Sanne ook nog eens achter een geheim van Will. Zijn verleden strekt zich uit naar het heden. Met alle gevolgen van dien.

De schrijver:  Melissa Skaye

Melissa Skaye  (1972) is auteur van de VT-thrillerreeks: Virtuele tango, Verboden tranen, Verleden tijd, Verminkte toekomst  en  Verknipte tegenstander.  Verzwegen trauma  is het zesde deel met rechercheurs Sanne Philips en Luca Borra in de hoofdrol. Ook is zij auteur van de thriller  In onschuld  en van de fantasyreeks Jeremy Jago. Samen met  J. Sharpe  schreef zij de thriller  Meedogenloos. Ze heeft in diverse bundels korte thrillerverhalen gepubliceerd. Melissa woont samen met haar man en twee kinderen in Hoorn.

De lezers:

Lezer 1: nini_ingrid, 51 jaar
    Omdat ik deze serie echt goed vind en graag dit boek wil lezen en zien of het ook nog zo sterk is als de vorige verhalen. Ik lees al heel graag series en kan ook beter volgen als ik enkele personages al ken. Ik hoop echt dat ik erbij ben

Lezer 2: Marjon van Oostenrijk, 55 jaar
    Ik zou heel graag mee willen doen met de leesclub  Verzwegen trauma  van  Melissa Skaye, als trouwe lezer van de VT-serie. Goede serie en ook heel leuk omdat ik in de gemeente Hoorn woon en genoemde plaatsen of personen herken.

Lezer 3: Agnes te Molder, 64 jaar
    Ik ben een fan van veel Nederlandse thrillerschrijfsters en vooral van o.a.  Melissa Skaye,  Yvonne Franssen,  Ilse Ruijters  en  Jaqueline Coppens.
    De andere boeken van de VT-serie heb ik allemaal gelezen en vind ze zeer goed. Daarom, en omdat ik het érg leuk vind om aan deze leesclub mee te doen en voldoende tijd heb om te lezen en actief aan de leesclub mee doen schrijf ik me in.

Lezer 4: MarianneIL, 66 jaar
    Toen  Theo van Rijn  dit boek aankondigde voor de blogtour was ik bang dat ik geen tijd had om het boek te lezen. Maar de boeken die ik op mijn programma had, heb ik onderhand uit en daarom wil ik toch graag meedoen, want het lijkt me een goed boek en ik heb nog nooit iets van haar gelezen en “ontdek” graag nieuwe schrijvers. Intrigerend thema.

Lezer 5: sunnie031, 53 jaar
    Brrrr, je zal maar wakker worden en je beide benen zijn geamputeerd. Ik ben absoluut nieuwsgierig waar dit heen gaat. Wat is er gebeurd? En hoe zit dat met het geheim van Will? Welke gevolgen.
    lk heb al een aantal boeken van Melissa gelezen en daar heb ik van genoten. Ik hoop wel dat ik deze los kan lezen van de andere delen, want de voorlaatste heb ik nog niet gelezen.

Lezer 6: sillyruns, 52 jaar
    Gelukkig, daar is Sanne weer! Sinds ik  Verknipte tegenstander  dichtsloeg, wacht ik al op de nieuwe avonturen van Sanne en Luca. Kan  Melissa Skaye  weer zo’n gruwelijk verhaal neerzetten? Het fragment suggereert in ieder geval dat er weer een hoop spanning wacht. Slaat het  Verzwegen trauma  op het verleden van Will de Jager? En komt de relatie die Sanne (eindelijk…) met heeft in gevaar? De boeken van  Melissa Skaye  hebben voor mij altijd een extraatje omdat de gebeurtenissen zich in mijn eigen stad afspelen. Als ik het politiebureau passeer bedenk ik altijd dat in de VT-reeks, Sanne hier haar werkplek heeft. Ik zou dan ook erg graag meelezen in een nieuw Sanne en Luca-verhaal.

Lezer 7: Bianca0602, 48 jaar
    Melissa Skaye  heeft me verrast met haar samenwerking met  J. Sharpe. Ik heb dat boek via jullie mogen lezen en vond het een geweldig goed boek. Ik verwacht opnieuw een spannend en zeer goed boek. Daarbij vind ik het intrigerend of het me lukt om niet in de war te raken wanneer er twee ‘zaken’ door elkaar lopen in het boek.

Lezer 8: 1958wilma, 60 jaar
    Heel graag doe ik mee aan de leesclub van verzwegen trauma. De vorige boeken uit de vt reeks heb ik ook gelezen en hielden me op het puntje van mijn stoel. Als ik de beschrijving van dit boek lees denk ik dat deze zijn voorgangers overtreft.

Lezer 9: justine, 62 jaar
    Dus toch maar een gokje wagen. Ik ken deze schrijfster niet dus wie weet is het wel leuk.

Lezer 10: Christy, 44 jaar
    Ik vond de andere delen van de VT-reeks geweldig en ben dus erg benieuwd naar deze!

Lezer 11: Marcel, 57 jaar
    De inleiding doet en en ander vermoeden, mijn interesse is in ieder geval gewekt, omdat dit genre me zeker trekt.

Lezer 12: Marjoleine, 36 jaar
    Ik maak graag kans om mee te doen aan deze leesclub. Boeken van  Melissa Skaye  heb ik nog niet gelezen. Jammer eigenlijk, want wat ik hier lees ziet er goed uit! Wat ik hier lees ziet er goed uit. Leuk dat Melissa een boek schrijft waarbij het verhaal zich afspeelt in haar woonplaats. En ik wil wel heel graag weten waar Sanne achter komt, wat is het wat Will voor geheim heeft?

Lezer 13: Renneke Bogerd, 58 jaar
    Cees en Hanneke Tinor-Centi hebben me nieuwsgierig gemaakt door hun korte omschrijving over haar boek(en). Daarnaast worden psychologische thrillers erg door mij gewaardeerd.

Lezer 14: Corine12, 57 jaar
    Vind het een mooie reeks, de VT-reeks. Ik ben ook weer zeer benieuwd naar het verhaal van Sanne en Luca.

Lezer 15: Alberta, 44 jaar
    Het duistere meer  was de eerste leesclub waaraan ik heb deelgenomen (moet nog afronden, natuurlijk). Het is erg leuk om deel te nemen aan een leesclub, omdat je niet zomaar een boek gaat lezen, je kijkt met andere ogen naar een verhaal. Verzwegen trauma  lijkt me een prachtig boek om te lezen en te beoordelen!

Lezers die met een eigen exemplaar actief hebben deelgenomen:

Lizzie
    ingebrunn

De Leesclub:

Deze leesclub bondig en met een knipoog.

Het honderd-vijfendertigste boek dat door de leesclub is gelezen is  Verzwegen trauma, geschreven door  Melissa Skaye, uitgegeven en beschikbaar gesteld door  Uitgeverij LetterRijn.

In dit zesde deel van de Voortgaande Trein-serie van  Melissa Skaye  komt, net als in de voorgaande delen, weer veel ellende aan bod. De West-Friese plaats Hoorn zal daar echter weinig nadeel van ondervinden want wat deze auteur allemaal laat gebeuren mag gerust onder de noemer fictie worden gerangschikt. Omdat Sanne Philips en Luca Borra inmiddels door een flinke schare fans in hun hart zijn gesloten, is het niet meer dan logisch dat  Verzwegen trauma  door de redactie in de leesclub wordt opgenomen.

En in die logica stond de redactie niet alleen, getuige de motivaties om deel te nemen! ‘Gelukkig, daar is Sanne weer! Sinds ik  Verknipte tegenstander  dichtsloeg, wacht ik al op de nieuwe avonturen van Sanne en Luca’, aldus een enthousiaste  sillyruns. ‘Ik vond de andere delen van de VT-reeks geweldig en ben dus erg benieuwd naar deze’ mijmerde  Christy  vervolgens.  Uit de mond van Corine12  klonken ook woorden van dezelfde strekking: ‘Vind het een mooie reeks, de VT-reeks. Ik ben ook weer zeer benieuwd naar het verhaal van Sanne en Luca’.

Dus nu maar direct een sprongetje naar de meningen nadat het boek was gelezen…

Lizzie  bijt het spits af met: ‘ik vind de karakters wel evolueren, Sanne maakt weer een groei mee. Ook zien we een andere kant van Will.  Sanne en Luca… I love them!!!!’ Dan de mening van  Renneke Bogerd  die er ook mag zijn:  ‘Heel goed plot, erg goed bedacht en uitgewerkt. Er zat gang in en over de uitkomst is goed nagedacht. Wat betreft de daders was er niet echt totale verrassing, maar wat betreft persoonlijke aangelegenheden was niet wat ik verwacht had’. En tenslotte  Justine  die ook kennis met Sanne en Luca wilde maken: ‘Het plot als zodanig is heel sterk, en goed uitgewerkt. Langzaam, met een redelijk goeie spanningsboog. Het einde zorgde bij mij voor wat verwarring, maar toch ook weer niet’

Net zo nieuwgierig als wij zijn geworden? Dan lekker met ons verder lezen…

Voor het lezen:

In deze rubriek wordt aan de lezers gevraagd een verwachting te geven op basis van de cover, achterflap en hun verwachting. Hiermee wordt een beeld gevormd in hoeverre de buitenkant van een boek, lezers kan interesseren.

Citaat nini_ingrid:
    De cover lijkt op de andere boeken van de serie en dat vind ik tof want zo zie je dat het een reeks is. Ik zie een rolstoel dus ik verwacht dat het iets te maken heeft met mindervaliden of toch iets in de medische wereld. Ik lees heel graag boeken van haar want het leest altijd zo vlot dus zal het nu ook wel zo zijn.
    Ik verwacht weer een spannend boek van in het begin tot het einde, dat je soms beter niet laat op de avond leest om geen nachtmerries te krijgen. Een boek dat veel te snel zal uit zijn en met weer een verrassend einde

Citaat sunnie031:
    Donkere dreigende kleur en een lege rolstoel. Het maakt me nieuwsgierig wat dat verzwegen trauma is. Wat heeft dit te doen met de rolstoel? Als ik de tekst op de achterkant lees, dan wil ik gelijk weten hoe het in elkaar steekt. Ik dacht eerlijk dat ik al eerder een boek van deze auteur had gelezen, maar dat blijkt heel niet zo te zijn “schaam’.
    Ik verwacht naar aanleiding van de tekst op de achterkant dat dit een zeer spannende thriller zal zijn en dat deze ook goed te lezen zal zijn, omdat het toch een serie is. Ik heb er zin in!

Citaat Renneke Bogerd:
    Grauw/grijze kaft met een lege po-rolstoel op de cover met de titel en auteur in afgebrokkelde witte letters. Tevens wordt vermeld door Biblion naast een kleine lofzang, dat dit een nieuw boek is met dezelfde personages, waardoor duidelijk is dat dit een deel is in een reeks. Als ik Cees mag geloven, dan is het een boek om van te genieten.
    Totaal geen verwachting van deze auteur, niet eerder iets van haar gelezen.

Citaat Marjon van Oostenrijk:
    Altijd een beetje lastig bij een ebook, dus maar even naar het blauwe mannetje gegaan.
    Voorzijde past echt bij de eerder verschenen boeken van de VT-serie. Een rolstoel doet het vermoeden dat het dit keer de medische kant opgaat.
    Achterzijde een korte beschrijving. Leuk dat het stukje van Cees van Rhienen er staat. Andere delen van de VT-serie ook gelezen. Mijn verwachtingen zijn dus hoog.

Citaat justine:
    Een grauw, duistere cover. Een lege rolstoel en letters die niet echt aan elkaar zitten.
    Ben daarom heel benieuwd naar het verhaal, en de korte inhoud is al goed. Ik laat het over mij heen komen, geen idee, wel nieuwsgierig. Hoop veel spanning en hoop natuurlijk dat het boek goed op zichzelf te lezen is, en niet te vaak wordt teruggeblikt.

Citaat Marjoleine:
    Op de cover zo’n ouderwetse rolstoel, kale ruimte met wat rotzooi op de vloer, lichtinval die me doet denken aan een enkel klein raampje hoog in de muur. Het geeft een naargeestig beeld, zo’n oud verlaten ziekenhuis waar een hoop gruwelijkheden kunnen gebeuren. Ik heb nog niets van Melissa gelezen, dus ik ben nog onbevooroordeeld. Ik laat me graag verrassen!
    Ik verwacht (en hoop) met het oog op de amputaties een gruwelijk verhaal. Hier gaan waarschijnlijk een paar verhaallijnen flink daar elkaar heenlopen. Ik ben benieuwd naar hoe alles op het eind samen zal komen.

Citaat marcel:
    De cover vind ik sinister, door de kleurstelling, de kapotte rolstoel en het gekozen lettertype. Ik ken de auteur niet, maar vind het heel creatief om de twee eerste letters te hergebruiken voor de titel van een boekenreeks. De achterkant belooft op zijn minst twee spannende verhaallijnen dus ben benieuwd.

Citaat 1956wilma:
    De cover vind ik een beetje unheimisch, sinister, dat komt zeker ook door de kleurstelling, past goed bij de beschrijving op de achterkant. De rolstoel slaat misschien op de man waarvan de benen zijn geamputeerd? De verhalen die Melissa schrijft, spreken me aan, ik ben gek op duistere, bloederige boeken. Ben blij dat ik ook dit deel van de VT-reeks kan toevoegen aan mijn leeslijst.
    Ik verwacht een boek dat je niet weg legt voordat hij uit is en ik ben heel benieuwd of de relatie tussen Wil en Sanne standhoudt. Ze hebben beiden tenslotte een behoorlijk rugzakje.

Tijdens het lezen:

In deze rubriek is aan de lezers gevraagd om hun aandacht te vestigen op opmerkelijke citaten en de zinsopbouw, woordkeuze of andere in het oog springende tekst. Dit zorgt altijd voor leuke discussies.
    We zetten de opmerkelijkste uitspraken voor u op een rijtje:

Citaat Lizzie:
    Ik heb het boek mogen lezen voor de blogtour bij  LetterRijn.
    Verzwegen Trauma  had mij onmiddellijk weer in zijn greep, wat hou ik van Sanne en Luca, ze zijn naast Will en Sara me favoriete duo in thrillerland.

Citaat Alberta:
    Wat heerlijk, een boek lezen wat je eigenlijk niet weg wil leggen! Hele prettige schrijfstijl en een mooie verhaallijn. Ik ga gauw verder.

Citaat MarianneIL:
    Ik ben nu bijna op een kwart van het boek, maar kom regelmatig dingen tegen die waarschijnlijk in voorgaande boeken uit de serie gestaan hebben en heb het gevoel dat ik toch iets mis, omdat ik die niet gelezen heb (de heer Van Gils, informatie over de moeder van Sanne). Nu vroeg ik me af of er ook anderen zijn die de voorgaande boeken niet gelezen hebben en hetzelfde gevoel hebben.
    Helaas op het moment geen tijd om de voorgaande boeken “eerst even” te lezen…

Citaat Agnes te Molder:
    Ik ben nu op bladzijde 100. Dit is echt weer een boek zoals de andere boeken van Melissa. Leest vlot, goed verhaal, moeilijk weg te leggen. Dus genieten!

Citaat Corine12:
    Vrijdag begon ik met lezen in dit boek tot blz. 42. In het weekend geen tijd gehad om te lezen. Ik ga vandaag verder. Ik ben nog niets vreemds tegengekomen; het leest lekker.

Citaat Bianca0602:
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt moeite heb moeten doen om in het verhaal te komen. Net als een andere medelezer heb ik het idee dat ik heel wat achtergrond info mis doordat ik de eerdere boeken niet heb gelezen.Er komen teveel personages naar voren die een onduidelijke betekenis hebben voor mij in dit boek. Ik moet echt mijn aandacht erbij houden.

Citaat Christy:
    Oeps, tijdens het lezen is na het lezen geworden. Heb het boek in één ruk uitgelezen. Wat weer een fantastisch deel van deze serie. Spannend, verrassend en toch zo vertrouwd.

Citaat sillyruns:
    De spanning is weer zoals je inmiddels kunt verwachten van Melissa Skaye, er gebeurt van alles en niets wordt geschuwd. Opvallend vond ik de terugblik naar het gebeuren in Oostwoud in een van de vorige boeken. De scene die ik toen las (om precies te zijn over de honden) werd nu nog even aangehaald. Ondanks dat ik er weer van moest gruwen, moet ik bekennend dat dat de kracht van deze auteur is.

Citaat ingebrunn:
    Citaat: ‘Het slachtoffer was zojuist opgehaald en naar het ziekenhuis vervoerd.Hij was volledig overstuur wakker geworden en wist op dat moment nog niet waarom tot hij ontdekte dat hij geen onderbenen meer had’. Zulke teksten komen binnen hoor.
    Het is voor mij echt weer thuiskomen bij  Melissa Skaye  en ik geniet volop. Wel vind ik het wat minder gruwelijk als haar andere boeken buiten de amputaties om want die zijn gruwelijk genoeg.

Na het lezen:

In de laatste rubriek wordt openlijk over de inhoud van het verhaal gediscussieerd. Doelstelling is om hier gezamenlijk vast te stellen of de meningen overeenkomen, iedereen het verhaal op een zelfde wijze leest, beleeft en waardeert.  Verzwegen trauma  is uiteindelijk door 17 lezers beoordeeld en gewaardeerd. Het krijgt als  135ste  leesclubboek een gemiddelde puntenwaardering van  8,11  dat helaas niet voldoende is voor een plaats plaats in de HALL of FAME, maar natuurlijk wel is opgenomen in de Gerankte Deelnemerslijst.

Noot redactie over de bepaling gemiddelde puntenwaardering:

Door de deelnemers wordt een puntenwaardering over de zes belangrijkste facetten toegekend, over een schaal van 0 t/m 10. Dit geeft een realistischer, vollediger en nauwkeuriger beeld van de totstandkoming van de eindwaardering. Voor  Verzwegen trauma  van  Melissa Skaye  geldt de gemiddelde beoordeling per facet, zoals hieronder is weergegeven.

1. Spanning: 7,69
    2. Plot: 8,31
    3. Leesplezier: 8,13
    4. Schrijfstijl: 8,50
    5. Originaliteit: 8,06
    6. Psychologie: 8,00

Gemiddelde puntenwaardering: 8,11

Wat vindt Melissa Skaye van deze leesclub?

Allereerst bedankt voor jullie deelname aan de leesclub van  Verzwegen trauma. Alweer het zesde deel uit de VT-reeks. Daar komt dan meteen een probleempje om de hoek gluren: niet iedereen kent de voorgaande delen en lazen voor het eerst een boek van mijn hand.

Waar de een toch het een en ander miste, had de ander er eigenlijk weinig moeite mee, kwam in het verhaal en genoot ervan. Ook al heb ik het losstaand geschreven, feit blijft toch dat het een zesde deel is.

Voor degene die er moeite mee hadden is dat jammer, maar ook voor mij omdat het in punten scheelt. Het mag de pret niet drukken, want ik kreeg leuke vragen en opmerkingen en er werd actief meegedaan, ook door fans van de reeks wat mij heel blij maakt. Met het puntenaantal ben ik dik tevreden.

Fans hopen dat volgend jaar het zevende deel verschijnt. Daar heb ik een geweldig plot voor bedacht, maar ik schrijf nu aan een standalone. Ook een thriller en de kans zit erin dat je dan enkele bekenden uit de VT-reeks tegenkomt, want ja, ik kan ze maar moeilijk loslaten.

Hartelijks, Melissa

Getekend:  Melissa Skaye.

Een impressie van de antwoorden die  Melissa Skaye  gaf op lezersvragen:

MarianneIL vraagt:
    Hallo Melissa, op de pagina “Tijdens het lezen” heb ik ook iets geplaatst over het dagboek van Will, maar ik heb hier ook een specifieke vraag over:
    De stukken in het dagboek, zijn vrij uitgeschreven teksten (met volledige dialogen). Als ik aan een dagboektekst denk, is het meer een weerslag van de schrijver over wat hij/zij meemaakt, doet of denkt en dan zonder dialogen. Waarom heb je voor deze stijl gekozen? Ik ben blij met deze stukken, werken net als flashbacks. Ze geven de informatie die je nodig hebt om het verhaal beter te begrijpen, de achtergrondinformatie.

Melissa Skaye antwoordt:
    Goedemorgen!
    De reden is eigenlijk precies waar jij blij mee bent, mijn bedoeling was dat de dagboekstukken als flashback worden gelezen.

Lizzie vraagt:
    Dag Melissa, mijn vraag aan jou: Ben je van plan om nog lang door te gaan met Sanne en Luca (stiekem hoop ik van wel).

Melissa Skaye antwoordt:
    Hai Lizzie, op dit moment werk ik aan een standalone (thriller) daarna is het de bedoeling een VT7 te schrijven. Omdat mijn thrillers in mijn eigen omgeving afspelen, is er kans dat je Sanne, Will en Luca in de standalone tegenkomt. Ik kan ze maar moeilijk loslaten.

Marjoleine vraagt:
    Hoi Melissa, wat een fijn boek is dit. Het eerste boek wat ik van je lees, maar dit zal niet de laatste zijn.
    Wat ik me afvraag, wat heb je zelf met paranormaliteit? Ik geloof er zelf niet echt in, maar het valt me op dat je er op een heel vanzelfsprekende manier over schrijft. Niet zweverig of raar, maar bijna terloops. Het is een onderdeel van het verhaal, maar voelt niet anders dan wanneer er steeds over, om maar iets te noemen, een website gesproken zou worden.

Melissa Skaye antwoordt:
    Hoi Marjoleine, wat een leuke vraag!
    Het paranormale is voor mij heel normaal, mijn biologische vader was paragnost (hij overleed in 1987) en ik heb het nodige meegemaakt waardoor ik erin geloof. Ik wil Will niet zweverig neerzetten, het gaat om een thriller en ik besef dat niet iedereen ervoor openstaat. Mijn vader kreeg wel een rolletje vanaf deel 4: de spiritueel begeleider van Will.

Voor alle vragen aan en antwoorden van  Melissa Skaye, klik hier

Citaat Lizzie:
    Ja, ik vind de karakters wel evolueren, Sanne maakt weer een groei mee. Ook zien we een andere kant van Will.  Sanne en Luca… I love them!!!! Ik vind ze een geweldig duo.
    Ik hou enorm van de schrijfstijl van Skaye. Ze weet er altijd onmiddellijk de spanning in een boek te brengen. Ook de persoonlijke levens van de personages, zorgen ervoor dat je geboeid blijft als lezer. Ik vind de schrijfstijl meeslepend. Je zit altijd onmiddellijk in het verhaal en je kunt het boek moeilijk weg leggen.
    Beoordeling: 9,00

Citaat Bianca0602:
    Ik vind het plot goed in elkaar zitten. Het bleef tot het einde toe spannend. Er zaten niet echt veel wisselingen in het plot maar hij werd goed opgebouwd vanaf het begin en het was tot kort voor het einde onduidelijk hoe het zou lopen. Nee, uiteindelijk heb ik dit einde niet zien aankomen. Ik vond het de eerste helft van het boek heel chaotisch. Veel korte info over de personages die me de indruk gaven dat je eerst de vorige delen moet hebben gelezen om hier iets uit op te maken. Op zo’n 2/3 van het boek was het spannend en had het wel mijn aandacht. Ik vind de schrijfstijl prettig, het leest best wel goed. De problemen die ik vooral in het begin had is te wijten aan het feit dat ik de voorgaande delen niet heb gelezen. Hierdoor moest ik dus beter mijn best doen om het lezen vol te houden.
    Beoordeling: 6,67

Citaat Alberta:
    Ja, de karakters evolueren volgens mij wel, bij Will en Sanne heel duidelijk. Zij zijn als personages heel duidelijk beschreven waardoor dit goed zichtbaar was. Ja, Will en Sanne zijn mijn favorieten. Zo menselijk beschreven dat ik met ze ‘meebeleef’. De schrijfstijl is zeker passend! Het maakt het verhaal spannend en goed te volgen. Meeslepende schrijfstijl, zou ik zeggen. Na het lezen van  Verzwegen trauma  ga ik zeker meer boeken van Melissa Skaye ook lezen?
    Beoordeling: 8,00

Citaat Renneke Bogerd:
    Heel goed plot, erg goed bedacht en uitgewerkt. Er zat gang in en over de uitkomst is goed nagedacht. Wat betreft de daders was er niet echt totale verrassing, maar wat betreft persoonlijke aangelegenheden was niet wat ik verwacht had.
    Door de meerdere personages en de verschillende tijdlijnen duurde het even voor ik daadwerkelijk in het verhaal zat. Daarna werd het beter. Een erg fijne en begrijpelijke schrijfstijl. Schrijfstijlvind ik realistisch. De inkijk in de karakers en hun verleden maakt het voor mij net iets specialer.
    Beoordeling: 7,50

Citaat Marjoleine:
    Ja, je krijgt langzaam steeds meer inzicht in wat de personages beweegt en hoe hun karakter opgebouwd is. Ik vind Will het meest intrigerend. Ik had nog geen van de boeken uit deze serie gelezen, dus had nog geen verwachtingen van dit personage. Ik had niet zien aankomen wat zijn geheim bleek te zijn. Nee, ik zou niemand in het boek willen veranderen. Willem vond ik bloedirritant, maar ook hij bleek zijn doel te hebben.
    Het boek is vlot geschreven. De dagboek-passages voelen eerst vreemd aan, in de directe rede geschreven verwacht je niet in een dagboek, maar dat wordt later in het boek heel aannemelijk verklaard. Mooie toevoeging aan het boek! Schrijfstijl is meeslepend en nuchter. Het boek had zweverig kunnen zijn, maar is het absoluut niet.
    En ‘JA!!!’, ik ga zeker meer boeken van Melissa lezen.
    Beoordeling: 8,67

Citaat justine:
    Het plot als zodanig is heel sterk, en goed uitgewerkt. Langzaam, met een redelijk goeie spanningsboog. Het einde zorgde bij mij voor wat verwarring, maar toch ook weer niet.
    Vond het zeker in het begin enorm rommelig, het werd wat minder maar daardoor had het niet mijn volledige aandacht. Doordat het rommelig was, vond ik de schrijfstijl oook wat moeilijker, mede doordat mijn aandacht wefdreef
    Ik geloof niet dat hetgeen gebeurde echt geloofwaardig is, het politieonderzoek weer wel en de dagboekfragmenten vond ik filmisch. Het plot is wel uniek, dat ben ik nog niet tegen gekomen.
    Beoordeling: 6,50

Citaat MarianneIL:
    Omdat ik de voorgaande boeken niet gelezen heb, kan ik het daar niet mee vergelijken. Ik vind wel dat Sanne groei doormaakt en zichzelf (en Will) beter leert kennen. Ik heb ook het gevoel dat de andere personen steeds beter op elkaar ingespeeld raken. Luca spreekt me het meest aan. Een stabiele factor in het geheel en hij denkt duidelijk goed na over de zaken. Blijft nuchter. De personen zijn levensecht.
    Ja, korte hoofdstukken en afwisselend het verhaal vanuit verschillende personen geschreven. Hierdoor is het lastig het boek weg te leggen, je wil weten wat er komt. Pakkende schrijfstijl en daarnaast zijn de dagboekfragmenten van Will heel beeldend.
    Beoordeling: 8,00

Citaat Corine12:
    De plot zat goed in elkaar. Ik zag het einde echt niet aankomen. Het werd langzaam opgebouwd en steeds kwamen er meer details tevoorschijn. Het einde had ik niet aan zien komen, ik had zelfs een andere dader op het oog.
    Ik vond het uiteindelijk wel een boeiend verhaal, maar het had niet steeds mijn aandacht. In het begin vond ik het wat rommelig overkomen. Ik vind toch dat je de voorgaande delen moet lezen, om e.e.a. goed te kunnen begrijpen. Ik had het gevoel dat ik soms iets miste. Iets wat ik niet goed kon plaatsen. Daardoor las het niet zo gemakkelijk.
    Melissa heeft wel een makkelijke schrijfstijl, maar ik verwijs toch naar bovenstaand antwoord. Ik vind haar boeken wel realistisch overkomen. Geloofwaardig niet helemaal.
    Beoordeling: 7,17

Citaat Agnes te Molder:
    Ja, vooral Sanne, Wil en Nolan leerde je (nog) beter kennen. Sanne blijft mijn favoriet. Maar Luca doet me ook veel. Beiden hebben hart voor hun werk én voor de medemens.
    Ik wil niemand veranderen. Dat zou afbreuk doen aan het verhaal. De schrijfstijl leest lekker vlot. Houdt de spanning er in. De schrijfstijl is filmisch en meeslepend. Als ik haar boeken lees zie ik de mensen écht voor me en ik kan het boek (bijna) niet wegleggen.
    Alle andere thrillers van haar heb ik gelezen (moet ik misschien de fantasy boeken ook proberen?) Ik volg haar op Facebook en zal zeker alle komende thrillers zo snel mogelijk lezen.
    Beoordeling: 9,50

Citaat sillyruns:
    Het plot vind ik weer als vanouds des Melissa’s, hoewel ik op het eind miste dat Sanne in gevaar kwam. Omdat er behoorlijke wat zaken in het boek werden behandeld, eigenlijk heel realistisch volgens mij.  Verzwegen trauma  heeft constant mijn volle aandacht gehad. Heel knap hoe de auteur dit weet te bewerkstelligen gezien de vele verhaallijnen. Het groot aantal personages bracht mij niet in verwarring. Constant was duidelijk wie wie was. De spanning is heel goed opgebouwd met af en toe een zijpaadje, maar steeds weer terugkerend op de hoofdweg. De schrijfstijl van  Melissa Skaye  zou ik beeldend (soms moet ik bekennen dat het mij iets te beeldend is bij de gruwelijke delen…) noemen.
    Beoordeling: 7,83

Citaat Christy:
    Met name Sanne en Will evolueren. Kan ook niet wachten op deel 7 om te lezen hoe zij verder gaan. Mijn favoriet is Sanne. Hoewel ze veel heeft meegemaakt probeert ze zo goed en zo kwaad als kan integer te zijn en sterk. Nee, geen personages veranderen, de auteur heeft ze niet voor niets zo bedacht. Wel vind ik bepaalde acties van een personage in dit deel bijzonder dom.
    Het is spannend en verrassend geschreven. Hoewel je denkt de lijn te snappen gebeurt er toch ineens eens weer iets onverwachts. Schrijfstijl is spannend, snel, gruwelijk en meeslepend. Ik heb alle delen gelezen en kan niet wachten tot deel 7. Ga zeker ook aan stand alone werk van  Melissa Skaye  beginnen.

Citaat sunnie031:

Het plot was niet geheel verrassend, maar wel goed geschreven! Nadat ik vermoedde wie de dader was en het werd bevestigd in het plot, vond ik dat het alsnog zeer spannend was geschreven en wilde ik toch het vervolg weten! Ik had het zien aankomen maar het was niet vervelend. Het bleef spannend. Het is absoluut een boeiend verhaal en het had continu mijn aandacht. Ik hoefde niet na te denken, het lezen ging als vanzelf en tijdens het lezen kwamen de beelden goed naar boven bij mij als in een film.
    Beoordeling: 8,50

Citaat 1958wilma:
    Jazeker evolueren personages, bijvoorbeeld Nolan, van een harde cynische man in een die gaat nadenken over zichzelf en milder wordt. Ik heb geen favoriete personage, de een kan niet zonder de ander. Ik vind het fijn om over allen te lezen. Nee, niets veranderen, de verschillen van de personen maakt het juist zo fijn. Ja, prima schrijfstijl. Zo hoort een boek te zijn. Prettig lezend, nergens moeilijke woorden, realistisch.
    Beoordeling: 8,33

Citaat marcel:
    Het plot is toch nog verrassend. Het duurde al met al te lang. Er moest nog iets met die langsrijdende auto gebeuren dus dat zag ik wel aankomen, de persoon niet zozeer. Nee, helemaal niet, het was een worsteling. Het is een schrijfstijl die mij totaal niet ligt. Waar dat dan door komt kan ik niet precies zeggen maar soms gebeuren dat soort dingen. Dit boek klopt qua verhaallijnen maar is niet mijn smaak.  Ik denk niet dat het een uniek boek is. Er wordt natuurlijk vaker gewerkt met flashbacks en het thema is ook niet uniek.
    Beoordeling: 5,33

Citaat ingebrunn:
    Jazeker evolueren de karakters, zowel bij Sanne als bij Will maar ook zeker bij Nolan, de stugge man die steeds milder wordt. Mijn favoriet blijft toch wel Sanne. Fijn om in dit deel ook eens een andere kant van haar te leren kennen. Door de andere delen had ik meer gruwel verwacht maar toch klopt het wel in dit verhaal. Eens geen slachtpartijen maar een goed in elkaar gezet verhaal en wie verzint het om amputaties te gebruiken.
    Zonder twijfel ga ik de volgende boeken van Melissa ook lezen. Ik ben fan.
    Beoordeling: 9,33

Citaat nini_ingrid:
    Het plot is weer goed gevonden en niet verwacht. Mooi opgebouwd hoewel het voor mij soms een beetje bleef hangen deze keer. Nee, hat dit einde niet verwacht, het was toch verrassend. Deze boeken lezen echt als een trein en ook VT6 kon ik moeilijk wegleggen.
    Heel gemakkelijke schrijfstijl en vlot te lezen. Gruwelijk spannend! Het is een typisch  Melissa Skaye-boek.

Citaat Marjon van Oostenrijk:
    Van Will krijg je een heel andere kant te zien, maar bij Sanne en Luca zie ik niet zoveel verandering. Sanne blijft mijn favoriete personage, ik heb het gevoel dat zij ook eigenlijk de hoofdpersoon is in de serie. In dit boek vind ik eigenlijk dat Luca meer op de achtergrond blijft, in een eventueel volgend boek zou ik meer van Luca willen weten. De schrijfstijl past in ieder geval goed bij de VT-reeks. Ik hou wel van de korte hoofdstukken. Melissa schrijft over het algemeen meeslepend, al vond ik het in dit boek een beetje tegenvallen. Ik heb alle vorige boeken uit de VT-reeks gelezen en ik zal een volgend boek zeker ook gaan lezen.
    Beoordeling: 6,83

Lees de onverkorte discussie en de reacties in alle onderdelen van deze leesclub

Voor het lezen
    Tijdens het lezen
    Na het lezen #1
    Na het lezen #2
    Beoordeling

++++++++++++

Helaas zijn de onderstaande personen voorlopig uitgesloten voor het winnen van een gratis leesexemplaar omdat ze niet of niet volledig hebben voldaan aan de richtlijnen van de leesclub.

……..

Deze uitsluiting kan direct worden tenietgedaan door actieve deelname aan een volgende leesclub met een eigen  leesexemplaar.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.