Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 157: Geen slechte daad Verslag leesclub Geen slechte daad van Heather Chavez

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Leesclub 157, Geen slechte daad – Heather Chavez

Inleiding

Het verhaal: Geen slechte daad

Cassie is de woede en roekeloosheid van haar eigen jeugd allang ontgroeid – tenminste, dat denkt ze, totdat ze op een nacht getuige is van een gruwelijke aanval. Op weg naar huis, langs een verlaten weg, ziet Cassie een man en een vrouw ruziemaken.

De ruzie escaleert en Cassie besluit het alarmnummer te bellen. Maar dan doet ze precies waarvoor de telefonist van de meldkamer haar gewaarschuwd heeft: ze stapt uit de auto.

De schrijver: Heather Chavez

Heather Chavez is afgestudeerd aan de Universiteit van California en heeft gewerkt als krantenverslaggever, redacteur en blogmedewerker. Momenteel is ze werkzaam als communicatiemedewerkster bij een grote zorginstelling waar ze verhalen schrijft. Ze woont met haar familie in Santa Rosa, Californië waar ze werkt aan haar tweede boek.

De lezers:

Lezer 1: tesdro, 40 jaar
    Wat een spannend boek zeg. Wat gebeurt er met Cassie als ze uit de auto stapt? Dit boek doet mij denken aan het tv-programma wat vroeger op tv was Rescue 911. Dat mensen ook naar de alarmcentrale belden en soms ook niet luisterden naar de centralist, omdat ze in algehele paniek waren. Ik wil dus dolgraag meelezen om te weten hoe het afloopt met Cassie.

Lezer 2: AT, 55 jaar
    Ik zou graag deelnemen omdat ik graag de Engelse en Scandinavische thrillerschrijvers een beetje volg. Ik ben dan ook zeer nieuwsgierig naar dit debuut. De twee zinnen zoals hier beschreven klinken al meteen veelbelovend: ruzie, een verlaten weg, je ermee bemoeien. Een dilemma waar we allemaal wel eens mee te maken (kunnen) krijgen. Spannend….

Lezer 3: Weert, 45 jaar
    Een boek spelend in Engeland en bovendien over menselijke emoties in een familie, daar houd ik van. Dit kan een leuke leesclub worden.

Lezer 4: Tilak, 47 jaar
    Op Goodreads.com las ik allemaal lovende recensies, dit heeft naast de tekst op de achterzijde van het boek, zeker mijn nieuwsgierigheid naar dit debuut gewekt.

Lezer 5: kareltje, 50 jaar
    Klinkt als een zeer spannend debuut. Het lezen van de beschrijving gaat al onder mijn huid zitten. Ik ben heel benieuwd naar dit boek en hoe haar hulp de hoofdpersoon in de problemen brengt…

Lezer 6: XKellllyyyy, 25 jaar
    Ik ben echt heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren als Cassie uit de auto stapt. Welke gruwelijke moord/misdaad er gaat gebeuren.

Lezer 7: saartje, 43 jaar
    Ik heb veel goede reviews gelezen over de Engelse versie van dit boek. Het verhaal lijkt me razend spannend. Iets dat me boeit en ik ben altijd in voor een nieuwe auteur te leren kennen.

Lezer 8: Katrijn, 39 jaar
    De cover spreekt me al heel erg aan. De achterflap misschien iets minder maar ik wil wel meer te weten komen over Cassie. Over haar verleden, wat ik misschien wel te weten kom als ik het boek lees. Ook wil ik weten wat er gebeurt als ze uitstapt om te helpen. Het is toch al wel een goede trigger. Even snel ook op goodreads gaan piepen, toch veel 5 of 4 sterren dus… ik ga er voor!

Lezer 9: J Vink v Engeland, 61 jaar
    Ben erg benieuwd en nieuwsgierig naar dit boek. Dus doe daarom graag mee.

Lezer 10: Sabrina, 33 jaar
    Een heel mooie cover, benieuwd naar dit spannend verhaal!

Lezer 11: Corine12, 47 jaar
    Ik heb de beschrijving gelezen van het boek en het spreekt me erg aan. En ik ben altijd nieuwsgierig naar een debuut.

Lezer 12: Anita, 56 jaar
    Ik doe graag mee omdat ik bij het bekijken en het lezen van cover en samenvatting al onmiddellijk met een aantal vragen zit die ik graag beantwoord wil hebben: Wie stelt de slechte daad? Wat gebeurt er met Cassie wanneer ze uitstapt?  Welke rol speelt haar verleden? Er vindt een gruwelijke aanval plaats, is dat de ‘slechte of geen slechte daad’ of is er meer aan de hand? Spannend!

Lezer 13: Raywoman, 47 jaar
    Ik neem heel graag deel aan deze leesclub (Geen slechte daad) omdat ik sowieso van leesclubs hou, want dat voegt echt iets toe tijdens en na het lezen. En Geen slechte daad doet me na het lezen van de “trailer” denken aan Dead Calm, een boek over iets doen waar je misschien niet meer uitkomt en je leven op zo’n kleine actie (uitstappen, of iemand redden/meenemen) thrillerachtig kan veranderen.

Lezer 14: Ben1955, 64 jaar
    Ik ben benieuwd wat er verder gebeurt nadat ze uit de auto is gestapt.

Lezer 15: Karin Meinen, 45 jaar
    Ik ben 45 jaar en ik heb altijd al graag eens willen meelezen onder begeleiding van Cees! Ik ben de mede oprichtster en beheerder van Samenlezenisleuker. Ik ben onlangs gestopt met het vele, oftewel alleen maar recensieboeken lezen om wat meer vrije keuze en tijd te creëren. Zowel het boek als het gezamenlijk lezen en bespreken lijkt me geweldig, want ik hou er zo van.

Lezers die met een eigen exemplaar actief hebben deelgenomen:

…..

De Leesclub:

Deze leesclub bondig en met een knipoog.

Het honderd-zevenenvijftigste boek dat door de leesclub is gelezen is Geen slechte daad, geschreven door Heather Chavez, uitgegeven en beschikbaar gesteld door Karakter Uitgevers.

Veel lezers van spannende boeken hebben om een of andere niet-verklaarbare-reden een sterke voorkeur voor thrillerdebuten. Maar evenveel of wellicht nog wel meer willen liever de beroemde kat eerst uit de boom kijken en wachten de eerste resultaten met spanning af. Voor al deze ‘debuutliefhebbers’ heeft de redactie het debuut van Heather Chavez, Geen slechte daad, in de leesclub opgenomen. Dat vonden wij een goede daad!

Laten we eens een keer met kareltje beginnen: ‘Klinkt als een zeer spannend debuut. Het lezen van de beschrijving gaat al onder mijn huid zitten. Ik ben heel benieuwd naar dit boek en hoe haar hulp de hoofdpersoon in de problemen brengt’. En als goede tweede Corine12: ‘Ik heb de beschrijving gelezen van het boek en het spreekt me erg aan. En ik ben altijd nieuwsgierig naar een debuut’. En tenslotte schuiven we de motivatie van Anita er ook even bij: ‘Ik doe graag mee omdat ik bij het bekijken en het lezen van cover en samenvatting al onmiddellijk met een aantal vragen zit die ik graag beantwoord wil hebben’.

Nu maar weer hopen dat de hoopvolle verwachtingen ook gaan uitkomen…

Het woord is weer aan kareltje: ‘Het plot was zeker verrassend en origineel. De verhaallijnen zijn zo opgebouwd dat je niet aan ziet komen waar dit verhaal heen gaat. Omdat het vanuit het perspectief van Cassie is geschreven, wat ik een sterke keuze vind, blijf je net zo in het onzekere als zij’. Daarna is het de beurt aan Corine12: ‘De schrijfstijl past goed bij het boek. Wat ik al eerder zei, je leeft echt mee met Cassie.De auteur heeft een meeslepende schrijfstijl. Ik ga zeker haar volgende boeken nog lezen.’. Om tenslotte de blik naar de mening van Anita te draaien: ‘Geen slechte daad leest vanuit het perspectief van Cassie. Zij evolueert heel sterk. Is ze in het begin de vrouw die vooral focust op haar werk en weinig tijd overhoudt voor haar gezin, voortdurend steunt op Sam, dan evolueert ze naar een echtgenote en moeder die alles op alles zet om haar gezin te redden. Ook emotioneel evolueert ze’.

Wil je graag alle meningen weten? Dan met ons verder lezen…

Voor het lezen:

In deze rubriek wordt aan de lezers gevraagd een verwachting te geven op basis van de cover, achterflap en hun verwachting. Hiermee wordt een beeld gevormd in hoeverre de buitenkant van een boek, lezers kan interesseren.

Citaat Karin Meinen:
    Prachtig uiterlijk en prachtig vormgegeven. Toffe kleurstelling, dit spreekt me echt aan. Goede coverfoto en net even een glimmertje in de letters van de titels maakt het af. De koptekst maakt nieuwsgierig en de melding psychologische thriller maakt mij blij, favoriet genre! De achterflap is voor mij altijd doorslaggevend en deze achterflap maakte me direct enthousiast. Leuke insteek en geeft voldoende stof tot (onderhuidse-) spanning lijkt me zo. Ik hou van quotes en als deze ook maar een beetje kloppen, yes dan zitten we gebakken.
    Gezien de achtergrond van Heather Chavez, welke vermeld staat achterop het boek, verwacht ik kwaliteit en kunde. Dit is in ieder geval iemand die meer dan bekend is met schrijven en de boekenwereld, dus ja, mijn lat ligt hoog.

Citaat kareltje:
    Mooie cover, prachtig hoe het gezicht wordt afgeschermd met bewegende haarslierten. Titel is goed zichtbaar met glanzende witte letters en de kleur lichtblauw bij de aanduiding van schrijfster en ondertitel past mooi bij het blauw op de achterzijde. De achterflap is goed overzichtelijk weergegeven met in het zwart kreten die aanzetten tot lezen en de beschrijving van het boek is spannend. Ik verwacht een spannende thriller die goed geschreven is. Qua spanning ben ik heel benieuwd naar de man die haar auto meeneemt en naar de verdwijning van haar man en dochtertje. Vooral dat laatste laat de spanning heel dichtbij komen.

Citaat Tilak:
    Mooie foto op de cover welke tevens op de binnenzijde van de kaft afgebeeld staat. Zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde zijn mooie zachte kleuren gebruikt. Ditmaal geen foto van de auteur maar wel een korte omschrijving. Het boek spreekt mij bij de eerste aanblik al aan. Geen schreeuwerig geheel maar door de mooie foto trekt het boek toch direct de aandacht. Het boek is haar debuut dus echte verwachtingen heb ik nog niet. Wel staat er op de achterzijde dat zij redacteur en auteur is van thrillerblogs. Dit geeft mij wel het vertrouwen dat het verhaal goed in elkaar steekt.

Citaat Weert:
    Er staat dat het een psychologische thriller is en daar houd ik van, dus ik ben benieuwd.
    De quotes op de achterflap maken met erg nieuwsgierig naar het verhaal. Deze auteur ken ik niet, dit is haar debuut, heb ik begrepen, altijd leuk een debuut. Ze heeft Engelse literatuur gestudeerd, daarom verwacht ik een goed in elkaar stekend verhaal met mooie zinnen. Ik verwacht een spannend en vooral ook goed geschreven boek te gaan lezen, dat goed in elkaar zit. Het lettertype is alvast goed, vind ik.

Citaat Corine12:
    Cover is zwart/wit, dat zie je niet zo vaak. De foto spreekt me niet erg aan, het is de tekst die dat wel doet. Die maakt me nieuwsgierig. Ik hou van debuten en verwacht een spannend verhaal.

Citaat Ben1955:
    De cover vind ik niet lelijk maar ook niet mooi. Een beetje nietszeggend, ik had het boek in de boekwinkel waarschijnlijk niet opgepakt. De recensies op de achterzijde van het boek nodigen wel uit om het boek te gaan lezen. De auteur ken ik niet dus ik ben benieuwd. Altijd leuk om een nieuwe auteur te ontdekken. Ik verwacht een spannend verhaal.

Citaat Anita:
    Vermits ik de auteur niet ken, laat ik haar boek op me afkomen. Het feit dat ze Engelse literatuur studeerde, schept toch enige verwachtingen qua kwaliteit omdat zij toch heel veel boeken, literatuur heeft gelezen, omdat ze weet waaraan literatuur hoort te voldoen om dat label te mogen dragen. Dat ze ook als redacteur en auteur voor thriller- en televisieblogs werkte, doet me hopen dat ze ook meer dan thuis is in thrillerland. De achterflap kondigt vele plotwendingen, een onverwacht onmogelijk te voorspellen einde, een adrenalinethriller aan. Ik verwacht dus een heel spannend boek met aandacht voor de uitdieping van de karakters. Afwachten of deze verwachting wordt ingelost.

Citaat Sabrina:
    Mooie vormgeving van de voor-en achterkant. De witte glanzende letters zijn heel mooi. Het is een boek die ik zou vastnemen in de boekhandel. Geen verwachtingen van de auteur, het is een debuut. Ik verwacht een heel spannend verhaal! Benieuwd naar de verdwijning.

Tijdens het lezen:

In deze rubriek is aan de lezers gevraagd om hun aandacht te vestigen op opmerkelijke citaten en de zinsopbouw, woordkeuze of andere in het oog springende tekst. Dit zorgt altijd voor leuke discussies.
    We zetten de opmerkelijkste uitspraken voor u op een rijtje:

Citaat tesdro:
    Een boek wat lastig weg te leggen is. Er gebeurt veel maar is goed te volgen. Wel wat opvallende woorden tegengekomen als stenopelmatus, tamales en aritmie. Woorden die ik toch even op moest zoeken.
    Op blz. 125 een zin die ik niet helemaal begrijp: De hand die mijn hart vasthield kneep. Vervolgens op blz. 126 Audrey was zich hier niet op haar gemak. Zich moet weg uit deze zin. Nog eentje dan op blz. 168 keelstoot. Zal wel kopstoot moeten zijn.
    Tot nu toe een erg spannend boek dus wie weet lees ik hem dit weekend wel uit.

Citaat AT:
    Geen opmerkelijke citaten. Zo’n soort boek vind ik het ook niet. Maar het houdt me wel geboeid doordat er steeds nieuwe ontwikkelingen en karakters zijn. Ik vind dat het boek zich ontwikkelt conform de flaptekst. Cassie helpt een mevrouw die wordt aangevallen en vervolgens gebeurt er iets afschuwelijks in haar privéleven. Toeval of heeft het iets te maken met het incident? Ik heb nog geen idee; ik heb het boek nog niet uit. Maar ik zit op het puntje van mijn stoel en lees graag door.

Citaat J Vink v Engeland:
    Opmerkelijke citaten ben ik niet tegen gekomen. Van af de eerste bladzijde ben ik geboeid aan het lezen. De verhaal lijn zoals op de kaft klopt helemaal. Geen spellingfouten kunnen vinden. Het is tot nu toe een boeiend verhaal. En het leest makkelijk weg. Benieuwd naar de ontknoping.

Citaat katrijn:
    Halverwege het boek. Opmerkelijke citaten heb ik nog niet gelezen. De verhaallijn is tot hiertoe wat ik er van verwacht, met een spannende opbouw. Hopelijk blijft het zo verder gaan. Één foutje in het boek heb ik opgemerkt maar is hier al geplaatst door tesdro.

Citaat XKellllyyyy:
    Ja, de verhaallijn ontwikkelt zich zoals verwacht, heel goed. Goed spannend.
    Verlopig nog geen enkele fout gevonden.

Citaat saartje:
    Citaten: wat ik erg mooi vond is: “Wolken die zwaar waren van de niet-gevallen regen dreven voor de halvemaan langs. Af en toe viel er een druppel uit terwijl ze dreigden hun last helemaal te laten vallen”. Wauw wat een prachtige quote was dat die ook heel mooi het dreigende gevaar weer gaf.
    Het verhaal verloopt zoals ik verwacht en is super spannend met geregeld cliffhangers. Een verhaal waar je snel in geïnteresserd bent en niet meer kan weg leggen.
    Op pagina 124 kwam ik deze zin tegen “spelletje dat leuk beloofde worden” dat vond ik vreemd ‘beloofde te worden’ zou correcter klinken al weet ik niet of het echt een spelfout was zo klonk het alleen wel voor mij. Verder niks tegengekomen.

Citaat Raywoman:
    Eigenlijk staat het boek vol met mooie zinnen: “ik had ooit gehoord dat je iemands negatieve energie tot een afstand van een meter kan voelen. De negatieve energie die mijn vader uitstraalde was na het volgende blok nog te voelen.”, mooi omdat het zo beeldend is.
    En deze, omdat je de haast voelt die Cassie meemaakt: “Op de snelweg reed ik sneller dan verstandig was, alsof ik mijn gedachten voor wilde blijven”.
    En wanneer ze het weer beschrijft, waar letterlijk iets dreigends vanuit gaat: “Wolken die zwaar waren van de niet gevallen regen dreven voor de halve maan langs. Af en toe viel er een druppel uit terwijl ze dreigden hun last helemaal te laten vallen.”
    Ik verwachtte niet dat Cassie zoveel op eigen houtje doet, zonder hulp in te schakelen, maar verder loopt de lijn zoals ik verwacht, met veel spannende gebeurtenissen. De reden waarom vind ik wel een grote verrassing!

Na het lezen:

In de laatste rubriek wordt openlijk over de inhoud van het verhaal gediscussieerd. Doelstelling is om hier gezamenlijk vast te stellen of de meningen overeenkomen, iedereen het verhaal op een zelfde wijze leest, beleeft en waardeert.  Geen slechte daad is uiteindelijk door 15 lezers beoordeeld en gewaardeerd. Het krijgt als 157ste leesclubboek een gemiddelde puntenwaardering van 7,52  dat helaas niet voldoende is voor een plaats in de HALL of FAME, maar natuurlijk wel is opgenomen in de Gerankte Deelnemerslijst.

Noot redactie over de bepaling gemiddelde puntenwaardering:

Door de deelnemers wordt een puntenwaardering over de zes belangrijkste facetten toegekend, over een schaal van 0 t/m 10. Dit geeft een realistischer, vollediger en nauwkeuriger beeld van de totstandkoming van de eindwaardering. Voor Geen slechte daad van Heather Chavez geldt de gemiddelde beoordeling per facet, zoals hieronder is weergegeven.

1. Spanning: 7,73
    2. Plot: 7,37
    3. Leesplezier: 7,97
    4. Schrijfstijl: 7,57
    5. Originaliteit: 7,30
    6. Psychologie: 7,17

Gemiddelde puntenwaardering: 7,52

Citaat AT:
    Ik vond het een lekker, spannend verhaal wat goed was opgebouwd en waar heel langzaam steeds meer tipjes van de sluier werden opgelicht. Waar je heel lang denkt dat het plot draait om de relatie van Cassie met haar man en kinderen, komt er opeens een twist waardoor alles anders blijkt te liggen. Het verklaart ook haar moeilijke relatie met haar vader. Mooi opgebouwd, je maakt als lezer hetzelfde denkproces door als de hoofdpersoon.
    Nee, dit einde had ik niet verwacht; pas heel laat in het boek werd voor mij duidelijk hoe het allemaal zit. Het boek had steeds mijn volledige aandacht en dat moet ook wel aangezien er nogal wat karakters de revue passeren. Maar ik vond het ook boeiend, spannend en ik was gewoon nieuwsgierig naar hoe het allemaal zat.
    Beoordeling: 7,17

Citaat Corine12:
    Ik vind alleen Cassie evolueren, waarschijnlijk omdat het boek in de ik-vorm is geschreven. Mijn favoriete personage is Cassie, je leeft echt met haar mee. Nee ik zou niks aan een personage willen veranderen. Ik ben niet de auteur. De schrijfstijl past goed bij het boek. Wat ik al eerder zei, je leeft echt mee met Cassie. De auteur heeft een meeslepende schrijfstijl. Ik ga zeker haar volgende boeken nog lezen.
    Beoordeling: 6,50

Citaat tesdro:
    Het verhaal kon nog alle kanten op maar richting het plot kreeg ik wel een vermoeden maar het waarom had ik niet zo kunnen bedenken. Het plot is goed in elkaar gezet en spannend. De puzzelstukjes vallen op hun plek terwijl je in het begin van het boek er nog heel anders over denkt. Ik had het einde niet zien aankomen.
    Een heerlijk boek om te lezen en het had mijn volle aandacht van begin tot eind. Met een paar niet goedlopende zinnen en wat moeilijke woorden vond ik het boek prettig lezen.
    Beoordeling: 8,33

Citaat J Vink v Engeland:
    Mijn favoriete karakter is Cassie. Je leeft met haar mee. Ook door de manier van schrijven. Had wel iets meer van Sam willen weten. Maar misschien is de geheimzinnigheid om Sam juist daardoor zo spannend. De schrijfstijl is makkelijk. Dat komt ook door dat het in de ik vorm is geschreven. Schrijfstijl is meeslepend en daardoor moeilijk om te stoppen met lezen. Ben benieuwd naar een nieuw boek van haar.

Citaat kareltje:
    Het plot was zeker verrassend en origineel. De verhaallijnen zijn zo opgebouwd dat je niet aan ziet komen waar dit verhaal heen gaat. Omdat het vanuit het perspectief van Cassie is geschreven, wat ik een sterke keuze vind, blijf je net zo in het onzekere als zij. Natuurlijk ga je wel uit van een goede afloop, maar de manier waarop had ik niet verwacht, zeker als het om Sam gaat.
    Het verhaal had zeker steeds mijn aandacht vooral omdat er een constante spanning aanwezig is. Naarmate het verhaal duurde raakte ik iets minder geboeid en deed het wat oppervlakkiger aan. Waarschijnlijk omdat sommige dingen snel gebeurden en dit minder was uitgewerkt. Toch bleef het zeker spannend. Qua concentratie is dit boek makkelijk te lezen. De zinsbouw is eenvoudig en niet te lang. Ik ben geen storende elementen tegenkomen.
    Wat mij betreft zou ik dit boek typeren als een spannende actiethriller die niet echt geloofwaardig is, maar wel spannend is opgebouwd en is geschreven.
    Beoordeling: 7,50

Citaat katrijn:
    Behalve Cassie leer je de andere personages niet echt kennen. Zij is de enige die dan ook een evolutie doormaakt. Ze rekende altijd op Sam maar moet het nu zonder hem doen. Ze evolueert in haar relatie t.o.v. Sam, Red en ook haar kinderen.
    Een favoriet personage heb ik niet. Er had over enkele personages wel wat meer achtergrond mogen zijn zoals bij Sam.
    De schrijfstijl past zeker en vast bij dit boek. Het boek is zeker meeslepend. Dit komt doordat je bijna letterlijk in de huid van Cassie kruipt. Alles wordt beschreven vanuit haar ogen. Het is zo geschreven alsof je bijna altijd naast haar staat.
    Of ik nog een boek van deze schrijfster zal lezen weet ik nog niet.
    Beoordeling: 7,67

Citaat Ben1955:
    De plot is heel erg goed opgebouwd plot, er wordt langzamerhand steeds meer duidelijk. Goed opgebouwd en spannend, alles valt op zijn plek. Ik had dit einde helemaal niet zien aankomen. Het had steeds mijn volle aandacht, ik heb het boek me heel veel plezier gelezen. Prettige schrijfstijl die vlot leest en je in de greep houdt. Aangrijpend geschreven. Maar niet specifiek uniek, gewoon een spannende thriller.

Citaat Karin Meinen:
    Mede ook door de ik-vorm leer je Cassie toch wel heel goed kennen en door steeds een lijntje erbij geeft het ook telkens meer verdieping. Ook Brooklyn gaat in deze lijn mee. De anderen blijven in die zin misschien wat achter maar ik vond deze wijze prima zo. Cassie zelf is mijn favoriet. Hoe ze met onmogelijkheden omgaat en hoe haar zwakke punten toch eigenlijk ook juist sterk kunnen zijn. Dat vond ik prachtig.
    Als ik dan mag kiezen dan had ik van Sam nog meer willen weten. Daar mis ik een stuk beleving.
    Personages, ingebouwde spanning, het plot. Het komt allemaal samen en tot leven en dat past perfect bij deze thriller. De ik-vorm wordt fantastisch neergezet, je beleeft het mee en ziet het allemaal moeiteloos voor je. Chavez doet nergens moeilijk en je leest jezelf met gemak deze film in. Een volgend boek zou ik graag oppakken want ik vind dit een knap debuut.
    Beoordeling: 7,33

Citaat Tilak:
    De verhaallijn was mooi opgebouwd. Lange tijd kon het verhaal nog alle kanten opgaan. Langzaam gaf de schrijfster steeds wat meer informatie prijs waardoor de lezer de verschillende mogelijke wendingen kon afstrepen. Dit einde had ik niet verwacht, eerlijk gezegd vond ik het erg onrealistisch. Het was zeker een boeiend boek. Aan het einde verloor ik mijn aandacht een beetje, dit heeft vooral te maken met het feit dat ik het einde van het verhaal een beetje ver gezocht vond.
    Ze heeft een prettige schrijfstijl welke makkelijk te volgen is. Geen moeilijke taal. Alleen het insect moest ik even opzoeken. Verder was het boek goed te volgen. Ik vond het vooral een onthutsend verhaal, geen spannende thriller.
    Beoordeling: 7,08

Citaat Weert:
    De persoon die het meeste evolueert is Cassie, ook al omdat we van haar het meeste weten.
    Mijn favoriet, dat is Cassie, ze komt over als iemand die goed nadenkt over situaties.
    Ik wil wel iets meer over Sam weten. Een gemakkelijke en duidelijke schrijfstijl, die je goed bij de les houdt, ook prettig dat het boek in de ik-vorm geschreven is, waardoor je een duidelijk beeld van Cassie krijgt, vooral ook de manier waarop ze denkt over situaties.
    Ik ga haar wel in de gaten houden.
    Beoordeling: 6,67

Citaat XKellllyyyy:
    Het is opbouwend geschreven, je ziet ook alles van Cassie haar ogen. Ik vind het een spannend einde. Veel spanning. Heinde had ik niet zien aankomen. Nooit gedacht dat het einde zo ging zijn.
    Het is gemakkelijk te lezen. Dit boek is realistisch en geloofwaardig. Er wordt veel verteld over ontvoeringen maar deze heeft een andere versie.
    Beoordeling: 7,00

Citaat Anita:
    Geen slechte daad leest vanuit het perspectief van Cassie. Zij evolueert heel sterk. Is ze in het begin de vrouw die vooral focust op haar werk en weinig tijd overhoudt voor haar gezin, voortdurend steunt op Sam, dan evolueert ze naar een echtgenote en moeder die alles op alles zet om haar gezin te redden. Ook emotioneel evolueert ze. Ze staat open voor de uitleg en argumenten van haar vader en kan hem waarderen en appreciëren om wie hij is en om wat hij voor haar heeft gedaan.
    Ook Brooklyn evolueert. Zij ontpopt zich tot een diep getraumatiseerde ziel die helaas voor Cassie en haar gezin, gedreven wordt door een vernielende wraakzucht. Terwijl ik het boek las, kwam ik ook in haar hoofd te zitten en haar bedenkingen en reacties waren die van een moeder en echtgenote die er alles aan doet om haar gezin veilig te stellen en te verenigen.
    Beoordeling: 6,67

Citaat Raywoman:
    Het plot is goed gedaan met verschillende plot-twists, ik wist niet wat waar was en waar ik op kon vertrouwen.Het plot wordt in het midden wel wat warrig, ik ben de structuur van de tijd kwijt, maar heeft de hoofdpersoon volgens mij ook last van! Ik had het einde niet zien aankomen, vond het wel een goede ontknoping met wat er allemaal achter zat. Ik kan er natuurlijk niet te veel over zeggen, maar ik wist tot het einde niet hoe alles precies in elkaar stak. Je krijgt als lezer maar een eendimensionale kijk op de gebeurtenissen, en dat is ook een deel van het spannende gevoel wat ik tijdens het lezen had.
    Beoordeling: 7,83

Citaat saartje:
    Ik heb zeker het gevoel dat de karakters evolueren. Cassie wordt volwassener en neemt met haar verantwoordelijkheden als moeder. Ook zoon Leo verandert van een opstandige puber in een jongen die er is voor zijn zusje en mama. Ook vader Red neemt zijn verantwoordelijkheid nadat hij haar in de steek liet vertelt hij de waarheid. Zelfs de inspecteur Rico verandert in zijn houding naar Cassie toe.
    Favoriet personage: toch wel Cassie ze doet me denken aan mezelf soms onbezonnen, impulsief maar een echte Leeuw als het op haar kinderen en man aankomt. Vooral blijft ze ook heel sterk desondanks alles en zou ze haar leven geven om anderen te helpen. Maar ook Leo was een jongen die me wat aan mijn zoon deed denken van puber tot verantwoordelijke jongvolwassene. De schrijfstijl past bij zeker wel verhaal. De schrijfstijl is vlot in korte hoofdstukken met cliffhangers en spannend wat perfect bij deze thriller past.
    Beoordeling: 8,17

Citaat Sabrina:
    Een goed plot, dat ios mijn mening. Het is goed opgebouwd, langzaam maar wel spannend genoeg. Ik had het einde niet verwacht. Het was een boeiend verhaal en het had mijn volledige aandacht. Ik was steeds nieuwsgierig naar wat nog ging komen.
    Ik vond de schrijfstijl wel leuk, maar soms niet altijd maar dat kwam waarschijnlijk door de vertaling. Aangrijpend is het zeker. Realistisch en geloofwaardig niet altijd, maar dat hoeft niet. Ik vind het wel iets specifieks hebben, omdat je zo dicht bij Cassie staat.
    Beoordeling: 8,17

Lees de onverkorte discussie en de reacties in alle onderdelen van deze leesclub

Voor het lezen
    Tijdens het lezen
    Na het lezen #1
    Na het lezen #2
    Beoordeling

++++++++++++

Helaas zijn de onderstaande personen voorlopig uitgesloten voor het winnen van een gratis leesexemplaar omdat ze niet of niet volledig hebben voldaan aan de richtlijnen van de leesclub.

……..

Deze uitsluiting kan direct worden tenietgedaan door actieve deelname aan een volgende leesclub met een eigen  leesexemplaar.

Tilak
    Bijdrager
    Aantal berichten: 165

Mooi verslag, bedankt.

saartje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 63

Leuk verslag. Het was weer fijn dat ik mocht deelnemen. Dankjewel

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

Mooi verslag, leuk om de samenvatting te lezen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.