Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 126: Omdat ik je mis Verslag leesclub Omdat ik je mis van Jacqueline Coppens

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1520
    #22780 |

Leesclub 126,  Omdat ik je mis   –  Jacqueline Coppens

Inleiding

Het verhaal:  Omdat ik je mis

Maakt moederliefde blind?

Sinds 2008 is de Nijmeegse Vera spoorloos verdwenen uit de achtertuin van het huis van haar ouders, Esmee en Arend van Zijl. Hierdoor belandde het huwelijk in een crisis die leidde tot een tijdelijke scheiding. Na een jaar keren Esmee en hun zoon Xander terug, maar het huwelijk vervalt al snel in oude patronen.

Vier jaar na Vera’s vermissing verdwijnt er in Kijkduin een meisje van het strand. In de duinen wordt een ontvoerd meisje uit Nijmegen teruggevonden. Esmee zit bovenop het nieuws. Is er een link tussen deze zaken? Is Vera mogelijk het slachtoffer van een serieontvoerder? Van de recherche wordt Esmee niet veel wijzer en zoekt ten einde raad haar toevlucht tot een mysterieuze onderzoeksjournalist die meer van de verdwijningen lijkt te weten. Is hij te vertrouwen? En kan hij, zoals hij beweert, Vera terug naar huis brengen?

Omdat ik je mis is de een thriller die zich afspeelt in en om Nijmegen.

De schrijver: Jacqueline Coppens

Jacqueline Coppens  begon al vroeg met schrijven. Op de basisschool legde ze een eigen poëzieschriftje aan en schreef gedurende een aantal jaren haar gedachten in dichtvorm op. Op latere leeftijd begon ze met het schrijven van columns en korte verhalen. Hiermee won ze diverse schrijfwedstrijden en publiceerde in verschillende verhalenbundels en op (literaire) websites. Van jongs af aan leest ze al graag misdaadromans en het is daarom niet verwonderlijk dat ze haar eerste boek in dat genre heeft geschreven.
    Haar thriller  Evenwicht  behoorde tot de laatste drie kanshebbers voor de Coffee Company Book Award, een literaire prijs voor het beste manuscript van niet eerder gepubliceerde schrijvers.

Jacqueline komt uit het bibliotheek-vak en in haar laatste functie was ze hoofd van het medisch informatiecentrum in een ziekenhuis. Tegenwoordig heeft ze een eigen tekstbureau, is thrillerrecensent voor Hebban.nl/Crimezone en redacteur spanning bij de Boekenkrant. Jacqueline woont in Hardenberg met haar man en hun twee lieve katten, Bean en Maisy.

De lezers:

Lezer 1: tesdro, 39 jaar
    Wat een spannend boek weer. Ik lees graag mee. Dit boek spreekt mij aan omdat het zich deels bij de kust afspeelt en ik daar ook vlakbij woon en ik familie heb wonen in Nijmegen. Dus herkenbare elementen. Ook zal er veel psychologie voorkomen in het boek wat ik interessant vind.

Lezer 2: Agnes te Molder, 64 jaar
    Ik wil graag aan deze leesclub meedoen omdat ik het boek  Evenwicht van Jaqueline gelezen heb en ik vond dat een zéér goed boek. Daarom verwacht ik dat dit ook een goed boek is en gezien het onderwerp vind ik het goed om daar d.m.v. een leesclub verder in te verdiepen.

Lezer 3: Annette Overvoorde, 50 jaar
    Ik wil deelnemen aan deze leesclub omdat ik dit boek graag wil lezen. De inhoud maakt nieuwsgierig en reuzespannend. De auteur ken ik als vriend op Facebook. Vanaf dat het boek uitkwam, was ik al geïntrigeerd dus ja, heel graag doe ik mee. De leesclubs van ThrillZone zijn altijd erg leuk.

Lezer 4: karanina, 58 jaar
    Ik heb het eerste boek van Jacqueline gelezen. Dat vond ik goed, hoewel er een paar kanttekeningen bij geplaatst konden worden. Ik ben ervan overtuigd dat Jacqueline als auteur is gegroeid en ik ben heel benieuwd naar haar tweede boek.

Lezer 5: Wilma, 56 jaar
    Haar boek  Evenwicht met veel plezier gelezen en ik ben benieuwd naar haar nieuwe boek. Kan die de 4 sterren evenaren? Ik moet er niet aan denken dat je kind verdwijnt, ontvoerd wordt. De onzekerheid, de spanning heftig hoor. Ik ben heel benieuwd hoe dit verwerkt is in deze thriller.

Lezer 6: sunnie031, 53 jaar
    Deze leesclub lijkt me met dit boek weer fantastisch. Ik heb even gekeken waar  Omdat ik je mis over gaat en ik moet zeggen, dat dit boek me enorm nieuwsgierig maakt. Zelf heb ik nog niets van  Jacqueline Coppens gelezen. Dus ben dubbel nieuwsgierig.
    Het is alweer even geleden dat ik meegedaan heb en als ik de kans krijg, zou ik deze keer weer graag mee willen doen.

Lezer 7: ingebrunn, 47 jaar
    Graag meld ik me aan voor de leesclub met het boek  Omdat  ik je mis van  Jacqueline Coppens. Ik heb vaker een boek van haar gelezen en ik houd van haar schrijfstijl. Ook dit boek spreekt me meteen aan en zou geweldig zijn om in de vakantie te mogen lezen.

Lezer 8: justine, 62 jaar
    Word wel een beetje veel getriggerd door de korte inhoud. Wil wel weten hoe dit afloopt.

Lezer 9: moedrie, 62 jaar
    Het lijkt mij een heel boeiend verhaal, hebben de twee vermissingen iets met elkaar te maken? Ik denk het wel en wie is te vertrouwen? Wat zou ik zelf doen?
    Jacqueline Coppens heeft al veel schrijfervaring daarom verwacht ik een goed opbouwend spannend verhaal, hoop dat ik mee mag doen.

Lezer 10: Renate, 52 jaar
    Heel graag zou ik meedoen aan de leesclub van  Omdat ik je mis. Ik heb al veel over dit boek gehoord en via facebook contact met de schrijfster gehad. Het lijkt me een indringend en spannend boek. Omdat ik nu recenseer voor ThrillZone lees ik veel boeken, maar dat doe ik alleen. Ik zou het ook wel weer eens leuk vinden om leeservaringen te delen, vandaar ook mijn opgave voor de leesclub.

Lezer 11: Sorayalatten, 27 jaar
    Ik zou super graag meedoen met deze leesclub, had me via samenlezenisleuker ook ingeschreven toen helaas niet uitgekozen maar dit boek lijkt me heel interessant en bijzonder. Zou dus graag deelnemen.

Lezer 12: Corine12, 57 jaar
    Ik heb dit boek de afgelopen weken al zo vaak voorbij zien komen in verschillende Facebookgroepen, dat ik nu wel heel nieuwsgierig wordt naar dit verhaal. En nu maar afwachten….

Lezer 13: Margriet, 41 jaar
    Graag zou ik mee doen met deze actie. Ik heb nog niet eerder een boek gelezen met Jacqueline Coppens. Het lijkt mij een heel spannend verhaal. Zo’n boek die je niet meer weg kan leggen. Mijn vakantie gaat bijna beginnen en een goed boek is dus zeker welkom.

Lezer 14: Anna10, 30 jaar
    Het boek lijkt mij mooi,en de vorige leesclub heb ik het boek nooit gekregen, dus ik probeer het nog een keer.

Lezer 15: Astrid Koelma, 66 jaar
    Ik ben een fanatieke lezeres, heb sinds enkele maanden de leesclub ontdekt. De discussies, de andere inzichten bij vragen en het schrijven van een recensie boeien me erg.

Lezers die met een eigen exemplaar actief hebben deelgenomen:

………

De Leesclub:

Deze leesclub bondig en met een knipoog.

Het honderd-zesentwintigste boek dat door de leesclub is gelezen is  Omdat ik je mis, geschreven door  Jacqueline Coppens, uitgegeven en beschikbaar gesteld door  Uitgeverij Ellessy.

‘Maakt moederliefde blind?’ Het is zo’n vraag die waarschijnlijk dagelijks duizenden keer wordt gesteld, zonder er verder over na te denken. Maar staat het als opening van de flaptekst bij een boek dan ga je er wel over nadenken. Dat zette tenminste een aantal leesclubleden over deelname na te denken. Voor de leesclubredactie was het aanleiding om Omdat ik je mis  in de leesclub op te nemen.

‘Wat een spannend boek weer. Ik lees graag mee. Dit boek spreekt mij aan omdat het zich deels bij de kust afspeelt en ik daar ook vlakbij woon en ik familie heb wonen in Nijmegen’, aldus tesdro. En  Annette Overvoorde gaf zelfs een compliment aan de leesclub: ‘Ik wil deelnemen aan deze leesclub omdat ik dit boek graag wil lezen. De inhoud maakt nieuwsgierig en reuzespannend. De auteur ken ik als vriend op Facebook. Vanaf dat het boek uitkwam, was ik al geïntrigeerd dus ja, heel graag doe ik mee. De leesclubs van ThrillZone zijn altijd erg leuk.’ ‘Deze leesclub lijkt me met dit boek weer fantastisch. Ik heb even gekeken waar  Omdat ik je mis over gaat en ik moet zeggen dat dit boek me enorm nieuwsgierig maakt. Zelf heb ik nog niets van  Jacqueline Coppens gelezen. Dus ben dubbel nieuwsgierig’, aldus een enthousiaste  sunnie031.

Nu maar naar de meningen van enkele lezers…

Zoals  Soraylatten verwoordt: ‘Een sterk en spannend plot waarbij je tot het laatst in spanning wordt gehouden. Goed, spanningsboog is goed en het verhaal zit goed in elkaar. Nee, ik had dit einde niet verwacht. Ik vond  Omdat ik je mis een boeiend verhaal en het had het steeds mijn volle aandacht. Ik vond het een makkelijk leesbaar verhaal.’  Corine12 klinkt ook uiterst positief: ‘Ik vond het een sterk in elkaar gezet plot. De spanning wordt goed opgebouwd. Ik had dit einde voor een gedeelte verwacht, maar werd toch nog verrast. Ja, ik vond het een boeiend verhaal en het had steeds mijn aandacht.’ En het laatste woord voor  Anna10:  ‘Een erg spannend plot waar je naar toeleeft en lang in spanning wordt gehouden. Het zit heel goed in elkaar en de spanning wordt goed opgebouwd. Nee ik had dit einde helemaal niet verwacht. Ja, het boek is fantastisch en maar moeilijk weg te leggen!’

En natuurlijk lezen jullie weer met ons mee, nieuwsgierig geworden naar alle reacties…

Voor het lezen:

In deze rubriek wordt aan de lezers gevraagd een verwachting te geven op basis van de cover, achterflap en hun verwachting. Hiermee wordt een beeld gevormd in hoeverre de buitenkant van een boek, lezers kan interesseren.

Citaat Agnes te Molder:
    Op de cover een schommel waar de nu vermiste Vera op zat? De cover met deze titel en schommel zou voor mij een reden zijn om het boek op te pakken als Ik het in de winkel zou zien liggen, of op social media. Ik heb haar thrillerdebuut  Evenwicht gelezen en die vond ik zó goed dat ik deze zeker wil lezen. Ik verwacht een spannend, voor sommige mensen soms een emotioneel boek.

Citaat sunnie031:
    Een lege schommel en de titel in het rood OMDAT IK JE MIS, het geeft me een ongemakkelijk gevoel. Is de persoon op die schommel vermist? En dan ook zo grijs en vlak. Deze cover trekt me om het boek te gaan lezen. Hoewel ik de achterkant wel een beetje saai vind, achtergrond wit, de zwarte tekst en de namen van de reviewers in het rood. Eerlijk, voor mij niet belangrijk dat er reviewers staan genoteerd.
    Ik heb nog niets van  Jacqueline Coppens gelezen en ben dan ook zeer benieuwd. De titel en wat op de achterkant van het boek staat maakt dat ik een zeer spannende thriller verwacht.

Citaat moedrie:
    Op de voorkant een schommel met erg dikke kettingen op een regenachtige dag wat er best triest uit ziet. Op de achterkant het verslag waar het verhaal over gaat, de recensie van verschillende mensen belooft een goed spannend verhaal. Ook staat er een foto van de auteur op met een verslagje over haar zelf. Het is een boek ligt lekker in de hand en als je het openslaat zie je heerlijke grotere vet gedrukte letters, wat ik persoonlijk heel erg fijn vind.
    Ik verwacht zoals er op de achterkant beschreven staat een bloedstollend verhaal, omdat ze zelf thrillers recenseert denk ik dat het een goed complot heeft, omdat ze veel thrillers heeft gelezen.

Citaat karanina:
    Een stille schommel. De achtergrond vervaagt en dat zegt wat mij betreft al iets over de inhoud. Het kind dat ooit op de schommel heeft gezeten, is weg. Ik vind de cover heel rustig, maar daarentegen niet minder mooi. Veelzeggend is, denk ik, het juiste woord.
    Ik heb  Evenwicht van Jacqueline ook gelezen. Dat vond ik al een prettig leesbaar boek. Ik verwacht wel dat er in dit boek een groei als auteur te merken is.

Citaat tesdro:
    Ik zie een schommel en een sombere voorkant qua kleur maar het is natuurlijk ook een triest verhaal. De titel van het boek valt goed op op de grijze voorkant.
    Mijn verwachtingen van de auteur zijn hoog, want ze was één van de drie kanshebbers voor de Coffee Company Book Award en ze heeft diverse prijzen gewonnen. Die win je natuurlijk niet zomaar dus ik denk dat ze goed is. Ik ken overigens nog geen boeken van haar. Het is een spannend verhaal met ook veel droefenis, want je kind kwijtraken is niet niets. Ik hoop op een goede afloop.

Citaat Anna10:
    Een intrigerende cover, welke nieuwsgierigheid opwekt. Ik ken deze auteur nog niet, dus ik ben benieuwd. Ik verwacht een spannend en aangrijpend boek.

Citaat Renate:
    De foto op de voorkant vind ik prachtig! Roept een beklemmende sfeer op en maakt nieuwsgierig naar wat er gaande is. Juist door de minimale kleuren spreekt het boek me extra aan. Ik heb niet eerder wat van Jacqueline gelezen en laat me graag verrassen. Ik verwacht een spannend boek, waarbij aandacht is voor de emoties van de hoofdpersonen.

Citaat Wilma:
    De cover, een lege schommel maakt nieuwsgierig. ‘Omdat ik je mis’ opvallend in het rood. Het onderschrift geeft me een spooky gevoel ‘maakt moederliefde blind’. Jacqueline Coppens haar debuut  Evenwicht  heb ik gelezen. Dat was een heel spannend boek weet ik nog en heb ik beoordeeld met 4 sterren. Ben heel benieuwd naar haar nieuwe boek en heel blij dat ik die mag lezen! Ik verwacht een spannend boek die ik niet weg kan leggen. Het boek is net iets groter dan een pocket, een prima formaat. Ga snel beginnen vanavond.

Tijdens het lezen:

In deze rubriek is aan de lezers gevraagd om hun aandacht te vestigen op opmerkelijke citaten en de zinsopbouw, woordkeuze of andere in het oog springende tekst. Dit zorgt altijd voor leuke discussies.
    We zetten de opmerkelijkste uitspraken voor u op een rijtje:

Citaat Margriet:
    Heerlijke grote letters. Vooral ‘s avonds erg fijn. Als je eigenlijk te moe bent om te lezen maar toch nog 1 bladzijde wilt lezen..en dan nog 1… Het verhaal leest makkelijk weg.
    Ben al over de helft en wil graag weten hoe het afloopt maar van mij mag er nu wel wat meer spanning in komen. Ik ben geen rare zins opbouwen oid tegen gekomen.

Citaat Astrid Koelma:
    Heerlijke letters. Groot maar niet te groot. In de eerste twee hoofdstukken pakte het me nog niet. Begreep dat je de kennismaking met de hoofdpersonen eerst goed moest hebben, maar vond het wat te. Gaandeweg kreeg de inhoud me te pakken. Kon het niet meer neerleggen en heb het in anderhalve dag (moest ook nog tussendoor slapen en huishouden er tussen proppen) uitgelezen. Hoewel sommige acties van Esmee dom lijken, vraag ik me als moeder toch af of ik ‘t anders zou hebben gedaan. Denk het eigenlijk niet, zeker haar gezinssituatie.

Citaat Sorayalatten:
    Ben al ruim over de helft en vind het boek heerlijk weg lezen! Dat de letters wat groter zijn vind ik op zich wel fijn.Ik ben niet echt bijzondere citaten tegen gekomen maar vind de afwisseling van heden, verleden en naar de dader wel heel goed gedaan. Dit houdt het extra spannend en sterkt me dieper en dieper in het verhaal.

Citaat Corine12:
    Ik ben gisteravond in het boek begonnen. Groot lettertype, dat zie je niet zo vaak. Leest wel lekker snel. Ik ben nu op blz 80; vanmiddag verder lezen.
    En ineens is het boek uit. Ik kon niet meer stoppen met lezen. Door het grote lettertype las het boek snel. Ik vond het wel fijn lezen eigenlijk.

Citaat justine:
    Niet echt citaten tegengekomen maar wel leuke opmerkingen. Zoals deze, bijna op het einde van het boek, vraag Esmee zich af of Arend met zijn nieuwe liefde Myrna alleen maar lepeltje – lepeltje zal liggen, maar ze weet al dat Arend haar zal verslinden met mes en vork…
    Ik had geen verwachtingen, dus dan is elke verhaallijn prima, maar dit wordt wel steeds duidelijker en spannender.
    Vooralsnog vind ik het een prima verhaal, en wordt de spanning mooi opgebouwd.

Citaat Annette Overvoorde:
    De verhaallijn is best matig voor een thriller. Ik vind het meer een spannende roman, er is weinig vaart in het verhaal. Al zie je de plot mogelijk met beetjes aankomen, dan toch vond ik het einde een beetje vreemd overkomen. Tientallen vragen kwamen bij mij boven drijven. Het directe begin is al spannend, al voelt dit personage gedurende het hele verhaal, erg jong aan. Dat gaf wat verwarring, waardoor ik een aantal keer moest terugbladeren, qua jaartallen en leeftijd.

Citaat ingebrunn:
    Opmerkelijkl citaat: “Ik sluit mijn slaapkamer en open die van Vera. In een krans van licht staart ze me, vanaf de foto op haar nachtkastje aan. Haar lippen bewegen, haar mond gaat open en dicht als een ademde vis. Ma-ma, kom je me halen.” Deze raakt me enorm.
    Vanaf de eerste pagina weet het me te pakken. Het grote lettertype vind ik persoonlijk wel heel prettig. Beide tijdlijnen hebben mijn volledige aandacht en krijgen veel met elkaar te maken. De spanning is constant voelbaar.

Na het lezen:

In de laatste rubriek wordt openlijk over de inhoud van het verhaal gediscussieerd. Doelstelling is om hier gezamenlijk vast te stellen of de meningen overeenkomen, iedereen het verhaal op een zelfde wijze leest, beleeft en waardeert.  Omdat ik je mis is uiteindelijk door 14 lezers beoordeeld en gewaardeerd. Het krijgt als  126ste leesclubboek een gemiddelde puntenwaardering van  8,34 dat helaas niet voldoende is voor een plaats in de HALL of FAME, maar natuurlijk ook is opgenomen in de Gerankte Deelnemerslijst.

Noot redactie over de bepaling gemiddelde puntenwaardering:

Door de deelnemers wordt een puntenwaardering over de zes belangrijkste facetten toegekend, over een schaal van 0 t/m 10. Dit geeft een realistischer, vollediger en nauwkeuriger beeld van de totstandkoming van de eindwaardering. Voor  Omdat ik je mis   van Jacqueline Coppens geldt de gemiddelde beoordeling per facet, zoals hieronder is weergegeven.

1. Spanning: 8,21
    2. Plot: 8,64
    3. Leesplezier: 8,54
    4. Schrijfstijl: 8,43
    5. Originaliteit: 8,21
    6. Psychologie: 8,00

Gemiddelde puntenwaardering: 8,34

Wat vindt Jacqueline Coppensvan deze leesclub?

Allereerst onwijs bedankt voor de intense en enthousiaste reacties en bevindingen in de leesclub voor Omdat ik je mis. Dat waardeer ik zeer.

Het concept zoals Cees het hanteert is erg fijn. Alle aspecten van het boek komen aan bod en jullie blikken zijn serieus. Het fijne van deze leesclub vind ik dat de opmerkingen en kritiek zijn ingebed in een positieve sfeer en vanuit een gedachte dat een auteur zijn stinkende best heeft gedaan. Dat het boek wordt gewaardeerd. De op- en aanmerkingen waren wisselend, hieruit blijkt dat ook smaak zeker parten speelt en dat mag. Het is goed om te zien dat iedere lezer anders is. De kritiek ervaar ik als opbouwend en neem ik zeker mee naar een volgend boek dat ik uiteraard weer aanbied voor een leesclub van Thrillzone.

Een vraag aan jullie vond ik lastig: wat je aan een personage zou veranderen. Een boek is geschreven en kan niet veranderd worden. Je kunt daar gedachten over hebben, maar ik denk dat een auteur daar niet zoveel mee kan. Verder zijn de vragen heel zinnig, ik vind dat Cees een kapstok hanteert waarmee je als leesclubdeelnemer meer dan goed uit de voeten kunt. Gezien jullie antwoorden zijn die dan ook zeer to the point.

Kortom: het was een zeer geslaagde leesclub waar ik ontzettend van genoten heb en waarvan ik vind dat mijn boek de aandacht krijgt die het verdient.

Enorme dank aan Cees voor zijn zorgvuldigheid en betrokkenheid. Plus hij hield de vinger strak aan de pols! Jullie deelnemers verdienen een dikke pluim omdat jullie zeer betrokken en consciëntieus mijn boek hebben doorwrocht.
    Hartelijke groet, Jacqueline Coppens

Getekend:  Jacqueline Coppens.

Een impressie van de antwoorden die  Jacqueline Coppens  gaf op lezersvragen:

Agnes te Molder vraagt:
    Hallo Jacqueline.Ik heb het boek uit. Het boek greep me zo dat ik maar door wilde blijven lezen.Hoe ben je op het idee gekomen om over een vermist kind te schrijven?

Jacqueline Coppens antwoordt:
    Hi Agnes, dat is snel! Fijn dat je zo vlot kon doorlezen. Doet me deugd dat de vaart erin zat.
    De verhaallijn van Hans en zijn zusje had ik al, Esmee en gezin heb ik daaromheen gebouwd. Een vermissing opvoeren rond de eerste verhaallijn leek me een logische stap. Ik wilde laten zien dat het missen van een kind, in twee verschillende situaties, een totaal andere uitwerking kan hebben. Heb ik zo je vraag beantwoord?
    Groet, Jacqueline.

Annette Overvoorde vraagt:
    Hallo Jacqueline Coppens,
    Vraag 1: wat triggerde jou tot het schrijven, over deze thema’s? Ontvoering, vermissing, misleiding, moeders, ed.
    en vraag 2.
    En waarom speelt het zich af in 2012??
    Bijna is het einde in zicht, van het boek, maar ik hoor het graag!
    Hartelijke groeten, Annette Overvoorde.

Hoi Annette, nog veel plezier met het laatste stuk!
    Een verhaallijn had ik al voor een schrijfwedstrijd, dat van Hans en zijn zusje. Dat was toen een thema dat ik ben vergeten. Rondom dit verhaal ontstond verhaallijn 2, over het gezin Van Zijl en de vermissing. Dat paste goed bij elkaar.
    Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in het gedrag van mensen die iets ergs meemaken of doen. Vooral het spanningsveld tussen goed en kwaad, het contrast dat in de mens zit. Begrijpelijke dingen doen vanuit een fout uitgangspunt.
    2012 is het jaar waarin dit boek ontstond. Het lag daarna een tijd stil i.v.m. uitgave Evenwicht. Ik vond het niet nodig om het naar deze tijd over te zetten. Het was niet relevant voor het plot en bovendien had ik alle research betreffende deze periode al gedaan.
    Is dit voldoende beantwoord?
    Groetjes Jacqueline.

Renate vraagt:
    In het boek, wat ik met veel plezier heb gelezen, viel mij op hoe zorgzaam Xander en ook zijn vriend Bas zijn voor Esmee. Heb of ken jij zulke ‘voorbeeldige’ tienerjongens? Bij mij thuis gaat het een tikje anders… Ben hier nieuwgierig naar.

Hoi Renate,fijn dat je er plezier aan beleefd hebt!
    Ik ken zeker zulke tienerjongens! Dat wil niet zeggen dat het heilige boontjes zijn. Ze puberen als de beste! Maar met zo’n goede inborst ken ik er velen. Ik putte ook uit de vriendenkring van mijn zoon. Is dit antwoord naar tevredenheid?
    Groetjes,Jacqueline.

Reactie Renate:
    Hoi Jacqueline,dat is een snelle reactie.
    Ik zal mijn jongens nog eens laten weten dat het ook anders kan…
    Ik twijfel niet aan hun goede bedoelingen maar wellicht komt de praktische uitwerking daarvan als ze wat ouder zijn.

Voor alle vragen aan en antwoorden van  Jacqueline Coppens, klik hier

Citaat Sorayalatten:
    Een sterk en spannend plot waarbij je tot het laatst in spanning wordt gehouden. Goed, spanningsboog is goed en het verhaal zit goed in elkaar. Nee, ik had dit einde niet verwacht
    Ik vond  Omdat ik je mis een boeiend verhaal en het had het steeds mijn volle aandacht.
    Ik vond het een makkelijk leesbaar verhaal.
    Beoordeling: 8,25

Citaat Agners te Molder:
    Het karakter van Esmee evolueert wel. Ze kiest steeds meer voor zichzelf en doet wat haar het beste lijkt. Ik vind Esmee het meest favoriet. Ondanks haar grote verdriet door het gemis van Vera probeert ze haar leven weer op te pakken. Ze probeert een goede moeder voor Xander te zijn. Ik zou niemand willen veranderen, dat zou afbreuk doen aan het verhaal.
    De schrijfstijl past zeker bij het verhaal. Het verhaal loopt als een trein en het boek leest vlot.
    Ik vind dit een spannend verhaal dat filmisch is beschreven.
    Beoordeling: 8,83

Citaat Corine12:
    Ik vond het een sterk in elkaar gezet plot. De spanning wordt goed opgebouwd. Ik had dit einde voor een gedeelte verwacht, maar werd toch nog verrast.
    Ja, ik vond het een boeiend verhaal en het had steeds mijn aandacht. Het kwam ook door het grote lettertype, wat heel snel las. De schrijfstijl is begrijpelijk. Ik vind haar boek aangrijpend en geloofwaardig. Ieder boek heeft zijn eigen verhaal. Uniek zou ik het niet willen noemen. Een goede raad: blijf vooral schrijven.
    Beoordeling: 7,67

Citaat moedrie:
    Esmee en Arend groeien door de ontwikkelingen steeds meer naar elkaar toe en Xander wordt volwassen en zelfstandiger. Bas vond ik wel wat mysterieus hebben, had wel wat meer over hem willen weten. Ik denk niet dat je iets moet veranderen dan wordt het verhaal ook anders. Vond de schrijfstijl prettig lezen alleen in het begin moest ik naar de datum kijken of even terugbladeren. Het boek was spannend en meeslepend je moest gewoon door lezen, zeker toen alles bij elkaar kwam.
    Beoordeling: 9,17

Citaat Anna10:
    Een erg spannend plot waar je naar toeleeft en lang in spanning wordt gehouden. Het zit heel goed in elkaar en de spanning wordt goed opgebouwd. Nee ik had dit einde helemaal niet verwacht. Ja, het boek is fantastisch en maar moeilijk weg te leggen! Vlot leesbaar verhaal, mede ook door de schrijfstijl en het lettertype van het boek. Ik vond haar schrijfstijl aangrijpend, geloofwaardig en meeslepend.
    Beoordeling: 9,50

Citaat justine:
    Ja, de karakters groeien zeker, Esmee groeit het meest. Je ziet haar langzaam maar zeker sterker naar voren komen.Nee, deze keer geen favoriete personage, vind ze allemaal goed.
    Ik geloof het wel, maar vraag mij af of er een soort schrijfstijl bij een soort verhaal is of past.
    Jawel hoor, vind het behoorlijk realistisch en het zou zo maar kunnen gebeuren bij jezelf.
    Ja denk wel ik haar volgende boeken ook ga lezen. Vind het een fijne schrijfster met een mooi verhaal en mooie opbouw.
    Beoordeling: 8,17

Citaat Margriet:
    Het plot was erg spannend. Je wilt op gegeven moment snel doorlezen omdat je wil weten wat er gaat gebeuren. Ik zag het einde totaal niet aankomen, dus dat is heel fijn…de spanning bleef er tot het einde in.
    In het begin kwam ik wat lastig in het verhaal. Het kwakkelde een beetje. Maar op gegeven moment gaat de verhaallijn wat sneller. Vond ik fijner. De schrijfstijl was heel fijn. Leest makkelijk weg. Ik vond het een aangrijpend verhaal. We leven helaas in een wereld waarin dit zou kunnen gebeuren.
    Mijn advies aan de schrijfster is…blijf vooral zulke heerlijke boeken schrijven! Ik zou zeker meer boeken van u willen lezen.
    Beoordeling: 8,00

Citaat Renate:
    Gedurende het verhaal krijg je wat meer zicht op Esmee. En de keuzes die ze maakt en heeft gemaakt. Van mij had dit nog wel wat meer mogen zijn. Wat meer psychologische diepgang en minder een opsomming van feiten en gebeurtenissen. Arend, haar man blijft eerst op de achtergrond maar gaat tijdens de 2e helft van het boek ook meer ‘leven’. Het karakter van Jeanine ontvouwt zich geleidelijk aan. Dat vind ik een sterk deel van dit boek. Als lezer word je hierin meegenomen tot er onverwachtse wendingen in komen en ze heel anders blijkt te zijn dan je dacht!
    Ik vind het een goed in elkaar gepuzzeld plot en vond de ontknoping verrassend. Er worden veel details verteld van gebeurtenissen. Het grootste deel van dit boek wordt verteld vanuit Esmee. Af en toe een stukje vanuit de journalist of de politie.
    De gebruikte schrijfstijl past binnen het ontrafelen van de misdrijven. De spanning zit een laag dieper en die is wel voelbaar maar minder leesbaar.
    Beoordeling: 7,83

Citaat sunnie031:
    Het plot was bijna tot op het laatst verrassend. Door tijdens het lezen dat onderbuikgevoel aan houdend te hebben gehad en dan verrassend een andere wending dan ik had verwacht.
    Ik had nooit aan zien komen dat Jeanine zo complex in elkaar stak, maar wel aan zien komen.Ik vond het absoluut een boeiend verhaal en het had continu mijn aandacht!
    De schrijfstijl is makkelijk en begrijpelijk geschreven. Mijn antwoord zou zijn: aangrijpend! Een vermissing van een kind is al snel aangrijpend en het vervolg daarop.
    Beoordeling: 8,50

Citaat Annette Overvoorde:
    Bij Esmee merk je dat in het begin best onzeker is, en in getogen. Je zit te wachten totdat ze tegen haar man in gaat. Of op ander vlak meer assertiever zal worden.
    Ook Arend komt tot inkeer en heeft langzaamaan in de gaten dat er meer aan de hand is. Het kwartje valt. Heel mooi. Xander die gedurende het boek geen keuze wil maken, komt toch tussenbeide met zijn mening. Heel mooi.
    Bas was wel vrijpostig tegen Esmee, niet zo handig, maar daarnaast ook scherp van blik. Gezien de ontwikkelingen. Hij was vrolijk, dat gaf wat bite aan het verhaal. Dat was leuk. Hoe gaat het met hem? De schrijfstijl is prettig, ik verwachtte meer spanning. Het kabbelt soms wat. Het is een milde thriller. De auteur schrijft uitvoering, soms iets te. Bijvoorbeeld: Ik hoef niet te lezen dat ze bij V&D zijn geweest. Een warenhuis is prima. In een prettige schrijfstijl neemt ze je mee het verhaal in.
    Beoordeling: 7,25

Citaat Wilma:
    Het plot steekt goed in elkaar en geeft veel spanning. De verdwijning van Vera wordt van alle kanten belicht. Je krijgt als het ware puzzelstukjes aangereikt die op een bepaalde manier in elkaar passen. Maar dat weet je pas aan het einde. Hoofdmoot blijft Esmee en de verdwijning van Vera. Knap gedaan.
    Op een gegeven moment dacht ik wel, zou het, nee dat kan toch niet. Toch was het einde complexer dan gedacht en dus nog een verrassing. Vanaf het begin kon ik het boek bijna niet wegleggen. Knap om je gelijk zo te pakken.
    Het leest heel prettig en makkelijk maar heeft zeker ook wel diepgang, psychologisch lastige onderwerpen gaat ze niet uit de weg. Dit boek is een heel erg spannend boek, een echte thriller.
    Beoordeling: 8,83

Citaat ingebrunn:
    Vooral bij Esmee zag ik evolutie. Van een verdrietige vrouw naar een vrouw met doorzettingsvermogen. Esmee is mijn favoriet, haar persoonlijkheid raakt me terwijl ik haar man Arend vind ik maar een eikel en bij Xander kan ik niet echt iets zeggen. Ook Stancy vind ik geweldig.
    Elke keer voel je de spanning en net als je denkt, kom op, gebeurt er nog iets, dan weet Coppens je weer te verrassen. Ook de personages heeft ze goed neergezet. Zeer zeker een meeslepende schrijfstijl.  Evenwicht heb ik ook mogen lezen en ook in de toekomst hoop ik meer van haar te mogen lezen.
    Beoordeling: 8,67

Citaat tesdro:
    Erg goed plot en totaal niet verwacht. Er werd goed naar het plot toegewerkt. Er waren meerdere verdachten in het spel. Op een gegeven moment is iedereen verdacht en vertrouw je niemand meer. Dit zorgde voor spanning in het verhaal. Ik had dit totaal niet zien aankomen.
    Ik vond de eerste helft van het boek niet spannend. Maar daar kwam gelukkig in de tweede helft verandering in waardoor het mijn volle aandacht wel had. Het boek heeft een prettig lettertype en lekker groot. Ook vond ik de titels boven de hoofdstukken fijn zodat je direct wist vanuit welk personage het geschreven werd.
    Beoordeling: 7,75

Citaat karanina:
    Vooral Esmee groeit in het verhaal. In het begin is ze vooral met haar eigen verdriet bezig en ziet niet echt wat er in haar gezin gebeurt. Arend blijf ik een nare, egoïstische man vinden. Xander vind ik ook af en toe een beetje vreemd. Het ene moment is hij vol liefde voor zijn moeder, terwijl hij haar het andere moment afbekt en heel veel op zijn vader lijkt. Ik voel de meeste sympathie voor Esmee, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat zij het grootste deel van het verhaal draagt. Ik vind haar emoties ontzettend goed beschreven en kan goed begrijpen waarom ze die emoties niet met Arend kan delen.
    Alle personages zijn meer dan voldoende uitgewerkt en passen perfect in het verhaal.
    Beoordeling: 8,33

Lees de onverkorte discussie en de reacties in alle onderdelen van deze leesclub

Voor het lezen
    Tijdens het lezen
    Na het lezen #1
    Na het lezen #2
    Beoordeling

++++++++++++

Helaas zijn de onderstaande personen voorlopig uitgesloten voor het winnen van een gratis leesexemplaar omdat ze niet of niet volledig hebben voldaan aan de richtlijnen van de leesclub.

Astrid Koelma

Deze uitsluiting kan direct worden tenietgedaan door actieve deelname aan een volgende leesclub met een eigen leesexemplaar.

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 21

Bedankt voor het verslag. Ik heb het boek met veel plezier gelezen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.