Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 153: In slaap gevangen Verslag leesclub In slaap gevangen van Camilla Grebe

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1870
    #26908 |

Leesclub 153,  In slaap gevangen  Camilla Grebe

Inleiding

Het verhaal: In slaap gevangen

Het geluk heeft de achttienjarige Samuel in de steek gelaten en hij moet vluchten voor zowel een drugsbende als de politie. Een vacature voor verzorger van een gehandicapte jongen in een afgelegen huis aan de kust lijkt hem dan ook de perfecte manier om van de radar te verdwijnen.

Manfred Olsson probeert ondertussen zijn verdriet en schuldgevoel over het ongeluk van zijn dochter te vergeten door zich op zijn werk te storten. Hij wordt belast met het onderzoek naar het aangespoelde lichaam van een jonge drugsdealer, een bekende van de politie, die al enkele maanden vermist werd.

Samuel raakt langzaam gewend aan zijn rol als verzorger, maar als hij ‘s nachts wakker wordt van harde geluiden en geschreeuw, besluit hij zich stil te houden. Dan spoelt er nog een lichaam aan, dit keer van de zoon van een rijke familie.

De schrijver: Camilla Grebe

Camilla Grebe (1968) is succesvol ondernemer en bekleedde verschillende topfuncties in de zakenwereld. Samen met Paul Leander-Engström schreef zij de ijzingwekkende trilogie Moskou Noir, eerder schreef Camilla Grebe samen met haar zus Åsa Träff spannende boeken. De minnares is Grebes debuut als solo-auteur.

De lezers:

Lezer 1: Wilma, 56 jaar
    Ik doe graag mee aan deze leesclub. Het lijkt of je kan vluchten voor je verleden maar als je het verleden niet verwerkt en afsluit komt het als een boomerang bij je terug. Ideaal dus voor een spannende roman met een intrigerende titel. Ik ben heel benieuwd hoe ze dit verwerkt in deze roman.

Lezer 2: hans, 49 jaar
    Een mooie kans om een boek te lezen van Camilla Grebe. Veel van gehoord en ook in de boekenkast staan, maar nog niet gelezen. Zou een mooie aanvulling zijn voor mijn blog.

Lezer 3: sanhan, 47 jaar
    De korte inhoud spreekt me aan, benieuwd hoe het verhaal in elkaar steekt.
    Ik ken Camilla Grebe helemaal niet, een nieuwe schrijver leren kennen is altijd leuk.

Lezer 4: Bianca0602, 49 jaar
    Ik heb nog nooit een boek van Camilla Grebe gelezen. Het klinkt heel spannend. Ik vraag me af of er een verband is tussen het afgelegen huis waar Samuel gaat werken en de moorden. Het moet haast wel maar wat?

Lezer 5: ovar, 53 jaar
    Van deze schrijfster heb ik Dagboek van mijn verdwijning gelezen. Dat bleek een prima boek. Dus ik ben benieuwd naar dit nieuwe boek. Verder is het leuk om te lezen wat andere lezers van dit boek vinden.

Lezer 6: justine, 62 jaar
    Ik heb al veel over deze schrijfster gehoord, dus zou dit een mooie kans zijn om te kunnen zien of zij echt zo goed is als men zegt.

Lezer 7: MariekeLeest, 35 jaar
    De cover spreekt me erg aan. Die zou ik sowieso oppakken in de winkel. En na het lezen van de korte inhoud ben ik benieuwd naar het verhaal.

Lezer 8: SJMSchrijft, 35 jaar
    Ik ben bekend met de boeken van Camilla Grebe. Ik merk tijdens het lezen van de synopsis dat er vooral veel contrast in In slaap gevangen moet zitten. Samuel vlucht van een drugsbende en de politie en ik vraag me meteen af waarom dat zo is, want als hij verzorger gaat zijn van een gehandicapte jongen lijkt het me geen gewelddadige jongen. Ook Manfred lijkt me een interessant personage.

Lezer 9: Alberta, 45 jaar
    Zowel de titel als omschrijving van het verhaal maken me nieuwsgierig! Ik kijk uit naar het plot.

Lezer 10: CarindW, 54 jaar
    Ik vind het leuk om de verschillende interpretaties van de deelnemers te lezen in een leesclub. Daarnaast spreekt de korte inhoud van dit boek me aan, lijkt me verrassend. Ik hoop dat het ook inderdaad zo is.

Lezer 11: Astrid1961, 58 jaar
    Aan de omschrijving te zien lijkt het me een heel mooi boek. Heb nog nooit iets van deze schrijver gelezen/gehoord.

Lezer 12: Jaimy, 30 jaar
    Ik zou graag willen deelnemen aan de leesclub van Camilla Grebe, In slaap gevangen.
    Leesclubs vind ik superleuk, helemaal om een voor mij onbekende auteur mee te ontdekken. Een leesclub bij ThrillZone is voor mij nieuw, dus extra spannend.

Lezer 13: Margje V, 48 jaar
    Dit klinkt als een super spannend boek en ik heb nog niet eerder iets van Camilla Grebe gelezen. Ik hou van lezen en lees gemiddeld 200 boeken per jaar. Ik doe mijn best op de recensies, maar dat wil niet zeggen dat ik er echt ontzettend goed in ben. Wel krijgen jullie een (h)eerlijke mening.

Lezer 14: Noffje, 44 jaar
    Nog nooit eerder aan een leesclub meegedaan. Wil het graag proberen.

Lezer 15: inge voet, 44 jaar
    Graag wil ik een paperback winnen omdat het lang geleden is dat ik nog eens een thriller heb gelezen. Het lijkt me een spannend verhaal dat me de werkelijkheid even doet vergeten. Graag wil ik ook meedoen met de leesclub!

Lezers die met een eigen exemplaar actief hebben deelgenomen:

……

De Leesclub:

Deze leesclub bondig en met een knipoog.

Het honderd-drieënvijftigste boek dat door de leesclub is gelezen is In slaap gevangen, geschreven door Camilla Grebe, uitgegeven en beschikbaar gesteld door Uitgeverij Cargo.

Veel leesclubleden hebben een kleine voorkeur voor debuterende auteurs en daar wil de redactie graag aan voldoen, mits dit te realiseren is. De in Enskede in Zweden geboren Camilla Grebe had al eerder spannende verhalen met haar zus Åsa Träff geschreven. Daarna schreef ze haar debuut De minnares en later kwam Dagboek van mijn verdwijning, nu ligt haar derde solothriller In slaap gevangen op de leesclubtafel. Geen debuut maar toch…

Voor hans was deze leesclub een uitgelezen kans voor deelname: ‘Een mooie kans om een boek te lezen van Camilla Grebe. Veel van gehoord en ook in de boekenkast staan, maar nog niet gelezen’. ‘De cover spreekt me erg aan. Die zou ik sowieso oppakken in de winkel. En na het lezen van de korte inhoud ben ik benieuwd naar het verhaal, aldus een enthousiaste MariekeLeest. En op dezelfde toon kwam Jaimy binnen: ‘Ik zou graag willen deelnemen aan de leesclub van Camilla Grebe, In slaap gevangen. Leesclubs vind ik superleuk, helemaal om een voor mij onbekende auteur mee te ontdekken. Een leesclub bij ThrillZone is voor mij nieuw, dus extra spannend’.

Veel positieve verwachtingden werden bij de inschrijvingen neer gepend…

‘Ik vond het verhaal heel boeiend en het het met veel aandacht gelezen. Heel prettige schrijfstijl ondanks dat er drie personages in de ik-vorm worden verteld. Heel geloofwaardig, heel echt en heel bijzonder’, aldus justine. Ook Noffje hield aan In slaap gevangen een postief gevoel over: ‘Ik moest er even in komen, maar na de eerste 3 hoofdstukken zat ik er volledig in en heb ik het niet meer weg kunnen leggen. Het is heel begrijpelijk geschreven, waardoor het vlot leest. Dit boek is geloofwaardig en aangrijpend’. En CarindW vindt: ‘De schrijfstijl is prettig. Korte, duidelijk beschreven hoofdstukken. Haast een filmscript vind ik. Zeker filmisch naar mijn mening. Ja, de andere boeken van deze auteur stonden al op mijn leeslijst’. Tenslotte Jaimy: ‘Ik vind Camilla’s schrijfstijl erg prettig. Goede duidelijke zinnen en soms aparte gezegdes. Het boek vind ik zeker origineel’.

Blijft bij jou een nieuwsgierig gevoel hangen? Dan verder lezen, luidt het advies…

Voor het lezen:

In deze rubriek wordt aan de lezers gevraagd een verwachting te geven op basis van de cover, achterflap en hun verwachting. Hiermee wordt een beeld gevormd in hoeverre de buitenkant van een boek, lezers kan interesseren.

Citaat SJMSchrijft:
    De cover is naar mijn weten een met een typische Camilla Grebe- “vibe”: koele kleuren, duidelijke titel en dat past bij een Zweeds auteur. Ik verwacht in ieder geval een onderhuidse spanning, goed uitgewerkte personages en diepgang. Omdat verwachtingen toch voor teleurstellingen kunnen zorgen als deze niet uitkomen, denk ik dat ik er maar gewoon induik en het over me heen laat komen. Ik verwacht samenhang. Dat de feiten kloppen en dat het stof tot nadenken geeft. Dat Samuel en Manfred op de een of andere manier met elkaar in verbinding staan, ook al valt dit nog niet op te maken uit de synopsis.

Citaat MariekeLeest:
    Ik vind het een mooie cover. Met het blauw en geel. Een duidelijke titel. Een boek dat ik zou oppakken in de boekhandel. Benieuwd wat de praraplu met het verhaal te maken heeft. Ik heb eerder De Minnares gelezen. Ik vond het boek wel goed. Ik ben benieuwd hoe deze auteur is geëvolueerd en wie weet pak ik daarna ook nog wel een ander boek op van deze auteur. Ik hoop op een spannend boek dat mij kan verrassen.

Citaat Bianca0602:
    De cover heeft sobere kleuren. Er loopt iemand onder een paraplu in de regen. De titel In slaap gevangen is over de voorkant weergegeven maar ik kan geen connectie vinden met de cover. Op de achterkant veel informatie over het boek en de schrijfster Camilla Grebe. Het is een boek dat ik zeker zou oppakken in de winkel. Ik ken haar niet en heb dus niet echt een verwachting van haar en haar schrijfstijl. Ik hoop dat het spannend genoeg is om me bezig te houden. Ik ben benieuwd wat de personen met elkaar gemeen hebben en ik ben ook benieuwd waar het idee van de cover vandaan komt.

Citaat justine:
    Vind het een hele mooie cover, mooie kleuren die passen bij slecht weer. In dit geval denk ik meer een slechte gebeurtenis. Wel jammer van die gele sticker, daar hou ik nooit zo van.
    Ik heb echt geen verwachtingen, nog nooit wat van haar gelezen, dus we gaan het beleven. Ik verwacht spanning, die mooi is en wordt opgebouwd.

Citaat Wilma:
    Een prachtige cover, ik krijg het er koud van.
    Als ik op de achterkant lees dan verwacht ik een spannende, koele Scandinavische thriller. Mysterie, spanning, en dat onderkoelde sfeertje. Camilla staat al lang op mijn lijstje van ‘wil ik lezen’ maar het is er nog nooit van gekomen, ben heel erg benieuwd en laat me graag verrassen.

Citaat CarindW:
    Mooie aansprekende cover. Als ik dit boek zie in de winkel, trekt het zeker mijn aandacht. Dit wordt het eerste boek van haar dat ik ga lezen, ik ben heel benieuwd. Haar boeken staan al even op mijn wishlist. Ik hoop op een goede intelligente thriller gezien de reputatie van deze schrijfster. Gebaseerd op de korte inhoud denk ik dat verdriet ook een rol zal spelen.

Citaat astrid1961:
    Cover ziet er goed uit. Ik heb nog niets van deze auteur gelezen, ga er dus met open vizier in.
    Als ik naar de cover kijk, denk ik dat het een mix van drama en thriller is. Hopelijk is het vanaf het begin spannend anders wordt het een hele opgave om het boek uit te lezen.

Citaat inge voet:
    Eindelijk is het boek afgelopen woensdag toegekomen. Het was het wachten waard, want de cover sprak mij onmiddellijk aan. Felle kleuren en een tof lettertype maakten mij nieuwsgierig naar de auteur en vooral naar de korte inhoud. De auteur ken ik niet. Ik heb haar naam gegoogeld en blijkbaar heeft ze al enkele werken op haar naam staan. Hoog tijd dus om met haar kennis te maken!
    Ik geef eerlijk toe dat ik enkel fan ben van Scandinavische thrillers. Zij hebben meestal meer diepgang dan andere thrillers (met uitzondering van Nicci French). Ik ben er dezelfde avond nog in begonnen…

Tijdens het lezen:

In deze rubriek is aan de lezers gevraagd om hun aandacht te vestigen op opmerkelijke citaten en de zinsopbouw, woordkeuze of andere in het oog springende tekst. Dit zorgt altijd voor leuke discussies.
    We zetten de opmerkelijkste uitspraken voor u op een rijtje:

Citaat MargjeV:
    Bianca, je bent al behoorlijk ver in het boek. Ik ben het wel met je eens dat de verhaallijn alle kanten op gaat. Wel erg boeiend.
    Gisteren heb ik het boek al uitgelezen. Ik vond het te goed om langzamer te lezen.

Citaat Noffje:
    Ben nog niet op de helft, lees niet zo snel, maar het boeit me wel meteen. Het leest lekker.

Citaat hans:
    Ben nog niet heel ver in het boek. Onderstaande uitspraak viel mij op:
    Grover: “Liefde brengt alleen maar ellende met zich mee. Toch ontkom je er niet aan. Voor je het weet zit je met je pik in het wafelijzer en kom je niet meer los”.
    Een zeer boeiend boek. Erg goed geschreven en heel erg benieuwd waar dit gaat eindigen.

Citaat ovar:
    Het leest heel vlot. Het verhaal zit interessant in elkaar, maar ik kan niet voorzien welke kant het uitgaat. Dat maakt het boeiend.
    Ik houd van beschrijvingen als: “De takken in de boomkruin boven me vormen een slingerend patroon – alsof honderden vingers van hout en bladeren zich ineengevlochten hebben om me te beschermen.” (Pagina 81).
    Ik ken geen Zweeds. De vertaalster Ydelet Westra heeft prima werk afgeleverd!

Citaat sanhan:
    Ik zit ongeveer op 1/4. Citaten of fouten zijn me nog niet echt opgevallen.
    Ik ben niet zo’n grote fan van Scandinavische schrijvers, ik vind het meestal allemaal veel te uitgebreid beschreven, maar dit boek boeit me wel. Het is fijn geschreven. Gaat vlot vooruit.
    Spijtig dat ik met ‘t werk niet zoveel tijd heb om te lezen als ik zou willen, ik wil verder kunnen lezen.

Citaat Alberta:
    Wát een boeiend verhaal. Erg fijn om te lezen, korte hoofdstukken van de personages. Gemakkelijk te volgen, boeiend, meeslepend.

Citaat Jaimy:
    Hij is al eens genoemd maar een opmerkelijk citaat is zeker het wafelijzer. Ik vind het wel grappig en leuk omdat het zeker niet standaard is.
    Nog zo een is: “vergeleken met Igor is de politie een papieren tijger – even tandeloos als een kontgat”. Ik snap de vergelijking niet zo goed maar je moet er maar op komen.
    Ik ben nu ongeveer op de helft maar ik weet nog niet zo goed waar het verhaal heen gaat. Spannend vind ik het wel, ik blijf doorlezen! Heel benieuwd hoe dit samen gaat komen.
    Ik heb ook al vaker het woord “zoel” voorbij zien komen, als in zoele zomer.
    Naar mijn idee moet dit zwoel zijn, maar ik kan me natuurlijk ook vergissen.

Na het lezen:

In de laatste rubriek wordt openlijk over de inhoud van het verhaal gediscussieerd. Doelstelling is om hier gezamenlijk vast te stellen of de meningen overeenkomen, iedereen het verhaal op een zelfde wijze leest, beleeft en waardeert.  In slaap gevangen is uiteindelijk door 14 lezers beoordeeld en gewaardeerd. Het krijgt als  153ste leesclubboek een gemiddelde puntenwaardering van 8,26 dat helaas niet voldoende is voor een plaats in de HALL of FAME, maar natuurlijk wel is opgenomen in de Gerankte Deelnemerslijst.

Noot redactie over de bepaling gemiddelde puntenwaardering:

Door de deelnemers wordt een puntenwaardering over de zes belangrijkste facetten toegekend, over een schaal van 0 t/m 10. Dit geeft een realistischer, vollediger en nauwkeuriger beeld van de totstandkoming van de eindwaardering. Voor In slaap gevangen van Camilla Grebe geldt de gemiddelde beoordeling per facet, zoals hieronder is weergegeven.

1. Spanning: 7,93
    2. Plot: 8,64
    3. Leesplezier: 8,50
    4. Schrijfstijl: 8,14
    5. Originaliteit: 8,14
    6. Psychologie: 8,21

Gemiddelde puntenwaardering: 8,26

Citaat Bianca0602:
    De karakters maken allemaal een verandering mee. De één iets meer dan de ander. Pernilla is een karakter die zich heel sterk ontwikkelt, van een vrome en volgzame vrouw verandert zij in een vechter die een einde maakt aan haar eigen volgzaamheid. Pernilla is mijn favoriete personage. Zij laat zien dat ze alles over heeft voor haar zoon. Ze denkt na over haar leven en ziet ook in dat ze veel te volgzaam is geweest. De schrijfstijl is simpel, geen lastige zinsconstructies. Het leest heel vlot en dat heb je nodig om de onderhuidse spanning vast te houden. Ik vind haar schrijfstijl vlot, meeslepend en realistisch.
    Beoordeling: 9,67

Citaat justine:
    Heel goed plot en op het einde heel spannend. Het heeft een mooie rustige opbouw en komt dan ineens in sneltreinvaart tot een einde. Nee, had dit einde niet echt. Ik vond het verhaal heel boeiend en het het met veel aandacht gelezen. Heel prettige schrijfstijl ondanks dat er drie personages in de ik-vorm worden verteld.
    Heel geloofwaardig, heel echt en heel bijzonder.
    Beoordeling: 9,00

Citaat astrid1961:
    Ja, de karakters evolueren wel, ze maken allemaal het e.e.a. mee. Pemilla is mijn favoriet. Zij heeft alles voor haar zoon over. Nee, de schrijfstijl past voor dit soort verhalen niet.
    Ik vind het apart geschreven, kan er niet zo snel een schrijfstijl aan hangen
    Als de andere boeken ook in deze vorm zijn geschreven dan ga ik geen andere boeken van haar lezen. Persoonlijk vond ik het niet ‘lekker’ lezen, moest moeite doen om het uit te lezen. Maar dat is mijn mening.
    Beoordeling: ??

Citaat Margje V:
    Het plot had ik wel verwacht, maar is mooi verteld. Op een gegeven moment ging het erg snel. Ja, uiteindelijk wel verwacht, maar niet direct al in het begin. Heel fijn boek om te lezen.
    Het begin vond ik wat veel, toen ik er een keer in zat, echt heel fijn. Prettig boek om te lezen. Leest als een trein als je er eenmaal in zit. Dit boek is spannend.
    Beoordeling: 8,00

Citaat SJMSchrijft:
    De karakters evolueren elk op hun eigen manier en maken een bepaalde groei door. Dat merk je vooral bij Samuel, die zijn moeder steeds een beetje beter begint te waarderen. Rachel is mijn favoriet omdat ze een beetje vreemd is en hier blijkbaar toch een reden voor heeft, iets wat de wens van elke ouder is. Het maakt niet haar daden goed, maar vanuit ouderlijk instinct valt het te begrijpen. Al zou iemand met gezond verstand eerder naar andere oplossingen zoeken. Ik had Pernilla minder gelovig over laten komen. Al snap ik heel goed waarom Camilla Grebe voor deze extra karaktertrek heeft gekozen. Hierdoor past Pernilla weer heel goed in de gehele verhaallijn. Ik heb het idee dat de manier van schrijven nodig was, omdat het verhaal vanuit meerdere perspectieven het beste tot zijn recht is gekomen. Ieder personage heeft tenslotte op zijn eigen manier een bijdrage aan het verhaal geleverd.
    Beoordeling: 7,50

Citaat Noffje:
    Het plot zit heel goed in elkaar, maar ik blijf wel met een paar vragen zitten. Goed opgebouwd, zodat je het boek aan het einde niet meer weg kunt leggen. Het bleek toch anders in elkaar te zitten dan ik in eerste instantie dacht. Echt op het allerlaatst begreep ik hoe het zat. Ik moest er even in komen, maar na de eerste 3 hoofdstukken zat ik er volledig in en heb ik het niet meer weg kunnen leggen. Het is heel begrijpelijk geschreven, waardoor het vlot leest. Dit boek is geloofwaardig en aangrijpend.
    Beoordeling: 8,33

Citaat ovar:
    De schrijfstijl past prima bij het verhaal. Het is uiteraard vergelijkbaar met haar schrijfstijl in Dagboek van mijn verdwijning. In beide boeken wordt het verhaal vanuit drie perspectieven verteld. Ze is heel goed in het uitbeelden van sombere landschappen en dramatische situaties, alsook in het schetsen van karakters. En ook in dit verhaal filosofeert ze over sociale onderwerpen, zoals in dit geval het gebruik van sociale media. Dagboek van mijn verdwijning heb ik al gelezen; waardering: ****. Het boek De minnares ga ik nog lezen en ook in de toekomst blijf ik deze schrijfster zeker volgen.
    Beoordeling: 8,50

Citaat Alberta:
    Het plot zat heel goed in elkaar! De spanning neemt toe en het boek is tot het einde toe heel boeiend. Opbouwend en boeiend. Nee, had dit einde niet verwacht wat een heel verrassend effect heeft. Ja, al vanaf het begin vond ik het boeiend. Een prettige schrijfstijl, niet moeilijk en pakkend.

Citaat CarindW:
    Jazeker evolueren de karakters, met name Pernilla verandert. Ze gaat van zich af bijten. Ook Samuel verandert. Ik heb geen favoriet personage.
    De schrijfstijl is prettig. Korte, duidelijk beschreven hoofdstukken. Haast een filmscript vind ik. Zeker filmisch naar mijn mening. Ja, de andere boeken van deze auteur stonden al op mijn leeslijst.
    Beoordeling: 8,17

Citaat Jaimy:
    Ik vind het plot zeer verrassend. Ik dacht steeds wel een beetje door te hebben waar het heen ging, maar dit bleek zeker niet altijd het geval!
    Het verhaal begon meteen spannend met Manfreds eerste hoofdstukken. Dat zette meteen te toon qua spanning en sensatie. Daarna viel het wat terug en leerden we alle personages kennen en werd de spanning steeds meer opgebouwd. Elk hoofdstuk eindigde zo, dat ik door wilde blijven lezen. Mede doordat de hoofdstukken zich per personage afwisselen blijft de spanning en vaart er ook in omdat je niet meteen alles van 1 persoon leest.
    Het boek heeft me daardoor ook zeker geboeid en bleef mijn aandacht erbij.
    Ik vind Camilla’s schrijfstijl erg prettig. Goede duidelijke zinnen en soms aparte gezegdes.
    Het boek vind ik zeker origineel. Het is geen standaard “er wordt een lijk gevonden en we zoeken een moordenaar” verhaal. Er zitten zoveel lagen in dat alles wat ik in het begin dacht uiteindelijk niet zo bleek te zijn. Haar boek zou ik dan ook typeren als origineel en meeslepend.
    Beoordeling: 9,17

Citaat sanhan:
    Ja, de karakters maken allemaal een grote evolutie door, vooral Pernilla, die gaat van een naïef dametje naar een tijgerin die haar zoon verdedigt. Moeilijk kiezen deze keer, zowel Samuel als Pernilla en zelfs Rachel lagen me nauw aan het hart. Ja, de schrijfstijl klopt wel, niet teveel onnodige uitwijkingen of overloze beschrijvingen. Het gaat vlot vooruit, meeslepend. Hoewel ik niet echt een fan ben van Scandinavische schrijvers, lees ik haar boeken toch wel graag. Ik ga de volgende zeker lezen.
    Beoordeling: 8,17

Citaat MariekeLeest:
    Het plot zit goed in elkaar. Door de verschillende perspectieven wordt er afgewisseld tussen de verschillende verhaallijnen in het verhaal. Het verhaal gaat erg traag vooruit vind ik, enkel op het eind gaat het wat sneller en spannender worden. Nee, het was voor mij wel een verrassend einde. Nee, eerlijk gezegd kon ik makkelijk het boek neerleggen zonder echt persé te willen verderlezen. Ik vond de spanning heel erg laag voor een thriller. Sommige stukken lezen ook meer als een roman.
    Vlotte schrijfstijl. In het begin is het even wennen aan de personages. Ze hebben gelukkig redelijk “normale” (voor ons) namen wat het lezen voor iemand met een andere taal dan de oorspronkelijke, wel makkelijker maakt.
    Beoordeling: 7,17

Citaat Wilma:
    Ik vind het heel knap dat je drie verhaallijnen zo naast elkaar kan laten bestaan en toch een verhaal te laten zijn. De schrijfstijl is daar passend bij. Het heeft iets van het Scandinavische onderkoelde haast maar met genoeg vaart en spanning. Vind het lastig te omschrijven maar ik denk dat filmisch het beste past. Ik zie de scene’s voor me.
    Ik ga absoluut nog meer lezen van deze auteur.
    Beoordeling: 8,33

Citaat inge voet:
    Het plot zit redelijk goed in elkaar, soms voorspelbaar. Ik had het aanvankelijk niet zien aankomen, maar sommige gebeurtenissen vond ik niet origineel. Het duurde lang voordat het mijn volle aandacht had. Ik heb mij in het begin door het boek moeten worstelen. Het duurde tot pagina 300 ongeveer eer het boek mij volledig in zijn greep had. Jammer dat het zolang duurde.
    Zeer gemakkelijk leesbaar, geen moeilijke woorden, een vlot tussendoortje. Een thriller die vlot wegleest, ideale vakantielectuur.
    Beoordeling: 5,67

Citaat hans:
    Dit is het derde deel uit de serie en gezien wat de hoofdrolspelers meemaken evolueren ze zeker. De val van Nadja heeft een enorme impact op Manfred en Afsaneh en laat zijn sporen na. Mijn favoriet is Rachel. Wat gaat er in haar hoofd om? Wat doen mensen om aandacht te krijgen? De schrijfstijl is goed en leest fijn. De hoofdstukindeling bevalt ook erg goed. Grebe weet dit consequent door te zetten. Dat de hoofdstukken weer onderverdeeld zijn in vijf delen die het verhaal van Jona vertellen is goed bedacht.

Lees de onverkorte discussie en de reacties in alle onderdelen van deze leesclub

Voor het lezen
    Tijdens het lezen
    Na het lezen #1
    Na het lezen #2
    Beoordeling

++++++++++++

Helaas zijn de onderstaande personen voorlopig uitgesloten voor het winnen van een gratis leesexemplaar omdat ze niet of niet volledig hebben voldaan aan de richtlijnen van de leesclub.

……..

Deze uitsluiting kan direct worden tenietgedaan door actieve deelname aan een volgende leesclub met een eigen  leesexemplaar.

ovar
    Bijdrager
    Post count: 96

Mooi verslag!
    Cees, bedankt!

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 196

Heel mooi verslag Cees.
    Ik vind zo’n verslag van een leesclub een prachtige afsluiting van het boek.
    Dank je wel.

CarindW
    Bijdrager
    Post count: 16

Mooi verslag Cees, het was weer een leuke leesclub.
    Voor mij was deze schrijfster een verrassing.

hans
    Bijdrager
    Post count: 75

Mooi verslag en een zeer gped boek. Mijn vrouw heeft het boek ook al gelezen en vond het ook een erg goed verhaal.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.