Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 146: Een Noorse winternacht Verslag leesclub Een Noorse winternacht van Karen Swan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1783
    #25751 |

Leesclub 146,  Een Noorse winternacht   –  Karen Swan

Inleiding

Het verhaal:  Een Noorse winternacht

Bo leidt een leven waar vele anderen van dromen. Samen met haar vriend Zac krijgt ze betaald om te reizen en haar sprankelende avonturen te delen met haar online volgers. De kerstdagen komen eraan en Bo verheugt zich op hun volgende trip: een reis naar de besneeuwde Noorse fjorden, waar ze een paar weken zullen verblijven in een pittoresk landhuis onder het romantische Noorderlicht.

Maar omgeven door de bevroren watervallen en sneeuwwitte bergen komen er scheurtjes in de relatie en drijven er diep verstopte geheimen naar boven. Bo kan de confrontatie met zichzelf niet langer uit de weg: is dit wel wie ze is?

De schrijver:  Karen Swan

Karen Swan begon haar carrière in de modejournalistiek voordat ze het allemaal opgaf om haar drie kinderen en een puppy op te voeden en haar ambitie om schrijfster te worden na te streven. Ze woont in het bos in Sussex en schrijft haar boeken in een boomhut met uitzicht op de Downs. Haar eerder verschenen boeken: Christmas at Tiffany’sSummer at Tiffany’sThe Perfect PresentChristmas in the Snow, Christmas on Primrose HillThe Paris Secret en The Rome Affair.

De lezers:

Lezer 1: Anitadegroot, 50 jaar
    Graag wil ik me opgeven voor deze leesclub. De Zilverweg was een topper en ik ben zeer blij dat ik die gelezen heb. De zeven zussen ben ik nog steeds niet aan toegekomen dus dit lijkt me dan een leuke omdat als ik dit boek mooi vind door kan gaan in De zeven zussen en me laten verrassen waarom heel Nederland gek is van de serie.

Lezer 2: sillyruns, 53 jaar
    Twee jaar geleden vierde ik vakantie in het prachtige Noorwegen.  Het zomerse landschap liet al zien hoe mooi het er in de winter zou kunnen zijn. Dat gecombineerd met het verhaal van een blogger met troubles op liefdesbrief lijkt mij het ideale boek voor dat hoekje van de bank.

Lezer 3: Bianca0602, 48 jaar
    Het boek krijgt hoge waarderingen. Het voelt aan als een feelgood roman maar volgens de recensies schijnt er een donker randje te zitten in het verhaal. Ik ben zeer benieuwd naar het verhaal en wil graag zelf ontdekken of het een feelgood roman is of een thriller.

Lezer 4: Sylvia, 53 jaar
    Een modern verhaal over influenzers in een magisch land Noorwegen. Een land dat een ongelofelijke aantrekkingskracht op mij heeft. Bovendien speelt het zich af rond de kerstdagen, dus het is een ideaal boek om lekker tijdens mijn kerstvakantie te lezen. De auteur is mij verder onbekend, dus ik maak graag kennis met haar.

Lezer 5: Wilma van Klompenburg, 39 jaar
    Wat een gaaf voorstukje een boek waar volgens mij de romantiek met thriller in is verwerkt.

Lezer 6: Gonneke38, 39 jaar
    Lijkt mij een interessant boek, de kaft belooft in ieder geval wel wat. Sprankelend. Ik hou ook erg van verhalen waarin men op reis gaat. En deze schrijfster ken ik nog niet.

Lezer 7: Corine12, 57 jaar
    Een Noorse winternacht staat op mijn verlanglijstje. Het lijkt me heerlijk om dit boek rond de kerstdagen te lezen. Vooral de woorden; historische verhaallijn en mysterieuze Noorse fjorden spreken me aan. En ik ben ook fan van de boeken van Lucinda Riley.

Lezer 8: P.Holla, 51 jaar
    Ik heb nog nooit meegedaan. Ben heel benieuwd hoe ik dit ga ervaren.
    Waarom ik dit boek wil lezen is de uitdaging die deze Bo aan gaat. En zich dan afvraagt of dit wel is wie ze van binnen is. De zoektocht. Juist als je buiten je comfortzone treedt worden veel dingen je duidelijker.

Lezer 9: Malika, 42 jaar
    Ik stel me graag kandidaat voor de leesclub van Een Noorse winternacht.
    Ik vind deelnemen aan leesclubs sowieso erg boeiend omdat je met andere lezers in gesprek kan gaan over het verhaal. Een ander zijn visie kan erg interessant zijn om te horen.
    Het verhaal zelf lijkt me ook erg aangenaam om te lezen, zeker in deze kerstperiode. Ik heb me laten vertellen dat fans van Lucinda Riley ook erg zullen genieten van Een Noorse winternacht.

Lezer 10: Elke, 45 jaar
    Ik lees héél graag spannende thrillers, dat me boeien van begin tot einde. En mij lijkt Een Noorse winternachtwel een spannend verhaal en ik laat me ook graag verrassen.

Lezers die met een eigen exemplaar actief hebben deelgenomen:

justine

De Leesclub:

Deze leesclub bondig en met een knipoog.

Het honderd-zesenveertigste boek dat door de leesclub is gelezen is Een Noorse winternacht, geschreven door Karen Swan, uitgegeven en beschikbaar gesteld door Xander Uitgevers.

De lat in de HALL of FAME lag al hoog en wordt door ieder boek dat weet door te dringen, een stukje hoger gelegd. Voor Een Noorse winternacht mag een applaus worden gegeven want het is Karen Swan gelukt om in deze exclusieve groep van uitzonderlijke thrillers door te dringen. De keuze om dit boek door de leesclub te laten lezen is dus een goede geweest…

Zoals Malikal verwoordt bij haar inschrijving: ‘Ik stel me graag kandidaat voor de leesclub van Een Noorse winternacht. Het verhaal zelf lijkt me ook erg aangenaam om te lezen, zeker in deze kerstperiode. Ik heb me laten vertellen dat fans van Lucinda Riley ook erg zullen genieten van Een Noorse winternacht’. En voor de nieuwbakken P. Holla was er weer een ander motief om in te schrijven: ‘Ik heb nog nooit meegedaan. Ben heel benieuwd hoe ik dit ga ervaren. Waarom ik dit boek wil lezen is de uitdaging die deze Bo aan gaat. En zich dan afvraagt of dit wel is wie ze van binnen is. De zoektocht. Juist als je buiten je comfortzone treedt worden veel dingen je duidelijker’. Corine12 had het boek al op haar vizier staan: ‘Een Noorse winternacht staat op mijn verlanglijstje. Het lijkt me heerlijk om dit boek rond de kerstdagen te lezen. Vooral de woorden; historische verhaallijn en mysterieuze Noorse fjorden spreken me aan. En ik ben ook fan van de boeken van Lucinda Riley’.

We weten de uitslag al maar zijn toch benieuwd naar de meningen…

‘Er heerst een onderliggende spanning door het gehele boek, juist door de schrijfstijl. Ik vind het een realistische, meeslepende schrijfstijl’, aldus een duidelijke Bianca0602. Bijna niets dan lof van P. Holla: ‘Ik vond het wel een boeiend verhaal, alhoewel het soms teveel in het heden bleef. Ik vond het verleden ook boeiend, mede omdat het doorwerkt in het verhaal van het heden. Het verhaal van het verleden had mij meer in zijn greep dan het verhaal van het heden. De schrijfstijl was prima’. Tenslotte de mening van Elke: ‘Mooi geëvolueerd plot naar het einde toe. Best wel een boeiend verhaal, alhoewel er naar mijn mening te veel naar het heden werd overgeschakeld. Dat vond ik in het begin niet zo boeiend, maar dacht wel dat het ergens naartoe leidde’.

En nu gewoon met ons meelezen als je nog meer meningen wilt horen…

Voor het lezen:

In deze rubriek wordt aan de lezers gevraagd een verwachting te geven op basis van de cover, achterflap en hun verwachting. Hiermee wordt een beeld gevormd in hoeverre de buitenkant van een boek, lezers kan interesseren.

Citaat Bianca0602:
    De cover is heel mooi. De berg op de achtergrond, het noorderlicht is prachtig weergegeven.
    Wie is die persoon op de ski’s? Waar kijkt de vrouw op de voorgrond naar? Een mooie cover die ik direct zou oppakken in de winkel.
    Ik heb nog niets gelezen van deze schrijfster dus ik heb geen echte verwachtingen. Ik verwacht wel wat spanning, ook wat mysterie en ik hoop dat het me blijft boeien.

Citaat Corine12:
    Een hele mooie cover die ik zeker zou oppakken in de boekwinkel. Mooi met de berg en het noorderlicht op de achtergrond. Ook leuk gedaan dat de berg op de achterkant doorloopt. Grote witte opvallende letters met de titel. De naam van de auteur in kleinere, gele letters.
    De auteur ken ik niet, dus ik heb niet echt verwachtingen. Ik verwacht een mooie roman met een klein beetje spanning in een winters decor.

Citaat P. Holla:
    Doordat ik het boek op de e-reader lees, is de cover wat minder mooi dan met een leesboek. De cover is namelijk zwart/ wit. Jammer. Hierdoor spreekt de cover ook minder.
    De cover roept bij mij meteen vragen op. Het verhaal zal over de vrouw in de rode jas gaan. Wat betekend de skiër? Is dat een geliefde die gaat skiën en een ongeluk krijgt, gaat haar vriend weg, is zij het zelf? Het roept vragen op.
    Ik ken de schrijfster niet. Ik ben benieuwd naar haar schrijfstijl, haar opbouw met betrekking tot spanning. Ik hoop dat het boek is die mij pakt, zodat ik het niet meer weg wil leggen, alleen maar uitlezen om te zien hoe het verhaal gaat. De achterflap nodigt uit tot een soort van thriller, alhoewel op de voorkant roman staat.

Citaat Sylvia:
    De cover spreekt me zeker aan, ik heb nou eenmaal een grote interesse in de Scandinavische landen. Als het boek in de winkel zou liggen zou het dus echt wel mijn aandacht trekken.
    De auteur is helemaal nieuw voor mij, dus hier ga ik blanco in. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik kon verwachten. Ik hoopte voor ik begon met lezen dat het geen zoetsappig romannetje zou worden … maar eerlijk gezegd leek met dat sterk voor een leesclub van ThrillZone.

Citaat Elke:
    De cover ziet er uitnodigend uit, waardoor ik meteen de flaptektst zou beginnen lezen.
    Ik ken de schrijfster niet. Ik ben wel benieuwd naar haar schrijfstijl. Ik hoop op véél spanning van begin tot einde en niet te verwarrend van de ene naar de andere persoon en een verhaal dat blijft boeien.

Citaat Anitadegroot:
    Een vrouw alleen die naar de bergen kijkt, het nodigt uit om te pakken en om te gaan lezen.
    Flaptekst spreekt zeer aan, hoop op een vlot geschreven verhaal waar veel gebeurt. Geen verwachting, wel heerlijk dik boek. Ik laat me verrassen De 7 zussen ook nog niet gelezen dus heb echt geen idee.

Tijdens het lezen:

In deze rubriek is aan de lezers gevraagd om hun aandacht te vestigen op opmerkelijke citaten en de zinsopbouw, woordkeuze of andere in het oog springende tekst. Dit zorgt altijd voor leuke discussies.
    We zetten de opmerkelijkste uitspraken voor u op een rijtje:

Citaat justine:
    Normaal ben ik niet zo van de citaten, ik zie ze niet, maar in dit boek stond het bol van prachtige poëtische omschrijvingen van de omgeving.
    Of de verhaallijn zich ontwikkelt zoals verwacht? Ja, en nee, soms denk je dat je het weet, en dan weer niet. Best bijzonder.

Citaat Malika:
    Het citaat dat ook mij voorlopig het meest is bijgebleven is ‘Hij is dood, de liefde niet’. Dit vind ik zo mooi gezegd. Ik zit momenteel ongeveer halfweg het boek en ik vind dat er nu pas vaart in begint te komen. In het begin had ik er wat moeite mee en snapte ik de flashbacks naar het Noorwegen van de jaren ’30 niet. Ondertussen wordt een en ander duidelijker.
    Voorlopig nog geen taal- of schrijffouten ontdekt, en ik ben hier doorgaans toch écht allergisch voor. We lezen gezellig verder de komende dagen.

Citaat Wilma van Klompenburg:
    Het bovengenoemde citaat vond ik ook inderdaad mooi.
    Ik ben nu op de helft van het boek. Nu begin ik er pas echt in te komen.
    Verhaallijn gaat nog niet als verwacht, ik hoop dat er nog een verrassende wending in het verhaal komt.

Citaat sillyruns:
    Echt opmerkelijke citaten ben ik niet vaak tegengekomen. Wel woorden waarbij ik even moest fronsen. Zoals bijvoorbeeld het woord een gedesemde gezichtsuitdrukking (mijn plakker in het boek is op een of andere manier verloren, het woord stond redelijk aan het eind van het boek). Vaker kwam ik woorden tegen die ik een beetje gezocht vond. De schrijfstijl is over het algemeen heel toegankelijk. Het lijkt echter alsof de auteur (of vertaler) er af en toe een wat duurder woord in heeft willen gooien.
    De verhaallijn vind ik redelijk voorspelbaar, al bleef bij mij wel lang de vraag met wie Bo uiteindelijk zou eindigen. De spanning over de stalker vond ik te voorspelbaar. Dat was alleen maar een aha-moment toen het duidelijk werd.

Citaat Gonneke38:
    De verhaallijn ontwikkelt zich heel anders dan ik had verwacht. Vanaf moment 1 dacht ik dat er wat zou gebeuren met 1 van de hoofdrolspelers. Dat ze zouden verongelukken of iets. In elke bladzijde zou wel een plotwending kunnen komen en dat vind ik erg goed. Het duurt wel lang voordat er ook echt wat gebeurt en het verhaal duidelijker wordt. Ik ben wel nu al benieuwd hoe het verhaal afloopt. Het verhaal zelf vind ik nog niet echt thriller, doodeng is het niet. Meestal kan mijn hart een harde thriller niet (figuurlijk dan) en lees ik alvast de laatste pagina’s uit nieuwsgierigheid. Nu hou ik het liever geheim tot het eind. Ook wel eens leuk voor de verandering.

Na het lezen:

In de laatste rubriek wordt openlijk over de inhoud van het verhaal gediscussieerd. Doelstelling is om hier gezamenlijk vast te stellen of de meningen overeenkomen, iedereen het verhaal op een zelfde wijze leest, beleeft en waardeert.  Een Noorse winternacht is uiteindelijk door 10 lezers beoordeeld en gewaardeerd. Het krijgt als 146ste leesclubboek een gemiddelde puntenwaardering van 8,67 dat voldoende is voor een plaats in de HALL of FAME, en natuurlijk ook is opgenomen in de Gerankte Deelnemerslijst.

Noot redactie over de bepaling gemiddelde puntenwaardering:

Door de deelnemers wordt een puntenwaardering over de zes belangrijkste facetten toegekend, over een schaal van 0 t/m 10. Dit geeft een realistischer, vollediger en nauwkeuriger beeld van de totstandkoming van de eindwaardering. Voor Een Noorse winternacht  van Karen Swan geldt de gemiddelde beoordeling per facet, zoals hieronder is weergegeven.

1. Spanning: 8,60
    2. Plot: 8,60
    3. Leesplezier: 8,80
    4. Schrijfstijl: 8,90
    5. Originaliteit: 8,90
    6. Psychologie: 8,20

Gemiddelde puntenwaardering: 8,67

Citaat Bianca0602:
    Ja, ik heb het idee dat sommige karakters wel evolueren. Bijvoorbeeld Anders die, zij het met horten en stoten, af en toe ontdooid en steeds vaker zijn “echte” ik aan Bo laat zien.
    Bo evolueert ook, zij denkt steeds meer na over het waarom en hoe. Zij gaat uiteindelijk haar eigen beslissingen nemen. Anders is mijn favoriet, type ruwe bolster blanke pit. Hij is een (in mijn ogen) lieve man die door vervelende omstandigheden is gedwongen om zich anders voor te doen. Ja, dit is echt een heerlijke schrijfstijl. Er heerst een onderliggende spanning door het gehele boek, juist door de schrijfstijl. Ik vind het een realistische, meeslepende schrijfstijl.
    Beoordeling: 10,00

Citaat P. Holla:
    Het plot is helder en duidelijk geschreven. Gaat wel erg snel ineens. Dus goed lezen wat er gebeurt. Zowel het verhaal in het verleden als van het heden, krijgen ruim de aandacht en worden goed over en weer uitgewerkt. Nee, dit einde was niet wat ik er van verwacht had. Wel mooi dat ze het zo heeft kunnen laten ontwikkelen. Ik vond het wel een boeiend verhaal, alhoewel het soms teveel in het heden bleef. Ik vond het verleden ook boeiend, mede omdat het doorwerkt in het verhaal van het heden. Het verhaal van het verleden had mij meer in zijn greep dan het verhaal van het heden.
    De schrijfstijl was prima. Goed afwisselend en zeker prikkelend om je te laten lezen. Zeker het einde was bijzonder.
    Beoordeling: 9,67

Citaat justine:
    Jazeker evolueren de karakters, vooral Bo en Anders worden rustiger en openen zich vooral naar elkaar toe.Anders is mijn favoriet, vond hem lekker kort, geen poespas, recht door zee.
    Jazeker, schrijfstijl past perfect en echt van deze tijd met volgers, blogs en filmpjes en die mooie onderhuidse spanning en de mooie beschrijvingen van de omgeving
    Schrijfstijl is zeker filmisch, meeslepend soms en ook lekker romantisch. Ja ik ga zeker meer boeken van deze auteur lezen.
    Beoordeling: 8,00

Citaat Elke:
    Mooi geëvolueerd plot naar het einde toe. Best wel een boeiend verhaal, alhoewel er naar mijn mening te veel naar het heden werd overgeschakeld. Dat vond ik in het begin niet zo boeiend, maar dacht wel dat het ergens naartoe leidde. Ik had dit einde ja en nee verwacht. Ergens toen de “stalker” van Bo opnieuw actief werd door berichtjes te posten op hun blog, vermoedde ik al dat het die persoon zou zijn die het ook uiteindelijk was. Maar ergens naar het einde v/h verhaal toe werd je op een dwaalspoor gebracht, waarop helemaal op het einde het plaatje klopte. Ik hoopte wel dat het einde zo zou eindigen, maar werd weer héél eventjes op een dwaalspoor gebracht door Karen Swan zelf, maar uiteindelijk was het toch het einde waarop ik hoopte! Ik vond de schrijfstijl prettig.
    Beoordeling: 7,50

Citaat Sylvia:
    Zeker Bo en Anders evolueren in het boek. Bo komt vooral haarzelf tegen: waarom doet ze wat ze doet? Ze ontdekt veel over zichzelf. Anders daarentegen is erg stug en gesloten. Bo komt uiteindelijk achter de reden en Anders opent zichzelf dan ook meer voor haar. Mijn favoriet is Anders! Waarom? Hij maakt me nieuwsgierig … wie is hij nou eigenlijk? Wat gaat er in zijn hoofd om? De afwisselende verhaallijnen vind ik echt heel erg goed gedaan. Het wekt mijn interesse en maakt me nieuwsgierig waar de verhaallijnen elkaar gaan kruizen. De schrijfstijl is verder goed te lezen en het verhaal wordt nergens saai. Tijdens het lezen van dit boek, kwam het steeds in mijn gedachten dat ze hier best een goede film van kunnen maken. Ik ben dan ook wel iemand die erg in ‘plaatjes’ denkt en dus het verhaal als een film afspeel in mijn hoofd. Het boek is dus zeker filmisch te noemen. Ik wil zeker weten meer boeken van haar lezen en ben stiekem al op zoek geweest naar haar boeken. Helaas is alleen dit boek nog maar in het Nederlands verkrijgbaar.
    Beoordeling: 9,33

Citaat Wilma van Klompenburg:
    Aan het begin snapte ik de wisseling van heden en verleden niet, dit wordt aan het einde pas echt duidelijk.Plot is goed.
    Halverwege het boek dacht ik wel wie de “stalker” zou zijn. En dat bleek ook goed. Verhaal is fijn om te lezen vooral aan het eind wilde ik doorlezen om te weten hoe het zou aflopen.
    Karen heeft een fijne schrijfstijl verhaal is goed te lezen. Verhaal is geloofwaardig geschreven. Wat ik uniek vond was de mooie omschrijving van Noorwegen.
    Beoordeling: 9,00

Citaat sillyruns:
    De karakters vond ik redelijk vlak, weinig diepgang en niet heel veel ontwikkeling. De groei is wel enigszins te bespeuren bij de beschrijving van Bo en ook Anders verandert iets gedurende het verhaal. Bo lijkt zichzelf steeds meer te leren kennen en afstand te willen nemen van dit leventje. Anders kruipt langzaam uit zijn schulp en kan het verleden steeds iets beter een plek geven. Anders en Signy vond ik sympathieke personages naast Bo. Vooral het stuurse van Signy sprak mij erg aan. Haar verhaallijn is maar weinig uitgewerkt. Toch vond ik dit wel een toevoeging aan het hele verhaal. Bo had wat mij betreft nog wat sterker gemogen. Ze paste zich nu wel heel sterk aan aan de anderen.
    Beoordeling: ??

Citaat Corine12:
    Het plot vind ik netjes gedaan, het bleef boeiend om te lezen tot het eind. Door de twee tijdlijnen is het verhaal mooi verweven met elkaar. Ik had het einde wel verwacht. Ja, ik vond het wel een boeiend verhaal en de auteur heeft een fijne schrijfstijl, zodat je wil blijven lezen. Realistisch, een boek van deze tijd met de social media. De kou, Noorwegen, romantisch.
    Beoordeling: 8,50

Citaat Anitadegroot:
    Vooral Bo vind ik evolueren, van een verwend blogdame naar een vrouw van vlees en bloed.
    Signy vond ik het leukst, deze oude en wijze dame maakte het verhaal extra Noors maar ze had ook heel veel meegemaakt. Ja, het verhaal is super op deze manier, niet te veel personages maar wel genoeg om het verhaal kracht te geven. Het was beeldend geschreven, de tochten in de bergen en in de sneeuw en het huisje zonder warm water en stroom zag ik helemaal voor me en voor me gevoel was ik ook in Noorwegen.
    Volmondig ja, mik ga zeker nog meer van deze auteur lezen, wat een lekker verhaal was dit en hopelijk de volgende weer.
    Beoordeling: 8,50

Citaat Gonneke38:
    Goed plot, ik twijfelde het hele boek door wie het nou was. Ik had mijn geld wel goed ingezet, dat wel, maar evengoed een fijn in elkaar gezet verhaal. Wat ik eerder ook schreef… De eerste helft van het boek vond ik wel wat langdradig, zou wat korter gekund hebben misschien. De hele nauwkeurige uitleggen van hoe iets eruitziet zou wel minder kunnen denk ik waardoor het dan iets minder lang wordt. Maar overal goed geschreven. Goed plot.
    Prima schrijfstijl zo, goed te volgen. Op het laatst was het mij wel even onduidelijk bij wie Bo nou aan de deur stond, moest ik drie keer lezen. Maar was eigenlijk wel heel goed zo. Juist omdat ik het niet gelijk de tijdlijn door had.
    Beoordeling: 8,33

Citaat Malika:
    Ik heb wel het idee dat bepaalde personages evolueren. Vooral Bo en Anders dan. Bo begint meer en meer te beseffen dat haar reizen een vlucht is voor een gebeurtenis uit het verleden. Eerst probeert ze dit nog weg te stoppen voor zichzelf maar gaandeweg gaan haar ogen toch open. Voor Anders geldt dit ook een beetje. Zijn gesloten karakter is eveneens het gevolg van iets dat zich in het verleden heeft afgespeeld en dat hij wil verbergen. Eenmaal dat zijn geheim aan het licht komt, en blijkt dat niet iedereen er negatief op reageert, komt hij ook wat los.
    Het personage van Anders spreekt mij het meest aan. Je voelt van het begin dat deze gesloten mysterieuze man een bepaald verhaal met zich meedraagt.
    Ook het personage van Signy spreekt me erg aan en ik vind het een beetje jammer dat haar verhaal nogal snel snel verteld is. De schrijfstijl van de auteur vind ik zeker passen bij dit verhaal, al was het me in het begin niet erg duidelijk wat die flashbacks naar het verleden in het boek kwamen doen. Ik vond ze er nogal geforceerd tussen gezet. Gaandeweg in het verhaal verliep dit wel wat soepeler.
    Ik zou vooral zeggen dat Karen Swan een beeldende schrijfstijl heeft.
    Beoordeling: 7,83

Lees de onverkorte discussie en de reacties in alle onderdelen van deze leesclub

Voor het lezen
    Tijdens het lezen
    Na het lezen #1
    Na het lezen #2
    Beoordeling

++++++++++++

Helaas zijn de onderstaande personen voorlopig uitgesloten voor het winnen van een gratis leesexemplaar omdat ze niet of niet volledig hebben voldaan aan de richtlijnen van de leesclub.

……..

Deze uitsluiting kan direct worden tenietgedaan door actieve deelname aan een volgende leesclub met een eigen  leesexemplaar.

Sylvia
    Bijdrager
    Post count: 34

Ik vond het een erg mooi boek dat ik zeker niet snel zal vergeten. Bedankt dat ik aan deze leesclub mocht meedoen en op naar de volgende :-).

justine
    Bijdrager
    Post count: 183

Vond het een goed verhaal wat mooi beeldend is neer gezet en met een prettige spanning

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

P. Holla
    Bijdrager
    Post count: 21

Ik vond het super om voor de eerste keer mee te mogen doen.
    Zeker voor herhaling vatbaar.
    Dank dat dit mogelijk is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.