Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 093 Verknipte tegenstander Verslag leesclub Verknipte tegenstander

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1449
    #16871 |

Leesclub 93,  Verknipte tegenstander   –  Melissa Skaye

Inleiding

Het verhaal:  Verknipte tegenstander

De Hoornse rechercheurs Sanne Philips en Luca Borra worden geconfronteerd met een aantal zaken die buiten hun jurisdictie vallen. Dat begint met de vondst in een bos in Friesland van lichaamsdelen die daar al jaren blijken te liggen.

Als in Amersfoort de vrouw en de dochter van een vriend van Luca’s broer Gianni verdwijnen en enig spoor ontbreekt, vraagt hij Luca om hulp. Sanne wil het verleden achter zich laten. Ze wordt, net als collega Luca en paragnost Will de Jager, onaangenaam verrast als de tentakels van dat verleden zich uitstrekken naar het heden.

De schrijver: Melissa Skaye

Melissa Skaye( 1972) is auteur van de VT-thrillerreeks:  Virtuele tango, Verboden tranen, Verleden tijd en Verminkte toekomstVerknipte tegenstanderis het vijfde deel met rechercheurs Sanne Philips en Luca Borra in de hoofdrol.

Ook is zij auteur van de thriller In onschuld en van de fantasyreeks Jeremy Jago.

Samen met J. Sharpe schreef zij de thriller Meedogenloos. Ze heeft in diverse bundels korte thrillerverhalen gepubliceerd. Melissa woont samen met haar man en twee kinderen in Hoorn. http://www.melissaskaye.nl

De lezers:

Lezer 1: tesdro, 39 jaar
    Ik lees graag mee met deze leesclub. Eerder las ik Verboden tranen van Melissa Skaye en daar was ik groot fan van. Ik ben dus zeker benieuwd wat er in het verleden is gebeurd wat nu weer speelt. En zal de verdwijning in Amersfoort worden opgelost.

Lezer 2: helderinge, 40 jaar
    Een heerlijke Nederlandse politiethriller. Heerlijk. Ik ben ook benieuwd waar dit verhaal heen gaat. In verschillende delen van Nederland zijn lichaamsdelen / lijken gevonden en gebeurtenissen gebeurd. Hoe komt dit geheel samen tot een heel spannend verhaal.

Lezer 3: Agnes te Molder, 63 jaar
    Ik wil graag aan deze leesclub meedoen omdat ik de eerste 4 delen van VT-reeks en ook  In onschuld van Melissa gelezen. Ik ben dus een echte fan. Daarnaast vind ik het interessant om de mening van de andere leesclubdeelnemers te lezen.

Lezer 4: Ans Stier, 27 jaar
    Ik heb al meer van deze auteur gelezen en dat is mij erg goed bevallen. Graag zou ik ook dit boek lezen want ik vermoed dat dit ook weer een topper is. Ik vind het leuk om door middel van deze leesclub kennis te maken met het werk van deze auteur. Daarom hoop ik dat ik mee mag doen. Ik vind het leuk om recensies te schrijven en mijn mening met anderen te delen. Ook ben ik nieuwsgierig naar andermans mening. De leesclub is daar zeker geschikt voor.

Lezer 5: Nancy Lutz, 52 jaar
    Ik wil me graag aanmelden voor de leesclub  Verknipte tegenstander van Melissa Skaye. Ik heb pas één boek van haar gelezen en vond dat heel goed.

Lezer 6: Mireille Muls, 57 jaar
    Ken deze schrijfster nog niet. Na het lezen waarover het verhaal gaat nu wel benieuwd ernaar.

Lezer 7: vangrol, 72 jaar
    Ik doe graag mee met deze leesclub, omdat ik heel benieuwd ben naar dit vijfde deel in de VT-reeks. Ik ben echt fan van  Melissa Skaye.

Lezer 8: Gerda, 63 jaar
    Wat ontzettend leuk dat het boek  Verknipte tegenstander  van  Melissa Skaye in een leesclub ‘gelezen/ behandeld’ gaat worden.Ik heb er al veel over gehoord en ben er reuze nieuwsgierig naar geworden. Ik moet bekennen dat ik nog niet eerder wat van haar gelezen heb. Tijd om eens uitgebreid kennis met haar te maken. Ik hoop dat dit geen bezwaar is want ik begrijp dat het boek de volgende in een reeks is.

Lezer 9: Christy, 43 jaar
    Ik houd erg van serie-thrillers en politie-thrillers. Deze serie ken ik nog niet en zou ik graag leren kennen.

Lezer 10: Sander83, 35 jaar
    Melissa Skaye staat al een hele tijd op de verlanglijst omdat de omschrijvingen me aanspreken. Dit is een heel mooi moment om verslaafd te raken aan deze reeks.

Lezer 11: Sabrina, 32 jaar
    Het is een boek die ik waarschijnlijk niet zou uitkiezen in de winkel… het ziet er niet echt een thriller uit.

Lezer 12: MariekeLeest, 34 jaar
    Ik ben benieuwd naar de volledige reeks. Als ik geselecteerd word zal ik op eigen initiatief eerst Verminkte toestand lezen aangezien de schrijfster dit aanraadt. En wie weet daarna dan de volledige reeks.

Lezer 13: dees2307, 31 jaar
    Het lijkt mij een super spannend verhaal waar ik heel benieuwd ben naar de tegenstander! Is deze echt zo verknipt?

Lezer 14: Sonjavdh, 45 jaar
    Ik ben dol op lezen, lees op een paar dagen een boek uit, en houd ervan auteurs te ontdekken waar ik nog nooit iets van gelezen heb. Als het boek me dan aanstaat, kan ik er meer boeken van kopen. En de korte beschrijving spreekt me wel aan.

Lezer 15: Patricia Frederiks, 39 jaar
    Graag wil ik aan deze leesclub deelnemen. Ik ben nog niet bekend met haar boeken en wil daarom graag kennis maken en een recensie schrijven over her boek en de schrijfster.

Lezers die met een eigen exemplaar actief hebben deelgenomen:

Lizzie

De Leesclub:

Deze leesclub bondig en met een knipoog.

Het drieënnegentigste boek dat door de leesclub is gelezen is  Verknipte tegenstander, geschreven door  Melissa Skaye, uitgegeven en beschikbaar gesteld door Uitgeverij LetterRijn.

Van drie deelnemers kreeg  Verknipte tegenstander voor minstens één van de zes onderdelen een tien, en van twaalf van de vijftien deelnemers minstens één negen. Daar mag je toch wel uit concluderen dat de geschreven producten van  Melissa Skaye door lezers zeer goed gewaardeerd en beoordeeld worden.

Dat bleek ook al direct bij de reden waarom lezers aan deze leesclub deel wilde nemen. Zoals  Ans Stier verwoordde: ‘Ik heb al meer van deze auteur gelezen en dat is mij erg goed bevallen.’ Of  Agnes te Molder: ‘Ik wil graag aan deze leesclub meedoen omdat ik de eerste 4 delen van VT-reeks en ook  in onschuld van Melissa gelezen. Ik ben dus een echte fan.’ Zelfs adviezen van de auteur werden overgenomen: ‘Ik ben benieuwd naar de volledige reeks. Als ik geselecteerd word zal ik op eigen initiatief eerst verminkte toestand lezen aangezien de schrijfster dit aanraadt’, aldus   MariekeLeest.

De verwachtingen zijn duidelijk hooggespannen, dat is wel zeker…..

Zoals  Lizzie na het lezen het had beleefd lijkt dit ook wel bevestigd te worden: ‘Wreed plot, wreed verleden, bevat de nodige emoties en spanningen. De spanning van het plot is zo opgebouwd dat je op het puntje van je stoel zit tot de ontknoping’. En  Mirelle Muls in een paar zinnen samenvatte: ‘De personages zijn perfect voor mij. De schrijfstijl past helemaal bij het verhaal. Leest heel vlot en is begrijpelijk geschreven. De spanning en gebeurtenissen volgen elkaar goed op.’ En ook  vangrol kon alleen maar positief zijn: ‘Het boek was vanaf het begin boeiend en had mijn volledige aandacht. Ik had absoluut geen moeite me te focussen en bleef geboeid lezen tot het eind. De schrijfstijl is prettig, niet moeilijk en zeker begrijpelijk.’

Dus alle reden voor de thrillerliefhebber en fans van Sanne Philips en Lucca Borra om  Verknipte tegenstander te gaan lezen. Nog niet helemaal overtuigd? Lees met ons dan gewoon verder….

Voor het lezen:

In deze rubriek wordt aan de lezers gevraagd een verwachting te geven op basis van de cover, achterflap en hun verwachting. Hiermee wordt een beeld gevormd in hoeverre de buitenkant van een boek, lezers kan interesseren.

Citaat Lizzie:
    De cover past mooi in de reeks. Mijn verwachting is een super spannende thriller met hier en daar een gruwelijke scene. Heel benieuwd hoe het gesteld is met Sanne. Heb de vier vorige boeken echt met haar mee geleefd zeker deel 4 zorgde ervoor dat je haar volledig in je hart sluit. Van  Melissa Skaye verwacht ik dat ze opnieuw een geweldige thriller heeft neergezet die heel goed in elkaar zit.

Citaat Nancy Lutz:
    De cover toont een wolkenlucht. Mooi uitgevoerd in blauw-grijs. Ik zie een gedeelte van een hand (de vingers) en 2 duiven. Ik zou in de boekwinkel zeker dit boek oppakken.
    Na het lezen van  Verleden tijd en  Verminkte toekomst, ben ik erg benieuwd naar het verloop van het verhaal. Hoe gaat het verder met Emma. Houdt zij nog dingen achter? Kan ze leven met alle, gruwelijke, herinneringen? Ik verwacht weer een heerlijk spannend verhaal. Hoe zou het gaan met Sanne Philips en Luca Borra…

Citaat Sander83:
    De cover is niet heel erg aansprekend voor een thriller. Wat ik hier eerder voorbij zie komen is de vrijheid tegemoed, zou inderdaad zomaar een rol kunnen spelen. Verder kan ik weinig conclusies trekken. De tekst op de achterflap trekt veel meer de aandacht.
    Ik heb nog geen VT-boek of iets van Skaye gelezen. Gezien de woonplaats en de standplaats van de rechercheurs vermoed ik dat er wel goede beschrijvingen zijn over de locaties.
    Van het boek verwacht ik een interessante verhaallijn waarbij de rechercheurs een aardige druk op zich hebben door het treden buiten de eigen jurisdictie. Hopelijk met een sterk plot waar een onverwachte wending in zit.

Citaat Sonjavdh:
    De cover spreekt me niet echt aan, een beetje te eenvoudig naar mijn smaak. Ik kende de auteur niet, dus heb ik gisteren en vandaag haar eerste boek  Virtuele tango gelezen en ben meer dan aangenaam verrast. Als dit boek van dezelfde kwaliteit is, ga ik het met veel plezier lezen. Ik ben momenteel haar derde boek aan het lezen. Dus tegen het einde van de week hoop ik eindelijk in dit boek te beginnen. Tijd genoeg, nietwaar? De vorige boeken in de reeks vind ik in ieder geval erg leuk om te lezen, dus ik weet nu al dat ik het een geweldig boek ga vinden!

Citaat Mireille Muls:
    Een prachtige cover met de duiven die hun vrijheid tegemoet vliegen Ik heb al veel goeds over haar gelezen, reuze benieuwd naar haar schrijfstijl. Ik hoop op een heel vlot en spannend verhaal waarbij je op het puntje van je stoel zit en het boek niet kan wegleggen.

Citaat Gerda:
    De cover komt bij mij vredig over. Een hand met duiven en een rustige achtergrond. Ziet er niet echt uit als een thriller. Maar de titel van het boek maakt het wel spannend.Ik heb nog niets van Melissa gelezen, heb wel veel over haar gelezen waardoor ik graag eens een boek van haar zou willen lezen. Naar aanleiding van wat ik over haar en haar boeken in de media voorbij heb zien komen verwacht ik een goede thriller te gaan lezen.

Citaat Christy:
    Ik ken de andere boeken niet dus heb geen vergelijking met vorige delen. Het is dat er “thriller” op de cover staat, anders had de beeltenis ook een roman kunnen zijn. Gezien de lovende recensies heb ik hoge verwachtingen. Ik verwacht een spannend boek met verrassende plotwendingen.

Citaat Sabrina:
    Het boek zou ik aan de hand van de cover niet vastnemen in de boekhandel. Het ziet er geen thriller uit. Ik ken deze auteur niet, dus geen verwachting. Ik hoop op een spannend verhaal.

Tijdens het lezen:

In deze rubriek is aan de lezers gevraagd om hun aandacht te vestigen op opmerkelijke citaten en de zinsopbouw, woordkeuze of andere in het oog springende tekst. Dit zorgt altijd voor leuke discussies.
    We zetten de opmerkelijkste uitspraken voor u op een rijtje:

Citaat Patricia Frederiks:
    Ik ben nog geen opvallende citaten tegengekomen ben nu op blz 79. Verhaallijn, ik voel dat ik meegezogen word in het verhaal, ben steeds benieuwd hoe het verder gaat. Spellingsfouten niet opgemerkt nog. Wat ik fijn vind in een boek zijn de aangegeven hoofdstukken, de hoofdstukken zijn niet te lang, dat leest prettig dan een hele lange tekst voordat het volgende hoofdstuk weer begint. Ik ga weer met plezier verder lezen.

Citaat dees2307:
    Omerkelijke citaten ben ik nog niet tegengekomen. Ja, de ontwikkeling van de verhaallijn verloopt goed, ik kan het boek niet meer wegleggen. Ik lees het met veel plezier en ben nog niks geks tegengekomen.

Citaat vangrol:
    Ik kom geen opmerkelijke citaten tegen, het boek leest prettig en vlot. Er is genoeg spanning aanwezig om me de hele tijd geboeid te houden.De verhaallijn ontwikkelt zich prima, ik heb geen idee welke kant het op zal gaan, ik blijf lezen.
    Een spellingsfout die ik tegen ben gekomen op blz 117: “Het is een wijs man die zijn geduld bewaard.” Bewaart moet met een t. Nog een andere fout die ik zag maar vergeten heb te markeren in het ebook, was brandden terwijl het branden moest zijn.
    Maar het boek is heerlijk om te lezen. Complimenten aan  Melissa Skaye!

Citaat Ans Stier:
    Ik ben geen opmerkelijke citaten tegengekomen. De verhaallijn zit goed in elkaar, dat had ik ook verwacht. Het is onvoorspelbaar welke kant het op gaat. Mooi dat er ook weer een stukje uit het verleden van Sanne in verwerkt zit. Dit draagt bij om de serie als een mooi geheel te zien.

Citaat MariekeLeest:
    Ik ben gisteren pas begonnen in het boek omdat ik eerst nog het vorige boek uit de reeks heb gelezen. Dat vond ik dan weer echt een heftig boek dat ik het eventjes moest laten bezinken. (Heftig maar wel heel goed!). Opmerkelijke citaten voorlopig niet. Maar zowel in het vorig boek als dit boek komen er zulke heftige verhaallijnen in voor. De delen 1-3 heb ik nog niet gelezen maar ga het zeker nog doen. Ik wou gewoon eventjes kwijt dat het soms echt aangrijpend is. Dus het is wel degelijk zeer goed geschreven aangezien ik zo meeleef met bepaalde personages.Net als in het vorig deel is er een verhaallijn in het verleden en een in het heden. Ben erg benieuwd waar het toe leidt.

Citaat Agnes te Molder:
    Ik ben tot nu toe nog geen opmerkelijke resultaten tegengekomen.Toen ik wist dat ik mee mocht doen met deze leesclub ben ik  Verminkte toekomst opnieuw gaan lezen, om zo helemaal in dit verhaal te zitten.Ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Het was heerlijk om het boek na anderhalf jaar te herlezen én dit boek is een goed vervolg waardoor ik, als er iets uit het verleden wordt aangehaald, meteen weet waarover het gaat. De verhaallijn in dit boek is, zoals ik had verwacht, weer erg goed.Geen spellingfouten o.i.d. gezien.

Citaat helderinge:
    Eigenlijk na de voor mijn idee incomplete introductie van de voorgeschiedenis en de personages kwam ik erachter dat dat waarschijnlijk komt omdat de meesten van jullie de hele serie al hadden gelezen. Misschien deels eigen schuld dat ik me niet dusdanig verdiept had om te ontdekken dat dit deel 5 van de serie is. Alle personages hebben dus al het een en ander meegemaakt en dat werd dus niet heel uitgebreid verteld in het begin van dit boek. Geeft niet, het leest evengoed prettig alleen was het voor mij een beetje warrig om iedereen in razend tempo te leren kennen zeg maar. Het duurde deze keer dus iets langer dan gebruikelijk voordat ik het uit had.
    Het verhaal ontwikkelt zich geniaal. Een aantal verhaallijnen lijken eerst niet zo veel met elkaar te maken te hebben maar toch word je als lezer wel attent gemaakt op het feit dat dat toch misschien wel het geval is, dat bouwt spanning op.

Citaat helderinge:
    Het boek leest lekker weg en het is erg prettig dat er boven ieder hoofdstuk staat uit wie het verteld wordt. Het verhaal ontwikkelt zich zoals ik verwacht. Er gebeurt heel veel dus soms moet ik mijn aantekeningen er even bij pakken. Spellingsfouten zijn mij niet zozeer opgevallen.

Na het lezen:

In de laatste rubriek wordt openlijk over de inhoud van het verhaal gediscussieerd. Doelstelling is om hier gezamenlijk vast te stellen of de meningen overeenkomen, iedereen het verhaal op een zelfde wijze leest, beleeft en waardeert.  Verknipte tegenstander is uiteindelijk door 15 lezers beoordeeld en gewaardeerd. Het krijgt als 93ste leesclubboek een gemiddelde puntenwaardering van 8,36 dat voldoende is voor een plaats in de HALL of FAME, en natuurlijk ook is opgenomen in de Gerankte Deelnemerslijst.

Noot redactie over de bepaling gemiddelde puntenwaardering:

Door de deelnemers wordt een puntenwaardering over de zes belangrijkste facetten toegekend, over een schaal van 0 t/m 10. Dit geeft een realistischer, vollediger en nauwkeuriger beeld van de totstandkoming van de eindwaardering. Voor  Verknipte tegenstander van Melissa Skaye geldt de gemiddelde beoordeling per facet, zoals hieronder is weergegeven.

1. Spanning: 8,33
    2. Plot: 8,50
    3. Leesplezier: 8,53
    4. Schrijfstijl: 8,33
    5. Originaliteit: 8,13
    6. Psychologie: 8,30

Gemiddelde puntenwaardering: 8,36

Wat vindt Melissa Skaye van deze leesclub?

Ik heb meerdere keren met een leesclub te maken gehad. Natuurlijk blijft dat spannend, want hoe word je boek be(ver)oordeeld? Met  Verknipte tegenstander had ik toch wel wat zenuwen omdat dit het vijfde deel uit de reeks betreft. Nog nerveuzer werd ik toen ik reacties zag van lezers dat dit het eerste boek werd wat ze van mij zouden gaan lezen. Hoei!

Dat je de eerste drie VT-delen niet kent is niet zo’n probleem, maar vooraf VT4 kennen,  Verminkte toekomst, is toch wel aan te raden. Gezien de reacties is het me enorm meegevallen. Een enkeling miste toch de voorgeschiedenis, anderen hadden er minder moeite mee. De vaste lezers van de reeks konden lekker door en waren nog enthousiast ook. Ik haal dus opgelucht adem en ben ontzettend dankbaar én blij met de prachtige cijfers!

Ik blijf het fantastisch vinden om tussendoor gedachten, speculaties en meningen te lezen. Feitelijk bezie ik mijn boek door de ogen van een ander. Dat is leerzaam.

En ja: er komt een VT6 en wel in oktober van dit jaar!

Bedankt, lieve lezers.
    Liefs, Melissa

Getekend: Melissa Skaye.

Een impressie van de antwoorden die  Melissa Skaye  gaf op lezersvragen:

Dees2307 vraagt:
    Hoe ben je geïnspireerd geraakt om dit verhaal te schrijven?

Melissa Skaye antwoordt:
    Door een True Crime programma op ID-tv. Alles wat Tys doormaakt is echt gebeurd. Ik bekeek dat met open mond, vond het huiveringwekkend en wist: dit wil ik in een van de VT-delen gebruiken.

Sander83 vraagt:
    Dat de VT-reeks is gebaseerd op de titels is helder, hoe ben je tot het idee van deze opzet gekomen?

Melissa Skaye antwoordt:
    Hi Sander, dat is echt per toeval gegaan. Ik had VT1,  Virtuele tango,  die al gepubliceerd was. Toen ik het manuscript van VT2 naar een vaste proeflezer stuurde en ze de titel zag, Verboden tranen, vroeg ze of ik bewust weer een V en een T had gekozen. Nee dus haha, maar ik vond dat zo leuk dat ik vanaf dat moment elke titel met een V en T koos en zo ontstond de VT-reeks.

Christy vraagt:
    Deze vraag gaat niet echt over het boek, maar ik ben echt benieuwd. Je hebt een mooie reeks boeken al op je naam staan. Wat is nog een grote droom/wens/ambitie van je op het gebied van schrijven?

Melissa Skaye antwoordt:
    Hi Christy, dankjewel! Mijn wens is eigenlijk dat je een willekeurige boekwinkel in loopt en dan mijn boeken ziet liggen/staan. Omdat de boekhandel op veilig speelt en praktisch alleen de boeken uit de top 60 inkoopt, is het voor veel uitgeverijen moeilijk om ‘binnen’ te komen. Maar ik ben ontzettend trots en blij met de vele lezers en fans van mijn boeken, dat is heel veel waard.

Voor alle vragen aan en antwoorden van  Melissa Skaye, klik hier

Citaat Sander83:
    Voornamelijk Tys zie je van tiener doorgroeien. Ook Aly en Auke zijn natuurlijk veranderd, maar die heb je minder zien ontwikkelen omdat ze minder in het boek voorkomen. Tys is mijn favoriete personage omdat hij buiten de rode draad die hij in het verhaal heeft in een situatie zit die verschrikkelijk is. De manier waarop hij er mee om gaat getuigt van kracht en lef. Hier is een mooi karakter door ontstaan. Er is voor mij geen karakter dat ik perse zou willen veranderen. Iedereen heeft zo zijn eigen plek en rol in het verhaal. Aanpassing is daarom niet nodig. De manier waarop wordt opgebouwd naar de waarheid die ligt te broeien past prima. Je komt steeds meer te weten en alles wordt op zijn tijd onthult.
    Beoordeling: 8,17

Citaat Lizzie:
    Wreed plot, wreed verleden, bevat de nodige emoties en spanningen. De spanning van het plot is zo opgebouwd dat je op het puntje van je stoel zit tot de ontknoping. Prachtig gedaan opnieuw! Hoe meer het boek vorderde hoe meer het tipje van de sluier werd opgelicht in het begin had ik de ontknopping en de wending zeker niet verwacht. Melissa heeft me hier aangenaam mee verrast. Van begin tot het einde zat ik op het puntje van me stoel en vergat ik de omgeving rond me. Skaye heeft een schrijfstijl die ervoor zorgt dat je als lezer gans het verhaal door geboeid bent.
    Beoordeling: 9,67

Citaat Ans Stier:
    Sanne maakt echt een ontwikkeling door. Ze wordt weer aan het verleden herinnerd maar gaat het zeker niet uit de weg. Sanne is mijn favoriet. Natuurlijk ook omdat je haar al kent van voorgaande boeken. Je leert haar steeds beter kennen. De personages zijn prima uitgewerkt. Ik zou er niets aan veranderen. De schrijfstijl is prima. Leest vlot weg. Spanning wordt goed opgebouwd. Boeken van Melissa smaken naar meer. Ik wil dus zeker meer van haar lezen.
    Beoordeling: 9,00

Citaat MariekeLeest:
    Verrassend plot. Ik had wel enigszins verwacht dat de beide verhaallijnen zouden samenkomen maar de wendingen waren onverwachts. Een verhaallijn in het heden en een in het verleden. Beide verhaallijnen komen op het eind samen. Nee, dit einde had ik niet verwacht… nou ja af en toe geraak je een stapje verder dan de personages maar dan gebeurt er weer iets dat je niet ziet aankomen. Absoluut een boeiend verhaal. Op het moment dat je aandacht dreigt te verslappen komt de schrijfster weer met iets af en dan kom je pas enkele hoofdstukken later te weten wat er precies aan de hand is. Zo blijf je steeds aandachtig.
    Prettig leesbaar. Af en toe wat de indruk van gesproken taal. Maar het stoort mij persoonlijk niet.
    Beoordeling: 8,00

Citaat Mireille Muls:
    Tys groeit met het verhaal mee, wordt volwassener, leert dat het verleden niet zomaar uitgebannen kan worden in het verdere leven en je moet leren leven met de gevolgen. Sanne leert het verleden een plaatsje te geven en dat je toch ondanks alles gelukkig kan zijn.
    Toch is Tys mijn favoriete personage omdat hij mishandelt wordt alleen maar door het feit dat zijn mama een misstap heeft begaan. De personages zijn perfect voor mij. De schrijfstijl past helemaal bij het verhaal. Leest heel vlot en is begrijpelijk geschreven. De spanning en gebeurtenissen volgen elkaar goed op.

Citaat vangrol:
    De plot zit goed in elkaar en was heel verrassend. De verhaallijnen komen op het eind bij elkaar. Dat einde had ik wel verwacht, maar de manier waarop vond ik onvoorspelbaar. Dus een hele goede opbouw die blijft boeien tot het eind. Ik had in grote lijnen dit einde wel verwacht maar vond er heel veel verrassende wendingen in zitten. Het boek was vanaf het begin boeiend en had mijn volledige aandacht. Ik had absoluut geen moeite me te focussen en bleef geboeid lezen tot het eind. De schrijfstijl is prettig, niet moeilijk en zeker begrijpelijk.

Citaat Nancy Lutz:
    Ja, zeker Tys evolueert wel. Hij groeit op van een mishandelde 15-jarige jongen tot een kerel die voor zijn vrouw en dochter door het vuur gaat. Eigenlijk heb ik geen echt favoriet personage, omdat ze allemaal iets goeds hebben. Met uitzondering van Joris natuurlijk. Nee, ik vind de personages allemaal prima neergezet, niets aan varanderen dus. Ja, de schrijfstijl past ewel bij dit verhaal omdat de hoofdstukken niet zo lang zijn en vaak eindigen met een cliffhanger, blijft de vaart in het verhaal en zakt het nergens in.
    Beoordeling: 8,33

Citaat Gerda:
    Ik vond het een interessant verhaal en knap zoals op het einde de verhaallijnen bij elkaar kwamen. Er zat een prima opbouw in, het einde was toch weer anders dan ik gedacht had. En dan bedoel ik niet het allerlaatste hoodstuk over Tys, want dat zag ik wel aankomen. Omdat dit voor mij het eerste boek was wat ik van Melissa las, en het al snel duidelijk werd dat het een vervolgboek was, kostte het mij wel moeite om erin te komen en de verbanden te snappen. Jammer, advies voor anderen zou zijn: lees eerst het voorgaande boek.
    Volgens mij zou ik dan veel meer van het boek etc. genoten hebben, en me waarschijnlijk verbaasd hebben over hoe Melissa alles bij elkaar brengt.
    Beoordeling: 8,67

Citaat Christy:
    Sommige karakters evolueren wel, sommige niet. Tys, Sanne, Emma, Will wel. Ze worden ouder, wijzer, leren omgaan met het verleden en kiezen voor de toekomst. Will is mijn favoriete personage. Komt het verhaal binnen al een soort bijrol, maar blijkt toch veel belangrijker dan in eerste instantie gedacht. Zeker niet veranderen, ik had wel meer van Jasper willen weten en Pim. Maar niet veranderen. Het verhaal leest snel, hoewel ik het begin lastig vond om op te pakken omdat er veel personages in het verhaal spelen. Als je er in zit leest het boek zeer vlot en is de spanning echt merkbaar.
    Beoordeling: 8,50

Citaat Agnes te Molder:
    Ja, vooral Tys evolueert. Na jarenlang heel erg mishandeld te zijn kiest hij voor zijn eigen geluk. Sanne geeft eindelijk toe dat ze van Will houdt. Sanne vangt haar moeder op en doet er alles aan om haar weer gelukkig te zien, Tys verbrandt de schepen achter zich en zoekt het geluk door een gezin te stichten. Ik wil niets aan de personages veranderen. Dit is weer een boek van Melissa zoals ik gehoopt had. Het lezen van het boek  Verminkte toekomst was vorig jaar al de reden dat ik alle andere thrillers van haar ging lezen. Ik wacht nu dus al vol ongeduld op het volgende boek.

Citaat helderinge:
    Geniaal bedacht plot. Alles lijkt in het begin kant nog wal te raken, althans de verhaallijnen met elkaar. En uiteindelijk blijkt het allemaal om verwantschap te gaan zelfs. Je wordt als lezer lang in spanning gehouden en dat vind ik knap. Lang spannend en dan uiteindelijk is het er. Bouwt spanning op en dat maakt dat je als lezer vast plakt aan het boek. Nee, dit einde had ik niet verwacht, je loopt je gedurende het boek wel continue af te vragen hoe het zit maar dit zag ik niet helemaal aan komen.
    Nee in het begin was het voor mij dus niet boeiend omdat ik voorkennis mis. Ik had liever de eerdere delen eerst gelezen want anders kom je er toch niet lekker in.
    Beoordeling: 7,67

Citaat Sabrina:
    Sanne heeft een zekere evolutie doorgemaakt qua gevoelens en het zich openstellen naar anderen. Mijn favoriete personage is Sanne, ze is wie ze is. Ik zou geen enkel personage willen veranderen. De schrijfstijl past zeker bij het verhaal. Vlot te lezen, mooie spanningsopbouw. Ik ken geen auteur die vergelijkbaar is met  Melissa Skaye. Ja, ik ga de eerdere boeken nog wel lezen om de personages nog beter te leren kennen. Het was mijn eerste boek van haar.

Citaat Sonjavdh:
    Spannend plot, fantastisch hoe alles bij mekaar komt! Goed opgebouwd, het laat je raden naar het einde, ondankt het feit dat het op bepaalde plaatsen wel wat voorspelbaar is. Ik vond het een geweldig einde, ook al had ik het deels wel zien aankomen.
    Ik vond het een extreem boeiend verhaal en het hield me dan ook volledig in zijn ban. Het sluit dan ook naadloos aan bij het vierde boek van de VT-reeks, wat ik toch wel het beste boek van de reeks vond.
    Een zeer aaangename schrijfstijl, vlot leesbaar, zonder moeilijk taalgebruik! Ik vond het best wel een zwaar thema dat in het boek verwerkt werd, (of eigenlijk meerdere thema’s) en de onderlinge samenhang maakt dit een uniek verhaal, ook al sluit het aan op het vorige boek van deze reeks.

Citaat tesdro:
    Ik vind Sanne goed evolueren. Ze neemt risico’s waarbij het verleden ook weer voorbijkomt. Tys is een gevoelige jongen wat ook steeds meer blijkt naarmate het verhaal vordert. De keuzes die hij maakt zijn wel te begrijpen. Mijn favoriete personage is toch wel Sanne, omdat haar acties goed zijn en ze er alles aan wil doen om Joris Kracht te straffen.
    Ik zou wel meer willen weten over Aly en Auke wat hun er toe drijft om zo te handelen. Ja, de schrijfstijl past bij dit verhaal want het boek geeft spanning doordat het afwisselend uit een andere persoon wordt verteld. Ik vind de stijl vergelijkbaar met de boeken van Isa Maron.
    Beoordeling: 8,17

Lees de onverkorte discussie en de reacties in alle onderdelen van deze leesclub

Voor het lezen
    Tijdens het lezen
    Na het lezen #1
    Na het lezen #2
    Beoordeling

++++++++++++

Helaas zijn de onderstaande personen voorlopig uitgesloten voor het winnen van een gratis leesexemplaar omdat ze niet of niet volledig hebben voldaan aan de richtlijnen van de leesclub.

………

Deze uitsluiting kan direct worden tenietgedaan door actieve deelname aan een volgende leesclub met een eigenleesexemplaar.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.