Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 118: Laatste weduwe Verslag leesclub Laatste weduwe van Karin Slaughter

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1476
    #21414 |

Leesclub 118,  Laatste weduwe   –  Karin Slaughter

Inleiding

Het verhaal:  Laatste weduwe

Een onschuldig uitje verandert in een nachtmerrie wanneer Michelle Spivey wordt ontvoerd terwijl ze met haar dochter aan het winkelen is. De politie zet een grote zoekactie op touw en haar partner doet een emotionele oproep in de media, maar Michelle is en blijft spoorloos.

Een paar weken later, op een rustige zondagmiddag, worden Will Trent en Sara Linton plotseling opgeschrikt door het geluid van explosies. Ze gaan erop af, maar binnen no time loopt alles volledig uit de hand: Sara wordt gekidnapt en Will moet noodgedwongen undercover. De situatie voert hen naar een afgelegen plek in de bergen, naar de vreselijke waarheid over het lot van Michelle en een moordzuchtige radicale groepering…

De schrijver: Karin Slaughter

Internationaal bestsellerauteur Karin Slaughter is een van ’s werelds meest gewaardeerde schrijvers. Haar weergaloze thrillers zijn in 33 talen verschenen en wereldwijd zijn er meer dan 30 miljoen exemplaren van verkocht. Karin Slaughter  baseert haar boeken op waargebeurde misdaden, waarbij het haar meer gaat om hert motief dan om de misdaad zelf. Ze grijpt de kans die ze als auteur heeft om lastige thema’s aan de kaak te stellen. Geweld tegen vrouwen speelt een belangrijke rol in haar oeuvre.

De lezers:

Lezer 1: Tilak, 46 jaar
    Wordt in dit 9edeel de succesformule omtrent het personage Will Trent uitgemolken of is het toch een typische Slaughter-thriller met een ijzersterk plot? Ik ben reuze benieuwd!

Lezer 2: chris de man, 51 jaar
    Ik ben een fervente thrillerlezeres en hou enorm veel van de boeken van Karin Slaughter. Heb ze dan ook bijna allemaal in mijn bezit. Heb haar in Gent op een voordracht ontmoet en ze is een sympathieke dame met sterke ideeën over de Amerikaanse justitie.
    Heb al een paar keer deelgenomen aan jullie leesclub en vind het fijn om de antwoorden van medelezers te zien. Ook verplicht het je het boek aandachtig te lezen.

Lezer 3: Saskia, 52 jaar
    Het lijkt me heerlijk spannend en het klinkt ook lekker ingewikkeld. De omschrijving maakt me heel nieuwsgierig: wat heeft een moordzuchtige radicale groepering met de ontvoering van een meisje te maken? Kom maar op met die geheimen

Lezer 4: heijnen, 58 jaar
    Ik heb alle boeken van Karin Slaughter gelezen en ben dus een grote fan van haar. Ik heb al vaker recensies geschreven en dat wil ik ook graag doen voor dit boek.

Lezer 5: Bianca0602, 48 jaar
    Karen Slaughter is een geweldige schrijfster die zich inzet voor andere vrouwen.
    Op dit moment is de vraag waarom het boek Laatste weduwe heet omdat er in het gegeven stukje niets duidelijk wordt wie die laatste weduwe is. Ik verwacht wederom een spannend boek met de moeilijkheid om het weg te leggen.

Lezer 6: Carientjetje, 63 jaar
    Wauw wat een mooie leesclub. Ik meld me graag aan. Goeie schrijfster. In het verleden veel van gelezen. Ben haar een beetje “kwijt geraakt”. Dus ben heel benieuwd naar hoe ze schrijft.

Lezer 7: Monique276, 36 jaar
    Bij deze wil ik mij heel graag opgeven voor bovengenoemde leesclub.Het is alweer even geleden dat ik heb meegedaan.
    Daarbij ben ik een groot fan van  Karin Slaughter. Heb al haar boeken gelezen, behalve deze uiteraard. Haar boeken zijn zo goed opgebouwd qua verhaallijn en spannening. Na het lezen van leesfragment wil ik alleen maar weten hoe het Wil en Sara nu verder afgaat en in welke netelige en gevaarlijke situaties ze nu weer belanden.

Lezer 8: Nel, 59 jaar
    Na door omstandigheden lange tijd niet te hebben deelgenomen zou ik nu heel grfaag weer een keertje meedoen. Natuurlijk mede doordat het een boek van Karin Slaughter  is. Dat isa altijd spanning, intriges en altijd op het verkeerde been gezet worden.

Lezer 9: Jeanine1201, 47 jaar
    Ik ben al jaren fan van deze schrijfster en heb tot nu toe alle boeken (ook standalones) verslonden. Ze schrijft uitmuntend en met regelmaat ook hard, ze schuwt geen grimmige scènes. Ook de hoofdpersonages worden niet gespaard. Toen haar man Jeffrey overleed, was dit echt even een shock. Maar Will Trent maakt dit verlies weer goed. Het lezen voelt als het kijken van een tv-serie die je dolgraag wilt bingen.

Lezer 10: Gerda, 63 jaar
    Ik heb al meerdere boeken van haar gelezen en elke keer liet ze me versteld staan. De boekenreeks met Sara en later Will, voorzichtig hoopte ik al dat zij bij elkaar zouden komen.
    Maar eigenlijk ben ik sindsdien wat minder van haar gaan lezen, misschien omdat ik ook andere schrijvers ben gaan lezen die me door mensen op o.a. Facebook werden aangeprezen?
    Best wel jammer eigenlijk, dus mijn plan is om te kijken waar ik gebleven was en dan weer verder te gaan.Dit boek zou me daar zomaar het beroemde zetje voor kunnen geven.

Lezer 11: ilse buylinckx, 59 jaar
    De afgelopen jaren heb ik alle thrillers van  Karen Slaughter gelezen, nee ik heb ervan gesmuld. Wat een heerlijk boeken. Niet weg te leggen! Ben benieuwd of ze zichzelf weer kan overtreffen.

Lezer 12: Gonneke38, 39 jaar
    Ik wil graag meedoen omdat ik  Karin Slaughter nog niet ken. Geen enkel boek gelezen.

Lezer 13: Janny, 48 jaar
    Ik hou van goede thrillers en ik vind de boeken van  Karin Slaughter erg goed. Het lijkt me leuk om eens een boek van haar te mogen recenseren.

Lezer 14: Corinanetten, 31 jaar
    Ik wil graag deelnemen aan deze leesclub omdat het alweer een tijdje geleden is dat ik heb deelgenomen. Ik zag dit boek voorbijkomen en dacht dit is weer een goed moment om mee te doen. Ben grote fan van  Karin Slaughter, heb ook de gehele serie al in paperback gelezen. Ben heel erg benieuwd hoe het verhaal verder gaat met Sara en Will.

Lezer 15: Marjolein Schrage, 49 jaar
    Ik ben al jarenlang fan van  Karin Slaughter en vooral van haar serie met Will Trent. Het lezen van de serie van hem, en ook die van Sara Linton was net of ze bekenden van je werden. Vorig jaar viel  Gespleten me wat tegen, dus ik hoop dat met  Laatste weduwe mijn Slaughter-bewondering weer op hoog niveau komt!!

Lezers die met een eigen exemplaar actief hebben deelgenomen:

………

De Leesclub:

Deze leesclub bondig en met een knipoog.

Het honderd-achttiende boek dat door de leesclub is gelezen is  Laatste weduwe, geschreven door  Karin Slaughter, uitgegeven en beschikbaar gesteld door  Uitgeverij HarperCollins Holland.

Zelfs in de ThrillZone leesclub is het (gelukkig) geen normaliteit dat boeken met tienen worden beoordeeld. Dat is alleen aan de ‘betere’ boeken voorbehouden en zo hoort het ook. Dat wil overigens niet zeggen dat boeken die geen tienen krijgen van deelnemers, dan slechte boeken zouden zijn. Gelukkig is de bandbreedte groot genoeg om in de beoordelingen nuances aan te geven, mocht dit nodig zijn.
    Maar voor  Karin Slaughter is die nuance niet nodig. Haar onlangs verschenen Will Trent-avontuur  Laatste weduwe wist bij vier deelnemers de volle score te behalen. Bianca0602, heijnen, Gonneke38 en Monique276 vonden het zo’n topboek dat ze over alle zes de onderdelen de maximale waardering toekenden. Samen met nog een aantal hoge scores is dit voldoende voor een mooie plaats in de HALL of FAME. Proficiat!

‘Het plot is prachtig uitgewerkt. Het is heel sterk en heel goed opgebouwd. De structuur is zeer goed uitgewerkt. Er wordt vanuit drie personages naar toe gewerkt. Zeer goed gedaan.’, aldus een enthousiaste  Bianca0602.  Maar ook heijnen  klonk zeer positief: ‘De schrijfstijl past heel goed. Hij is anders dan in de vorige boeken. Het verhaal wordt nu verteld vanuit drie gezichtspunten. Dat maakt het nog een stuk interessanter. De schrijfstijl van Karin vind ik spannend en meeslepend. Je wilt echt weten hoe het verder gaat. Ik heb alle boeken van  Karin Slaughter gelezen en zal dat ook zeker blijven doen.
    Gonneke38 deed aan het einde een mooie belofte: ‘Ja, wat een geweldige schrijfstijl. Van begin tot eind spannend. Ik vond het meer als een thriller. Wat een plot. Je bent gelijk in het verhaal, dus zeer meeslepend. De vorige boeken niet gelezen, maar ik wil absoluut de andere boeken ook lezen.’
    Tenslotte de mening van  Monique276: ‘Wat ik zelf erg goed vond was dat het steeds werd verteld vanuit ‘Sara”, “Will”, en “Faith”, met datum en tijd. Op deze manier werd je in het verhaal gezogen en dat maakte het alleen maar spannender en was het nog moeilijker om het boek weg te leggen.’

Maar natuurlijk lieten de andere deelnemers zich ook niet onbetuigd en lieten zich uiterst positief uit met mooie waarderingen aan het eind. Lees ze allemaal in deze leesclub…

Voor het lezen:

In deze rubriek wordt aan de lezers gevraagd een verwachting te geven op basis van de cover, achterflap en hun verwachting. Hiermee wordt een beeld gevormd in hoeverre de buitenkant van een boek, lezers kan interesseren.

Citaat Carientjetje:
    Spannende cover met vieze handen, door het graven ergens naar in de grond???
    Auteur heeft een heerlijke schrijfstijl, ik denk dat ik al haar eerdere boeken al gelezen heb.
    Ik verwacht wederom een boek met spanning, een goed plot, een verrassend maar vooral een plausibel einde omdat ik meen te hebben begrepen dat dit het laatste boek is met Will Trent in de hoofdrol?

Citaat Bianca0602:
    De cover ziet er lieflijk uit totdat je goed naar de handen kijkt. Aarde aan de vingers, bloemetje geklemd in de handen……. Karin Slaughter is een geweldige schrijfster dus ik heb hoge verwachtingen.
    ik verwacht heel veel spanning, meerdere plotwendingen en dat we tot het einde in spanning worden gehouden om verbaasd het boek dicht te slaan.

Citaat Janny:
    Mooie rustige, lichte cover met handen die een klein bloemetje vasthouden. Wanneer je beter kijkt zie je de modder aan de handen. Niet duidelijk dat dit komt door het opgraven van het bloemetje of dat er meer aan de hand is. Wel een boek die ik op zou pakken wanneer ik het in de winkel zou zien liggen.
    Karin Slaughter schrijft geweldige thrillers vol spanning. Deze zal ongetwijfeld ook weer erg goed zijn. Ik verwacht weer een heerlijk spannend verhaal te lezen. Het verhaal maakt me in ieder geval al erg nieuwsgierig.

Citaat Corinenetten:
    De cover trekt meteen de aandacht door de vieze handen. Ik vraag me af wie of wat heeft ze begraven, of is ze gewoon aan het tuinieren
    Hoge verwachting van deze schrijfster. Ze schrijft erg vlot, leest makkelijk weg en weet de spanning goed op te bouwen. Dit te beoordelen op de vorige boeken die ik van haar heb gelezen. Al haar boeken van deze serie scoorde voor mij 5* daardoor verwacht ik weer een goed verhaal met voldoende spanning en uitdaging voor de lezer. Ik ben erg benieuwd hoe het met Sara en Will gaat.

Citaat Jeanine1201:
    Een prachtige cover, er is gebruik gemaakt van tegenstellingen. Het spierwitte en dan de vieze handen. De titel vind ik ook interessant. Wat houdt “laatste” in? Is deze vrouw het laatste slachtoffer of verwijst het naar iets anders.
    Ik kijk weer erg uit naar Will en Sara! Ik vind hun chemie geweldig.  Karin Slaughter heeft twee ijzersterke karakters neergezet. Ik verwacht dar het wederom een spannend verhaal zal worden.

Citaat Saskia:
    Het is heel lang geleden dat ik iets van Slaughter las, en ik kan me niet eens meer herinneren wat precies. Mijn verwachtingen zijn daarom niet gebaseerd op vorige ervaringen maar vooral op haar bekendheid en de cover van het boek. De cover toont vrouwenhanden die met aarde zijn bevuild. Tussen haar handen houdt de vrouw een teer bloempje vast. Mijn verbeelding zegt dat dat de teerheid van het leven voorstelt. Het is zo kwetsbaar. De vrouw is in het wit gekleed en haar handen zien er levend uit. Ze lijkt dus niet het slachtoffer te zijn. En ze is ook niet in het zwart, de rouw is blijkbaar voorbij? Nieuwsgierig kijk ik naar de achterkant.
    Naast allerlei aanbevelingen over het merk Karin Slaughter en het kroontje boven haar naam blijkt dat ze een website heeft https://www.queenofcrime.nl/
    Ook heb ik een sterke maag nodig dus ik heb snel wat middeltjes ingeslagen om mijn maag te beschermen. Stalen zenuwen heb ik al dus de staalpillen kunnen achterwege blijven.

Citaat Gonneke38:
    Zo hee, dat is even een pil op mijn deurmat. Heerlijk vooruitzicht.
    Bij  Laatste weduwe had ik denk meer een grauwe kleur, zwart of donker grijs verwacht. De cover geeft weinig weg, maar maakt wel nieuwsgierig door de vieze handen. Wat is er gebeurd dat deze vrouw dat heeft?
    Ik ken  Karin Slaughter nog niet, maar hoor altijd goede verhalen, dus ik ben erg benieuwd of die kloppen. De achterkant zegt nog niets over waarom het boek  Laatste weduwe heet. Wel word ik positief getriggerd door de recensie op het boek dat je een sterke maag moet hebben en stalen zenuwen. Dat belooft wat. Ik hoop dat ik die heb.

Citaat Monique276:
    De cover ziet er prachtig uit. Mooie kleurencombinatie. Je ziet verschillende tegenstrijdigheden. Het lieflijke wit. Mooie handen, maar met zwarte vingers, wat is hiervan de betekenis? Het intrigeert mij evenals het woordje “laatste’ in de titel. Ik ben een groot fan van  Karin Slaughter. Fantastische schrijfster.
    Verwachtingen zijn tot nu toe altijd hoog geweest bij haar. Zeer goede plotwendingen, verhaallijnen, spanning tot het laatste moment. Ben zeer benieuwd wat ons nu weer te wachten staat met het duo Will en Sara, en wat uiteindelijk de betekenis zal zijn van de titel en de cover.

Tijdens het lezen:

In deze rubriek is aan de lezers gevraagd om hun aandacht te vestigen op opmerkelijke citaten en de zinsopbouw, woordkeuze of andere in het oog springende tekst. Dit zorgt altijd voor leuke discussies.
    We zetten de opmerkelijkste uitspraken voor u op een rijtje:

Citaat heijnen:
    Ik ben inmiddels op blz. 180 aangeland.
    Dat het verhaal vanuit diverse personen wordt verteld, vind ik leuk. Zo krijg je de gebeurtenissen vanuit verschillende kanten te zien. Dat maakt het spannender en zo leer je de hoofdpersonen nog beter kennen.Ik ben benieuwd hoe alles zich gaat ontwikkelen.

Citaat Tilak:
    Ik ben inmiddels bij blz. 200 aangekomen. Heerlijk die schrijfwijze waarbij het verhaal verteld wordt vanuit diverse personages. Karin schrijft weer vol emotie en gaat ook in dit boek de gruwelijke scenes niet uit de weg. Tot nu toe een boek vol spanning, vanavond gauw weer verder!

Citaat ilse buylinckx:
    Inmiddels ben ik bijna op de helft van het boek. Het boek is meteen spannend vanaf het eerste hoofdstuk, niks traag opstarten, rustig opbouwen of even in het verhaal komen, je zit er meteen in!
    Het verhaal wordt vanuit verschillende perspectieven beschreven, vaak wordt er weer een sprongetje terug gemaakt in de tijd om dezelfde gebeurtenis nogmaals vanuit een ander perspectief te vertellen. Hierdoor beleef je het verhaal dus vanuit verschillende kanten.
    Er gebeurt veel in het verhaal, je moet er wel bijblijven met je koppie. Maar door de spannende verhaallijn is dat geen probleem.
    Vandaag een heerlijke zondag voor de boeg om lekker te lezen.

Citaat Gerda:
    Oh wat een goed boek weer. Heb het bijna uit en het kost me moeite om het weg te leggen. Maar ja ik moet nog wat vragen beantwoorden. Opmerkelijke citaten? Ach deze zin sprong er voor mij wel uit; ”Met Sara was het anders. Haar verliezen, van haar beróófd worden, voelde als sterven.” Blz. 93.
    De verhaallijn ontwikkelt zich zoals een  Karin Slaughter boek betaamd, de spanning pakt je gelijk en wordt verder mooi uitgewerkt/ opgebouwd.
    Soms was er een zin die ik moest herlezen maar deze zin kan ik nog steeds niet plaatsen: blz. 338; Hij hield het midden tussen een spons en een schaduw……

Citaat Nel:
    Een opmerkelijk citaat vind ik: Omdat, omdat als je iemand doodook een stukje van jezelf dood. Daar schrok ik van. Zelfs iemanddie een mens gedood heeft moet dat wel iets doen. Beter dan verwacht door de spanning en snelheid waarmee alles gaat.Je moet als lezer wel goed bij de les blijven maar daar houd ik wel van.

Citaat Marjolein Schrage:
    Inmiddels ben ik beland op pagina 256. Een niet zozeer opmerkelijk als wel beklemmend citaat is het volgende: “Dash klopte op zijn been. Voorzichtig klauterde Grace op zijn knie. Ze stopte haar vingers in zijn mitella. Hij streelde haar haar. Sarah kon het niet aanzien. Misschien verbeeldde ze het zich, maar het had iets verontrustends zoals Dash zijn kinderen aanraakte.” “Joy leek het niet gênant te vinden om bij haar vader op schoot te zitten. Gezien de afzondering waarin ze leefden en de kinderlijke manier waarop ze gekleed waren, was ze wellicht minder volwassen dan de gemiddelde vijftienjarige. Toch kreeg Sara het benauwd van de situatie.”
    Ditzelfde beklemmende gevoel had ik tijdens het lezen van het boek  De meisjes van EmmaCline, of het lezen over sektes als bijvoorbeeld die van Charles Manson.

Citaat chris de man:
    Heb een paar keer woorden of uitdrukkingen moeten opzoeken omdat we ze in België weinig of niet gebruiken. Zoals: legerkisten en de uitdrukking ‘zonder aanziens des persoons’.
    Het verhaal leest enorm snel. Het is spannend en wordt verteld door de ogen van verschillende personages. Vanaf de eerste hoofdstukken word je meegezogen in het verhaal.

Na het lezen:

In de laatste rubriek wordt openlijk over de inhoud van het verhaal gediscussieerd. Doelstelling is om hier gezamenlijk vast te stellen of de meningen overeenkomen, iedereen het verhaal op een zelfde wijze leest, beleeft en waardeert.  Laatste weduwe is uiteindelijk door 14 lezers beoordeeld en gewaardeerd. Het krijgt als  118e  leesclubboek een gemiddelde puntenwaardering van  8,92 dat ruim voldoende is voor een mooie plaats plaats in de HALL of FAME, en natuurlijk ook is opgenomen in de Gerankte Deelnemerslijst.

Noot redactie over de bepaling gemiddelde puntenwaardering:

Door de deelnemers wordt een puntenwaardering over de zes belangrijkste facetten toegekend, over een schaal van 0 t/m 10. Dit geeft een realistischer, vollediger en nauwkeuriger beeld van de totstandkoming van de eindwaardering. Voor  Laatste weduwe van Karin Slaughter geldt de gemiddelde beoordeling per facet, zoals hieronder is weergegeven.

1. Spanning: 9,00
    2. Plot: 8,79
    3. Leesplezier: 9,11
    4. Schrijfstijl: 8,86
    5. Originaliteit: 9,14
    6. Psychologie: 8,61

Gemiddelde puntenwaardering: 8,92

Citaat Marjolein Schrage:
    Het plot is eigentijds, organisaties als IPA zijn helaas actueel met aanslagen op onschuldige burgers. Ik had wel verwacht dat er iets groots zou komen en dat het dan op kleine schaal zou eindigen, zonder dat er helaas te voorkomen was dat iets van de aanslag lukte. En wonderlijk dat Dash zelf de belichaming is van wat hij verafschuwt.
    Ik moest er even inkomen, maar op een gegeven moment greep het me en wilde ik het uit hebben. Het leest vlot, maar hapert voornamelijk door de wat lange beschrijvingen cq uitwijdingen over details m.b.t. medicijnen, politieke kwesties, operaties enz.
    Helaas is het verhaal realistisch. Als unieke van dit boek zou ik de wisselende perspectieven van hetzelfde moment willen noemen.
    Beoordeling: 6,83

Citaat Nel:
    Ja er zijn wel karakters die evolueren met name wil ik Faith noemen. Zij gaat steeds meer haar eigen weg en op haar gevoel af en trekt zich niets van haar baas aan. Ook geeft zij Will best wel de ruimte terwijl dat niet altijd mag en / of kan. Will daar ben ik helemaal weg van. Ze stoer, puur maar ook gevangen in zijn eigen verleden. Sara is gewoon zo stoer en ik vind haar geweldig.
    Ja, ik vind zeker dat de schrijfstijl bij dit verhaal past. Deze is snel, spannend en toch heel menselijk. Ik typeer het als meeslepend. Je zit van de eerste tot de laatste bladzijde in het verhaal. Proef de woede, emoties en de onmacht van de personages. Ik heb al een aantal boeken van haar gelezen en steeds denk ik, kan het echt nog beter en ja hoor het
    lukt haar steeds weer om ons als lezer van de stoel te blazen. Verheug mij natuurlijk al op
    haar volgende boek.
    Beoordeling: 8,17

Citaat Tilak:
    Vanaf het begin van het boek is al snel duidelijk dat het verhaal draait om een organisatie welke niets schuwt om haar idealen te bereiken. Dat de IPA en dan met name Dash zó ver zou gaan, had ik niet verwacht. Dit vond ik best een schokkend gegeven, stel dat dit in de realiteit ook zou gebeuren?
    De verhaallijnen vanuit de diverse personages kwamen mooi bij elkaar. Doordat de hoofdstukken steeds wisselen qua personage blijft er een constante spanning aanwezig.
    Laatste weduwe boeide mij heel erg. Het onderwerp biologische oorlogvoering vond ik beangstigend en boeiend tegelijk. De schrijfstijl van  Karin Slaughter werkt verslavend. Zij weet de lezer te boeien met het onderwerp waar zij waarschijnlijk ook veel research naar gedaan heeft. De vlotte en beeldende schrijfstijl vanuit wisselende perspectieven is een echt handelsmerk van haar geworden.
    Beoordeling: 8,92

Citaat Gerda:
    Voor mijn gevoel evolueren ze niet, misschien komt dat omdat ik de karakters ken van de andere boeken die ik gelezen heb? Mijn favoriete personage is (na enig nadenken….) Will; hij heeft zoveel meegemaakt en heeft er in de loop van de jaren mee leren omgaan. Dit is mede door zijn relatie met Sarah en ook wel door de andere personen in zijn leven.
    Wil ik een persoon veranderen? Ik zou de hele IPA-organisatie willen veranderen, maar helaas is dat niet mogelijk. Er zijn mensen op deze wereld die zo denken.
    De schrijfstijl van Karin zuigt me als het ware in het boek. Deze keer heeft ze voor mij een nieuwe twist gebruikt. Hetzelfde moment lezen wat door de ogen van een ander, die persoon beleeft, wat ontzettend slim bedacht!
    Haar schrijfstijl boeit me elke keer weer, ze heeft sympatieke hoofdpersonen waar ik steeds meer over wil weten! Ik vond het deze keer wel jammer dat ze soms erg veel info gaf en dan bedoel ik niet over de omgeving etc. maar de politieke of wetenschappelijke uitleg.
    Ik heb al heel veel boeken van Karin gelezen, maar op een gegeven moment ben ik de reeks “uit het oog“ verloren. Ik ben wel van plan om nu op te zoeken waar ik gebleven was zodat ik met het verhaal weer helemaal “bij” ben.
    Beoordeling: 8,33

Citaat Bianca0602:
    Het plot is prachtig uitgewerkt. Het is heel sterk en heel goed opgebouwd. De structuur is zeer goed uitgewerkt. Er wordt vanuit drie personages naar toe gewerkt. Zeer goed gedaan. Nee, uiteindelijk had ik dit einde niet verwacht. Het is telkens een vraag waar alles toe leidt. Ja, het is een heel spannend verhaal. Ik moest af en toe moeite doen om tijd te maken voor iets anders. Het boek is heel begrijpelijk geschreven. Dingen werden zeer goed uitgelegd.
    Dit boek is akelig realistisch. Ik moet er niet aan denken dat dit in werkelijkheid gebeurd.
    Beoordeling: 10,00

Citaat ilse buylinckx:
    De karakters zijn natuurlijk oude bekenden. Sara, Will en Faith. Sara en Will hebben elkaar helemaal gevonden, dat deel van de karakters ontwikkelt zich dus verder. Faith maakt zich steeds meer los van ‘het gezag’ en ontwikkelt zich door los te komen van anderen.
    Sara is mijn favoriete personage en ik zou niets veranderen aan de personages.
    Het verhaal is geschreven vanuit drie perspectieven (Sara, Will en Faith). Het verhaal pakt je meteen, het is meteen spannend. Precies zoals we gewend zijn van deze serie.
    Ik heb (bijna) al haar boeken gelezen en ga zeker alle volgende ook nog lezen.
    Beoordeling: 8,92

Citaat Carientjetje:
    Ik vind het plot niet heel spannend, wel realistisch. Verrassend begin door de tijdspanne waarin het verhaal begint vanuit de locatie/situatie de hoofdpersonen zich bevinden en wat er gebeurt. Ja had dit einde ongeveer verwacht. Het verhaal boeide wel in de zin van wát er nu precies zou gaan gebeuren. Was wel heel lang beschouwend.
    Vond deze schrijfstijl anders dan in haar andere boeken. Vind de eerdere boeken prettiger te lezen. Ik vind de schrijfstijl beschouwend realistisch.
    Beoordeling: 7,67

Citaat heijnen:
    Het karakter van Faith evolueert. Zij wordt sterker en luistert goed naar haar eigen gevoel.
    Ook het karakter van Will evolueert. Hij laat Sarah steeds meer toe in zijn leven. Sarah spreekt mij het meeste aan. Zij is zo’n sterke vrouw! In dit boek maakt ze ontzettend veel verschrikkelijke dingen mee en toch weet ze zich staande te houden.
    Nee, ik zou aan niemand iets veranderen. Ze zijn zoals ze zijn. Goed of slecht. De schrijfstijl past heel goed. Hij is anders dan in de vorige boeken. Het verhaal wordt nu verteld vanuit drie gezichtspunten. Dat maakt het nog een stuk interessanter. De schrijfstijl van Karin vind ik spannend en meeslepend. Je wilt echt weten hoe het verder gaat.
    Ik heb alle boeken van  Karin Slaughter gelezen en zal dat ook zeker blijven doen.

Citaat Saskia:
    Het plot zit goed in elkaar. In het begin viel al meteen op dat hetzelfde verhaal verteld werd vanuit het standpunt van Sara en van Will. Beiden merken andere dingen op op de plaats van de ontvoering. En dat kom ik toch niet snel tegen. Het was wel fijn dat die verschillen er waren want anders zou het saai zijn geweest. Ook Faith gezichtspunt is interessant. De afwisseling tussen de drie perspectieven maakt het verhaal levendig en boeiend. En het is goed uitgevoerd. Op het einde komen de drie verhaallijnen op een geloofwaardige manier samen. De losse eindjes worden opgelost en het is nu duidelijk wat er allemaal gebeurde in de Dash-kolonie.
    Ik zag dit einde niet aankomen. Als Will Trent en Sara er niet waren geweest, zou de Amerikaanse samenleving eruit kunnen zien als de Handmaids Tale.
    Ik vraag me af of Karen Slaughter zich hierdoor mede heeft laten inspireren. Of dat het leven in de hedendaagse Verenigde Staten hiervoor genoeg inspiratie biedt.
    Beoordeling: 8,50

Citaat Corinanetten:
    De meeste karakters heb je al leren kennen en zien groeien door de jaren/boeken heen. Ik kan niet specifiek zeggen dat 1 personage nu meer geëvalueerd is. Mijn favoriete personage blijft Sarah. Ergens voel ik me tot haar aangetrokken, haar lieve zachte kant, doorzettingsvermogen en de liefde die ze geeft.
    Ik zou niets aan de personages willen veranderen. De personages maken het verhaal, als je 1 persoon verandert verandert het gehele verhaal.
    Schrijfstijl past absoluut bij het verhaal. Doordat je het verhaal vanaf meerdere kanten belicht blijft het erg spannend en zit je meteen in het verhaal. Schrijfstijl is spannend, meeslepend en tot op zekere hoogte redelijk realistisch waardoor dat je je goed kunt inleven.
    Ik heb bijna alle boeken van haar gelezen, wel alle boeken van de serie Sarah en Will. Ik was erg benieuwd of er nog diepte gang in de personages kon blijven na zoveel verhalen maar dat is absoluut zo dus als er een vervolg komt dan komt hij zeker in mijn boekenkast te staan!
    Beoordeling: ??

Citaat Janny:
    Het plot was erg spannend en er gebeurden toch nog dingen die ik niet verwacht had. De structuur van het plot zat goed in elkaar. Ook tegen het einde bleef je het verhaal vanuit verschillende gezichtspunten zien, wat het erg overzichtelijk en duidelijk maakte. Gedeeltelijk verwachtte ik dit verloop wel, het was te verwachten dat ze een aanslag zouden willen plegen, maar toch gebeurden er nog wel dingen die ik niet aan had zien komen.
    Ik vond het zeer zeker een boeiend verhaal, het heeft me tot de laatste bladzijde in z’n greep gehouden. De schrijfstijl van  Karin Slaughter is prettig om te lezen. Ze legt alles duidelijk uit en het leest alsof je er zelf bij betrokken bent. Ik zou het boek realistisch, spannend en meeslepend willen noemen.
    Beoordeling: 9,17

Citaat Gonneke38:
    Ik vind wel dat Will evolueert, want hij weet nu wat hij heeft en daardoor is hij gegroeid vind ik. De andere karakters vond ik niet evolueren. Sara spreekt me het meest aan, ze blijft zichzelf en sterke vrouw.
    Ja, wat een geweldige schrijfstijl. Van begin tot eind spannend. Ik vond het meer als een thriller. Wat een plot. Je bent gelijk in het verhaal, dus zeer meeslepend.
    De vorige boeken niet gelezen, maar ik wil absoluut de andere boeken ook lezen.

Citaat chris de man:
    Het plot komt af en toe akelig dichtbij. Er is tegenwoordig zoveel haat tegen andere rassen, tegen homo’s, tegen zij die anders zijn. Ook sekten vind je tegenwoordig weer veel al dan niet met een godsdienstige inslag. Een de opinie dat de man superieur is aan de vrouw lees je ook weer veel in de media. Ik hield van de structuur van het verhaal. Het wordt telkens beschreven vanuit het standpunt van een ander personage. Soms weten we meer dan de personages zelf omdat we het vernemen van een ander karakter.
    Dit boek vond ik vooral aangrijpend. Met name de filosofie van Dash greep me bij de keel.
    Beoordeling: 8,83

Citaat Monique276:
    Nee, voor mij evolueren de karakters niet. Sara, Will en Faith zijn intussen goede bekenden voor mij geworden naar aanleiding van de voorgaande delen. Als ik toch zou moeten kiezen dan zijn dit Will em Michelle.
    Will omdat hij worstelt met zijn verleden, Door het besef dat hij Sara bijna kwijtraakt komt hij meer bij zijn gevoel maar behoud hij toch zijn stoerheid. Michelle omdat zij van een hardwerkende vrouw, een vechter veranderd in een gebroken mens (door toedoen van een ander, vreselijk). Ik heb geen favoriete personage. Sara, Will en Faith hebben alledrie iets in zich wat ze sterk maakt. Verder kan ik gewoonweg geen begrip opbrengen voor mensen zoals Gwen en Dash. Hoe zijn ze tot zulke verschrikkelijke dingen in staat. Echter is dit helaas wel de realiteit. Deze schrijfstijl pas echt goed bij Karin Slaughter. Wat ik zelf erg goed vond was dat het steeds werd verteld vanuit ‘Sara”, “Will”, en “Faith”, met datum en tijd. Op deze manier werd je in het verhaal gezogen en dat maakte het alleen maar spannender en was het nog moeilijker om het boek weg te leggen. Ook moest je goed opletten hoe en wat. Kortom: meeslepend.

Citaat Jeanine1201:
    Het plot zit wederom fantastisch in elkaar, zoals ik van deze schrijfster gewend bent. Er zijn geen losse verhaallijnen. Goed opbouwend, je krijgt als lezer steeds meer informatie over wat er gaat gebeuren. Soms ben je als lezer alwetend. Wat ik in dit boek knap vond, was hoe er met de tijd werd omgegaan. Dat je bijvoorbeeld op het tijdstip 08.58 uur precies de situatie vanuit meerdere personages kon volgen, je hebt als lezers op deze manier een goed beeld van de gebeurtenissen. Het uiteindelijke doel waar mensen beschoten en gedood werden had mij verrast. Absoluut een boeiend verhaal. Zelfs één bepaald stuk waar Faith tijdens een vergadering een enorme lading informatie over zich heen krijgt (en ik als lezer dus ook) vond ik niet onaangenaam lezen. Het leestempo was iets lager dan in de rest van het verhaal, maar het was boeiende en vooral noodzakelijke informatie om het verhaal goed te begrijpen.
    Ik vind haar schrijfstijl erg aangenaam om te lezen. Toen ik eenmaal tijd had voor dit boek, het ik het in zo’n 7 uur gelezen, verdeeld over twee dagen.
    Beoordeling: 9,50

Lees de onverkorte discussie en de reacties in alle onderdelen van deze leesclub

Voor het lezen
    Tijdens het lezen
    Na het lezen #1
    Na het lezen #2
    Beoordeling

++++++++++++

Helaas zijn de onderstaande personen voorlopig uitgesloten voor het winnen van een gratis leesexemplaar omdat ze niet of niet volledig hebben voldaan aan de richtlijnen van de leesclub.

Corinanetten

Deze uitsluiting kan direct worden tenietgedaan door actieve deelname aan een volgende leesclub met een eigen leesexemplaar.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 136

Geweldige score voor een geweldig boek!

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 145

Wat een mooi eindverslag.
    Dank jullie wel

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 145

Wanner kunnen we de pdf verwachten van het interview in de Parool?

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 27

Wat een geweldig boek. En super leuk geschreven deze recensie. Blij dat ik mocht meedoen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.